Aihe: Audacity + Midifile
1
Hutte
22.03.2007 20:52:18

Eipä löytynyt tosta ekalta viideltä sivulta yhtään topiccia mihin tää ois sopinu ni pistetään uutta. Elikkä ongelmana on että kun minulla on midi-tiedosta sekä audacity ohjelma. Menen Audacityyn painan että tuo midi file, niin se tuo sen siihen ihan oikein mutta kun yritän toistaa sitä niin se valittaa että "Virhe äänilaitetta avattaessa, tarkista toistolaitteen asetukset ja näytteen otto taajuus". Kaiken näköistä olen muutaman päivän aikana kokeillut muttakun mikään ei auta.
Myyppäs mulle Crybaby
samulik
22.03.2007 21:47:19
Eipä löytynyt tosta ekalta viideltä sivulta yhtään topiccia mihin tää ois sopinu ni pistetään uutta. Elikkä ongelmana on että kun minulla on midi-tiedosta sekä audacity ohjelma. Menen Audacityyn painan että tuo midi file, niin se tuo sen siihen ihan oikein mutta kun yritän toistaa sitä niin se valittaa että "Virhe äänilaitetta avattaessa, tarkista toistolaitteen asetukset ja näytteen otto taajuus". Kaiken näköistä olen muutaman päivän aikana kokeillut muttakun mikään ei auta.

Tämä johtuu lyhykäisyydessään siitä, että Audacity ei tue MIDIä. Audacity on audioeditori ja midihän ei varsinaisesti ole mitään ääntä...
Hutte
22.03.2007 22:07:37

Tämä johtuu lyhykäisyydessään siitä, että Audacity ei tue MIDIä. Audacity on audioeditori ja midihän ei varsinaisesti ole mitään ääntä...

Näin minäkin ajattelin mutta mitäs ihmettä tarkottaa "Tuo miditiedosto", tai siis mikä sen virka mahtaa olla? Oisko mitään vinkkiä millä saisin äänitettyä GP ohjelmalla duunattun taustan päälle pari kitara juttua ?
Myyppäs mulle Crybaby
samulik
22.03.2007 23:20:50
Näin minäkin ajattelin mutta mitäs ihmettä tarkottaa "Tuo miditiedosto", tai siis mikä sen virka mahtaa olla? Oisko mitään vinkkiä millä saisin äänitettyä GP ohjelmalla duunattun taustan päälle pari kitara juttua ?

Opiskele ensin lyhyt oppimäärä ja palataan sitten asiaan: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=7472 ;)

Samaa on mielestäni kysytty aiemminkin ja ohjeet varmaankin löytyy hakua käyttäen.
Hutte
23.03.2007 07:55:32

Audacity + midi ongelmaan ei kuitenkaan tuolta lyhyestä oppimäärästä vastausta löydy.

Täältä sen sijaan löytyy:
http://audacity.sourceforge.net/onlinehelp-1.2/track_midi.htm

Audacity siis nykyisellään tukee vain midi-tiedoston "näyttämistä", mutta ei sen soittoa, nauhoitusta tai editointia. Hieman hämävää todellakin.

Lukaisin tuon FAQ:n tosta jo aikaisemmin mutta ei ainakaan mitään tähän viittaavaa pistänyt silmään. Melko hämäävää tosiaan, vasinkin se hämäsi aika paljon kun sen tuo sen MIDI-filun sinne audacityyn niiin se näyttää sen ihan oikein siinä ja ois nyt luullu et ois pyörimäänki lähteny. Kiitoksia vastauksista!
Myyppäs mulle Crybaby
samulik
23.03.2007 08:41:05
Ehkä tässä välissä voisi taas suositella Reaperia (www.reaper.fm), joka hanskaa nuo MIDI-hommat varsin mallikkasti ja audion äänittämiseen Reaper sitten vasta hyvä onkin. Ei pitäisi myöskään olla vaikea omaksua, kunhan nyt suunnilleen hiiri pysyy kädessä.

En tiedä onko tästä täällä aiemminkin puhuttu, mutta kun tuo haku toimii vähän vaihtelevasti, voi etsimiseen käyttää Googlea esim. tällaisella haulla: "site:muusikoiden.net/keskustelu guitar pro midi"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)