Aihe: roland cube 60w
1
wizard86
27.12.2003 18:41:51
Omistaako kukaan Kyseistä roland Cube 60wattista? semmoinen valkoinen jossa on säätö namiskuukkelit takana..
wizard86
27.12.2003 18:42:32
niin että kertokaa kyseisestä vahvistimesta...
Olli S.
27.12.2003 18:44:56 (muokattu 27.12.2003 18:47:24)

En ole tota 60w testannut, mutta 30w kylläkin. Säröt oli ihan kivat noin edulliseksi vahvistimeksi. Muistaakseni siinä oli jotain efektejäkin, joita en kyllä kerennyt testaamaan. Jos toi 60w ei ole kovin kallis, niin suosittelen.
Edit. Oletko muuten varma että se on 60w? Ainakaan Thomannilla ei ollut kuin 30w ja 15w.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
D-Kay
27.12.2003 19:45:57

Edit. Oletko muuten varma että se on 60w? Ainakaan Thomannilla ei ollut kuin 30w ja 15w.

Cube60 taitaa olla vähän vanhempi laite.
Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori.
wizard86
27.12.2003 22:51:05
kyseisiä vahvistimia olen löytänyt jotain 5-7kpl netistä. Siitä on tehty joku blues 60 wattinen(kin) tuo "normaali" cube 60w on valkoinen...korkea ja aika kapea(Se että se on kitaravahvistin on varmistettu)
jaska9
28.12.2003 11:09:55 (muokattu 28.12.2003 11:18:55)
Cube60 taitaa olla vähän vanhempi laite.

Hei.
70-80 -lukujen vaihteessa Rolandin 20- 40- ja 60-wattiset Cubet olivat tosi suosittuja; niitä oli kermanvaaleina ja oransseina saatavilla. Itsekin myin silloin Vox ac30:seni tonnilla pois että sain rahat uuteen Roland Cube60:seen. Naurettava veto jälkeenpäin ajateltuna, mutta joka tapauksessa ne sen ajan Cubet olivat trankkukoneiden aatelia.
Jaska
PS. Joskus niitä tulee vieläkin huollossa vastaan ja kuulostavat vieläkin hyviltä:)

Vieläpä totean että samoihin aikoihin julkaistu putkipäätteellä toimiva Rolandin 60w Bolt -kombo kuulosti kamalalta. Vieläkin olen sitä mieltä että vahvistinta työkaluna käytettäessä hyvä saundi on aa ja oo, onkse putki vai trankku on toissijaista..
superfly
28.12.2003 16:13:56
Vielä tähän varoitus: Älkää ostako niitä Rolandin Spirit -sarjan vehkeitä. Ovat aivan kauheita vehkeitä saundeiltaan ja kestävyydeltään.
Harppu on alaston piano
fox
28.12.2003 17:39:50

Hei.
70-80 -lukujen vaihteessa Rolandin 20- 40- ja 60-wattiset Cubet olivat tosi suosittuja; niitä oli kermanvaaleina ja oransseina saatavilla. Itsekin myin silloin Vox ac30:seni tonnilla pois että sain rahat uuteen Roland Cube60:seen. Naurettava veto jälkeenpäin ajateltuna, mutta joka tapauksessa ne sen ajan Cubet olivat trankkukoneiden aatelia.
Jaska
PS. Joskus niitä tulee vieläkin huollossa vastaan ja kuulostavat vieläkin hyviltä:)

Vieläpä totean että samoihin aikoihin julkaistu putkipäätteellä toimiva Rolandin 60w Bolt -kombo kuulosti kamalalta. Vieläkin olen sitä mieltä että vahvistinta työkaluna käytettäessä hyvä saundi on aa ja oo, onkse putki vai trankku on toissijaista..

Hyvinkin pitkälti noin.. Cubet ja Bluus-kuutiot on ainakin allekirjoittaneen korvaan aina kuulostaneet käyviltä. Rolandin JC:sta ja Acousticin trankuista puhumattakaan. Kylläpä orkesterimme käyttämät Rocktronitkin käyvät... Ulkoisilla mailla Rolandin tietyt mallit on aina nauttineet arvostusta.
Tympee Huttunen
28.12.2003 19:36:03
Itseltäni löytyy kyseinen bassovahvistin. Ihan hyvinhän se soi. Maksoi muistaakseni 1000mk aikoinaan.
"Macro, sillä on hyvä kroppa ja se näyttää Jeesukselta."
Einherjar
30.12.2003 05:18:25

Tämän laitoksen säröt on kyllä niin tuskaisen perseestä, kuin olla ja saattaa, mutta toista kaappia käyttämällä siitä saa aivan loistavia soundeja aikaseksi. Itselläni oli Marsun 4x12-kaappi Celestionin Vintage-30:llä ja suorastaan harmittaa, kun menin vaihtamaan ko. combon Riveran nuppiin (itse vahvari toimi kivasti monitorina keikalla :)
Sama vahvari on myös suurta luksusta multiefektien käyttäjille; Harvassa kalliissakaan vahvarissa saa säätää efektiloopin paikkaa, sekä huimana ominaisuutena masterlohko, josta ei löydy yhtään turhia nappuloita. Master volume on siihen hommaan ihan tarpeeksi.

Omina kokemuksina mainittakoon, että saksanhevisounditkaan eivät tarvineet suurempia säätöjä. Sillon oli purkkeina Bossin Meteli-zone, Morleyn vai-1 ja DOD:n preamp 250 (sooloboosti). Soundi oli loistava ja yllättävän erottuva. Lähes sama systeemi lähinnä parani sitten GT-3:sen myötä (tosin meteli-zone ei minun seteistä liiku mihinkään)
wizard86
30.12.2003 10:26:54
No niin ostin ton Cube 60 wattisen... maksoi 150€......mun mielestä sopiva hinta.....entä teidän mielipiteenne!?.!?..!?.Vahvistimella ei koskaan keikkailtu...väri: kerman vaalea.......
...And Justice For All
04.03.2005 18:50:36
Mulla olis tosta nykypäivän cubesta (60w) mikä mullakin on;
Miltä ne teistä kuulostaa ne vahvarimallinnukset verrattuna alkuperäsiin? Mä tykkään kyllä niitten soundeista mutta en oo päässy testaan pahemmin alkuperäsiä, joten en oikeen voi verrata.
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä.
Aardfather
05.03.2005 21:51:19
Harmaalla Cube 60 Choruksella tuli joskus vedeltyä, mutta enpä silloin siitä pahemmin tykännyt. En tiedä sitten miltä nykyään kuulostaisi, mutta tuskinpa kovin erikoiselta transistorivehje kun on. Vehkeessä oli chorus ja jousikaiku tavallisten lisäksi.

- Aardfather
Tympee Huttunen
05.03.2005 22:27:13
No niin ostin ton Cube 60 wattisen... maksoi 150€......mun mielestä sopiva hinta.....entä teidän mielipiteenne!?.!?..!?.Vahvistimella ei koskaan keikkailtu...väri: kerman vaalea.......

Tuollainen kangas/nahka-päällinen? ;Minulla on nimenomaan tuollanen bass-mallinen. Suorastaan yllättävän hyvä peli. 170e maksoi minulle. Tosin kartioa hajosi ja ostin 300mk kartion. Soundi parani. Kyllä kannatti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)