PaavoMik 22.03.2007 18:48:02 | |
---|
Soittelin bassoa tuossa pari päivää sitten, ja släpätessäni huomasin, että oikean käden ranne, jolla läpsyttelen, naksuu ranteesta(On ollut semmoinen kakarasta asti) ja sattuu aika perkuleesti, aina kun rannetta kääntää. Saman huomasin, kun kitaraa soittelin, plekulla soittaessa kun ranne kääntyilee, sama juttu. Ranne on saakelin kipeä, ei soitto onnistu ollenkaan.. Aattelin että voisin käydä esim. Röntgenissä ja sanoinkin siitä äidille (oon 14vee) mutta aika ei ole vielä järjestynyt.. Pelkään, että soittoura loppuu tähän jos ei homma käänny parempaan suuntaan. Se on sen verran kipeä, että ei sitä voi oikein kunnolla edes kääntää.. Rasitusvamma se ei ole, siitä olen absoluuttisen varma.. En tiedä, tähän ei voi oikein varmaan neuvoja antaa, vai miten on? |
Luulen että aika korjaa asian.. Samoin on monesti käynyt minulle, tosin ne ei NIIN kipeitä ollu.. |
TommiW. 22.03.2007 18:56:18 | |
---|
En tiedä kannattaako vielä suotta hätääntyä. Tosin lääkärinaika voisi olla ihan kova juttu, röntgeniin vasta jos lääkäri antaa lähetteen sinne. Ilmoittele, miten tilanne etenee! "Et tainnut tajuta selitystäni kun vieläkin pohdit tuota samaa. Wasara myy laitteet, koska sen luonteeseen kuuluu myydä ne. Ihan sama mitä vätkyttimiä sillä on niin se myy ne aina." -Arva |
Jalmus 22.03.2007 19:16:27 | |
---|
Lepoa vaan. Kokeile olla pari viikkoa soittamatta ensin alkuun. Toinen asia, mikä tulee mieleen, on iästäsi johtuen mahdolliset kasvukivut, jotka tulevat sitten esiin soittaessasi. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
kassper 22.03.2007 20:00:36 | |
---|
Lepoa vaan. Kokeile olla pari viikkoa soittamatta ensin alkuun. Toinen asia, mikä tulee mieleen, on iästäsi johtuen mahdolliset kasvukivut, jotka tulevat sitten esiin soittaessasi. Näin. Itellä oli yläasteella alvariinsa ranteet kipeenä. Tosin tuli tehtyä muutakin kuin soitettua mikä rasitti, mutta kuitenkin. Terkkari sanoi silloin, että elä soita, jos koskee ;) Lepohan se sitten autto aina. Jossain välissä rupesin sitten ihan puntilla treenaamaan ranteita ja sillä ehkä sitten vähän "kiinteyty" toi ranne kanssa, eikä enää naksunu niin paljon. Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa.
Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs
"If you kill a whale, you get Greenpeace and Jacques Cousteau on your back, but wipe out sardines and you get a canning subsidy!" -Ben- |
JE 22.03.2007 21:46:03 | |
---|
Näin. Itellä oli yläasteella alvariinsa ranteet kipeenä. Tosin tuli tehtyä muutakin kuin soitettua mikä rasitti, mutta kuitenkin. Terkkari sanoi silloin, että elä soita, jos koskee ;) Lepohan se sitten autto aina. Jossain välissä rupesin sitten ihan puntilla treenaamaan ranteita ja sillä ehkä sitten vähän "kiinteyty" toi ranne kanssa, eikä enää naksunu niin paljon. Itelläkin oli ranne joskus pirun kipeä...Autto just noi lepo, ranteitten tekeminen salilla (ojennus ja koukistus) sekä powerball. Myös ranteiden pyörittely kädet yhdessä auttaa jonkun verran (ainakin lämmittelyyn). |
pekezu 22.03.2007 21:53:54 | |
---|
Jep, kipuja ja mielenkiintoisia oireita käsiin tulee aina itse kullakin. Omani oli mielenkiintoinen, pitkän reenauskauden ja kotona tiluttamisen jälkeen vasemman käden kyynärvarren koukistaja oli aika tohjona. Ei pystynyt nostamaan edes bassoa saati selloa kotelossaan hauista ja kyynärvartta käyttämällä. Oli tullut vasurin sormilla tikutettua vähän turhan innokkaaseen tahtiin. Siihen kun vielä päälle luonnostaan tuleva liiallinen voimankäyttö sormissa niin kylläpä mukavasti saa paikat kipeäksi. No, se siitä sitten omalla ajallaan, reenit vähenivät hitusen ja kaipa se sitten muutenkin asettui. Ei siis kannattane ottaa armotonta stressiä tuosta kädestä. Oma oikea käsi meni alkukesästä ikkunalasista läpi ja kerkesin jo huolehtia, että nyt meni muusikon ura. Ei mennyt. Ei ne raajat niin helposti tuhoudu, varsinkaan ilman onnettomuutta. PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
Rämppy 23.03.2007 22:53:11 | |
---|
Nyt kannattaa pitää taukoa soittamisessa. Tässä vaiheessa ei kannata tehdä mitään mikä aiheuttaa kipua ranteeseen. Muuten menee vain pahemmaksi. Lekurilla voi käydä näyttämässä sitä kättä. Usein riittävän pitkä lepo parantaa. En sitten malttanut olla sanomatta. |
Aminohappo 24.03.2007 12:38:20 | |
---|
|
kouranka 24.03.2007 12:44:58 | |
---|
Ostin Powerballin tässä pari päivää sitte ja täytyy sanoa, että kova peli! Runkkuoikeella pyöritys on tietysti helpompaa, mutta kyllä tuo vasenkin onnistuu. Nyt herkutellaa! |
Hullu basisti 25.03.2007 09:58:43 | |
---|
Tuli tommonen pienimuotoinen laskettelutapaturma helmikuun alussa. Kyynärpää on vieläkin kipee. Saas nähä kuin kauan kestää parantua. Kuuluu kans naksunaa kun pyärittää rannetta. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
PaavoMik 26.03.2007 20:17:30 | |
---|
Kohta viikko mennyt, eikä olla edistytty sitten paskan vertaakaan (sori kiroilu) enkä oo soittanut hemmetti nuottiakaan.... Terkkarilla kävin koulussa, sanoi että soittoa vähemmälle...Salilla olen kyllä ranteita ennenkin treenannut, tuttu juttu meikäläiselle... Nyt pidän siinä ideaalisidettä, että se ei liikkuisi yhtään minnekkään... Ärsyttää kun ei pääsee soittamaan... : ( |
Hullu basisti 27.03.2007 19:34:09 | |
---|
Kohta viikko mennyt, eikä olla edistytty sitten paskan vertaakaan (sori kiroilu) enkä oo soittanut hemmetti nuottiakaan.... Terkkarilla kävin koulussa, sanoi että soittoa vähemmälle...Salilla olen kyllä ranteita ennenkin treenannut, tuttu juttu meikäläiselle... Nyt pidän siinä ideaalisidettä, että se ei liikkuisi yhtään minnekkään... Ärsyttää kun ei pääsee soittamaan... : ( Otin kans askeleen etiäppäin vamman parantamiseksi ja tilasin lääkärille ajan. Torstai aamulla oon viisaampi... tai no en nyt viisaampi, mutta tiedän asiasta enemmän. Oon käyttäny sellasta kyynärtukee siinä, mutta ku ei pärjää enää ilman. Noi oireet on aika samantapaiset kuin sulla. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
PaavoMik 10.04.2007 17:11:02 | |
---|
viikko, pari takana, ja soittimiin en oo edes koskenut, mitä nyt kitaraan kielet vaihtanut, eikä olla edistytty sitten niin ollenkaan :( Kipiänä vieläkin |
PaavoMik 16.04.2007 20:53:50 | |
---|
Vihdoin, elämän kevät koittaa, tänään ranne ollut huomattavasti vähemmän herkkä, toivottavasti en innostunut liikaa, läpsytin RHCP:n Aeroplanea monta kertaa putkeen ja hurrasin ja lauloin samalla :D:D:D |
laroma 23.04.2007 22:24:22 | |
---|
Kasvukipuja vaan kato ;) Hyvä että soitto kulkee "Kaikki muu on paskaa paitsi kusi" |