Aihe: Bändin takia vapaata koulusta
1 2 3
Vic Firth
21.03.2007 23:36:43

Tässä olisi ensi viikonalusta tarkoitus mennä nauhoittelemaan bändin kanssa uutta demoa ihan studioon saakka. Yritimme saada aikaa viikonlopulle, mutta nyt oli otettava kolme päivää vapaata koulusta, kun ei saanut aikaa kuin viikolle.
Vanhempani pitävät kuitenkin poissaoloa lukion penkiltä aiheettomana, ja hikiseen allekirjoittivat poissaoloanomuksen. Heidän mielestään harrastustoiminnan ei pitäisi mennä tällä tavalla koulun edelle.
Toisaalta olen samaa mieltä heidän kanssaan,mutta toisaalta en lainkaan!

Mitäs te muut tällaisesta ajattelette?
Life is hard! So is my...
Epämuusikko
22.03.2007 00:11:26
Riippuu varmaan vanhemmista ja koulusta. meidän lukiossa sai olla tunnilta pois soittosyistä. mutta se johtui lukion luonteesta. lupalaput on tosin plussaa.
It's sounds good! Bustard #1
rintapek
22.03.2007 01:10:48

Tästä nyt on aikaa kaksikymmentäviisi vuotta, mutta...

Pyydettiin samantapaisen syyn vuoksi reksiltä paria tuntia lupaa.
Ei herunut. Rämpytyksen vuoksi ei tunneilta olla pois.
No, me sitten lintsattiin.

Niiltä tunneilta lintsasi sitten muutama muukin.

Me saimme jokusen tunnin jälki- istuntoa... röyhkeydestä....
"...onko vikaa kuulossa vai ymmärryksessä, en antanut lupaa olla poissa..."

Ne muut lintsasivat samat tunnit ilman seurauksia. Se oli vain poissaoloa ilman röyhkeyttä.

En halua kannustaa ketään lintsaamaan. Se on vain fakta, että nelikymppisenä en enää muista mitkä tunnit tuli lintsattua. En myöskään muista kovin montaa tuntia mitä tuli oltua tunnilla. Nuo keikat minä sen sijaan kyllä muistan.
One kind of music only - the good kind
Angus
22.03.2007 01:25:37

Kai jotkut ovat sitten tunnollisempia tuon koulunsa kanssa... mutta eipä mun ole ainakaan koskaan sen erikoisemmin tarvinnut 2. asteen koulutuksessa kysellä lupaa olla pois koulusta, eikä ole paljoa peräänkään kyselty kun ei ole näkynyt. Jos haluat tunnollisesti hoitaa, niin olet tunnit poissa ja sen jälkeen menet näiden kurssien opettajien kanssa puhumaan ja sopimaan miten hyvittää poissaolot.
Eddie
22.03.2007 08:39:55

Enpä nyt usko, että kolmessa päivässä mitään pahemmin menee ohi. Opettelet vaikka seuraavana viikonloppuna noiden misattujen päivien asiat.
Ostetaan soittotaito.
Juntunen
22.03.2007 10:02:09

Lukiossa tuli oltua melko paljon poissa tunneilta soittohommien takia. Yleensä seliteltiin opettajille, että opetellaan jotain juttuja koulun juhliin. Yliopistosta on tullut pinnattua aika paljon enemmänkin, mutta niitä ei onneksi enää kukaan laske. =)
Dian päivitti sivunsa ja MySpacensa.
Umas
22.03.2007 13:02:52

Luulis että sais... itsekin sain aikoinaan keikan takia...
Torniojaws
22.03.2007 13:16:47 (muokattu 22.03.2007 13:17:59)

AMK:ssa saa olla pois, mutta joutuu sitten tekemään ylimääräisiä työselostuksia. Tietyiltä kursseilta ei saa olla pois ollenkaan - siis tasan ei yhtään kertaa, oli syy mikä vain (kuume, kolari, kissanristiäiset) - muuten menee kurssi uusiksi.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
DieGr
22.03.2007 13:25:39 (muokattu 22.03.2007 13:26:49)
Ite olen kolme päivää "loimaillut" ammattilukiosta juuri studiosta johtuen. Jos Pelkää jäävänsä jälkeen, niin ottaa opettajalta selvää mitä tehdään päivinä, joilla et koulussa ole, ja teet muutaman tehtävän ja luet parit kappaleet sillon kun studiossa vapaa-aikaa irtoaa(kaikenjärjen mukaan pitäisi irrota jossei kyseessä ole mikään mies ja kitara syndrooma; ) )

Ittekki näin piti menetellä, mutta olut vaan oli niin hyvää taas sillä reissulla...
http://www.myspace.com/fobiayhtye
Nieby
22.03.2007 16:39:31
Toho mitää lupia tarvita. ilmotat vaa et oot kipee..
-Cale
22.03.2007 19:21:38

Lukio ei todellakaan ole niin tähdellinen paikka etteikö sieltä kolmea päivää voisi soittotouhujen vuoksi olla pois. Itellä on ainakin sellanen tunne että vaikka sieltä olisi ollut poissa viikkokaupalla niin ei olisi jäänyt jälkeen opetuksesta, tai paremminkin voisi heittää tähän kysymyksen: Mistä opetuksesta? Eli ole ihan huoletta vaan, ei se kolme päivää merkkaa vielä mitään, ja suotta itseänsä stressaa niinä päivinä käydyillä asioilla jälkeenpäin, tai ainakaan minä en stressaisi.
aaro
22.03.2007 21:11:16
Hommahan riippuu aina lukiosta ja opettajista ja itsestä ja vuosikurssista ja kursseista miltä on pois jne jne...

Ite alotin bändihommat lukion viimeisellä vuosikurssilla, siis tällä vuosikurssilla. Syksyllä olin täysillä mukana vielä, mutta vuoden vaihteen jälkeen olen bändikavereille ilmottanut, että kirjotusten takia en ihan joka reeneihin tule. No, onneki meiän toiminta ei oo muutenkaan kovin laajaa. Yksi lauantai hieman ennen lukulomaa meni demoäänittelyjen parissa, tai sekin oli vain lauantai-iltapäivä. Siitäkin kyllä vähän ressailin, että viittinkö mennä vai en..

Huomenna viiminen kirjotettava aine, keskipitkä ruotsi, sen jälkeen aika paljon vapaata tuhlata musiikkiin ja sen ajan aion käyttää kyllä hyödyksi.

Jälkeenpäin ajatellen en usko, että nuo bändiin "tuhlatut" lukutunnit esim. lukulomalla on paljoa vaikuttanut tuloksiin. Mitä on tuloksia saanu tietää ja ollu kokeissa niin en usko että olisin "menetetyn ajan" lukemisilla saanut paljoa pisteitä. Kuitenkin pitkästä matikasta ja fysiikkareaalista tuli magna, olen tyytyväinen....
Joees
23.03.2007 01:57:13
Mä olin lukiossa lähes poikkeuksetta poissa vähän väliä. Joko syystä että ei kiinnostanut tai jaksanut, tai oli muutakin tekemistä. Häippäsin pois jos tiesin että uusi kitara oli tullut matkahuoltoon ja feidasin seuraavankin päivän. Melkein aina feidasin myös ne tunnit jotka alkoivat kahdeksalta, menin vasta seuraavalle.

Eipä nuo koskaan mitään perään kyselleet. Jos kyselivät niin se oli lähinnä että pitäis tehdä jotain korvaavia juttuja.

Kolme päivää ei tunnu missään, jos sä bändin kanssa meet äänittämään niin senkun menet. Et sä siinä kauheesti jälkeen jää. Ja jos siltä tuntuu niin senkun vain menet ja kysyt jotta voitko tehdä jotain tehtäviä korvataksesi poissaolot, tai jotain vastaavaa.

Sinähän sen päätät kuinka teet :-) Minä en nää tuossa mitään pahaa.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Umas
23.03.2007 08:45:12

Lukio ei todellakaan ole niin tähdellinen paikka etteikö sieltä kolmea päivää voisi soittotouhujen vuoksi olla pois. Itellä on ainakin sellanen tunne että vaikka sieltä olisi ollut poissa viikkokaupalla niin ei olisi jäänyt jälkeen opetuksesta, tai paremminkin voisi heittää tähän kysymyksen: Mistä opetuksesta? Eli ole ihan huoletta vaan, ei se kolme päivää merkkaa vielä mitään, ja suotta itseänsä stressaa niinä päivinä käydyillä asioilla jälkeenpäin, tai ainakaan minä en stressaisi.

Heh... odota vaan kirjotuksia...
kivi
23.03.2007 09:12:26
Tästä nyt on aikaa kaksikymmentäviisi vuotta, mutta...

Kuten myös, mutta mä muistelen että olin keikkojen ja muiden musahommien takia useinkin pois koulusta enkä vaivautunut siitä erikseen ilmoittelemaan. Mä nyt olin muutenkin aina poissa, että sikäli olen väärä henkilö neuvomaan.

Jos teillä on vanhemmilta poissaolotodistus, niin sehän on jo hyvä. Siitä päättelen, että olette alle 18-vuotiaita, koska 18-vuotias kirjoittaa itse omat todistuksensa. Kyllä loma pitäisi irrota, ilmoittakaa siitä ko. päivien opettajille (emme pääse kouluun silloin ja silloin, sori) ja antakaa rehtorin olla rauhassa - hän ei tiedä mitä opettajilla on suunnitteilla ja joutuu ehkä lojaalisuussyistä kieltämään vaikkei tarvitsisi. Saahan koulusta viikon vapaata perheen yhteisen lomankin vuoksi, tms.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Fortune
23.03.2007 11:45:12
Poissaoloja valvotaan ihan oppilaan oikeuksien takia, joten jos pystytte perustelemaan poissaolon tärkeyden ja vakuuttamaan ao. opettajat siitä, ettei teille tarvitse pitää tukitunteja yms. poissaolon takia vaan klaaraatte homman itse, ei ongelmia pitäisi tulla.

Asia on kiinni vain siitä, miten se esitetään, ei mennä takki auki uhoamaan ja vaatimaan, vaan neuvottelemaan, esitetään omia ehdotuksia poissaolon korvaamiseksi ja asioiden opettelemiseksi jne.

En minä ainakaan hyvin perusteltua ja korvaussuunnitelman kanssa esitettyä poissaoloa eväisi, jollei se satu koeviikon tms. hankalammin korvattavan asian kohdalle.
Look behind you, a three-necked guitar!
-Cale
23.03.2007 13:01:40
Heh... odota vaan kirjotuksia...

Menivät jo. Ehkä syksyllä vielä...
JS
23.03.2007 13:50:54
Lukio nyt on niin hidastemposta pelleilyä, että studioon vaan. Meillä sai olla poissa vähän opettajasta ja kurssista riippuen riippuen up to vähän yli puolet kurssista. Kuvittelisin, että kolme päivää ei tunnu vielä missään.
Do you the Devil's work >-)))> #20 - Hevijuntti #313 "hevi on junttimusaa!!! junteista ei ole idolsiksi!!!"
aaro
23.03.2007 16:44:06
Ennen on ilmeisesti ollut helpompaa olla pois ihan vaan vaikka syyttä, myös meidän koulussa!

En tiedä muiden koulujen nykykäytännöistä, mutta meidän lukiossa tuo poissaolovalvonta on erityisen tarkkaa. Ensinnäkin joka poissaoloon tarvii olla selvitys, jos sellaista ei ole, merkitään kyseinen kurssi ilmeisesti keskeytetyksi. Alaikäisille tämä tietenkin vaikeuttaa poissa olemista(syyttä). Abeille taas on tietenkin helppoa vaan esim. sanoa opettajalle vaan joku hyvä tekosyy..

Toinen "sääntö" on se, että saa yleensä ottaen olla poissa korkeintaan viideltä tunnilta per aine. Ilmeisesti jos tämän ylittää, tulee kurssi silloinkin keskeytetyksi. Tietenkin jos on esim. keuhkokuumeessa viikon, niin kuin minä viime syksynä, niin se on taas eri juttu!

Itse kyllä yleensäkin olen aina pitänyt periaatteena että olisi mahdollisimman vähän poissaoloja ja myöhästymisiä, niin eipähän tarvitse selitellä! Tosin nyt on lukio loppu ja yliopisto(toivottavasti) kutsuu, saa nähä miten periaatteet muuttuu vapauksien kasvaessa...

Sitä piti vielä sanoa, että kerran olin ruotsin tunnilta pois musiikkiopiston tutkinnon takia toisella lukiovuosikurssilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)