Aihe: MXR Phase 90 vs. Electro Harmonix Small Stone
1
Numb
21.03.2007 16:07:36

Phaserin hankinta ajankohtainen. Tuollainen klassistyyppinen phase on haussa. Tässä vaiheessa mielessä ovat nuo kaksi, eli MXR Phase 90 tai Electro Harmonix Small Stone, joista moista pitäisi löytymän.

Onko mielipiteitä, luonnehdintoja, tai onko tiedossa levytettyjä soundeja noilta härpäkkeiltä? Vai olisiko joku kokonaan muu spedaali vixu katsastettava?
Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen
Wahi
21.03.2007 16:55:14 (muokattu 21.03.2007 16:57:45)
Ah, aina niin legendaarinen Phase 90 vs. Small Stone asettelu.

Itse olisin jo ostanut Phase 90:n ajat sitten, mutta alkoi tuo Nano Small Stone kiinnostamaan. Normi reissue Small Stonessa on volumedroppi, jota en kyllä itse voisi sietää. Nano mallissa sitä ei ole. Tuolla lisää juttua: http://www.gilmourish.com/?p=178
Tuossa on myös "normaali" virtaplug paikka, eli ei tarvitse adapteria kääntämään napaisuutta.

Tykkäsin Phase 90:n soundista, mutta kuulema sekään ei ole reissuena niin hyvä (ihmettelen vaan kuinka hyvä se originaali on, sillä itse ainakin tykkäsin tuosta reissuestakin todella paljon). Tuo Nano Small Stone olisi hiukan halvempi, molemmat about saman kokoisia, Small Stone ehkäpä vähän monipuolisempi (Color-kytkimen takia).

David Gilmour käytti Phase 90 (esim. Wish You Were Here levyllä).
Petri Wallilla oli (ilmeisesti vähän vanhempi) Small Stone.

Jos pakkaa haluaa sekoittaa vielä, niin Ibanezin Phaserit ovat ilmeisesti aika päteviä. Esim. Phase tone tai 9-sarjalainen.

Itse tykkään kyllä että phaser on yksinkertainen, eli vain yksi potikka.
Rölölöö!
jussimus
21.03.2007 17:46:08
Small Stonesta mulla ei ole kokemuksia, mutta sen sijaan MXR Phasesta on. Aikojen saatossa ehdin hommata sen ja luopua siitä kahdesti, kunnes tajusin että ilman MXR Phasen melko uniikkia saundia en vaan pysty elämään. Joten kolmannen kerran jouduin tämän pötkylän hommaamaan, ja tällä kertaa se ei enää laudasta lähde, se on varma juttu.

Suosittelen lämpimästi.
Lord of the strings
21.03.2007 17:54:31
Jos pakkaa haluaa sekoittaa vielä, niin Ibanezin Phaserit ovat ilmeisesti aika päteviä. Esim. Phase tone

Tuo on käsittääkseni kopio Phase90-pedaalista. Omistan tuon ja omasta mielestäni ainakin helvetin hyväsoundinen phace. Näitä vaan ei nykyään meinaa saada mistään.

Itse tykkään kyllä että phaser on yksinkertainen, eli vain yksi potikka.

No eikös se usein ole niin, että mitä vähemmän potikoita laitteessa, sitä parempi soundi siinä on :)
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
Dr. Muff
21.03.2007 18:16:12
Tykkäsin Phase 90:n soundista, mutta kuulema sekään ei ole reissuena niin hyvä (ihmettelen vaan kuinka hyvä se originaali on, sillä itse ainakin tykkäsin tuosta reissuestakin todella paljon). Tuo Nano Small Stone olisi hiukan halvempi, molemmat about saman kokoisia, Small Stone ehkäpä vähän monipuolisempi (Color-kytkimen takia).

Tohon reissueen kannattaa kokeilla ns. R28 modia jolla sen dominoivan keskialueen saa kuriin. Laittaa vaikka kytkimen taakse jos ei osaa päättää kummin parempi. Tolta se sitten kuulostaa sen jälkeen: http://www.students.tut.fi/~luotone2/emptyocean.mp3 Sorry kamala treenisklippi, aika pahasti työn alla...

Mutta muuten en osaa ottaa kantaa Small Stone vs. P90. Molemmat ovat hyviä.
tsingtsing
21.03.2007 19:48:44

Minulla on tuo Small Stonen reissue-malli. Kieltämättä tuo volan lasku on vähän ärsyttävä. En tiedä olisiko tuota mahdollista jotenkin helposti modata. Jos jollain on siihen ratkaisu niin kertokoon. Muuten kyllä hyvä peli. Ja riippuu tietysti miten/mihin tuota Small Stonea käyttää. Joihinkin juttuihin tuo pieni volaero ei ole ollenkaa huono. Esim. jos käyttää phaseria perussoundina jossain biisissä, niin poispolkaistuna onkin sitten soolo- tai kertsisoundi kovemmalla.
Kerjäläinen mutta kuppinsa kuningas. - Henri Michaux
Wahi
21.03.2007 20:35:00
Tohon reissueen kannattaa kokeilla ns. R28 modia jolla sen dominoivan keskialueen saa kuriin. Laittaa vaikka kytkimen taakse jos ei osaa päättää kummin parempi. Tolta se sitten kuulostaa sen jälkeen: http://www.students.tut.fi/~luotone2/emptyocean.mp3 Sorry kamala treenisklippi, aika pahasti työn alla...

Mutta muuten en osaa ottaa kantaa Small Stone vs. P90. Molemmat ovat hyviä.

Ihan hyvältä kuulostaa. Biisikin on ihan hyvä. Sehän on tosi kätevä jos saa switchin taakse tuon modin. Onko tuo helppo tehdä? Varmasti ammatilainen ainakin tekee ihan käden känteessä.

Mulla taitaakin tuolla bookmarkseissa olla Phase 90 modeja koskeva sivu...
Rölölöö!
Dr. Muff
21.03.2007 20:44:18
Ihan hyvältä kuulostaa. Biisikin on ihan hyvä. Sehän on tosi kätevä jos saa switchin taakse tuon modin. Onko tuo helppo tehdä? Varmasti ammatilainen ainakin tekee ihan käden känteessä.

Mulla taitaakin tuolla bookmarkseissa olla Phase 90 modeja koskeva sivu...

Kiitos.

Suurin homma on pedaalin avaamisessa. Tosta kuvasta näkee sen vastuksen nro 28, noita konkkia en itse viitsinyt poistaa ja enää mulla ei tota edes ole. http://diy.erikhansen.net/phase90scriptmod.jpg
ectman
21.03.2007 21:20:06
No eikös se usein ole niin, että mitä vähemmän potikoita laitteessa, sitä parempi soundi siinä on :)

Phasereiden kohdalla taitaa olla niin että kuningas on moogerfooger MF-103
http://www.thomann.de/fi/moog_mf103.htm
ja potikoita on muutama.
Mutta aiheesta: itse en kyllä vaihtaisi pois MXR:ää (phase100) tai smallstonea pois laudasta. korkeintaan ostaisin toiset samanlaiset, scriptin+nanon eri asetuksia/soundeja varten :) sitä ennen kuitenkin tuon moogerfoogerin ehkä. lievä GAS ja nykysilläkin pärjää mutta aina voi suunnitella ;)

summa summarum osta molemmat
tsingtsing
21.03.2007 22:19:16

Mutta aiheesta: itse en kyllä vaihtaisi pois MXR:ää (phase100) tai smallstonea pois laudasta. korkeintaan ostaisin toiset samanlaiset, scriptin+nanon eri asetuksia/soundeja varten :) sitä ennen kuitenkin tuon moogerfoogerin ehkä. lievä GAS ja nykysilläkin pärjää mutta aina voi suunnitella ;)

summa summarum osta molemmat

No pitikö tuokin idea mennä päähäni pistämään. Luulin jo hetken että alan pärjätä noilla pedaaleilla, mutta tosiaan: kaikkeahan voi ostaa kaksin kappalein... perkele...
Kerjäläinen mutta kuppinsa kuningas. - Henri Michaux
skebab
23.03.2007 19:55:17 (muokattu 23.03.2007 20:04:36)
Itse olisin jo ostanut Phase 90:n ajat sitten, mutta alkoi tuo Nano Small Stone kiinnostamaan. Normi reissue Small Stonessa on volumedroppi, jota en kyllä itse voisi sietää. Nano mallissa sitä ei ole. Tuolla lisää juttua: http://www.gilmourish.com/?p=178
Tuossa on myös "normaali" virtaplug paikka, eli ei tarvitse adapteria kääntämään napaisuutta.

Hiukan asian vierestä, mutta mulla on sekä nano stone että nano muff ja muff sano puff kun kytkin virtalähteeseen (samaan jolla olen käyttänyt lukuisia ehx:n purkkeja ilman ongelmia) eikä mulla ollut edes patteria paikallaan, mikä kaiketi saattaa aiheuttaa joskus ongelmia. Onneksi Uraltonen Mikko korjasi takuuna kun valmistajan mielestä ei ollut takuun alainen vika, mutta sen jälkeen olen käyttänyt kumpaakin vain patterilla. Ainakin nano muffista löytyi pari vastaavanlaista tapausta harmony centralin sivuilta.

Jahas tämmönen sieltä löytyikin, eli vika kirjoitus

http://reviews.harmony-central.com/ … ctro-Harmonix/Nano+Small+Stone/10/1
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
Imper
23.03.2007 22:49:27

Itelläni on ollut nyt parisen vuotta phase 90 laudassa kiinni ja se on kyllä ihan loistava. Kengän kärjellä voi pyöritellä säädintä ja soundi on yleisesti ottaen ihan paras. Pedaali on pieni mutta soundi on iso. Suosittelen. Oma lempipedaali.
Everyone is a per-son
charvette
24.03.2007 15:57:54 (muokattu 25.03.2007 08:47:43)
Small Stone on ainakin "monipuolinen" kun on kaksi eri vaihekytkentää.
Minua ei se pieni volyymipudotus haittaa - sitä tuskin huomaa.
Ja ehx:n tuotteet ovat halpoja.

(vingutin juuri äsken 2 tuntia JAK-minibird->fuzz factory->smallstone->superhardon(klooni)->madamp m15mk1...)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)