tammina 21.03.2007 18:54:43 | |
---|
Jokunen vuosi sitten käytin vielä langatonta headsettiä keikoilla ja sitten eräällä On the Rocksin keikalla... Soundcheck meni luistavasti ja päätin sen jälkeen vaihtaa vielä paristot lähettimeen...tarkastin vielä liittimen ja väänsin sen tiukkaan.. Keikka alkaa ja intro soi ja siitä ekaan säkeistöön...ja mitään ei kuulu laulusta. Miksaaja ryntää tiskin takaa lavalle ihmettelemään missä vika, me vedetään tylysti biisi läpi ja sitten breikki. Aikani kaivelen lähetintä vyöltä ja tarkastan että paristot on oikein päin etc. Ei signaalia. Väännän liitintä ja ruts pauk, siinähän se vika..olin vääntänyt liittimen pois kierteiltään. Otettiin eka biisi uusiks ilman mitään kommentointia ja jatkettiin siitä. If it works, don`t fix it. |
loituma 21.03.2007 19:53:32 | |
---|
Ei tässä mitään noloa sinänsä ole, hassu sattuma vaan. Kun luokan kanssa Ankanpoikarockissa soitettiin Dreameria ja mun piti se soolo vetästä. Siellä backstagella oli hevariporukka heti kyselemässä kuka vetää soolon ja vetääkö samalla lailla kuin Zakk Wylde. No kun sinne lavalle mentiin ja soolon aikana menin lavan eteen... Ja tietysti se piuha oli pianon jalan alla jumissa, ja kun astui vähän eteenpäin, niin piuhahan siitä tipahti. Vedin sitten soolon loppuun ilman piuhaa ja otin sen sitten sen jälkeen. Backstagella sain samalta hevariporukalta hienot aplodit :). Rhandy Rhoads nousee haudasta ja soittaa Paranoidin! .........ja tipahtaa taas. |
Vic Firth 21.03.2007 22:59:25 | |
---|
Ei ollut KOVIN noloa minulle, mutta sille toiselle... Olimme musiikkiopiston porukalla pitämässä tutkinto-bändi-ilta-tapahtumaa paikallisella nuorisotalolla. Eli musiikkiopisto piti avoimien ovien päivät ja kalasti oppilaita.. Mutta kuitenkin. Erään kitaristin tutkintoa säesti tällainen "ei opistolais" vasta-alkaja-bändi. Ennen heitä oliyksi kitaristi soittanut taustanauhan kanssa ja virvelin matto oli ruennut kamalasti resoamaan. Eräs tutkintolautakunnan jäsen sitten pyysi mua avaamaan maton. K'vin sen sitten vähin äänin avaamassa. Sitten tuli tämämn aloittelija-bändinvuoro esiintyä. Tiesin rumpalin, ja hän ei tosiaan ole alansa mestari. Hän siinä sitten menia rumpujen taakse muun bändin asettuessa myös paikalleen. Hän laskee kädet täristen kappaleen käyntiin. "plonk, plonk". Hakkasin päätä seinään.. Rumpali tajuaa tilanteen monenmonen iskun jälkeen. Kuitenkin hän sekoaa kompissaan täydellisesti ja keskeyttää soittonsa. EIkä meinaa saada mattoa lainkaan päälle. Muun bändin ihmetellessä ja yrittäessä soittaa. Lopulta matto saadaan päälle ja soitto jatkuu turvallisesti! Vähän harmitti,kunmeni itse tutkintokitaristilta kappaleesta osa mönkään, mutta kyllähän lautakunta tämän varmasti ymmärsi. Joskus oman urani alkutaipaileilla olin silloisen bändini kanssa menossa ensiesiintymiseen erääseen bändikisaan. (joka on paha paikka ekaksi keikaksi). SIellä sitten sain itse kädet täristen kamat paikalleen. keksin sitten varmistaa itse virvelin maton toimimisen ja aukaisin sen ja yritin laittaa kiinni. Sehän ei mennytkään! Laulaja oli jo spiikannut kappaleen sisään. "Äh!" Huikkasin paniikissa monitorimiehen paikalle ja hän sitä aikansa ähräsi. Itse muutuin tehokkaasti punaiseksi. Onnistui se lopulta ja tuomaristo tykkäsi :) Life is hard! So is my... |
Viime keikalla meni tokan biisin aikana kapula poikki heti biisin alkuvaiheessa eikä ollut yhtään varakappaletta mukana (koska kitaristimme sai aiempana iltana mahti-idean työntää mun rumpukapulan peräsuoleensa). Joten biisi oli vedettävä loppuun puolikkaalla kapulalla, todella hyvin kilisi raidi muuten. Sitten biisien välissä pyytämään baarin yleisöltä onko kellään heittää rumpukapulaa. Onneksi oli. Seuraava biisi: basarin pedaali irtoaa kokonaan pois vanteesta ja backbeat katoaa biisistä puoleksi minuutiksi kun yritän säätää sitä takaisin kiinni. Pientä kohkaamista. |
RockRock123 23.03.2007 14:32:44 | |
---|
Tuon tiedon jälkeen The Cons saa varmaan ihan sutena keikkaa. Toivottavasti tuttunne maksoi itsensä kipeäksi. Kuka sanoi että kyseessä on The Cons? |
Essi 23.03.2007 16:16:27 | |
---|
|
gorgonoidi 23.03.2007 19:35:41 | |
---|
|
toxic 24.03.2007 15:18:48 | |
---|
|
Da Make 26.03.2007 20:51:43 | |
---|
Onko kusetusta vai kävikö noin oikeasti? Tuollaiseenhan voisi kuolla. Veikkaan että on ihan oikea. Karua. |
ewqqq 27.03.2007 19:44:01 | |
---|
Veikkaan että on ihan oikea. Karua. Joku super google sherlockki vois ottaa selvää epäilen että hengenlähtö aika lähellä:( Tarkasta oma jäsenkuvauksesi. |
Naanatan 27.03.2007 20:15:22 | |
---|
Jouduin keikalla polkemaan bedaalia varmaan ainakin 5min. ennen kuin sain siitä säröä ja sanoin sitten sen jälkiin vaan yleisölle että tällä mennään kun en tohtinu polkee uusista ettei ne katoa:-) bedaali? pedaali? |
Nieby 27.03.2007 22:39:14 | |
---|
|
rintapek 28.03.2007 00:46:00 | |
---|
Tämän jälkeen ei mikään nolous tunnu enää miltään: http://www.youtube.com/watch?v=G6_GsgDzXvc Mikä tuossa on noloa tai ihmeellistä? Lavalla on vähän paremmassa turvassa, (ei sekään juopoimmilta turvaa)mutta lattiatasossa jos vetää tuontyyppistä keikkaa, niin mikki kolisee hampaissa ja mahdolliset nuottitelineet on vaarassa. Sijoittaudut tai sijoitat tavarat kuinka hyvin tahansa. Tuossa ei ole mellakka- aitaa välissä. Olisi tuon mikkitelineen tietysti paremminkin voinut sijoittaa. Sitten vaan pariskunta, jolla on puoli promillea enemmän, tulevat kaksikymmentä senttiä laajemmalla kaarella, niin koskettimet kaatuu syliin. Noloksi tuo menee, jos tuo pari on reippaammin maistissa ja kaksisataa kiloa lihaa törmää tuohon kajaritolppaan ja kaataa sen jonkun päälle. Idioottivarmoja ratkaisuja on olemassa, mutta nekään eivät välttämättä kestä kolmea promillea. Sitten kun horjutaan kaljatuoppien kanssa sähkölaitteiden ja valojen päälle, niin se on sitten jo hengenvaarallista. Ne sitten vain vedetään kunnolla. Ei saa päästä tapahtumaan. One kind of music only - the good kind |
Sistis 28.03.2007 13:56:04 | |
---|
Tampereen Vastavirta-klubilla viime kesäkuussa pääsimme jostain syystä soittamaan encorea. Olimme jo ehtineet backstagen puolelle ja olin juuri avannut puolen litran olutpullon. Noh, ei muuta kuin takaisin lavalle. Jostain syystä jäin muusta bändistä jälkeen ja tulin kaljapullo kädessä juoksuaskelin kohti lavaa. Lavan edessä olevilla portailla kompastuin (piuhaan?) ja lensin suoraan turvalleni lavalle. Kaljapullo lähti kädestäni ja kaikki kaljat valuivat maahan. Itse selvisin mustelmilla, mutta niitä olikin sitten jalat täynnä sääristä nivusiin. Silloin vitutti. Käänteinen stage-diving... Hämeenlinnan Rocktownissa nyt tämän kuun alussa viimeistä kappaletta soitaessamme laulaja-kitaristimme teki biisin loppulyönneissä melkoisen loikan ja löi päänsä kattoon, mistä sitten kaatui selälleen maahan. Nuo molemmat menivät kuitenkin rajun lavakoreografian piikkiin. "Jokaisen ekstentristä suomirokkia diggaavan ihmisen lempiyhtye Piru Kange" (Tommi Wehmas @ Stalkermusic) |
peteihis 29.03.2007 14:14:55 (muokattu 01.04.2007 16:38:25) | |
---|
Oltiin päivätöissämme tehty kovasti hommaa, ja sitten kuultiin, että yritysjohto päätti muuttaa suuntaa ja projekti "tapettiin". Jo sovitut bileet saatiin kuitenkin pitää. Joku juhlakansasta oli näköjään ottanut asian vähän raskaammin kuin toiset ja oli sitten paikannut ahdistustaan punaviinillä pitkin iltaa. No kaveri meinas ensin viedä lavan reunalta monitorin. Kaato jossain vaiheessa kaiutintolpan. Hyppäs lavalle ja onnistu joraillessa potkasemaan mun efektien sähköjohdon irti ... joku ystävällinen yritti aikansa pidellä kaveria vähän kauempana lavasta kunnes taas alko jotain tapahtua. No meikäläinen siinä kesken slovarin laulusäkeistön karjasee mikkiin niin läheltä ja lujaa kun vaan kykenee: "VIEKÄÄ TUO MIES NY PIHALLE TÄÄLTÄ!!!!". ...Lattialla jäi "poskivalssit" kesken ja soittokaverit meinas pelästyksestä pudota lavalta... Ollaan jälkeen päin naureskeltu, että miten me aina onnistutaankin niin yleisö villitsemään :D |
Q_Raketti 29.03.2007 20:30:48 | |
---|
Ei ole omakohtainen kokemus mutta kerrotaan silti... Tuttu humppabändi oli ollut kesällä keikalla jossain lato/riihi tyyppisessä paikassa jossa tietenkin kokoillan ovet auki ja hyttysiä pääsi pirusti sisälle. Kesken jonkun tiukan roketin, puri sääski laulaja/kitaristia korvaan ja tämä tietysti huitomaan sitä pois pleku kädessä joka sattui osumaan korvaan sopivassa kulmassa ja teki komean haavan korvaan. Siinä aikansa pyöri hädissään eikä saanut verenvuotoa lakkaaman, joten ei muuta kuin setti seis ja backstagelle paikattavaksi. Ja taas oli yleisössä kivaa! Friends applaud, the Comedy is over.
Ludwig von Beethoven , Last words |
Stalkah 01.04.2007 11:28:30 | |
---|
Tämän jälkeen ei mikään nolous tunnu enää miltään: http://www.youtube.com/watch?v=G6_GsgDzXvc hyi helvetti, ei varmaan tuntunut kovin hyvältä kun kakomisrefleksi on välitön ja mikki on siinä tiellä.. ääntelystä kuulee. Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että jättikyrpae johdattelee meidät ja tukiryhmämme kohti hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia. |
Karipiirto 01.04.2007 23:45:58 | |
---|
Tämän jälkeen ei mikään nolous tunnu enää miltään: http://www.youtube.com/watch?v=G6_GsgDzXvc Tää ei mee mun jakeluun. :S Siis onko toi ihan aikusten oikeesti tapahtuva juttu vai onko se jotenkin manipuloitu tuota videota? Ku se mikki katoaa sillälailla kummasti sinne suuhun niinku et se liikerata ei näy ja se on kyllä sen verran isokin ettei se kyllä ihan helpolla sinne nieluun luisu. Melkoista tuuria jos toi ihan aito tilanne on. Tais tulla ambulanssikeikka. :S Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
Sarko 02.04.2007 19:10:37 | |
---|
Keikalla Oulun Kaarlenholvissa lähdin tapojeni mukaisesti levittämään sheikkaus-mielialaa yleisön joukkoon tanssilattialle bassoni kera. Kiitos lainabasson löysän jakin, plugihan putos jo puolivälissä matkaani. Vasta tanssilattialla huomasin plugarin pudonneen, joten show jatkui bassomiimikoinnin merkeissä nauraa räkättäen. Paluumatkalla plugari messiin ja soitto jatkui. Stakes are high, but so am i. |
south_of_heaven 02.04.2007 22:03:36 (muokattu 02.04.2007 22:03:50) | |
---|
Tämän jälkeen ei mikään nolous tunnu enää miltään: http://www.youtube.com/watch?v=G6_GsgDzXvc Muistaakseni kyseinen herra tukehtui tuon tapahtuman johdosta... Huvittava tilanne tietyllä tavalla, mutta ei niinkään kun tietää miten tuokin sitten päättyi. |