Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 542 43 44 45 46121 122 123 124 125
Tympee Huttunen
22.03.2007 09:10:09
Palvelu on hyvää kuitenkin: olin Huuto.netistä ostamassa Fenkun Blues Deluxe -vahvistinta ja täytyi mennä testaamaan vastaavaa. Joten Soitin Laineelle juuri sulkemisaikaan. Kaveri roudasi sen vahvarin koppiin, löi piuhat kiinni ja antoi siellä testailla ihan omaan tahtiin. Kun sitten olin lähdössä niin sanoivat vain, että jätä se styrkkari sinne kaappiin vaan, niin me korjataan se sieltä pois. Useasti muutenkin on tullut käytyä siellä testaamassa kamat ja tilannut sitten Saksasta tai ostanut käytettynä netistä..

Onhan tämä vitsi tai jotain? Menet siis aina Soitin Laineelle testaamaan kamoja ja ostat ne sitten jostain muualta? Kai kerrot tämän myyjillekin ennen testaussessioita? Tuollaisten asiakkaiden takia voi ollakin myyjillä hermo välillä vähän kireällä.
Prkl
22.03.2007 09:18:00 (muokattu 22.03.2007 09:23:02)
Ei se oikein toimi jos kilpailijalla on kapeampi repertuaari ja sillä vaihtelu onkin 100€-90000€ niin se kerää diilin vaikka molemmat pystyisi kisaamaan siitä oikeilla lähtötiedoilla olevasta casesta. Siis asiakas pitää vaan marssittaa tekemään lisätöitä.

No sitten firmassa on vikaa jos aina häviää kilpailijalle. Vaihdat kilpailijalle. Näin ne Nokiankin suunnittelugurut on tehnyt viimeiset 15 vuotta.

Mitenkä nämä liittyy mitenkään toisiinsa? Eikös täs ollu kyse siitä että jos antaa asiakkaalle kaikista kalleimman hinta-arvion niin sitten se tod.näk. siirtyy kilpailijalle jolla on pienempi max. hinta. Vaikka oikeasti asiakas tarvisi vaan 1000€ järjestelmän jonka oma yritys pystyisi tarjoamaan halvemmalla..

E: Juu OffTopikkia on
R.I.P. J.A-K
Jussi_M
22.03.2007 11:31:42
Tuntuu olevan trendi firmassa kuin firmassa (alasta riippumatta) että mitä nuorempi asiakas, sitä tylympi kohtelu. Tälläinen vanhempi ukko saa aina jonkinlaista palvelua oli sitten vaikka vaan plekuja ostamassa.
FensonGibder
22.03.2007 11:39:18 (muokattu 22.03.2007 11:51:27)
Mitenkä nämä liittyy mitenkään toisiinsa? Eikös täs ollu kyse siitä että jos antaa asiakkaalle kaikista kalleimman hinta-arvion niin sitten se tod.näk. siirtyy kilpailijalle jolla on pienempi max. hinta. Vaikka oikeasti asiakas tarvisi vaan 1000€ järjestelmän jonka oma yritys pystyisi tarjoamaan halvemmalla..

E: Juu OffTopikkia on

Pointti on siinä ettei ole mitään järkeä väittää kilpailijan hyötyvän siitä että sillä on kapeampi repertuaari. Sama jos DLX valittaisi, ettei saa mitään myytyä kun kaikki bisnes menee jollekin pikkupuljulle kun myyvät vain alle 400 euron kitaroita.

Jos myynti ei toimi, niin joko on surkeat tuotteet tai surkea myyntitiimi (tai molemmat).

ja nyt: YA BASTA!
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
Krice
22.03.2007 12:26:26

Jostain syystä he näyttävät olevan just about ainoa ryhmä asiakaspalvelun saralla, joilla tällaiseen toimintaan on ns. varaa.

Kilpailua on varmaan usein todella vähän. Vain isommissa kaupungeissa on useampia liikkeitä, ja kun asiakkailla kuitenkin on tarve ostaa tuotteita niin palvelusta voi tinkiä. Noin yleensä ottaen Suomessa asiakaspalvelun taso voisi olla parempikin, myyjien pitäisi ymmärtää että asiakkaat kustantavat heidän palkkansa ja jokainen menetetty asiakas on huono juttu. Kaiken lisäksi hyvällä palvelulla voi saada asiakkaan ostamaan enemmän ja tulemaan myös takaisin uudestaan. Jos asiakaslähtöisyys ei ole sydämen asia niin on aika lailla väärässä ammatissa myyjänä.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
FensonGibder
22.03.2007 13:05:08
Kilpailua on varmaan usein todella vähän. Vain isommissa kaupungeissa on useampia liikkeitä, ja kun asiakkailla kuitenkin on tarve ostaa tuotteita niin palvelusta voi tinkiä.

Noin mäkin sen näen. Ostaja HALUAA sen kaman mitä on tullut hakemaan. Ei tuu uni silmään jos ei saa sitä tai tätä potikaa/petaalia.

Suosittelen omistajille kokeilla jonkinnäköistä provikkasysteemiä, motivoi kummasti ja kaikkien tulot paranee. Systeemi on tehtävä kuitenkin niin ettei riski siirry yrittäjältä palkolliselle. Tarkoitus olisi palkita myyjä clousaamisesta eikä rankaista mahdollisesta kokonaismyynnin vähyydestä.

Olisko jollain heittää väliin jotain topikkiin liittyvää?
Karipiirto
22.03.2007 13:41:46 (muokattu 22.03.2007 13:42:41)

Kilpailua on varmaan usein todella vähän. Vain isommissa kaupungeissa on useampia liikkeitä, ja kun asiakkailla kuitenkin on tarve ostaa tuotteita niin palvelusta voi tinkiä. Noin yleensä ottaen Suomessa asiakaspalvelun taso voisi olla parempikin, myyjien pitäisi ymmärtää että asiakkaat kustantavat heidän palkkansa ja jokainen menetetty asiakas on huono juttu. Kaiken lisäksi hyvällä palvelulla voi saada asiakkaan ostamaan enemmän ja tulemaan myös takaisin uudestaan. Jos asiakaslähtöisyys ei ole sydämen asia niin on aika lailla väärässä ammatissa myyjänä.

Ja pitäisi muistaa että huonosti kohdeltu asiakas kertoo ainakin kymmenelle eteenpäin saamastaan kohtelusta mutta hyvin kohdeltu vain kolmelle. ;-)
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
Turtle
22.03.2007 13:50:13
Tässä ois topikkiin kuuluva juttu.
Kävin kerran Oulussa jo ajat sitten lopetetussa liikkeessä ostamassa kieliä teräskieliseen kitaraan(kalliimman hintaluokan Landola).
Eri merkkien valinnanvaraa kun oli niin pähkäilin mitkä sopisi mulle parhaiten.
Myyjä kysyi mikä kitara mulla on, johon vastasin että Landola.
Myyjän vastaus oli että siihen on aivan sama mitkä kielet laittaa.
Vastasin vain että niin sitten ja lähdin ulos,enkä sen jälkeen siinä liikkeessä käynyt.
FensonGibder
22.03.2007 13:56:29
Tässä ois topikkiin kuuluva juttu.
Kävin kerran Oulussa jo ajat sitten lopetetussa liikkeessä ostamassa kieliä teräskieliseen kitaraan(kalliimman hintaluokan Landola).
Eri merkkien valinnanvaraa kun oli niin pähkäilin mitkä sopisi mulle parhaiten.
Myyjä kysyi mikä kitara mulla on, johon vastasin että Landola.
Myyjän vastaus oli että siihen on aivan sama mitkä kielet laittaa.
Vastasin vain että niin sitten ja lähdin ulos,enkä sen jälkeen siinä liikkeessä käynyt.

Heh. Kerrankin myyjä oli oikeassa..
Prkl
22.03.2007 14:29:05
Pointti on siinä ettei ole mitään järkeä väittää kilpailijan hyötyvän siitä että sillä on kapeampi repertuaari. Sama jos DLX valittaisi, ettei saa mitään myytyä kun kaikki bisnes menee jollekin pikkupuljulle kun myyvät vain alle 400 euron kitaroita.

Jos myynti ei toimi, niin joko on surkeat tuotteet tai surkea myyntitiimi (tai molemmat).

Tarkoitat kai tässä tapauksessa että joku kitaroista mitään tietämätön tulee kysymään DLX:stä hintoja ja pulju antaa heti vain kalleimman kitaran hinnan ja näin todennäköisesti pelottaa asiakkaan pois.. Mutta ei jaksa enää vääntää tästä aiheesta kerran ei liity aiheeseenkaan mitenkään.

Itse olen saanut pääsääntöisesti vain hyvää palvelua mutta se johtuukin siitä että käyn vain Markun Musiikissa ja Top Soundissa :)
R.I.P. J.A-K
Zigura
22.03.2007 15:17:12
Onhan tämä vitsi tai jotain? Menet siis aina Soitin Laineelle testaamaan kamoja ja ostat ne sitten jostain muualta? Kai kerrot tämän myyjillekin ennen testaussessioita? Tuollaisten asiakkaiden takia voi ollakin myyjillä hermo välillä vähän kireällä.

Siis en nyt mitenkään ronskisti siellä ole asiakaspalvelua hyväksikäyttänyt. Toisinaan on tullut testattua vahvaria tai skebaa ja ostettua muualta. Olen sitä rahaa Soitin Laineelle laittanutkin ihan hyvin tulohini nähden, joten en kauhean pahaa omatuntoa pode. Onhan siellä niitäkin ketkä käy soittelemassa samat biisit siellä joka viikko eikä mitään osta.
We won't stop until somebody calls the cops, and even then we'll start again and just pretend that nothing ever happened.
kiitäjä
22.03.2007 17:51:08
Vaikka tää nyt on kitara-puolella niin myyjäjuttu tääkin on:D Sattu yhelle kaverille(rumpali) kun se oli ite suunnitellu ostavansa Sabian-pellin ja sitte se myyjä tarjos Meinliä ja ne kiisteli siitä;
Kaveri - No entäs jos se meinli ei kestä mun käytössä tai jotain tai mä en tykkää siitä saundista?!
Myyjä - No se on se saatanan sama peltilätkä mutta siihen on vaan painettu eri merkit!!
pekurides
22.03.2007 21:42:22

Vaikka tää nyt on kitara-puolella niin myyjäjuttu tääkin on:D Sattu yhelle kaverille(rumpali) kun se oli ite suunnitellu ostavansa Sabian-pellin ja sitte se myyjä tarjos Meinliä ja ne kiisteli siitä;
Kaveri - No entäs jos se meinli ei kestä mun käytössä tai jotain tai mä en tykkää siitä saundista?!
Myyjä - No se on se saatanan sama peltilätkä mutta siihen on vaan painettu eri merkit!!

Joko myyjä tosiammattimies joka ei katteista välitä tai sitten basisiti:)
Tunteella päin vittua.
Karipiirto
22.03.2007 21:53:28 (muokattu 22.03.2007 22:04:45)

Siis onko tilanne niin että sillä kauppiaalla ei ollut Sabiania vai oliko se vaan päättänyt että tämä "sunnuntarumpali" ei tän kummempaa tästä kaupasta saa? Meinaan jos niillä ei ollut niin miksi hitossa se ei sitten kysynyt että pannaanko tilaukseen vaan alkas tappelemaan jostain hiton Ö-luokan pellistä? Pelleistä en tiedä muuten mutta epäilen että tämä Meinl on joku halpispelti?

Edit. Siis epäilen sen perusteella, mitä tämä rumpsuttajatuttusi sanoi tuosta pellistä. ;-)
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
Estranged
22.03.2007 22:19:51
Pelleistä en tiedä muuten mutta epäilen että tämä Meinl on joku halpispelti?

Taitavat Meinlit olla kyllä ihan laadukkaita peltejä, toisaalta varmaan heilläkin on jotain halvempiakin malleja..
"Kannattaa ostaa halpaa, koska halpa tulee pidemmän päälle kalliiksi ja kallishan on aina parempi."
Karipiirto
22.03.2007 22:23:56

Taitavat Meinlit olla kyllä ihan laadukkaita peltejä, toisaalta varmaan heilläkin on jotain halvempiakin malleja..

No sitten perun epäilyni merkin osalta mutta ilmeisesti tämä kyseinen pelti ei vastaa vaatimuksia ensinkään. :)
koponen
23.03.2007 08:48:28
Vähintään puolet tämän ketjun tarinoista on itse keksittyjä tai vahvasti mielikuvituksen värittämiä.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
FensonGibder
23.03.2007 09:45:28
Niin opetetaan maailman historiakin eri maissa aivan eri lailla.

Ja yleensä tarinoissa on tuo totuuden siemen.

Tämä thread on nimestäkin päätellen vähemmän vakavaa läppää, vaikka se siihen välillä kääntyykin.
bfoc
23.03.2007 10:56:46
Tapahtui Järvenpäässä eräässä Fendereitä edustavassa kaupassa:

Menin kokeilemaan Meksikon Fenderiä ihan huvikseni ja erehdyin kysymään että paljonko se floikallinen malli maksaa. Tähän myyjä totesi että miksi sellaisen haluat kun se kielen lyttääminen lukolla tuhoaa kielen omainaissoundin ja vaikuttaa sustainiin kokonaan jolloin se ei soi enää kunnolla.

Tuli vaan mieleen että voihan se näinkin olla mutta eikös floikat hankita jotain muuta tarkoitusta varten, nimimerkillä kotona 3 floikatonta kitaraa... Ehkä olisi ollut helpompi tsekata tai arvioida se hinta ja tilata jos olisi ollut sopiva. Rahaahan kauppa siitä olisi saanut koska olisin sen silloin ottanut (tai sit olisi jäänyt turhan kallis luuttu tilaamatta jolloin ei olisi tullut kaupalle kulujakaan...)

Eli mielestäni asiakkaan tarpeen kyseenalaistaminen on kaikkein hölmöintä mitä myyjä voi tehdä.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)