Aihe: Kerrankin kunnon tanssiorkesteri telkussa!
1 2 3 4 539 40 41 42 4381 82 83 84 85
rintapek
19.03.2007 09:15:23

Nyt sitten minäkin katsoin yhden jakson, ainakin osittain.
En tiedä löytyykö vika korvistani vai telkkaristani, mutta ei säväyttänyt.
Laulut tuntuivat jotenkin.. miten sen nyt sanoisi.. ei niissä varsinaista vikaa ollut, mutta ei vain toiminut. Satumaa ja Dingobiisi. Tuo Satumaa vaatisi enemmän tangolaulajaa ja tuo Dingobiisi sitten vaatisi paljon huonomman laulajan, joka vetäisi vetäisi asenteella reilummin rokisti pieleen.
Shake your tail.. ja Crazy little thing.. sitten kuulostivat korvaani jotenkin vesitetyiltä. Shaketailissa bändi kuulosti jotenkin "pieneltä" ja kärsi taustalaulajien puutteesta. Crazyssä sitten bändi kuulosti liian "isolta", ja laulajan "irrottelu" ei meikäläistä sytyttänyt.

Mutta seuraavalla keikalla, jos/kun yleisö pyytää tangoa... niin täytyy kyllä vetää Levoton Tuhkimo. ;-)
One kind of music only - the good kind
isojussi
19.03.2007 09:20:33
...Crazyssä sitten bändi kuulosti liian "isolta",...

Eikö sulle kelpaa stna mikään?
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
rintapek
19.03.2007 10:16:13

Kyllä minä olen melko kaikkiruokainen.
Mutta edelleen tuon Shaken... kuuntelen mielummin vaikka BluesBrothersista.
Queeniä aika harva yleensä pystyy edes yrittämään, Mercury oli sen verran kova luu laulajana. Sinänsä hyvä yritys laulajalta vetää hieman toisin, mutta ei mielestäni kuitenkaan mennyt ihan putkeen.
Dingotangossa taas bändillä oli saundit kohdillaan, mutta laulu ei vain toiminut. Ei se väärin mennyt, mutta jotain siitä puuttui.
Martso
19.03.2007 10:17:02

Minä olen itse asiassa samoilla linjoilla noista lauluasioista, vaikka pidänki Pitkämöä yhtenä parhaista vokalisteista tuommosen perinteisen sinatra/swing-touhun ympärillä. Soundi ei vaan mun mielestä sopinu ollenkaan Satumaahan. En tarkoita sitä, että siellä joku hemmetin tangoravuri olisi pitänyt olla, mutta ei tuokaan ollu hyvä. Dingoilussa oli mun mielestä puolestaan jopa virehässäkkää laulussa?!
Muuten oli kyllä taas ihan saaaterin kovaa laulantaa ja soitantaa + arrit toimii loistavazti!
Kaikki käy, eihän siinä mitään!
paice60
19.03.2007 12:43:13
Minä olen itse asiassa samoilla linjoilla noista lauluasioista, vaikka pidänki Pitkämöä yhtenä parhaista vokalisteista tuommosen perinteisen sinatra/swing-touhun ympärillä. Soundi ei vaan mun mielestä sopinu ollenkaan Satumaahan. En tarkoita sitä, että siellä joku hemmetin tangoravuri olisi pitänyt olla, mutta ei tuokaan ollu hyvä. Dingoilussa oli mun mielestä puolestaan jopa virehässäkkää laulussa?!
Muuten oli kyllä taas ihan saaaterin kovaa laulantaa ja soitantaa + arrit toimii loistavazti!

Onpa kiva huomata että ollaan samoilla linjoilla.
Vittu näitä hommia.
Tankero
19.03.2007 13:08:07
Onpa kiva huomata että ollaan samoilla linjoilla.

Sinuna minä olisin pikemminkin huolestunut.
Varmasti, vissiin.
paice60
19.03.2007 13:28:30
Sinuna minä olisin pikemminkin huolestunut.

Jaa niin- tosiaan. Huolestunutpa hyvinkin. Onneksi huomenna pääsee humpanlätkytykseen. Nää liiat vapaat tekee tepposia mielenterveydelle, näköjään.
Vittu näitä hommia.
isojussi
19.03.2007 13:37:56
Minä olen itse asiassa samoilla linjoilla noista lauluasioista...

Mulla jäi kuulemati, kun käytiin just sillon äänestämässä.
Tankero
19.03.2007 17:36:41
Mua elähdytti kovin Dirty-Harrin komppaus I Wishissä. Soitti melkein kuin taskuun. Mukavan erilaisesti kuin se biisi ylejään vedetään.
Vetäähän se kyllä kaikki jutut mahtavasti, ei sen puoleen.
Varmasti, vissiin.
pekkajau
19.03.2007 22:48:10
"Zappamainen" tai sitten pikkusen astmaattinen "Junkkarismainen" tulkinta "Satumaasta" on ihan oikein!
On mullakin ÄÖ!
R.Syke
20.03.2007 16:38:53 (muokattu 21.03.2007 13:37:31)
Voivoivoi. Tanssii tätien kaa jäi taas kahtomati. Ei kellää oo talles?

Harmi. Kotiväki sanoi, jotta tassivat, soittivat ja lauloivat oikein hyvästi.

No, seuravalla kerralla kyllä taatusti. Vaimo kertoi, että joku eppu ei tanssinu niinku normaalisti. Onko siellä syrjän veljeksetkin?
isojussi
21.03.2007 18:19:03
Minä olen itse asiassa samoilla linjoilla noista lauluasioista,...

Mä muuten tossa joutessani funtsin tätä ja nyt kyllä pitää muistaa sekin, että ei KUKAAN solisti voi muuntautua määräänsä enempää. Puhutaan kuitenkin ns. humpanlyönnistä, jossa skaala voi käytännössä olla ihan mitä vaan klasarista punkkiin. Varsinkin tossa formaatissa.
Tankero
21.03.2007 18:31:35
Mä muuten tossa joutessani funtsin tätä ja nyt kyllä pitää muistaa sekin, että ei KUKAAN solisti voi muuntautua määräänsä enempää. Puhutaan kuitenkin ns. humpanlyönnistä, jossa skaala voi käytännössä olla ihan mitä vaan klasarista punkkiin. Varsinkin tossa formaatissa.

Tämä on täysin totta. Hyvin olet funtsinut.
Varmasti, vissiin.
Martso
21.03.2007 18:44:49

Jep, näinhän se on. Ehkä siksi just olis voinu jättää väliin. Mutta tämä riittää minulle tästä aiheesta.
Kaikki käy, eihän siinä mitään!
rintapek
21.03.2007 21:38:03

...funtsin tätä ja nyt kyllä pitää muistaa sekin, että ei KUKAAN solisti voi muuntautua määräänsä enempää. ...

Solistina tuohon on jotenkin hemmetin helppo yhtyä.

Enkä minä ketään halua haukkua, pois se minusta. Jotenkin tullut opittua se, että vaikka kuinka polkisi muita suohon, niin se oma pää ei kuitenkaan pinnalle nouse.
Pätee elämään yleisemminkin, ei vain musiikkiin.

Kirjoitin mitä kirjoitin, koska palsta on väärällään estotonta kehumista arreista ja bändistä ja solisteista. Katsoin yhden jakson, ja ihmettelin, että tuossako se hehkutus oli? Ei vakuuttanut.
pekkajau
21.03.2007 22:01:50
Omasta mielestäni mistään kappaleesta ei ole olemassa sellaista muottia tai mallia jonka mukaan solistin pitäsi aina kappale tulkita tai pyrkiä tulkitsemaan. Sitähän minä tuolla aiemmin tarkoitin! Jokainen omalla tyylillään ja äänellään...mutta jos menee ihan vitusti nuotin vierestä niin ei! Se ei ole enää tulkintaa! Samoin minua vituttaa kovasti jos joku laulaja halveksivasti lonkalta vetää huttua (valssit, tangot, humpat,jenkat, polkat jne...) silleen "mitä vitun väliä tyyliin ja ettekö te saatanan tyhmät idiootit turakaiset huomaa nyt itse mitä paskaa nämä biisit on? "! Pieteetiä pitää olla! Sama koskee mielestäni myös aina sitä solistia säestävää orkesteria tuolla asennepuolella!
On mullakin ÄÖ!
EP
21.03.2007 22:10:48
Omasta mielestäni mistään kappaleesta ei ole olemassa sellaista muottia tai mallia jonka mukaan solistin pitäsi aina kappale tulkita tai pyrkiä tulkitsemaan. Sitähän minä tuolla aiemmin tarkoitin! Jokainen omalla tyylillään ja äänellään...mutta jos menee ihan vitusti nuotin vierestä niin ei! Se ei ole enää tulkintaa! Samoin minua vituttaa kovasti jos joku laulaja halveksivasti lonkalta vetää huttua (valssit, tangot, humpat,jenkat, polkat jne...) silleen "mitä vitun väliä tyyliin ja ettekö te saatanan tyhmät idiootit turakaiset huomaa nyt itse mitä paskaa nämä biisit on? "! Pieteetiä pitää olla! Sama koskee mielestäni myös aina sitä solistia säestävää orkesteria tuolla asennepuolella!

Hyvä, taputan selkään! Varo ettei tule selkäsi kipeäksi.. :)

Tanssimusiikki on niin monimuotoista, että aina siitä löytää jotain uutta vaikka olisi miten vanha biisi kysymyksessä!

Mun mielestä laajimpia alueita musiikissa tämä tanssimusiikki, koska siihen sisältyy niin paljon eri tahtilajeja, soittotyylejä, tanssilajeja jne. jotka pitää kaikki hallita.

..mun miälest! :)
Pirkka
22.03.2007 23:40:22 (muokattu 22.03.2007 23:40:57)
Mun mielestä laajimpia alueita musiikissa tämä tanssimusiikki, koska siihen sisältyy niin paljon eri tahtilajeja, soittotyylejä, tanssilajeja jne. jotka pitää kaikki hallita.

Jaa-a. Kyllä ne tahtilajit ja soittotyylit taitaa löytyä joka genrestä, hutusta death-metalliin tai acid-jazziin. Tuosta tanssilaji-hommasta en sano mitään kun en siitä mitään tiedä. Samalla tavalla voisi sanoa että kyllä rock- tai jazzmusiikki on laajimpia alueita. Anteeksi off-topicointini.
baron
23.03.2007 05:49:13

Jaa-a. Kyllä ne tahtilajit ja soittotyylit taitaa löytyä joka genrestä, hutusta death-metalliin tai acid-jazziin. Tuosta tanssilaji-hommasta en sano mitään kun en siitä mitään tiedä. Samalla tavalla voisi sanoa että kyllä rock- tai jazzmusiikki on laajimpia alueita. Anteeksi off-topicointini.

Kyllä sä oot eksyksissä: Tanssimuusikon pitää osata nuo sun mainitsemasi, mutta niitten ei tarvitse osata jenkkaa, polkkaa, masurkkaa, lattareita.
Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)