Aihe: Minkä läpi vahvistatte Vox Tonelab SE:n?
1
Juutas
13.03.2007 15:57:26 (muokattu 13.03.2007 23:21:00)
Moi,

minkä läpi/kautta olette ajaneet tuota? Itsellä on ollut
putkivahvistimen inputissa (vahvistin mahdollisimman
neutraalina ja puhtaana). Nyt on alkanut kiinnostaa
vaihtoehdot, kun tuon vahvarin ominaissoundi on niin
"päälletunkeva" - vaikkakin niihin pariin hyvään soundiin
ah niin ihana.

EDIT: Eh, tarkoitin siis huonosti muotoiltulla kysymyksellä,
että minkälaisen vahvistimen/PA:n tms. läpi olette omaanne
ajaneet. =) Eli olen harkitsemassa putkipelin vaihtoa johonkin
"neutraalimpaan" vaihtoehtoon ja ajattelin kysellä, että mitä
muut ovat käyttäneet Tonelabin vahvistamiseen live-soitossa...
Walrus
13.03.2007 16:48:41
No eikös noita etusia yleensä kannata efektiloopin returniin tarjota.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
zuppermuhle
13.03.2007 16:57:06
Tietokoneseen ja siitä stereoihin käy oman Tonelabini tie.
M.A.C.H.O #18 "Who is your daddy and what does he do?"
HeavyMachinery
14.03.2007 11:19:49

Moi,

minkä läpi/kautta olette ajaneet tuota? Itsellä on ollut
putkivahvistimen inputissa (vahvistin mahdollisimman
neutraalina ja puhtaana). Nyt on alkanut kiinnostaa
vaihtoehdot, kun tuon vahvarin ominaissoundi on niin
"päälletunkeva" - vaikkakin niihin pariin hyvään soundiin
ah niin ihana.

EDIT: Eh, tarkoitin siis huonosti muotoiltulla kysymyksellä,
että minkälaisen vahvistimen/PA:n tms. läpi olette omaanne
ajaneet. =) Eli olen harkitsemassa putkipelin vaihtoa johonkin
"neutraalimpaan" vaihtoehtoon ja ajattelin kysellä, että mitä
muut ovat käyttäneet Tonelabin vahvistamiseen live-soitossa...

Pitkään soitin 900 marsun looppiin suoraan sitä ennen mulla olii marshall putkipäättäri. Nyt menee soundcityn päätepuolelle suoraan. Kotona olen vedellyt behkun kx1200 kiippari kompoon. Jos kytket sen vahavarin loopista suoraan päätteeseen niin muista vaihtaa globalista se ulostulo line asentoon....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Vilhelmus
14.03.2007 11:22:43

Tonelab on kotona kiinni äänikortissa ja kun olen parilla keikalla joutunut käyttämään, niin suoraan PA:han-.
Kuuntelehan aitoa heviä: Burning Winter
kassus
21.03.2007 21:53:26
Mulla on tonelabbi suoraan Hot rod deluxen inputissa. Kokeilin joskus efektilenkin kautta mutta jotenkin se kuulostaa paremmalta suoraan inputissa. Mulla on myös erillispedaleita joita olen kokeillut vahvistimen efektilenkkiin sekä tonelabin efektilenkkiin. Nykyään kaikki on jonossa, ensin erillispedaalit sitten tonelabbi ja vahvistin ja toimii.
TLT-Team, takanani on loistava tulevaisuus.
gmail2006
25.09.2007 10:37:42 (muokattu 25.09.2007 10:40:38)
Moro!

Efektiluupin kautta olen vahvistanut, toki toimii myös suoraan inputin kautta.

www.tonelab.net sivustolta luin, että jos laittaa vehkeen inputtiin kii, niin pitäs säätää globalista amp out ja kun laittaa efektiluuppiin, niin vois globalista olla line in? Mitä mieltä olette tästä?

Minulla on ollut ongelmia huminan ja kiertämisen muodossa. Jostain luin, että kannattaisi säätää soundit volumeltaan samalle tasolle niin kuin volume on bypass-asennossa eli viritysasennossa. Onko väitteessä mitään perää?

Joku oli vetänyt keikalla TLSE:n suoraan linjaan kiinni ja ajattelin seuraavaksi kokeilla sitä, ennen kuin rupean muuttamaan joku ruton saundin volumea.
Mutta kertokaan lisää omista kokemuksistanne tonelab se-lelusta.

t. Jorse
duc
25.09.2007 10:42:14
Itsellä on Sennheiser HD 595:t antaneet selvästi parhaimman soundin. No joo, ei ole vahivistimen kautta paljoa tullut soiteltua vielä.
HeavyMachinery
25.09.2007 11:11:14

Moro!

Efektiluupin kautta olen vahvistanut, toki toimii myös suoraan inputin kautta.

www.tonelab.net sivustolta luin, että jos laittaa vehkeen inputtiin kii, niin pitäs säätää globalista amp out ja kun laittaa efektiluuppiin, niin vois globalista olla line in? Mitä mieltä olette tästä?

Jos et tee noin on tuloksena tunkkaista /liaan kirkasta soundia

Minulla on ollut ongelmia huminan ja kiertämisen muodossa. Jostain luin, että kannattaisi säätää soundit volumeltaan samalle tasolle niin kuin volume on bypass-asennossa eli viritysasennossa. Onko väitteessä mitään perää?

Ainakin mulla on noin jolloin soundit on jotenkin "tasaisempia"

Joku oli vetänyt keikalla TLSE:n suoraan linjaan kiinni ja ajattelin seuraavaksi kokeilla sitä, ennen kuin rupean muuttamaan joku ruton saundin volumea.
Mutta kertokaan lisää omista kokemuksistanne tonelab se-lelusta.

t. Jorse

Paljon on tullut linjaan nauhoiteltua toimii kyllä !
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
sepisti
25.09.2007 17:18:40
Luulisi toimivan hyvin myös Rocktronin päätteiden kautta. Ne pelittävät ainakin PODien kanssa mainiosti. Tietysti tarvitset sitten jonkunlaisen kaapin...
Kitara on rakkauteni.
H.Corruption
25.09.2007 19:22:02
Tämä setuppi toimi yli odotusten: kitara -> TLSE -> Behkun räkki EQ -> TA600 -> 2 x Marshall 1960 kaappia. Mallinnuksena mulla oli Recto ja bändikavereiden kommenttit oli heti et olin ruuvannu Vader-soundit. EQ:lla tiputin vähän keskiääniä 1kHz:n molemmin puolin.

Soundi oli kokeilussa niin hyvä ja erotteleva että on nyt jäänyt vakioksi treenikalustoon.
Ziggy Bubba
25.09.2007 22:13:39 (muokattu 25.09.2007 22:13:51)

Itsellä on Sennheiser HD 595:t antaneet selvästi parhaimman soundin. No joo, ei ole vahivistimen kautta paljoa tullut soiteltua vielä.

Ohi aiheen... Just ostin itekin musandiggailuun himaan, aivan mainiot luurit, erottelua ja tilantuntua löytyy roppakaupalla. Hauska nähdä että muutkin satsaavat myös äänentoistoon :)
You said a' what now?
duc
25.09.2007 22:30:39
Ohi aiheen... Just ostin itekin musandiggailuun himaan, aivan mainiot luurit, erottelua ja tilantuntua löytyy roppakaupalla. Hauska nähdä että muutkin satsaavat myös äänentoistoon :)

Jeps, nää on kyllä mainiot. Kunnon luurit tulee halvemmaksi kuin kunnon hifi-vahvistimen ja kajarieden hommaaminen, voi nekin rahat laittaa sitten vaikka kitarakamoihin :-) Se huono juttu näissä luureissa on, että johdon irroittamista varten pitää avata luurit, ei ole sellaista pikaliitintä kuin monissa muissa luureissa. Mulla pimeni yhdessä vaiheessa toinen luuri, niin lähetin nämä sitten takuuhuoltoon. Olivat siellä vaan vaihtaneet johdon ja taas pelas.
Ziggy Bubba
25.09.2007 22:41:38 (muokattu 25.09.2007 22:42:43)

Jeps, nää on kyllä mainiot. Kunnon luurit tulee halvemmaksi kuin kunnon hifi-vahvistimen ja kajarieden hommaaminen, voi nekin rahat laittaa sitten vaikka kitarakamoihin :-)

Jep, olen huomannut saman - noihin varsinaisiin hifikamoihin ei rahat riitä. Tämä kuulokkeilla pelaaminen on vähän kuin köyhän miehen hifistelyä :)

E: nyt menee tosiaan pahasti ohi aiheen, toivottavasti ei suuresti ihmisiä häiritse..
You said a' what now?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)