Aihe: Jazz Imrpovisaatio taustoja
1 2
Sammo
22.03.2007 08:46:27
Olisiko netissä mahdollisesti jotain sivustoa jolta tällaisia voisi ladata? Pikaisella googletuksella ei näkynyt..

Ralph Pattin sivuilla ( www.ralphpatt.com ) sekä basso-/rumputaustoja vaikka kuinka paljon, joihin löytyy myös soinnut ... miinuksena on pianon puute joten pelkkä bassoääni ei varmaan ainakaan alkuvaiheessa tarjoa tarvittavaa harmonista tukea. Ja lisäksi kysessä on "vanilla changes", joka kai yksinkertaistettuna tarkoittaa että esimerkiksi ii-V:ta nuo kakkoset on jätetty pois. Mutta on noista varmaan iloakin.

Ja jos kirjastoon menee, kannattaa etsiä Jerry Bergonzin kirjoja, niissä on (mun mielestä) todella laadukkaita taustoja verrattuna Abersoldin vastaaviin (tosin melodiat ja biisien oikeat nimet joutuu etsimään jostain muualta). Suosittelen.
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
baron
22.03.2007 09:15:28

Mulla on Jim Snideron Jazz Conception, 21 solo etudes.
Se on ottanut jazz-stankkujen sointukiertoja, mutta "Teosto"-ongelmien takia ne on eri eri nimellä (Solar on Lunar etc)
Siinä on nuotit sooloharjoitelmia varten. CD:llä on toisella kanavalla soolot ja toisella säestys eli vaimentamalla toisen kanavan voi itse soitella sooloja.
Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term"
iisi-e
02.05.2007 22:15:20
Myös biipoppiateikkot lienevät melko käyttökelpoisia nuinkin swingahtavassa harmoniassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)