Aihe: Soittamisesta
1 2 3 4 5
FensonGibder
21.03.2007 12:36:06 (muokattu 21.03.2007 12:36:53)
Tottakai motorisia harjoituksia voi tehdä ja oppia telkkua katsellessa. Mutta silloinkin täytyy ennalta tietää mitä tehdä.

Muistan lukeneeni jonkun kitara-heron opettaneen että pistää telkun kiinni kun soittaa. AccessRockin sivut opettaa myös:

Generally, dont practice guitar with the T.V. on. You can practice certain exercises in front of the T.V.

Eikö se ole selvää että tv:n katselu hidastaa oppimiskäyrää. Tosin katselen itsekin usein telkkua soitellessa - kyse on mukavuudenhalusta ja KUKA HULLU SITÄ JAKSAA VAAN SOITELLA KOTONA!
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
Jaqqi1991
21.03.2007 13:42:40
No tuo on mielestäni aika typerä väite itse Vailtakin, kyllähän mies nyt tietää että on yksi kovimmista kepittäjistä maan päällä, vaikkei nyt oma suosikki silti olekkaan. Toki on hyvä pitää soittotaitoa yllä, ei siinä mitään.

Sanoi ettei hänelle ole ollut yhtään lahjakkuutta vaan kaikki taito on hankittu soittamalla niin helvetisti. Vaihan soitti sellaista 9-15h päivässä nuorempana, tai miksei edelleenkin

Miksei se noin voisi olla. Kyllähän siinä kehittyy kun soittelee tosiaan tuollaista 15h päivässä.
We may be humans, but were still animals
Jake.e
21.03.2007 15:02:47
No tuo on mielestäni aika typerä väite itse Vailtakin, kyllähän mies nyt tietää että on yksi kovimmista kepittäjistä maan päällä, vaikkei nyt oma suosikki silti olekkaan. Toki on hyvä pitää soittotaitoa yllä, ei siinä mitään.

Kyllähän sun nyt pitää tajuta ettei Vai sanonut olevansa paska kitaristi, vaan sitä että hän ei ole saanut taitoaan ilmaiseksi.
Jerk.
Jokunen
21.03.2007 16:01:04
Harjoittelua kertyy 1-2 tuntia päivässä keskimäärin. Eilen kävin ensimmäisellä kitaratunnilla, jossa vähän säädettiin kitaraa ja katseltiin perusasioita läpi. Tästä se lähtee! Halu kehittyä on kova, mutta toisaalta kiire ei ole mihinkään, jos ei ole ollut tähänkään asti. Bändihommat ovat alkaneet kiinnostamaan jo nyt, vaikka soittotaitoa sellaiseen ei välttämättä ihan vielä olisikaan. Kuitenkin, jos olisi joku porukka jossa soittelisi, niin se varmaan motivoisi treenaamaan ankarasti, kun ei kehtaa mennä vain mokailemaan harjoituksiin.
"Räppärit on niin syvältä............. ne ei ajele millään muulla kun jollain bling bling kaaroilla ja näyttäis ihan että niillä olis paskat housussa kun roikottaa niitä housujaan hyi helwetti=# Rokkareissa on taas asennetta niin vitusti."
Ze Kink
22.03.2007 16:18:14

No ei hän sanonut olevansa paska, kai sinä nyt sen verran ymmärsit. Hän sanoi, että hän on hyvä siksi, että on treenannut ihan helvetisti.

Samalla hän kertoi hänellä olleen kitaraoppilaita, jotka oppivat asiat ihan älyttömän nopeasti, ja jo muutaman vuoden tunneilla käytyään pystyivät vetämään vaikka mitä. Jotain muutakin siinä oli, en enää muista mistä luin tuon.
33 | Ostan Ebow plussan, myy!
Leper Messiah
22.03.2007 21:59:17
Kyllä sitä vain joka soittotunnilla saa lisää motivaatiota. Uudet harjoiteltavat jutut ja se, kun kuulee opettajan soitosta mitä niillä voi parhaimmillaan saada aikaan ovat kyllä ainoa omiaan innostamaan.

Punttisika #3 Runkku monsteri #4
Karipiirto
22.03.2007 22:09:46

Kyllä sitä vain joka soittotunnilla saa lisää motivaatiota. Uudet harjoiteltavat jutut ja se, kun kuulee opettajan soitosta mitä niillä voi parhaimmillaan saada aikaan ovat kyllä ainoa omiaan innostamaan.

Kyllä kateeksi käy teitä jotka tunneilla käytte kun itsellä ei siihen lystiin koskaan varaa ollut(eikä muuten oo varaa vieläkään:-). Toisaalta vaikkakin tämä on hiukan hitaampaa ollut kuin niillä joille asiat on opetettu niin on tässä itseopiskelussakin oma viehätyksensä ja se kun jonkun asian oivaltaa itse ilman että sen joku opettaa, tuottaa kyllä aivan tajuttoman hienon fiiliksen. :-)
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
calf
22.03.2007 22:18:28

Jeps. Aika kiva kun väsää vaikka doorisen moodin sormitukset itse, varmasti muistaa paremmin kuin, että joku heittää ne silmille ja siitä alat katsoa. Soittotunneilla on se hyvä puoli kyllä, että pysyy säännöllisenä "pakosta" tuo soittohomma.
There are no wrong notes
zapateados
22.03.2007 22:50:31 (muokattu 22.03.2007 22:54:29)
Soitan päivästä riippuen puolesta tunnista kolmeen. En harjoittele ollenkaan. Yleensä improvisoin suurimman osan soittoajasta, joskus soitan uusia biisejä. Soittomotivaatio kärsii liiasta harjoittelusta...

...totta puhuen olen liian laiska harjoittelemaan ;)
Sound of blues and Havanna Club...
FensonGibder
23.03.2007 08:35:07
Soitan päivästä riippuen puolesta tunnista kolmeen. En harjoittele ollenkaan. Yleensä improvisoin suurimman osan soittoajasta, joskus soitan uusia biisejä. Soittomotivaatio kärsii liiasta harjoittelusta...

...totta puhuen olen liian laiska harjoittelemaan ;)

Just näin, bro!

Sen voin tosin paljastaa, että ilman tuota teorian opiskelua meni 10 vuotta handlata pentatoniset skaalat niin että ne oli takaraivossa...

Että näin..
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)