Aihe: Fender Highway 1 One Telecaster, Risut ja Ruusut tänne
1 2
slopez
15.03.2007 00:49:24

Terve,

Nyt tarttis Telecasterin, hirvee kuume iskeny. Sanokaas noista Fenkuista risuja ja ruusuja ja jos 800-1000e hintaluokkaan löytys jotai muuta niin voi kans ehdottaa.

Kiitti!
This road is unclear but it feels like I'm almost home
Finest Our - Will Haven
Kuha
15.03.2007 10:34:25

Nää menee Suomessa tuohon hintahaarukkaan ja jotkut sen allekin reilusti:

Vintage-ruusut ja hortensiat:
- 50's Classic Telecaster
- 60's Classic Telecaster

Näissä on perinteiset ohuet nauhat ja otelaudan radius 7,25". Mikit myös vintage-henkiset.

Modernimmat ruusut ja pelakuut:
- Muddy Waters Telecaster
- Highway One (upgrade) Telecaster
- Highway One Texas Telecaster
- Baja Telecaster
- American Ash Telecaster

Näissä on medium/medium-jumbo nauhat ja otelaudan radius 9,5"-12". Mikitkin on useimmissa kuumempaa sorttia kuin noissa ylemmissä.
Kukoistan ainoastaan ruokapöydässä.
Mäci
15.03.2007 11:08:40
Myös Fender Lite Ash Telecaster kannattaa tsekata,SD Alnico Pro II mikit.
Kaukana väijyy ystäviä.
slopez
15.03.2007 17:14:39

Onko kellään tosta Highwaysta kokemuksia..
Finest Our - Will Haven
Jungleman
16.03.2007 11:45:42
Onko kellään tosta Highwaysta kokemuksia..

Eipä näköjään... Minä olen neljää-viittä eri Texas-haiveitä tsekkaillut alan liikkeissä, yleisfiilis on jäänyt plussan puolelle, vaikka otelauta onkin minulle liian litteä. Puut ovat nättejä ja kaikki kokeilemani yksilöt ovat soineet akustisesti aika terveenoloisesti. Mikit sitten taas eivät ole mitään huippukamaa. Jos ostaisin, menisivät vaihtoon nopeasti... mikä taas nostaisi kitaran hintaa aika lähelle käytetyn US Vintage '52 Telen lukemia.

Minä etsin hyvää teleä vuosikausia. Ostin alkuvuodesta omakuvatuksessa näkyvän Classic Player Baja Telecasterin. Meksikon tuotantoa, Custom Shopin suunnittelua. Erittäin asialliset puu- ja rautaosat, kelvolliset mikit, sopiva paino, riehakas soundi. Suosittelen ehdottomasti testaamaan ennen ostopäätöstä, toinen kokeilemani yksilö oli lyijynraskas - saarnirunkoisten kitaroiden ikuinen ongelma. Samansuuntaisista havainnoista keskustellaan myös tuolla suuren maailman foorumeilla.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Riku Rotten
16.03.2007 11:51:12
Mulla on HW1, muuten kelpo peli, mutta mikit kannattaa vaihtaa. Orginaalit sopii paremmin pilkkivehkeeksi tms kuin kitaraan.
weelie
16.03.2007 13:37:45 (muokattu 16.03.2007 13:38:53)
Mulla on HW1, muuten kelpo peli, mutta mikit kannattaa vaihtaa. Orginaalit sopii paremmin pilkkivehkeeksi tms kuin kitaraan.

Noh noh. NormiHW1:ssahan on muistaakseni samat mikit kuin meksikon klassikeissa (taitaa olla virittimet sun muutkin samaa, kaula modernimpaa USA-mallia). Eli ohkaiset kyllä, mutta ei kelvottomat.

HW1 texasissa taisi olla Texas Tele mikit?

Jos nyt olisin teleä ostamassa, katsastaisin ensin Baja-mallin, joka on mun mielestäni 50s classicista valmiiksi paranneltu malli. :D
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
kojones
16.03.2007 13:43:24 (muokattu 16.03.2007 13:44:44)
Uusissa Highway Oneissa on mikitys: 2 Hot Tele_ Single-Coil Pickups with Alnico 3 Magnets (Neck & Bridge)

Ite diggaan noista jumbonauhoista, mutta se on eri asia kuuluuko ne Teleen ;)
jomppu
16.03.2007 14:50:02
Mulla on tollainen Baja Telecaster ja kovasti oon tykänny. Siinä on lisäksi S-1 mikkisysteemi millä saa eri kytkentöjä noista mikeistä, jollekkin tarpeellinen, jollekkin ei. Huonoa on ainoastaan nuo viritintapit, kun ovat reikäpäiset prkl:t tosin toinen kielten vaihto sujui ensimmäistä huomattavasti nopeammin. Kaula on huomattavasti Highway ykköstä ja meksiko standardeja tukevampi, sekin on mieltymys kysymys. Hyvä kitara kevyemmän musiikin soitteluun.
Riku Rotten
16.03.2007 18:31:13
Noh noh. NormiHW1:ssahan on muistaakseni samat mikit kuin meksikon klassikeissa

Kepakon luonne muuttui täysin, kun siihen laitettiin Duncanin Vintaget ja niihin verrattuna orgikset oli paskoja. Tele on muutaman vuoden vanha, joten ehkä uusissa on parempia. Ne vanhat on niin huonoja, että niitä en ole edes kehdannut myydä...
slopez
19.03.2007 17:27:33

Alko toi Baja telecasteri kiinnostamaan.
Finest Our - Will Haven
mugena
19.03.2007 18:40:16
Itsellä tuo Highway Telecaster ollut noin puoli vuotta. Tatsi on juuri omalle kädelle sopiva. Mikrofoneista en lähde sanomaan hyvää enkä pahaa, joska vertailukohtia on niin niukasti. Bluesit ja rokit kyllä lähtee hyvin. Ainoana miinuksena pieni viimeistelyn puute tallamikkiä peittäässä metallisuojuksen sijoittelussa(koverretusta kolosta näkyy osa)
Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg) "So, with your long hair, I guess that makes you a woman." Frank Zappa's response "So with your wooden leg, I guess that makes you a table."
Freewheeler
21.03.2007 11:20:00
Ainoana miinuksena pieni viimeistelyn puute tallamikkiä peittäässä metallisuojuksen sijoittelussa(koverretusta kolosta näkyy osa)

Niin kuuluukin näkyä, kaikissa Telecastereissa jo vuodesta 1950 (silloin nimellä Broadcaster)!
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Aksunski
23.05.2007 20:09:20 (muokattu 23.05.2007 20:10:56)
No mitäpä sanotta. kumpi olis sitte parempi: Telecaster Mexico Standard vai highway one? Silleen aika alottelevalle blues/rock'n'roll kitaristille?
Joees
23.05.2007 20:11:58
Musta on hämmentävää, että tossa on telecaster-ketju etusivulla ja sit väännetään uusi? Jutut täällä kuitenkin vaikuttaa ihan samalta kuin siellä...
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Aksunski
23.05.2007 20:16:39 (muokattu 23.05.2007 20:18:50)
Juu mää pistin tännekki jutun et vaikka joku innostuis täällä katteleen mut ei siellä pää asiallisella telecaster-ketjulla. tekis nii perkeleesti mieli saada kommenttia tosta mallista. se olis mulle semmonen eka kunnon kepakko.
Aksunski
23.05.2007 20:18:22 (muokattu 23.05.2007 20:19:03)
Mut on se silti hyvä tehä näitä vähän tarkemmin määriteltyjä ketjuja, ku toi on sinänsä aika prkl:n laaja keskustelun aihe toi telecaster.
rainmaker
23.05.2007 20:20:27
Musta on hämmentävää, että tossa on telecaster-ketju etusivulla ja sit väännetään uusi? Jutut täällä kuitenkin vaikuttaa ihan samalta kuin siellä...

Mitäs hämmentävää tässä nyt on? Tämä ketjuhan on aloitettu melkein kuukautta tuota telecaster-ketjua aikaisemmin.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Joees
23.05.2007 20:24:47
Mitäs hämmentävää tässä nyt on? Tämä ketjuhan on aloitettu melkein kuukautta tuota telecaster-ketjua aikaisemmin.

Katos juu, en katsonutkaan tuota. Ei ollut aiemmin osunut tämä silmiin. Miksiköhän?

Mut on se silti hyvä tehä näitä vähän tarkemmin määriteltyjä ketjuja, ku toi on sinänsä aika prkl:n laaja keskustelun aihe toi telecaster.

No joo. Toisaalta ei täällä nyt niin hirmusti ole tuosta Highwaysta jauhettu, heh.
Tuolla toisessa ketjussa kun aika hyvin kuitenkin käyty juttua kaikenlaisista teleistä. En muista oliko highwaysta, mutta sinnehän sekin olisi hyvä saada samaan läjään. Mutta joo, ei sillä. Ei tämä ketju mua häiritse :-)
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)