Aihe: Laulut sisään kylppärissä? =)
1
Juutas
19.03.2007 14:00:45
Kaikilla on varmaan useita kokemuksia siitä, että oma laulu
kuulostaa "hienommalta" kylppärissä kun paikan luonnollinen
kaiku (kaakeliseinistä) tekee akustiikasta aika vinkeän. Oletteko
hyödyntäneet tätä mahdollisuutta kotiäänityksissä eli oletteko
äänittäneet lauluja kylppärissä tai muussa kaikuvassa tilassa?
Onnistuuko vai tuleeko vastaan jotain ongelmia?
axelsson
19.03.2007 14:10:03
Aika vaatimattomallakin kaikulaitteella tai -softalla laulu kuulostaa taatusti paremmalta kuin hienommassakkaan kylppärissä.
varakeef
19.03.2007 14:10:14
Itse asiassa aika harvoin olen tavannut kylpyhuonetta, jossa laulu oikeasti kuulostaisi hyvältä.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Torniojaws
19.03.2007 14:11:50

Kylpyhuoneissa on aivan liikaa heijastuksia, jotta laulu kuuloistaisi hyvältä - tai edes selkeältä.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
koponen
19.03.2007 14:52:48
Jengi laulaa kylppärissä siksi että lyhyet heijastukset värittävät ääntä niin vahvasti ettei se enää kuulosta omalta ääneltä juuri ollenkaan. Se on hyvä että laulavat, mutta soundi on kyllä tosielämässä ihan kammottava.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
ejhfi
19.03.2007 15:43:00

Ei ainakaan kenenkään ole syytä väittää, että tarvitsisi lisätä "ammetta" :)
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Murgo
20.03.2007 15:26:49

Jengi laulaa kylppärissä siksi että lyhyet heijastukset värittävät ääntä niin vahvasti ettei se enää kuulosta omalta ääneltä juuri ollenkaan. Se on hyvä että laulavat, mutta soundi on kyllä tosielämässä ihan kammottava.

Onko muuten niin että oma ääni kuulostaa aina hirveältä äänitettynä vai onko se vain minun ääneni? Totesin vaan kun piruuttaan kerran äänitin(en siis osaa laulaa), että sellaisenaan kuunneltuna kuulostaa aivan kauhealta, mutta efekteillä "vieraammaksi" muutettuna samalta kuin kuka tahansa ei-laulaja, eli onko ihmiselle "ominaista" inhota omaa ääntään nauhoitettuna? Aika moni nimittäin sanoo samaa. Johtuuko vain siitä että kuulostaa erilaiselta kuin oman pään sisällä?
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
varakeef
20.03.2007 16:20:18 (muokattu 21.03.2007 09:18:10)
Onko ihmiselle "ominaista" inhota omaa ääntään nauhoitettuna? Aika moni nimittäin sanoo samaa. Johtuuko vain siitä että kuulostaa erilaiselta kuin oman pään sisällä?

On ja johtuu. Mutta kun paljon lauluaan äänitettynä kuulee, siihen tottuu ja sen hyväksyy. Hyvät laulajat todennäköiseti tottuvat äänitettyyn soundiinsa nopeammin kuin huonot. Niinkuin kaikessa itsearvioinnissa kyse on itsetunnon ja todellisten kykyjen yhteenkietoutumasta...
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Roberto
20.03.2007 20:20:00

Itse asiassa aika harvoin olen tavannut kylpyhuonetta, jossa laulu oikeasti kuulostaisi hyvältä.

Sen sijaan kirjoituskone kuulostaa oikein hyvältä. Niinku vaikka Bowien Andy Warhol-biisissä.
Jumina5/6
20.03.2007 22:14:19
Johtuuko vain siitä että kuulostaa erilaiselta kuin oman pään sisällä?

Olettaisin että just sen takia. Silloin kun puhuu, ääni kaikuu pitkin pääkoppaa aivan erilailla kuin vain kuunnellessa. Ja toisaalta suusta tuleva puhe/lauluääni suuntautuu (suureksi osaksi) poispäin omista korvista.
Deep Blue Sheep.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)