Aihe: WAHia tekisi mieli..
1 2 3
Arcane
20.03.2007 19:56:04
Mää lähtisin kattomaa Morleytä ,mutta kannattaa kaupassa testata :)

Minä en hirveästi Morleystä perustanut, jotenkin siinä oli valtavan pitkä se liikerata jossa soundi ei muuttunut juuri lainkaan ja sitten yhdessä kohdassa oli se muutos todella nopea. En muista mikä Morleyn wahi oli. Ja toisaalta en minä tiedä, onko tuo sitten kaikkien wahien ominaisuus.
Ich bin eine Krankenhaus. Kalamies #31 >-)))> THV-klubi #37
Quu
20.03.2007 20:28:28

Crybaby 535Q on ollut omistuksessa nyt useamman vuoden.
Toimii talossa & puutarhassa, ainakin meikäläiselle. Vankka kuin mikä, mitään ongelmia mulla ei ole sen kanssa kertaakaan ollut, toimii kuin unelma.
Halusin silloin wahia hankkiesani pedaalin, joka sopisi myös bassolle ja tuo on sellainen, me likes.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
cruel_destiny
20.03.2007 20:37:22
miksi tämän jutun otsikko laittaa aina hymyilyttään, tietäen erään nimimerkin? ;)

mutta asiaan, käytiin (wahin kanssa) kerran testailemassa treeniksellä ihan kunnolla kaikkea, jossa oli mukana myös 4 wahia (crybaby classic, crybaby, voxin perusvaakutin (joku V878?) ja JH-1 wah) (mukana oli myös myös muistojeni mukaan phaser, flanger, 2 eri delayta, eri säröä ja SG sekä strato).

JH-1 wah tuntui lopulta molemmista parhaimmalta, jotenkin pehmein vaihtoehto, jossa ei kaikki kuulosta ihan niin laihalta. tätä suosittelen!

PS: teeseä olisi kyllä kiva päästä testaileen.
Surreal life
N33m0
20.03.2007 20:44:35 (muokattu 20.03.2007 20:45:34)

Jos on rahaa millä rällästää ni isojen poikien laite on Dunlop DCR 2SR jota saa thomannilta kiskurihintaan mutta suoraan tehtaalta melkein puoleen hintaan. Löytyy mm. Michael Amottin räkistä.

Toinen vähän tuntemattomampi mutta ylistetty vermes on Silvermachine:
http://www.silvermachine.de/en/silvmac.htm
slow music for slow people
Wahi
20.03.2007 20:48:49 (muokattu 20.03.2007 20:50:30)
miksi tämän jutun otsikko laittaa aina hymyilyttään, tietäen erään nimimerkin? ;)

mutta asiaan, käytiin (wahin kanssa) kerran testailemassa treeniksellä ihan kunnolla kaikkea, jossa oli mukana myös 4 wahia (crybaby classic, crybaby, voxin perusvaakutin (joku V878?) ja JH-1 wah) (mukana oli myös myös muistojeni mukaan phaser, flanger, 2 eri delayta, eri säröä ja SG sekä strato).

JH-1 wah tuntui lopulta molemmista parhaimmalta, jotenkin pehmein vaihtoehto, jossa ei kaikki kuulosta ihan niin laihalta. tätä suosittelen!

"Käytiin wahin kanssa neljää wahia wahitestailemassa". hoho.

Mutta joo, vierekkäistestin perusteella tosiaan todettiin että kyllä tuo JH-1 (eli Hendrix "signature") on paras.

Classicissa on mielestäni vähän turhankin syvä ja paksu soundi. Se sopii mielestäni kuitenkin Jukka Tolonen -tyylisen fiilistelyyn ehkä noista parhaiten (Pori jazzin keikan nähneet tietänevät mitä tarkoitan).

Perus Cry Baby oli ehdottomasti kylmin ja siten ehkäpä huonoin. Se on kuitenkin hyvä peruswah-wah johonhan on helppo modailla kaikenlaista.

Vox oli vähän pettymys, range tuntui todella lyhyeltä Dunlopeihin verrattuna, eikä soundikaan mielestäni mitenkään erityisen hyvä ollut.

JH-1 on juuri tarpeeksi maukas (hyvä adjektiivi waakkuja varten :D), muttei mennyt liian middlekkääksi/paksuksi/syväksi kuten Classic.
Rölölöö!
Ristikita
20.03.2007 21:40:40
en jaksanu lukee ihan kaikkee mutta onks ketään testiny behringerin Hell Babee? :D
kaverilla on nimittäin semmonen ja tuntuu olevan ihan asiallinen peli ainakin mitä oon kuunnellu.
"Jesus is our saviour there will be no other..." -Hillsong
cruel_destiny
20.03.2007 21:44:02
en jaksanu lukee ihan kaikkee mutta onks ketään testiny behringerin Hell Babee? :D
kaverilla on nimittäin semmonen ja tuntuu olevan ihan asiallinen peli ainakin mitä oon kuunnellu.

mielestäni oli pahinta waheista mitä oon testannu. bescepo weeperiä en oo testannu kylläkään. ;)
Surreal life
Ristikita
20.03.2007 21:49:45
mielestäni oli pahinta waheista mitä oon testannu. bescepo weeperiä en oo testannu kylläkään. ;)

ookke. selvä. ;) vois kyllä testata sitä joku kerta.
"Jesus is our saviour there will be no other..." -Hillsong
Twinkle
20.03.2007 21:53:01

huomenna sen nään, kyseinen vekotin tulee postissa huomenna tänne monen muun hauskan lisäksi. Laitetesti tulee ja modausohjeita kanssa.
Räbbänä
20.03.2007 21:59:08
"Käytiin wahin kanssa neljää wahia wahitestailemassa". hoho.

Mutta joo, vierekkäistestin perusteella tosiaan todettiin että kyllä tuo JH-1 (eli Hendrix "signature") on paras.

Classicissa on mielestäni vähän turhankin syvä ja paksu soundi. Se sopii mielestäni kuitenkin Jukka Tolonen -tyylisen fiilistelyyn ehkä noista parhaiten (Pori jazzin keikan nähneet tietänevät mitä tarkoitan).

Perus Cry Baby oli ehdottomasti kylmin ja siten ehkäpä huonoin. Se on kuitenkin hyvä peruswah-wah johonhan on helppo modailla kaikenlaista.

Vox oli vähän pettymys, range tuntui todella lyhyeltä Dunlopeihin verrattuna, eikä soundikaan mielestäni mitenkään erityisen hyvä ollut.

JH-1 on juuri tarpeeksi maukas (hyvä adjektiivi waakkuja varten :D), muttei mennyt liian middlekkääksi/paksuksi/syväksi kuten Classic.

Hmm... alkoi tuo Jh kiinnostamanaan. Pitää päästä testailemaan, kunhan saa rahat kokooon, ettei tarvi sitten pahalla mielellä jättää sitä sinne jos osoittautuukin todella hyväksi peliksi ja rahaa ei ole.
"Aijai"
Dr. Muff
20.03.2007 22:12:58

Tarkoitat Voxin v847 wahia, v848 on clyde mccoy reissu, v846 on wanha malli josta toi v847 on reissue. v847 on periaatteessa soundiltaan hyvä, mutta kovin ohut eikä samanlaista kolmiulotteisuutta kuin paremmissa. Clyde reissue on myös hyvä wahi.

Kannattaa kokeilla. Teesen voi ostaa vaikka testaamatta. Yli kymmenen wahia omistaneena ja aika montaa soittaneena suosittelen varauksetta. Myös vanhemmat Cry Babyt (Jen/Thomas Organ) kannattaa pitää mielessä jos halvalla haluaa hyvän wahin. Ovat parempia soundiltaan kuin dunlopin tekeleet. Täälläpäin niitä ei tosin liiku mutta etsivä löytää. Toisaalta, Teese and be done with it.
cruel_destiny
20.03.2007 22:25:52
Kannattaa kokeilla. Teesen voi ostaa vaikka testaamatta. Yli kymmenen wahia omistaneena ja aika montaa soittaneena suosittelen varauksetta. Myös vanhemmat Cry Babyt (Jen/Thomas Organ) kannattaa pitää mielessä jos halvalla haluaa hyvän wahin. Ovat parempia soundiltaan kuin dunlopin tekeleet. Täälläpäin niitä ei tosin liiku mutta etsivä löytää. Toisaalta, Teese and be done with it.

joo kesällä oli tosi kovat halut custom soundsissa olevaan wahiin, mutta 170e oli aikasen paha hinta, mutta kyllä mä semmoisen vanhan ostan vielä joskus, vaikka teesen vierelle... :P
Surreal life
Wahi
20.03.2007 22:30:50
Tarkoitat Voxin v847 wahia, v848 on clyde mccoy reissu, v846 on wanha malli josta toi v847 on reissue. v847 on periaatteessa soundiltaan hyvä, mutta kovin ohut eikä samanlaista kolmiulotteisuutta kuin paremmissa. Clyde reissue on myös hyvä wahi.

Joo, siis v847 oli kyseessä.

Itseäni kiinnostaisi testata Jeniä.
Rölölöö!
bfoc
20.03.2007 22:37:32
En itse diggaillut Morleystä vaan se sai uuden kodin muualta. Oli jotenkin liian vähän säätömahdollisuuksia (siis ei yhtään) ja se perus wah-soundi jäi turhan latteaksi mun käyttöön.

Tilalle tuli Iban WD7. Varsin monipuolinen ja hieno mekastin (ja aika edukaskin vielä). Kannattaa käydä Ibanezin sitellä katsomassa se demo. Siitä saa hyvän kuvan ko värkin toiminnasta. Erityisesti toi deep-kytkin meillyttää kun soitan myös baritonilla.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Joees
20.03.2007 22:37:38
Mua kiinnostaisi saada Teesen rinnalle joku vanha wahi. Ja mahdollisesti ehkä Buddan wahi myöskin.

Sit olis wahia joka lähtöön, hehe.
Tekisi mieli modata tuota crybabya(jossa on Roger Mayeria ja Fulltonea sisällä) lisää. Ehkä mä saan aikaiseksi joku päivä.

Mistä muuten saa sitä valkosta mössöä ostettua mitä noissa on?
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Joees
20.03.2007 22:39:46
Vaikkei Teese ole halpa niin toi 170e ei mielestäni ole kohtuuton hinta. Päinvastoin.

Mä oon samoilla linjoilla tässä.
Mulla on RMC3 ja kyllä se on ollut hintansa arvoinen helpostikin. Siitä kun saa soundia ulos ihan tarpeeksi. Jos kyllästyttää soundi niin ruuvaa uuden soundin ja taas mennään.
Dr. Muff
20.03.2007 22:43:11
Mä oon samoilla linjoilla tässä.
Mulla on RMC3 ja kyllä se on ollut hintansa arvoinen helpostikin. Siitä kun saa soundia ulos ihan tarpeeksi. Jos kyllästyttää soundi niin ruuvaa uuden soundin ja taas mennään.

Itsellä meni ton kanssa ihan överiksi. Tuli ruuvattua ja ruuvattua. Eikä kysymys ollut enää siitä että soundi olisi ollut huono. Vaihdoin Pictureen ja elämä helpottui :) Jää enemmän aikaa soittamiselle. Molemmat loistavia,
Joees
20.03.2007 22:56:13
Itsellä meni ton kanssa ihan överiksi. Tuli ruuvattua ja ruuvattua. Eikä kysymys ollut enää siitä että soundi olisi ollut huono. Vaihdoin Pictureen ja elämä helpottui :) Jää enemmän aikaa soittamiselle. Molemmat loistavia,

Heheheee! Niinhän siinä helposti käy kyllä. Mä onnekseni olen tässä tapauksessa hyvin laiska. Harvemmin vaivaudun säätämään tuota. :-)
weetube
20.03.2007 22:56:46
mites toi Budda? ainaskin itellä ollu hiivatin hyvä.
Tshhh...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)