Heavymies 28.12.2003 11:21:57 | |
---|
Olen yrittänyt etsiä mutta en ole löytänyt vastausta. Mitä tollaseen tarvitaan että saa kitaran liitettyä tietokoneeseen ja nauhotettua ja muokkailtua ja värkättyy vaikka mitä? Mitä sellaset kamat maksaa ja mistä niitä saa? Kiitos etukäteen vastauksista. Rock & Rollllllllllllllllll |
Vilhelmus 28.12.2003 12:32:15 | |
---|
Mitä tollaseen tarvitaan että saa kitaran liitettyä tietokoneeseen Normaali kitarapiuha ja kun todnäk äänikortti on joku perusvehje niin toiseen päähän sellainen adapteri elektroniikkaliikkeestä, että saa ison plugin pieneksi monoplugiksi. Maksaa muutamia euroja se adapteri. ja nauhotettua ja muokkailtua ja värkättyy vaikka mitä? Tältä palstalta löytyy..
|
Heavymies 28.12.2003 19:24:24 | |
---|
Eikö muuta?! Mä luulin et siihen tarvitaan joku v-amppi tai joku sellanen ja sitte jotain helvetin kalliita ohjelmia. Rock & Rollllllllllllllllll |
Vilhelmus 28.12.2003 20:15:11 | |
---|
Eikö muuta?! Mä luulin et siihen tarvitaan joku v-amppi tai joku sellanen ja sitte jotain helvetin kalliita ohjelmia. No jos lähdetään siihen, onko se soundi HYVÄ, niin asiat mutkistuvat. Ilmaisohjelmiakin löytyy, mutta kitara suoraan koneeseen vedettynä ei pelkillään järin hyvältä kuulosta. Onko sulla vahvistin? Vaatimattomammallakin mikillä saa vahvistimen kanssa ok-jälkeä ja sitten juuri V-Amp ja vastaavat ovat yksi vaihtoehto. |
Heavymies 28.12.2003 20:30:18 | |
---|
Juu kyllä mul vahvistin on. En jaksais mitään satojen eurojen vehkeitä rupee hankkii. Rock & Rollllllllllllllllll |
Heavymies 28.12.2003 20:31:46 | |
---|
Vahvistin on kyllä semmone harley benton paska missä on auton stereon elementti. Rock & Rollllllllllllllllll |
Heavymies 28.12.2003 20:34:14 | |
---|
siis kotona on tollanen paska, treenikämpäl on tietysti paljon parempi. Rock & Rollllllllllllllllll |
Vilhelmus 28.12.2003 20:34:23 | |
---|
Vahvistin on kyllä semmone harley benton paska missä on auton stereon elementti. No jos diggaat edes vähän soundista, niin kyllä sen jollain mikillä tallentaa... |
Heavymies 28.12.2003 20:51:29 | |
---|
Joo kylhän siinä ihan hyvät säröt on hehheh. Täytyy sitte huomenna pää kolmantena jalkana ostaa sellanen adapteri Rock & Rollllllllllllllllll |
Heavymies 28.12.2003 20:52:42 | |
---|
Mitä mä nyt höpisen no joo älkää lukijat ja vastaajat välittäkö minun oudoista puheista mistä ei saa mitään tolkkua. Rock & Rollllllllllllllllll |
Heavymies 29.12.2003 10:28:07 | |
---|
Mitä sellasia ilmaisohjelmia löytyy?? Vois aluks kokeilla sellasta ja sitte jos tuntuu olevan hyvä juttu niin hommaan paremmat vehkeet. Rock & Rollllllllllllllllll |
Vilhelmus 29.12.2003 11:31:16 | |
---|
Mitä sellasia ilmaisohjelmia löytyy?? Vois aluks kokeilla sellasta ja sitte jos tuntuu olevan hyvä juttu niin hommaan paremmat vehkeet. FAQ aiheesta on palstan ylälaidassa, silmät auki. |
askomiko 29.12.2003 18:24:09 | |
---|
VST guitar suite hakuun, tulee jopa toimiva soundi. Kahden viimeisen projektin kitararäminät väänsin vain sillä. Vaatii toki jonkin ohjelman joka tajuaa vst:tä. Ja kotiäänikortilla särön kanssa soittelun voi unohtaa, pitää ensin soittaa talteen ja sitten kuunnella miltä särö kuulostaa. |
Kassu 29.12.2003 18:55:42 | |
---|
Perkele, 8 € maksava piuha musaliikkeestä jonka toinen pää on ohkasempi. Sitte imuutat GoldWaven. |
Joo kiitos sain toimimaan ton systeemin nyt hankin sen ohjelman vielä. Soundi oli oikeesti mikin kans aika hyvä. Ihan hyvä mikki. Rock & Rollllllllllllllllll |
Heavymies 29.12.2003 20:30:41 | |
---|
Öö miten mä saan noi vst systeemit kitaralle toimimaan. Mikä ohjlema tajuaa???? Rock & Rollllllllllllllllll |
Heavymies 29.12.2003 21:22:32 | |
---|
Saako tohon goldwaveeen säröjä?? Rock & Rollllllllllllllllll |
ardelius 29.12.2003 22:27:57 | |
---|
Helpoimmalla pääset, kun hommaat line6 guitarportin! Usb piuha koneeseen ja eikun kepitystääää..... Hinta liikkuu jossain 190e kieppeillä. Käy tsekkaan line6:n sivuilta on kotikäyttöön ihan ehdoton verme! Uudet vuodet t:Arde aArto Väkeväinen |
Heavymies 30.12.2003 10:56:04 | |
---|
Joo jossain vaiheessa ku olis paljon rahaa ni vois jonku tollasen hommata mutta nyt ostoslistalla etusijalla on kyllä kaappi. Ja hyvää uuttavuotta sullekin ja kaikille muille! Rock & Rollllllllllllllllll |
Groove Man 30.12.2003 11:57:28 | |
---|
Riippuen miten paljon tuon sun vahvarin räminästä pidät ja sun käytössä olevista muista kamoista, niin edullisimpina vaihtoehtoina joko siis mikität vahvarin ja nauhotat sen äännähdyksiä tai soitat puhtaana sisään ja käytät esim. tuota Askomikon ehdottamaa VST mallinnusplugaria. Et ole kertonut käytössä olevastasi koneestasi&äänikorteista sekä muista ympärillä olevista rojuista, joten 'imo parasta' ohjetta on vaikea heittää. Jos sulla ei kuitenkaan satu olemaan kunnollista audioäänikorttia niin itse ehkä kokeilisin seuraavaa setuppia: - Hommaat (ellei satu olemaan) parin kympin DI boxin, joka muuttaa kitaran balansoimattoman signaalin balansoiduksi. Samasta boxista sitten linkkaat signaalin myös vahvarillesi, josta voit säätää särösoundit, jolloin sisään soittaminen on helpompaa verrattuna pelkän puhtaan signaalin kuulosteluun tai täysin akustiseen soitteluun. Tämä boxi siis tulisi kitaran, vahvarin ja pc:n väliin yhteiseksi liitoskohdaksi. - Imutat ton mallinnusplugarin ja sille VST:tä tukevan isännän. Monissa tuolla FAQ:ssa mainituissa raitureissa on VST tuki, mutta esimerkkinä hae vaikka n-trackin demo versio. - Ja sitten noi tarvittavat piuhat (3kpl), joista pari voi olla kitarapiuhaa ja yks tavallinen mikkipiuha sopivalla (äänikortin vaatimalla) adapterilla varustettuna. |