Aihe: JMP-1:lle kaveria?
1
lukeman
20.03.2007 20:52:44
Oma suositus on VHT, ehdottomasti. Kannattaisi kuitenkin testata em. päätteitä jos mahdollista.
pekurides
20.03.2007 23:06:17

juu, puolet siittä saundista tulee päätteestä noin raakasti.

Nuo kaikki saundaa erilaiselta ja menee sitten ihan makuasioihin.Eiku testimään.

Täällä myös iso VHT =parhautta!
Tunteella päin vittua.
VIPMetal
21.03.2007 07:56:25

Mesa 50/50 löytyy mun räkistä, ja kyllähän siitä soundia lähtee! =) Marsulla vedeltiin studiolla, ei sekään huono ollut. VHT:stä ei ole kokemuksia. Semmonen oli edukkaasti torilla hetki sitten...
Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille.
Velemu
21.03.2007 17:19:23
Mitenkä sitten "iso" vht eli 2902 eroaa tästä 2502 muuta kuin teholtaan. Eli onko saundissa minkälaista eroa? Ja jos jmp:tä käytän "säröittäjänä" niin ilmeisesti ei sen powerampin mahdollinen säröityvyys ole niin olennaista?
oiva tumpeloinen
21.03.2007 19:19:14
Mitenkä sitten "iso" vht eli 2902 eroaa tästä 2502 muuta kuin teholtaan. Eli onko saundissa minkälaista eroa? Ja jos jmp:tä käytän "säröittäjänä" niin ilmeisesti ei sen powerampin mahdollinen säröityvyys ole niin olennaista?

sen päätteen murolle veto on sinänsä oleellinen, että vaikka kovempaa meteliä soitettaessa ei useinkaan päätesäröjä käytetä, niin moni kuitenkin hakee päätteestä kompressiota, mikä tulee pienemmillä päätteillä nopeammin. Ja eri pääteputket soi kyllä eri tapaan.

Vanha vitsi, mutta kyllähän se vain niin on, että kokeilu on oikeastaan ainoa tapa selvitellä eroja.
Velemu
22.03.2007 00:03:02
Seleväksi tuli :) Eli siis testattava on. Taitaa olla mahdollisuudet aika rajalliset. Missä noita vehkeitä edes myydään suomessa? Ei taida musamaailmasta löytyä enkä tiedä että oulussakaan myytäisiin musiikkikullaksella.. Eli testaaminen voi olla vähä vaikeaa.

Mutta jottei tarvitse avata uutta threadia niin:

Jmp-1:stä tukevia midi-multiefektejä? Olisiko jollakin mahdollisesti heittää hieman esimerkkejä hyviksi kokemistaan merkeistä? Olenhan ymmärtänyt oikein, että jmp1:tä ja tietyntyyppistä midiefektilootaa voidaan kotrolloida yhtäaikaisesti midiboardista? Eli yks nappi vaihtaa esim jmp:stä kanavaa + efektejä ja samaan aikaan nappaa multiefektipoksista tietyt asetukset päälle? Eli siis että midillä pystyy kontrolloimaan tuota koko roskaa.

Mikäli en ole täysin väärässä, niin tosiaan voisitte heittää joitain esimerkki-efektejä.

Kiitos vaivannäöstänne :)
oiva tumpeloinen
22.03.2007 00:12:13
Seleväksi tuli :) Eli siis testattava on. Taitaa olla mahdollisuudet aika rajalliset. Missä noita vehkeitä edes myydään suomessa? Ei taida musamaailmasta löytyä enkä tiedä että oulussakaan myytäisiin musiikkikullaksella.. Eli testaaminen voi olla vähä vaikeaa.

Siis se pulju pitäisi löytyä jostain Oulun korvilta? Vai tsadista? Vai onko MM:llä liikkeitä jossain muuallakin? Hgin Musamaailmassa on ainakin VHT:n päätteitä, Levytukussa Mesan päätteitä ja DLX:ssä Marsun päätteitä (ainakin siellä kopissa on yksi vanhempaa mallia oleva ylihintainen pääte).

Mutta jottei tarvitse avata uutta threadia niin:

Jmp-1:stä tukevia midi-multiefektejä? Olisiko jollakin mahdollisesti heittää hieman esimerkkejä hyviksi kokemistaan merkeistä? Olenhan ymmärtänyt oikein, että jmp1:tä ja tietyntyyppistä midiefektilootaa voidaan kotrolloida yhtäaikaisesti midiboardista? Eli yks nappi vaihtaa esim jmp:stä kanavaa + efektejä ja samaan aikaan nappaa multiefektipoksista tietyt asetukset päälle? Eli siis että midillä pystyy kontrolloimaan tuota koko roskaa.

Mikäli en ole täysin väärässä, niin tosiaan voisitte heittää joitain esimerkki-efektejä.

Kiitos vaivannäöstänne :)

Tähän tullee reippaasti suosituksia G-Majorista. JMP1:n kanssa mulla ei ole kokemuksia kuin Ulin Virtualizer Pro:sta ja Alesiksen Midiverb3:sta (muistaakseni). Mikä tahansa midivatkain kuitenkin toimii JMP1:n kanssa. Sun mieltymykset/budjetti sitten ratkaisee sopivimman laitteen.
Rakoni
22.03.2007 00:22:40
JMP-1 ja Mesa Strategy 500:

http://www.youtube.com/watch?v=nqtSinTYOAA

Ei hassumpaa, sanoisin.
Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa.
N33m0
22.03.2007 01:10:15

VHT:lle menee minunkin ääneni, 2/90/2 on erityinen suosikki joka löytyy omastaki räkistä :)
slow music for slow people
pekurides
22.03.2007 02:07:09

Kyllä niissä ihan erilainen perusjytke löytyypi.

2x50wottiset käyttää yleensä EL34 puikkoja ja 2xsatkut Ainakin VHT:lla suosii KT88 röörejä.

Nuo el34 enempi semmoiset "britti" henkiset joidenkin mielestä rock-putket ja sitten taas KT88 omaavat enempi headroomia ja alabotnea (tosi kanuunamörssäri)eikä niitä ole tarkoituskaan saadä päätesäröille, mielestäni tykeimmät putket mitä löytyy juurikin kunnon hevijunttaan!

Mulla vanhempi "legendaarinen" 2150 malli ja siitä löytyy myös hi ja lo kytkin mikä suurinpiirtein puolittaa tehot tai enemmänkin niin pystyy ihan hyvin vetelee kotonakin vaikka se 200w perseen alla potkii:)

Vht luonnehtii sivuillaan että el34 "bite" ja kt88 "chunk" tai sinnepäin...

niin ja hevimetelissähän ei juuri päätesäröjä kaivata, enempi rock/bluusmiesten hommia:)

Kyllähän mesa ja vht taitavat olla halutuimpia mutta kyllä siitä marsustakin kivat pörinät lähtee.
(edelleen jokaisessa se omanlainen saundi ja vht vielä erot 2x50/2x100 ni paha ihan arvosteluja lukemalla mitään päätellä!)

Tarkkaile toria ja nappaa se mikä tulee ekana vastaan ,jos mesa tai VHT nii ei ainakaan voi paskaa saundia tulla:)
Tunteella päin vittua.
hoffe
22.03.2007 11:05:13
Itseltä löytyy Jmp-1 ja VHT 2/50/2. Multilaatikkoa kaveriksi suosittelen jotain missä on nopea käyttöliittymä efujen säätöön vaikka midiohjaus on vaivatonta. TC:ltä on tullut joku g-majoria pienempi versio, G-sharp tai joku...
"Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia."
DZN
22.03.2007 14:22:28
Mun ääni menee kans VHT 2150:lle. Mun Pittbull One Hundredissa on ton stereopäätteen toinen puoli ja pelkästään jo se kuullostaa pirun hyvältä.
Aka. Dino and 6077dino
VIPMetal
23.03.2007 21:37:18

Jmp-1:stä tukevia midi-multiefektejä?

Mulla on Lexicon MPX-100 ja Behringerin FCB1010 MIDI-pedaali. Pedaalista JMP-1:seen ja siitä piuha Lexiconiin, ja kyllä yhtä aikaa vaihtuu kanava ja efekti. Varmaan tuo G-major on kitaralle parempi, vaikka eipä tuosta Lexiconista oo mitään pahaa sanottavaa. Helppo ainakin käyttää. Ja halvempi. =)

Mesan päätteessä on 6L6-putket, jos haluaa brittisoundia voi vaihtaa EL34set tilalle ja kääntää vaan bias-kytkimen toiseen asentoon.
Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)