Simoniiq 19.03.2007 22:36:16 | |
---|
Olen tässä yrittänyt soitella mm. Ramonesin piisejä, ja ongelmaksi nopeilla tempoilla on muodostunut se, etten saa soittoon tarpeeksi nopeutta (ja käsi väsyy), eikä kunnon punkkia soiteta vuorottaisilla down- ja upstrokeilla :) Olisiko jollakulla hyvää vinkkiä, millaisilla harjoituksilla käden nopeutta voisi tehokkaimmin kehittää? "Ja nyt supertähti Imppa-Yrjeli laulaa niinkuin hän vain voi"
"Rakkaat kuulijat: Pädä pädä"
-Nyrok Cityn eppuläppää |
hullu_ukko 19.03.2007 22:40:33 | |
---|
Aloita hitaasti ja nopeuta sitä mukaan kun alkaa sujua kunnolla. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK |
''Jos haluu heviä niin sitä ei tod millään romu stratoilla saa paitsi jos asentaa EMG:t ja kyllähän ne Richit on hevi kitaroita kun ne on niin pirullisen näkösiä ainakin ne sarvet siellä päässä.''- m4ss3 m/ |
biibob 19.03.2007 23:08:51 | |
---|
Aloittaa pienillä nopeuksilla, keskittyy alusta asti että tarkkuus säilyy hyvänä. Sitten toinen oleellinen asia on myös se, että soitat välillä myös kohtuullisen pitkiä jaksoja täysin samaa tempoa, eli se harjoittaa kädelle kestoa. Kuitenkin tärkeimpänä pitää muistaa, että siinä vaiheessa kun/jos käteen alkaa sattua, niin treeni ei ole enää hyödyllinen. Eli opettelet soittamaan alussa hitaasti ja rennosti, ja pikku hiljaa nostat nopeutta. Tämä kehittää siihen, että käsi pystyy myöhemmin soittamaan myös nopeampia strokeja rennosti ja kivuttomasti. Metronomi on kitaristin kaveri, sen kanssa on hyvä lähteä harjoittelemaan rytmitajua, ja myös auttaa sormitreeneissä ja ehkä myös nopeuden kehittämisessä. Itse en ole mikään downstroke soittaja. Soitan paljon alternatella, sekä omasta mielestäni kitaristejen kannattaa opetella myös upstrokejen soitto niin, että pystyy soittamaan tarkasti myös 2-3 kieltä upstrokeilla. Itse käytän myös keskisormea ja nimetöntä komppailussa, eli ikäänkuin näppäilyotteella. Soittotekniikoita on siis monia. Kannattaa tutustua moniin erilaisiin, se on kehittävintä. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
ANtTIKRISTUS 20.03.2007 00:27:57 | |
---|
Trheadi nro. 432 liittyen downstrokeen ja sen nopeuteen :) God loves you as he loves satan. |
Keh, voiko joku laittaa linkkiä tohon threadiin kun en itse osaa soveltaa sitä osoiteriville niin että toimisi. "Ja nyt supertähti Imppa-Yrjeli laulaa niinkuin hän vain voi"
"Rakkaat kuulijat: Pädä pädä"
-Nyrok Cityn eppuläppää |
Antti1 20.03.2007 20:23:55 | |
---|
Lienee vitsi. Tulkkaus: tämä aihe on puitu jo n + 1 kertaa läpi täällä, eikä koskaan siihen ole kenelläkään ollut mitään järkevää, saati tuoretta näkökulmaa. |
Ambitus 20.03.2007 20:35:48 (muokattu 20.03.2007 20:36:07) | |
---|
Olen tässä yrittänyt soitella mm. Ramonesin piisejä, ja ongelmaksi nopeilla tempoilla on muodostunut se, etten saa soittoon tarpeeksi nopeutta (ja käsi väsyy), eikä kunnon punkkia soiteta vuorottaisilla down- ja upstrokeilla :) Olisiko jollakulla hyvää vinkkiä, millaisilla harjoituksilla käden nopeutta voisi tehokkaimmin kehittää? Jos ei biisit taitu tarpeeks nopeesti, niin suosittelen myymään kitara/kitarat! Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
phf 20.03.2007 20:39:42 | |
---|
Sanookaa joku hyvä biisi missä nopeaa downstrokea. Joo joo, master of puppets. Mutta joku muu? Kiveempaa harjotella biisin myötä. |
Ambitus 20.03.2007 20:50:37 | |
---|
Sanookaa joku hyvä biisi missä nopeaa downstrokea. Joo joo, master of puppets. Mutta joku muu? Kiveempaa harjotella biisin myötä. Treenaa Van Halenin "Hot For Teacher"! Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
Metallica mies 20.03.2007 20:59:16 | |
---|
Olen tässä yrittänyt soitella mm. Ramonesin piisejä, ja ongelmaksi nopeilla tempoilla on muodostunut se, etten saa soittoon tarpeeksi nopeutta (ja käsi väsyy), eikä kunnon punkkia soiteta vuorottaisilla down- ja upstrokeilla :) Olisiko jollakulla hyvää vinkkiä, millaisilla harjoituksilla käden nopeutta voisi tehokkaimmin kehittää? ei siihen muuten ku soitat vaan enemmän ja enemmän sitä kitaraa, tietyt biisit on hyviä downstroke treeniin, esim. metallicalta löytyy, muistat rentouttaa niitä käsiä välillä ja joskus silleen että "vähän koskee" no pain no gain, en siis tarkoita sitä että hankkii itelleen jännetuppitulehduksen sun muuta sellaista. punttisali harrastuksesta ei varmaan haittaa ole. kusta kiukaalle! |
Jaqqi1991 20.03.2007 21:16:05 | |
---|
Sanookaa joku hyvä biisi missä nopeaa downstrokea. Joo joo, master of puppets. Mutta joku muu? Kiveempaa harjotella biisin myötä. Mokomalta löytyy paljon downstroke biisejä. Takatalvi, haudan takaa, pahaa verta no turha niitä luetella kun kaikki melkein menee downstrokella We may be humans, but were still animals |
Naama-amis 20.03.2007 21:21:17 | |
---|
Itsekin jossain vaiheessa ihmettelin että millä tuon saisi sujumaan, ei kai siinä muuta kuin että soittaa vaan sitä downstrokea niin pirusti. Alkuun tuntui että käsi ei vaan "kestä" tämmöstä meininkiä ilman maitohappoähkyä, mutta kyllä se jossain vaiheessa rupeaa "kestämään". Sekä lihasten kehittymisen että tekniikan kehittymisen takia. Ehkä olen väärä heppu sanomaan tähän mitään, kun monet tutut soittomiehet nauraakin meikäläisen plekukättä. Tuppaa meinaan koko raaja väpättämään melkoisesti, kun varmaan oikeampi tapa olisi antaa pelkän tassun hoitaa homma kotiin. Näin olen tuon kuitenkin oppinut ja todennut että ei tuo tuosta muuksi kovin äkkiä enää ole muuttumassa.. Rumimmat kuteet ja pisin naama |
mathias 20.03.2007 21:22:24 | |
---|
Sanookaa joku hyvä biisi missä nopeaa downstrokea. Joo joo, master of puppets. Mutta joku muu? Kiveempaa harjotella biisin myötä. No jos nyt Metallicassa pysytellään, niin vaikkapa Through the Never. |
stam1na 23.03.2007 10:56:48 | |
---|
No jos nyt Metallicassa pysytellään, niin vaikkapa Through the Never. Veit sanat suustani. |
Juzpe 23.03.2007 10:59:10 | |
---|
Treenaa Van Halenin "Hot For Teacher"! Ennenkaikkee se intro pitää pystyä soittaan pelkällä downstrokella.... :P Rusettiluistelusta anaaliseksiin - Suomen nuorison seksuaalikäyttäytymisen kehitys 40- luvulta nykypäivään. |
Ambitus 23.03.2007 11:43:47 | |
---|
Ennenkaikkee se intro pitää pystyä soittaan pelkällä downstrokella.... :P Eiku koko biisi...! Samalla haastetta loppuiäkseen. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |