_ibanez_ 20.03.2007 17:57:00 (muokattu 20.03.2007 18:02:49) | |
---|
Elikkä tarvitsisin tietoa slaidilla soitosta. Pitääkö metalliputken olla sormeen juuri ja juuri sopiva? yms. Kaikki tarpeelliset tiedot kelpaa. Haku ei toiminut, joten en voinut etsiä aiempia kirjoituksia. |
-Cale 20.03.2007 18:02:25 | |
---|
Itseasiassa muakin kiinnostaisi slidehommelit, eikös mm. Jarmo Nikku käytä aika paljon tuota? Ja eikös niitä ole muovisiakin slideputkia, tai lasisia? |
En tiedä kuin että kielet saisivat olla melko etäällä otelaudasta ettei slaidi ota nauhoihin ja putkea pidetään yleisimmin nimettömässä tai pikkusormessa(poikkeuksena Bonnie Raitt, joka pitää sitä keskisormessa). Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
_ibanez_ 20.03.2007 18:06:29 | |
---|
Itseasiassa muakin kiinnostaisi slidehommelit, eikös mm. Jarmo Nikku käytä aika paljon tuota? Ja eikös niitä ole muovisiakin slideputkia, tai lasisia? On toki. Harmi vain ettei kotoa oikein löydy mitään materiaalia josta sais värkättyä jonkinlaisen slideputken. |
-Cale 20.03.2007 18:08:35 (muokattu 20.03.2007 18:09:55) | |
---|
On toki. Harmi vain ettei kotoa oikein löydy mitään materiaalia josta sais värkättyä jonkinlaisen slideputken. Tuskinpa nuo hirveästi maksavatkaan, ettei itse kannata ruveta väsäilemään. Thomannilla näyttäis olevan 5 euron luokkaa... Edit: Muistelisin kyllä että jossain oli ohje missä näytettiin kuinka tehtiin slideputki itse, täällä m.netissä peräti taisi liikkua se sivu. |
Numb 20.03.2007 18:08:44 | |
---|
Ja eikös niitä ole muovisiakin slideputkia, tai lasisia? Minä käytän lasista, siinä on paksumpi soundi kuin metallisessa. Ostin ihan kaupasta sen, en muista hintaa, mutta ei se iso ollut. Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen |
Montte 20.03.2007 18:09:06 | |
---|
On toki. Harmi vain ettei kotoa oikein löydy mitään materiaalia josta sais värkättyä jonkinlaisen slideputken. Viinipullon kaulasta saa oivan lasisliden. |
Magic Bullet 20.03.2007 18:10:53 | |
---|
|
SARJE 20.03.2007 18:11:04 (muokattu 20.03.2007 18:11:31) | |
---|
Viinipullon kaulasta saa oivan lasisliden. kerro mullekkin se niksi, jolla saat pullonkaulan järkevästi poikki. E: taas olin käsittämättömän hidas -eijjole! |
Karipiirto 20.03.2007 18:13:02 | |
---|
Ite nappasin joskus raksatyömaalta erikokoisia kupariputken pätkiä ja sahasin niistä. Omistan myös lasisen ja metallisen sliden. Akustisella lähinnä vetelen slaidihommia kun se kielet on niin kireät ja etäällä että normaalisoitto tuottaa lähinnä kipua:-) Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
-Cale 20.03.2007 18:21:45 | |
---|
|
Lesko 20.03.2007 18:25:09 | |
---|
No siinähän ne olikin. En vaan löytänyt sopivaa viina/viinipulloa :( Ja on muuten hyvä ohje, kestää vaan muutaman pullon ennenkuin saa onnistuttua tekemään ton... mutta saa pirun mageen sliden.... älkää tehkä tota muuten sisällä sitten... =) "Mitä takoittaa groove?"
"Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin " |
calf 20.03.2007 18:25:15 (muokattu 20.03.2007 18:26:13) | |
---|
Soitellaanko nylonkielisiä slidellä? (eli voiko soittaa slidel nailonkielistä) There are no wrong notes |
Karipiirto 20.03.2007 18:27:32 | |
---|
Soitellaanko nylonkielisiä slidellä? (eli voiko soittaa slidel nailonkielistä) Voi toki joskin sitä kait enimmäkseen metallikielisellä ja sähkiksellä soitellaan:-) Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
Artist 20.03.2007 19:09:53 | |
---|
Elikkä tarvitsisin tietoa slaidilla soitosta. Pitääkö metalliputken olla sormeen juuri ja juuri sopiva? yms. Kaikki tarpeelliset tiedot kelpaa.
Kielet kannattaa olla kitarassa suht. korkealla, jos meinaa slidea soitella. Esim. teräskielisellä akustisella on hyvä aloitella. Sitten kun on jonkin aikaa tapaillut, kannattaa kokeilla jotain tyypillisimmistä avoimista vireistä (avoin g, d, e yms.) Luin otsikon aluksi: "Sladdin käyttö" "Short lives make good movies. Short lives -bad advice." |
-Cale 21.03.2007 16:23:07 (muokattu 21.03.2007 16:23:56) | |
---|
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=10&t=65057 Yritin mutta ei onnistunut. En tiedä oliko naru vääränlaista vai oliko sitä liian vähän, se ei palanut kerralla vaan piti moneen kertaan sytytellä. Laitoin kyllä pullon pään kylmään veteen ja kopautinkin, mutta ei... Ei jumankauta, mua huvita enää mikään... |
Lesko 21.03.2007 17:43:08 | |
---|
Yritin mutta ei onnistunut. En tiedä oliko naru vääränlaista vai oliko sitä liian vähän, se ei palanut kerralla vaan piti moneen kertaan sytytellä. Laitoin kyllä pullon pään kylmään veteen ja kopautinkin, mutta ei... Ei jumankauta, mua huvita enää mikään... Mulla kesti sellaset parikytä pulloa kun sain onnistumaan ja lankana käytettiin muistaakseni ihan jotain villalangan tapaista, mitä nyt sattui kotoa löytymään, kaula kyllä aina katkesi, mutta ei niinkkään tasaisesti alussa ainakaan! "Mitä takoittaa groove?"
-Cale 21.03.2007 21:07:08 | |
---|
Mulla kesti sellaset parikytä pulloa kun sain onnistumaan ja lankana käytettiin muistaakseni ihan jotain villalangan tapaista, mitä nyt sattui kotoa löytymään, kaula kyllä aina katkesi, mutta ei niinkkään tasaisesti alussa ainakaan! Huh! Miten on kärsivällisyys riittänyt? Itse lyhythermoisena en kauaa jaksa tuollaisten kanssa tahia, käyn sitten hakemassa vaikka kaupasta jonkun persoonattoman slideputken :) |
Lesko 22.03.2007 11:58:33 | |
---|
Huh! Miten on kärsivällisyys riittänyt? Itse lyhythermoisena en kauaa jaksa tuollaisten kanssa tahia, käyn sitten hakemassa vaikka kaupasta jonkun persoonattoman slideputken :) Kyllä sitä riittää kun on kiinnostusta ja motivaatiota onnistua =) Ja just siks, ettei joudu kaupasta hakemaan persoonatonta slideputkea =) "Mitä takoittaa groove?"