Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 539 40 41 42 43121 122 123 124 125
Karipiirto
20.03.2007 13:46:19

Ehkä se yritti olla hauska, mikä saattaa päteä moneenkin täällä esiintyneeseen kommenttiin. Silloin kun haukkuu kauppiasta mulkuksi, niin jokaisen täytyy ymmärtää että hauskaahan sen vaan oli tarkoitus olla. Sitten taas kun kauppias sanoo kitaraa viuluksi niin heti kauppias on osaamaton dorka.

No jos myyjä yrittää olla hauska niin auttaisi varmaan hymyillä tai nauraa samalla. Kyllä ton kommentin esittäjä kuitenkin tais olla melko happamalla tuulella(oma arvio, ei tietoon pohjaava). Meinaan kyllä äänen sävy pitäi asiakasta kohtaan olla kunnioittava. Ei kukaan tykkää asioida kaupassa jossa myyjä pukee asian siten että saa asiakkaan kuulostamaan tyhmältä. Itse en ole sellaista kohdannut edes silloin kun vielä olin melkoisen tietämätön musahommista ja päästelin suustani melkoisia tyhmyyden ylistyksiä:-)
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
Twinkle
20.03.2007 13:56:36
Meinaan kyllä äänen sävy pitäi asiakasta kohtaan olla kunnioittava. Ei kukaan tykkää asioida kaupassa jossa myyjä pukee asian siten että saa asiakkaan kuulostamaan tyhmältä.

Onneksi asiakkailla ei ole koskaan mitään velvollisuuksia kaupassa asioidessaan, niillä on vain oikeus saada kunnioittavaa palvelua ja oikeus saada paras hinta.
Karipiirto
20.03.2007 14:00:26

Onneksi asiakkailla ei ole koskaan mitään velvollisuuksia kaupassa asioidessaan, niillä on vain oikeus saada kunnioittavaa palvelua ja oikeus saada paras hinta.

No suotavaahan olis että asiakaskin käyttäytyy fiksusti mutta tässä nimenomaisessa tapauksessa ei oikein kuulostanut siltä että asiakas olisi mitenkään perseillyt. Saipahan vain huonoa palvelua v-mäiseltä myyjältä.
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
Twinkle
20.03.2007 14:04:15
No suotavaahan olis että asiakaskin käyttäytyy fiksusti mutta tässä nimenomaisessa tapauksessa ei oikein kuulostanut siltä että asiakas olisi mitenkään perseillyt. Saipahan vain huonoa palvelua v-mäiseltä myyjältä.

Tässä nimenomaisessa tapauksessa tuo kyllä kuulostaa lähinnä siltä että asiakas inhaloi herneitä nenukkiin aika pienestä. Mut en tosiaan tie sitten, kun en ollut paikalla.
bfoc
20.03.2007 14:17:38
Tässä nimenomaisessa tapauksessa tuo kyllä kuulostaa lähinnä siltä että asiakas inhaloi herneitä nenukkiin aika pienestä. Mut en tosiaan tie sitten, kun en ollut paikalla.

Joo. Tyhmään kysymykseen tymä vastaus. Ihan turha vetää poroja tollasesta. Itse askaroin firmassa joka tuo maahan emoyhtiön tekeleitä joita ei tietty sit saa kun meiltä ja meidän jälleenmyyjiltä.

Jos asiakas soittaa ja kysyy että onko teillä niitä XXXX laitteita niin kovasti usein sanon että on. Sehän on ihan oikea vastaus. Tietysti ei ihan viitsi kettuilla mutta silti.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
JR/Rajah
20.03.2007 15:01:05
kerta 1:
Minä: "paljonkos toi Jackson kepakko maksaa?"
äijä: "No kyllähän se nyt maksaa..."
minä: "no paljonko, mä voisin ostaa, vinguta se tosta kortilta..."
Äijä: "kyllä se nyt maksaa enemmän kuin saksassa..."
minä: "juu mutta täkäläisestä pitäis ostaa että sais fiksusti takuuhuoltoon jos jotakin tulee."
äijä: "no se nyt on sellainen riski joka on otettava niiden saksalaisten kanssa. Kyllä ne myy ranskassakin hyviä soittimia..."

kerta 2:
Minä: "Tarttis uuden tallan kitaraan, Originaali Floyd Rose tarttis saada"
Äijä: (Taapertaa paikalle ikivanha ruosteinen talla kourassa) Tässä olisi tälläinen, 120 euroa."
Minä: "Ei ku ei toi kelpaa, pitäisi olla floikkari.."
Äijä: "Minä en sille voi mitään, älä osta jos ei kelpaa."

Kerta 3:
Minä: "tarttis 4x12 -kaapit mun vahvaria varten."
Äijä: "mikä vahvistin sinulla on?"
Minä: "Mesan Road King"
Äijä: "Tämmöinen olisi ihan hyvä sinulle" (esittelee kaappia)
Minä: "Eiku mun vahvari antaa 120 Wattia parhaimmillaan, tää kaappi lahoaa välittömästi.. eikä tää edes ole 4x12?"
äijä: "älä soita niin kovaa niin kestää"
Minä: "voisko tilata tommoiset vähän kestävämmät kaapit?"
äijä: "Saksasta saa varmasti halvalla."
Minä: "joo tiedän, sieltä tämä minun vahvarikin on..."
Äijä: "no se taas on sinun häpeäsi..."

Kuka tietää mikä Hämeenlinnalainen musiikkiliike on kyseessä? Lisäpisteitä vielä jos arvaa mikä myyjä on kyseessä?

Ai helvata. Ei pystynyt olla nauramatta kun tätä tekstiä luki. Toi on kunnon kauppamies. Kyllä noi myyjät on ihan kingejä.
-wankers of the zoo crew-
kimurantti1
20.03.2007 15:04:01 (muokattu 20.03.2007 15:53:49)
Joo. Tyhmään kysymykseen tymä vastaus.

Ai niinkö? Tuossa on juuri sellainen asenne, ettei edes yritetä ymmärtää toista tai käyttää omaa järkeä tajutakseen mitä toinen tarkoittaa. Jos asiakas kysyy, että "onko teillä piuhoja", niin kyllä myyjän pitää tajuta kysymys niin, että asiakas todennäköisesti myös haluaa ostaa piuhan. Vai miten on, kuinka moni teistä kulkee musakaupoissa ihan huvikseen kyselemässä, että onko heillä piuhoja? Eri asia toki kalliimpien musavermeiden kanssa, mutta näin minkä tahansa pienemmän tavaran kanssa.

Ihan oikeasti, käyttäkää herranjumala päätänne. ;-) Ei muutenkaan "normaalissa" ihmisten välisessä kanssakäymisessä tehdä yleensä ongelmaa toisen käyttämästä sanamuodosta. Päinvastoin semantiikkaan harvemmin takerrutaan, jos toinen on vaan saanut sanottua asiansa ymmärrettävästi. "Onko teillä piuhoja?" on aivan ymmärrettävä kysymys, ja vieläpä jos tällaisen kysymyksen esittää asiakas myyjälle, sen merkityssisältö on täysin selvä: asiakas haluaa ostaa piuhan. Kyse ei ole siitä, mitä sanotaan, vaan mitä tarkoitetaan. Myyjä voi hyvällä syyllä (kyllä, myös musaliikkeiden myyjät) olettaa, että asiakas haluaa ostaa piuhan.

Järki käteen nyt kaikille. Ihmisten välinen kanssakäyminenhän olisi aivan sietämätöntä, jos kaikilla olisi pelkän semantiikan takia oikeus ryhtyä tuollaiseen idiotismiin. Kun joku kysyy, että "Onko sulla kelloa?", ei kukaan vastaa tosissaan kysymykseen, että "On". Kaikille on varmasti aivan itsestäänselvää, ettei kysyjä tarkoita konkreettisesti sanoamaansa, vaan kysyy "Mitä kello on?". Vaikka asiasisältö on eri kuin tuossa piuhaepisodissa, kysymys on loppuviimeksi samasta asiasta - toisen sanomisten tahallisesta väärin ymmärtämisestä.

Mitä tulee siihen, että myyjä vitsailee, on myyjän oma vika jos vitsi ei mene perille. Jos näyttää siltä, ettei vitsi menekään läpi, ei ole iso vaiva varmistaa asiaa toteamalla "se oli vitsi", ja sen jälkeen hakea sitä piuhaa asiakkaalle.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Karipiirto
20.03.2007 15:20:43

Kuka tietää mikä Hämeenlinnalainen musiikkiliike on kyseessä? Lisäpisteitä vielä jos arvaa mikä myyjä on kyseessä?

No tiedämpä nyt etten mene musaliikkeeseen Hämeenlinnassa:-)
-Cale
20.03.2007 15:33:09
Ihan oikeasti, käyttäkää herranjumala päätänne. ;-) Ei muutenkaan "normaalissa" ihmisten välisessä kanssakäymisessä tehdä yleensä ongelmaa toisen käyttämästä sanamuodosta. Päinvastoin semantiikkaan harvemmin takerrutaan, jos toinen on vaan saanut sanottua asiansa ymmärrettävästi. "Onko teillä piuhoja?" on täysin ymmärrettävä kysymys, ja vieläpä jos tällaisen kysymyksen esittää asiakas myyjälle, voi myyjä hyvällä syyllä (kyllä, myös musaliikkeiden myyjät) olettaa, että asiakas haluaa ostaa piuhan.

En tiedä olisinko saanut yhtään sen parempaa vastausta myyjältä mutta itse olisin kysynyt että "Minkäslaisia piuhoja teillä on kaupan?" Siis kaiken järjen mukaanhan musaliikkeessä on piuhoja, jos ei niin sen täytyy olla aika huonosti varusteltu. Voi toki olla että tuollakin kysymyksellä myyjä olisi jatkanut nyrpeätä linjaansa. Jotkut vaan ei sovi asiakaspalveluun, ei sitten kirveelläkään.
npk
20.03.2007 15:36:02
No tiedämpä nyt etten mene musaliikkeeseen Hämeenlinnassa:-)

Kävin kesällä parissa hämeenlinnalaisessa liikkeessä kyselemässä fenkun stratoja. Toisessa, jossa ei fenkkuja sillä hetkellä löytynyt, tarjosi setä sen sijaan jotain pöydällä lojuvaa raatoa, joka oli siellä ilmeisesti huollossa tai jotain (ei mikkejä jne). Siitä liikkeestä jäi jotenkin käteen vain siellä vallinnut painostava tunnelma... Ei olisi voinut kyllä jäädä mitään kokeilemaankaan, vaikka jotain olisi löytynytkin.
"Oh by the way, which one's Pink?"
Karipiirto
20.03.2007 16:04:32

En tiedä olisinko saanut yhtään sen parempaa vastausta myyjältä mutta itse olisin kysynyt että "Minkäslaisia piuhoja teillä on kaupan?" Siis kaiken järjen mukaanhan musaliikkeessä on piuhoja, jos ei niin sen täytyy olla aika huonosti varusteltu. Voi toki olla että tuollakin kysymyksellä myyjä olisi jatkanut nyrpeätä linjaansa. Jotkut vaan ei sovi asiakaspalveluun, ei sitten kirveelläkään.

No ehkä se on vain pohjalainen tapa mutta kumminkin... Itelle ainakin kysymys "onko teillä piuhoja?" Meinaa juuri sitä että olen aikeissa ostaa piuhaa ja myyjän kuuluisi silloin kysyä että kuin pitkää ja ohjata minut piuhojen luo/näyttää valikoima. Tottahan se saattaa jossain muuallapäin kuulostaa tyhmältä kysymykseltä mutta luulisi sielläkin sen tajuavan että tässä on asiakas ostoaikeissa.

Mielestäni Iron Maiden/muu bändi -paita, pitkä tukka ja/tai alle 20v. ikää ei saa tehdä vaikutusta asiakaspalveluun. Ymmärrän jos kaveri, joka omaa nämä piirteet käy päivittäin renkuttamassa kielet poikki 2000€ Gibsoneista ja käräyttelees putket kymppitonnin marsuista että saattaa palvelu olla melko kylmäkiskoista mutta en kyllä pidä suotavana että asiakasta pidetään vain ulkonäön/iän/pärstäkertoimen perusteella yleensä tyhmänä. En toki tiedä kyseisen tapauksen yksityiskohtia mutta tätä mieltä olen että asiallinen käytös asiakasta kohtaan on kauppiaan elinehto. Jos kaveri tulee rahat kourassa kauppaan aikeenaan tehdä ostos niin ei silloin ole kauppiaalla varaa ruveta naljailemaan tai suosittelemaan tilaamista Thomannilta. Outoja tyyppejä muualla päin:-)
ekikoo
20.03.2007 16:05:15
Karipiirto:

Twinkle:

Molemmat oikein, kaveri ei ollut soittanu vielä paljoakaan, ja soitinliikkeessä asiointi oli uutta, itse olin siinä vaiheessa muutaman kerran jo käyny ja tiesin millaista ko. liikkeessä on. Myyjä sanoi tuon tosissaan, mutta aika turhasta kaveri silti loukkaantui. Mutta ymmärrän kyllä sen, ei se osannut odottaa että musaliikkeiden myyjien asenteet saattaa (ikäväkyllä) olla tuollaisia.

Kaikki varmaan tietää jos vihjailen liikkeen olevan Oulussa se pienempi :D
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Karipiirto
20.03.2007 16:10:04

Kaikki varmaan tietää jos vihjailen liikkeen olevan Oulussa se pienempi :D

Eli oulussa asioin sitten isommassa? Onko missään Seinäjoen ulkopuolella kauppoja joissa ei tartte tuntea itseään tyhmäksi? Helsingissä oli ainakin kaksi mutta miten muissa kaupungeissa? En todellakaan osta kaupasta jossa kuulen kettuilua, tunnen itseni tyhmäksi tai olen epäluuloisten katseiden alla.
ekikoo
20.03.2007 16:38:45
Eli oulussa asioin sitten isommassa?

Ei suinkaan, kyllä ne mukavia puoteja on molemmat, minusta.
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Jesus_Plastica
20.03.2007 17:00:54

Pakko olla fazer musiikki, ei TV-sävelessä sentään noin idiootteja ole.
Chips
20.03.2007 17:54:16
Pakko olla fazer musiikki, ei TV-sävelessä sentään noin idiootteja ole.

Juu ei voi olla TV-Sävel. Sieltä olen aina saanut hyvää palvelua. Fasu taas on ihan eri laidasta
joukov
20.03.2007 22:24:37 (muokattu 20.03.2007 22:29:22)
Jos suuttuu herkästi niin on parempi pysyä pois noista musiikkikaupoista ja tilata vain t-kaupasta.

Jos heppu kysyy myyjältä, että onko piuhoja ja myyjä vastaa, että on. Sehän tarkoittaa selkeästi sitä, että myyjä odottaa kysyjältä hiukan tarkennusta. (Mikäli kysyjä on todella ostoaikeissa.) Asiakaspalveluammatissa saa päivittäin vastata niin moniin tyhmiin kysymyksiin, että välillä on syytä laittaa kysyjä ajattelemaan hetkeksi, että mitähän sitä tuli sanottua tai edes mitä todella haluaa.

Jos ajatellaan toisinpäin niin myyjä voisi hyvin kuvitella, että kysyjä vain vittuilee päin naamaa, hyvä, ettei heittänyt saman tien niskaperseotteella ulos.

Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä.
SWR: An army of rats ate your gear. Stanley Clarke: Yeah. Its amazing.
masterhat
20.03.2007 22:38:06
Kouvolan musiikista ei todellakaan ole pahaa sanottavaa. Etenkin kun tulee aika paljon osteltua sieltä, niin yleensä tinkimispolitiikkakin pelaa mallikkaassti. Ja mielellään tilaavat tuotteita jos ei hyllyssä ole. Tosin jotkut tavarat tulee kyllä tilattua saksasta, mutta yleensä hinnat saa aika pitkälti samaan mitä t-kaupassa.

soitin-/vahvistin korjaajalle täällä kyllä varmasti riittäisi hommia, liikkeen kautta oleva korjaaja on todella työllistetty, eikä voi ottaa kaikia tilauksia vastaan. Näin ainakin viimeksi kuin biasointia kyselin
I am the Horsemaster
Karipiirto
20.03.2007 22:44:27

Jos suuttuu herkästi niin on parempi pysyä pois noista musiikkikaupoista ja tilata vain t-kaupasta.

Jos heppu kysyy myyjältä, että onko piuhoja ja myyjä vastaa, että on. Sehän tarkoittaa selkeästi sitä, että myyjä odottaa kysyjältä hiukan tarkennusta. (Mikäli kysyjä on todella ostoaikeissa.) Asiakaspalveluammatissa saa päivittäin vastata niin moniin tyhmiin kysymyksiin, että välillä on syytä laittaa kysyjä ajattelemaan hetkeksi, että mitähän sitä tuli sanottua tai edes mitä todella haluaa.

Jos ajatellaan toisinpäin niin myyjä voisi hyvin kuvitella, että kysyjä vain vittuilee päin naamaa, hyvä, ettei heittänyt saman tien niskaperseotteella ulos.

Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä.

No äänensävykin tähän vaikuttaa mutta itselleni on yleinen tämänkaltainen tilanne:

Minä: Kitaran piuhaa...(sellaisella asiallisella äänellä)
Kauppias: Minkähän laista?
Minä: Nooh... sellanen puoltoista metrinen käy varmaan ihan hyvin.
Kauppias: Joo täs meil on näitä Hot Linen piuhoja ja... mihnähän... joo tossa on puoltoistanen.(ojentaa johdon minulle)
Minä: Juuh... olisko vielä kielisettiä?
Kauppias: Juu löytyyhän tuota... Minkä paksuuselle olis tarvis...
Minä: sellanen DR:n ysisetti...(Jnejne...tätä jatkuu kunnes kaupat on tehty ja kauppias vielä ystävällisesti alentaa hintaa euron pari) Markun musiikki siis kyseessä;-)

Kyllä jos ei tuota "onko teillä piuhaa" kysymystä ei ymmärrä niin pitää olla jo TODELLA tyhmä. Tuntuu että näillä kauppiailla on vain joku ihme tarve purkaa huonoa päiväänsä asiakkaisiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)