Aihe: Korvakuulolta soittaminen?
1 2 3
author
19.03.2007 21:52:47
Montako prosenttia (likimain) musareenistänne on plokkailua, siis plokkailua? =)

Noin 60%. Loppu onkin lähinnä omaa jamittelua tai sävellysprosessia. Tosin jamittelun ja sävellystyön ero on hiuksenhieno.
"Varoituksiahan ei ole tietysti pakko ottaa, mutta niitä on välillä pakko ottaa, mutta tässä sitä ei ollut pakko ottaa." -Bror Erik Wallenius
John Titor
20.03.2007 11:32:02

Mut sä ootkin hyvä ja mä oon vain tällainen tavallinen pullianen:-)

EDIT: Ja sitä paitsi mä olen jo niin vanha mies, että mun aivosoluista on puolet jo kuolleet ja elintoiminnot samalla hidastuneet :-) Hidastamatta mä pystyn plokkaamaan ehkä johonkin tempoon 180 bpm asti, jos biisi on helpoimmasta päästä, riippuu siis täysin biisistä. Tossa biisissä on paljon slidejä ja muuta koukeroa, että en ikinä pysty tuollaista plokkaamaan alkuperäisessä tempossa (n. 290 bpm).

EDIT2: ja 180:kin voi olla liikaa, en ole koskaan testannut, vaan valinnut nopeuden sellaiseksi että on helppo työskennellä.

Aivosolujen uusiutumattomuus on itse asiassa osittain vanhentunutta tietoa. Lue Tieteen Kuvalehti 3/07 ja siitä juttu http://www.tieteenkuvalehti.com/polopoly.jsp?a=1219&id=9737
Eli vitusti vaan biisiä paperille himmeissä tempoissa, kyllä se korva siitä kehittyy vaikka ois jo toinen jalka haudassa.

Ai niin, piano on hyvä harjoituskohde nopeiden tempojen ylössaamiseen, sillä kun soitetaan vaan ääniä ilman sen kummempia erikoistekniikoita. Lisäksi kun joutuu kuuntelemaan parhaimmillaan n. 10 ääntä kerralla niin korvan resoluutio kasvaa kuin ATIn näytönohjaimissa kuvatarkkuus:D Suosittelen kaikille harjoitukseksi, vaikka ei pianoa ikinä aikoisi soittaakaan. Kun saa äänet ylös enste tempossa 5000 on helpompi sitten erottaa ne fraseerausasiatkin sieltä seasta. Jos suoraan yrittää rakentaa Eiffel-tornin, se ei yleensä onnistu.
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
risto
20.03.2007 11:56:47 (muokattu 20.03.2007 11:57:13)

Aivosolujen uusiutumattomuus on itse asiassa osittain vanhentunutta tietoa.

No hyvä jos on vielä toivoa. :)

Eli vitusti vaan biisiä paperille himmeissä tempoissa, kyllä se korva siitä kehittyy vaikka ois jo toinen jalka haudassa. ...

Mä olen harrastunut plokkaamista ja transkriptointia alusta saakka, joten luulen ehkä jo tietäväni miten saan biistit talteen joutuisimmin, mutta kiitos vinkistä kuitenkin.
"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." Room 8:37
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)