Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Death metal
1 2 3
DVD-SOITIN
19.03.2007 20:49:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervetuloa palloilemaan allekirjoittaneen DM-fiiliksiin.
Syy: Cannibal Corpse Livenä
Seuraus: Pakko opetella enemmän death metalia kitaralla
 
Eli kitarataustaa on nyt useampi vuosi, mutta teknisesti olen silti heikko kaveri kitaranvarressa. ;-) Into DM-treenailuun on kuitenkin kova, ja kysyisin nyt kokeneemmilta alan harrastajilta vähän mistä lähteä liikkeelle. Komppipuolta ihan puhtaasti siis. Kaikenmaailman Metallicat yms. perusmetallijutut ovat kyllä hallussa, mutta esim. Corpsen kappaleet ovat niin monimutkaisia, että riffien tyylin on täysin vieras minulle. Olen valmis panostamaan reeniin, joten pistäkäähän vinkkiä siitä miten minä olen jonakin päivänä Rob Barrett. :-)
 
Keep supporting death metal!
RekoS
19.03.2007 21:25:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no, mitäs itse ajattelit tehdä? olisiko reenaaminen ja teknisiin asioihin paneutuminen järkevää? =)
 
reeniä..
 
DVD-SOITIN
19.03.2007 21:46:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no, mitäs itse ajattelit tehdä? olisiko reenaaminen ja teknisiin asioihin paneutuminen järkevää? =)
 
reeniä..

 
Tottahan toki. Kyse onkin pitkälti siitä, mitä/miten rupean harjoittelemaan kehittyäkseni hyväksi. Jonkinsortin treeniohjelman varmaan rakennan, kunhan vaan saan apua hieman tähänkin asiaan. Motivaatio on kova.
 
Keep supporting death metal!
Jake.e
19.03.2007 21:53:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos vaikka kuuntelisit death metalia ja soittaisit levyn mukana?
 
Jerk.
ballfish
19.03.2007 21:57:54 (muokattu 19.03.2007 21:58:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Carcassin Heartworkilta löytyy hyvää riffittelyä. Death Metal riffittelyn raamattu melkeinpä.
 
Karipiirto
19.03.2007 22:00:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite olen väsäillyt(en nauhalle asti ja ihmiskunta luultavasti on siitä minulle kiitollinen) kaikenlaisia DM-riffejä ja suosittelen tutustumaan soittimen kanssa siihen saundimaailmaan. En nyt osaa sanoa muuta kuin että iteltä irtosi ihan nastoja juttuja kun muisti pari asiaa. 1. Vire matalalle ja paksut kielet. 2. matalia vitossointuja. 3. SÄRÖÄ!! Noilla pääsee jo alkuun mutta siis tärkeintä on se saundimaailmaan tutustuminen. Kun on suht hyvin noi kvintit(vitossoinnut) hallussa niin pitäis irrota ja jos Metallica sun muu tavara irtoaa niin sitten voi koittaa muokata ja kierrättää juttuja. Jos se kuulostaa pahaenteiseltä, kolkolta, rujolta ja/tai brutaalilta, olet onnistunut. Ei se niin vakavaa ole, mielikuvitusta peliin:-)
 
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
merirosvokissa
19.03.2007 22:21:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hypocrisyllä on paljon hyviä riffejä millä pääsee döödiksen makuun, eikä ole liian vaikeaa kamaa, vitossoinnuilla pärjää melkeempä kokonaan, ei siinä että siinä olisi mitään vikaa.
 
Virehän siinä tuttu B, vanhemmilla levyillä varmaankin C.
 
Amon Amarthiakin kannattanee testailla ehkä.
 
a you is a winrar
Lancelot
20.03.2007 07:35:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottahan toki. Kyse onkin pitkälti siitä, mitä/miten rupean harjoittelemaan kehittyäkseni hyväksi. Jonkinsortin treeniohjelman varmaan rakennan, kunhan vaan saan apua hieman tähänkin asiaan. Motivaatio on kova.
 
Itse en ole koskaan ollut death metallin ystävä mutta kun olin pakkahuoneella todistamassa Cc:n parhautta ni jonkinnäköinen death-kärpänen pääsi puraisemaa pahasti ja nyt tiedän mitä hevi parhaimmillaan on!
 
Harjoittele Hammer smashed face mukana soittaen. Itellä meneillään kyseinen projekti. Oikein mukava biisi soittaa. Tabeja(anteeksi) voi vähä koittaa jos ei kaikkee korvalta opi, näin myös ite tein.
 
ANtTIKRISTUS
20.03.2007 08:42:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa panostaa alusta alkaen tremolo pickingiin jos tämä osa tekniikasta tuntuu yhtään epävarmalta. Ja nimenomaan oikeaoppiseen(?) ranteella rennosti soittamiseen. Ei väkisin vääntöä koko käsivarren voimalla. En nyt tarkoita, että pitäis pelkästään sahailla menemään päivät pitkät, mutta itellä se osa soittotekniikasta on jäänyt vähemmälle ja nykyään itku meinaa tulla, kun suosikkibiisien opettelu tyssää aina tähän vaiheeseen. Ja niinkuin oon varmaan sata kertaa ennenkin todennut, niin mulla plekukäsi on soitossa tämä heikompi lenkki. En sitten tiedä, että johtuuko mahdollisesti mun vasenkätisyydestä (soitan oikeakätisten kitaroilla).
 
God loves you as he loves satan.
Karipiirto
20.03.2007 13:30:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En sitten tiedä, että johtuuko mahdollisesti mun vasenkätisyydestä (soitan oikeakätisten kitaroilla).
 
Ite yritin alussa soittaa oikeakätisillä mutta tuli vastaan kanssa tuo plekukäsi. Vaihtamalla helpottui mutta sitä tuskin kannattaa noin vain tehä jos on jo useamman vuoden toisinpäin soittanut:-)
 
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
biibob
20.03.2007 16:44:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen kitarakätisyyden tunnistaa aika usein ihan vain sillä, että kummin päin tuntuisi luontevammalta ajatella soittavansa kitaraa. Tämän tuntemuksen jälkeen kokeilee vain, ja todennäköisesti tulos on ihan sama. Siinä tapauksessa, että ei nyt satu saamaan viakka plektrakättä toimimaan otelautakäden mukana tai vastaavia ongelmia ei kyllä kannata ihan ensimmäisenä etsiä kitarakätisyydestä, vaan treeniä vain lisää.
 
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
mikko1
20.03.2007 20:45:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo tremolopicking oli mullekin aluksi kaikkein hankalinta joten sitä kannattaa tosiaan treenata, ettei biiseistä tule ihan kaaosta. Sitten vain treenaamaan sopivalla tempolla vanhaa Morbid Angelia, Deathiä ja Entombedia. Kyllä se siitä ennenpitkää. Taitojen kehittyessä voikin sitten edetä teknisempiin/nopeampiin bändeihin. :)
 
DVD-SOITIN
21.03.2007 07:23:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo tremolopicking oli mullekin aluksi kaikkein hankalinta joten sitä kannattaa tosiaan treenata, ettei biiseistä tule ihan kaaosta. Sitten vain treenaamaan sopivalla tempolla vanhaa Morbid Angelia, Deathiä ja Entombedia. Kyllä se siitä ennenpitkää. Taitojen kehittyessä voikin sitten edetä teknisempiin/nopeampiin bändeihin. :)
 
Nonnih! Ajattelin lähteä liikkeelle juuri näistä vanhemmista ja brutaaleista nimistä, ala Death 1987-1988, Autopsy, Cannibal Corpse (Eaten Back To Life) etc. Katseltuani tabeja voin todeta esim. Deathin ensimmäisten levyjen sisältävän helppoa tavaraa. Death on varmaan se "vahvin lenkki" jos näiden bändien musiikin soittamisesta puhutaan, kuitenkin itselleni kovimpia bändejä maailmassa. Corpse tulee kyllä heti perässä, mutta bändin kappaleet ovat usein vähän turhan vaikeita. No, CC:nkin tapauksessa on varmaan hyvä lähteä kohtuulla liikkeelle ja treenailla eka skullfullofmaggotsin ja shreddedhumansit haltuun.
 
Keep supporting death metal!
Numb
21.03.2007 09:53:55 (muokattu 21.03.2007 09:54:08)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa panostaa alusta alkaen tremolo pickingiin jos tämä osa tekniikasta tuntuu yhtään epävarmalta. Ja nimenomaan oikeaoppiseen(?) ranteella rennosti soittamiseen. Ei väkisin vääntöä koko käsivarren voimalla.
 
Minusta se on parhautta, kun Hanneman sahaa menemään ranne jäykkänä. On se komeeta, komeeta se on!
 
Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen
ushimir
21.03.2007 18:09:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CoB:in Every Time I Die on hieno kappale ja kiwa soittaa.
 
Death Metal addiktio on positiivinen juttu itsekin kärsin siitä silloin alku aikoina.
 
Eddie
21.03.2007 18:25:59 (muokattu 21.03.2007 18:27:16)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Death on varmaan se "vahvin lenkki" jos näiden bändien musiikin soittamisesta puhutaan, kuitenkin itselleni kovimpia bändejä maailmassa.
 
Oikein! Ja kannattaa ehkä aloitella tosiaan niillä SBG:n/Leprosyn biiseillä, ne eivät ole vielä niin teknisiä kuin myöhemmät Chuckin luritukset. Sitten kun alkaa tekniikka riittää, voi ruveta katselemaan niitä myöhemmän aikakauden biisejä. Toisaalta on niitä helppoja biisejä uudemmillakin levyillä. The Phisopher on perkeleen kova ja perkeleen helppo.
 
Deathin biiseissä mulle tuottaa eniten ongelmia se perkeleellisen nopea sahaus, jota tekniikkana en ainakaan itse ole omaksanut kovinkaan nopeasti. Vieläkään ei esim. jossain Suicide Machinessa varmaan mene ne parit nopeat sahariffit, en oo tosin varmaan vuoteen koittanu :D.
 
Mutta, jos alkaa masentaa, älä masennu. Se nopeus ja tarkkuus tulee ajan myötä, kunhan jaksaa reenata tarpeeksi matalilla temmoilla metronomin kanssa.
 
Ostetaan soittotaito.
ballfish
21.03.2007 19:14:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Chuck Schuldinerin riffittelyt ovat täysin erilaisia verrattuna CC:n millintarkkaan vitossointukimaraan.
 
DVD-SOITIN
21.03.2007 19:29:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CoB:in Every Time I Die on hieno kappale ja kiwa soittaa.
 
Ehkä näin, mutta minä haen death metalia.
Bändilistaltani jäsenkuvauksesta näkyy minkälaista tavaraa kuuntelen. Muista en tiedä, mutta minulle Death Metal tarkoittaa näitä vanhoja tekiöitä Autopsysta Corpsejen ja muiden kautta ties mihin Deicideen yms.
 
Keep supporting death metal!
ANtTIKRISTUS
21.03.2007 20:18:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta se on parhautta, kun Hanneman sahaa menemään ranne jäykkänä. On se komeeta, komeeta se on!
 
Juuh, voihan se hienolta näyttää. Ajattelinpa vaan, että tuolla ranne lukossa väkisin vääntämällä voi aiheuttaa itselleen jotain vauriota herkemmin. Mutta tyylejä on yhtä paljon kuin soittajia ja kaikki ihmiset eroaa myös fyysisesti toisistaan, joten kannattaa kokeilla mikä itselle sopii. Jos ranne jäykkänä vääntäminen ei tunnu yhtään väkinäiseltä, kivuliaalta jne, mut se tuntuu kaikista luontevimmalta niin siitä vaan.
 
God loves you as he loves satan.
Lt. Santeri666ak III
21.03.2007 20:23:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellakin tuo vanhan cc:n soitto tuntuu tassa vaiheessa jarkevalta (skull full of maggots, hammer smashed face yms.) Kun tosiaan nuo nykysemmat biisit tuntuu olevan hiukka haastavempia (frantic disembowelment...) mutta reeeeenilla neki joskus taipuu
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «