Aihe: Noloja tilanteita keikalla
1 2 3 4 5 6 719 20 21 22 23
Barska
27.03.2006 01:39:35

Bändi odotti vartin lavalla valmiina aloittamaan (yleisön tuijottaessa painostavan odottavasti) - synisti oli juuttunut paskalle.

Haa... Kokenut tuon. Tai ainakin melkein. Nimittäin sattuipa nuoruudessa kerran niin, että ekassa biisissä siinä noin kolmannen tahdin kohdalla, aloin ihmetellä sitä, ettei muuten vokalistia näy lavalla... Hmm... No, pokkana mikkiin ja esittämään pahoittelut siitä, että laulusolistimme on jäänyt takahuoneen wc:hen lukkojen taakse.. Tietenkin tietämättä yhtään mitä ihmettä oikeasti oli tapahtunut, jotain piti vaan keksiä...
No, biisiä eteenpäin jamitellen, hetken ja muutaman hätä-soolon jälkeen hengästynyt vokalisti ilmestyykin lavalle: "Vittu jätkät, ette ikinä arvaa mitä kävi... mä menin paskalle tonne taakse ja ovi meni takalukkoon, mun piti kiivetä ulos ikkunasta ja juosta etuovelle, missä poke ei uskonut et mä oon bändin laulaja, kun bändi kuulemma soittaa jo..." Ei helv...
Vaan, kaikki hyvin, eikun biisi uudestaan käyntiin... Ja laulua..? Eipä tietenkään. "Mis on mun luntti.. Mä en muista tän sanoja..." No, tekevälle sattuu, oppipa siitä laskemaan, että kaikki ovat lavalla keikan alkaessa...
"Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..."
zaahrock
28.03.2006 11:33:25 (muokattu 28.03.2006 11:33:40)
soitettiin vanhoja hevicovereita: rainbow in the dark, black night, long live rock 'n' roll...etc.. mä soitin komppikitaraa soolokohdissa ja kertseissä, muuten lauloin....jossain biisissä satuin painamaan piuha on/off -kytkimestä virrat pois...alotettiin RITD ja jotai rokenrol huusin siinä ja piti rupee skulaamaan sitä kitaraa ja eihän sieltä mitn ääntä...se ei itsessään oo hauskaa mutta kun tajusin sen vasta vikassa säköistössä....

toisen bändin kanssa soitettiin sellasta kitarapoppia ja joku ihana ihminen oli tönässy mikin ympäri mun vahvistimesta....ilman ääntä meni myös jokunen kipale.....
Markus Y
28.03.2006 23:26:43

soitettiin vanhoja hevicovereita: rainbow in the dark, black night, long live rock 'n' roll...etc.. mä soitin komppikitaraa soolokohdissa ja kertseissä, muuten lauloin....jossain biisissä satuin painamaan piuha on/off -kytkimestä virrat pois...alotettiin RITD ja jotai rokenrol huusin siinä ja piti rupee skulaamaan sitä kitaraa ja eihän sieltä mitn ääntä...se ei itsessään oo hauskaa mutta kun tajusin sen vasta vikassa säköistössä....

toisen bändin kanssa soitettiin sellasta kitarapoppia ja joku ihana ihminen oli tönässy mikin ympäri mun vahvistimesta....ilman ääntä meni myös jokunen kipale.....

Olin muuten paikalla.
Rumpukapulat
29.03.2006 10:29:05

Viime keikan soundcheckin aikana istuin rumpalinpallilta ohi ja mätkähdin persiilleni suoraan lattialle, kintut sojottaen kohti taivasta. Olipahan ainakin eturivin yleisöllä hauskaa. Enkä ristus ollu ees humalassa!

Arvatkaa nolottiko vai ei?
Boltsa
29.03.2006 11:33:58
No en tiedä onko tämä nyt niin nolo mutta muutama vuosi takaperin innostuuneena (kuten aina) liikuen edestakasin lavalla ja siinä rytäkässä meinasin kompastua. En kaatunut mutta en myöskään huomannut kompastuneeni efektipedaalilta vahvistimelle menevään kitarapiuhaan joka irtosi. Oli niin hyvä meininki soittaa :). Soittelin sitten sen biisin loppuun ajattelematta koko asiaa ja kun seuraava alkoi mun soittamalla introlla huomasin et miksei ääntä kuulu. Nopeasti koputtelin kitaran piuhan (onko kiinni) ja volapotikat auki mutta ei mitään. Sitten rumpali huusi että "sulla on vahvistimesta piuha irti". Nauratti.
Myöhemmin videolta katsottuna kuulosti ja näytti hauskalta kun oikean puoleinen kitara mykistyy mutta kitaristi jatkaa riehumista :D
Oman bändin, nimeltään [core], ensidemo pian ulkona, kotisivuni www.boltsa.org kertovat lisää piakkoin.
Helvetinpartaterä
30.03.2006 01:37:11

Noh yhdellä keikalla biisin aikana lensi pitistä ukko laalumonitorin päälle. Eihän tässä muuta, mutta itse en tätä tietenkään osannut odottaa ja sitten totesin vielä mikkiin kaikessa yllättynyisyydessäni keskelle kertsiä "Hui!". Kyllä myöhemmin on vähän jo kehannut nauraakkin, kun kaveri sai videolle.
Manavava! "I'm gonna rip your head off and shit up your neck!"
ville999
30.03.2006 14:55:46
Noloja tilanteita on monia.
Mutta kaikista noloin oli muutama vuos sitte Hyvinkäällä.
Kitaristi oli hankkinut itteelleen aika tuhdin humalan.. Mikä ei sinänsä ollut uutta.
Eka biisi lähti käyntii ja kaikki näytti hyvältä.. kunnes tuli bridge..
Kaveri alkoi pomppimaa ja pyörimää kitaran kanssa duracel pupu..
Itte aattelin että tässähän alkaa olla hyvä meininki ja aloin takoa rumpuja vähän paremmalla fiiliksellä.
No eiköhän kitaristi kompastunu piuhoihinsa ja kaatunu suoraan mun rumpusetin päälle.
Pellit ja kaikki ständit mikkeineen tuli syliin ja itte tipuin rumpulavalta selällee lattialle..
No ei siinä auttanu ku keskeyttää setti, korjailla ständit ja rummut paikalle ja jatkaa soittoa.. Ei menny ihan putkee se keikka :)
Burn the fucking Bush
Guitar Hero
30.03.2006 15:11:22
No eiköhän kitaristi kompastunu piuhoihinsa ja kaatunu suoraan mun rumpusetin päälle. Pellit ja kaikki ständit mikkeineen tuli syliin ja itte tipuin rumpulavalta selällee lattialle.. No ei siinä auttanu ku keskeyttää setti, korjailla ständit ja rummut paikalle ja jatkaa soittoa.. Ei menny ihan putkee se keikka :)

Ootko Dave Grohl?
http://webpages.csus.edu/~sac55532/nirvana2.jpg
Come to the dark side. We have cookies
P2
30.03.2006 15:40:23 (muokattu 30.03.2006 15:40:55)
Ootko Dave Grohl?
http://webpages.csus.edu/~sac55532/nirvana2.jpg

Toi on kyl Chad Channing, toi on Bleachin sisäkannesta toi kuva, olettaen, että kuva on otettu em. levyn tekemisen aikoihin. Dave tuli rumpuihin vasta Nevermindilla.
Guitar Hero
30.03.2006 18:02:59 (muokattu 30.03.2006 18:05:30)
Toi on kyl Chad Channing, toi on Bleachin sisäkannesta toi kuva, olettaen, että kuva on otettu em. levyn tekemisen aikoihin. Dave tuli rumpuihin vasta Nevermindilla.

dave tuli rumpuihin ennen nevermindia.. mutta voit kyllä sinänsä olla oikeassa, en vaan uskaltanut laittaa chad channingia tai dale croveria tuohon, jos olisi tullut sanomista :P

kyllä, häpeän itseäni hyvin paljon.

edit: taitaapa se chad tosiaan olla..
http://delkurt.e2blog.fr/blog_de_delkurt/images/chad_1989.jpg
Come to the dark side. We have cookies
rosqis
17.03.2007 18:51:49
Meillä kävi semmonen juttu kun kitaristi lähti vetämään sooloa ja alkoi liikkua lähemmäs yleisöä niin kuinkas saittuikaan että kitaran piuha lähti irti ja se siitä soolosta :
P
basisssiiisisti
17.03.2007 22:31:08
Mulla tuli keikalla bassosoolon aikana joku muisti katkos etten muistanu enää koko soolosta mitään :D Mutta onneks sain jotenki sen väännettyä ettei kauhealta kuulostanu :D
-Ibanez Sound Gear-
Landstr
17.03.2007 23:26:22
Pieni nolo tilanne tapahtui kun olimme menossa lavalle, jännitti aivan saatanasti ja bäkkäriltä tulin lavalle niin toinen kenkä lähti. En tajunnut että lavalle voi mennä ilman kenkää, joten rupesin pauhaamaan bändikavereille että 'menkää te ensin, multa lähti kenkä, ongin sen tuolta.' No yleisöhän tämän kuuli ja alkoi kuulumaan naurua eturivistä (''Haha, kaverilta lähti kenkä.'') No sain sen kengän kuitenkin jalkaan ja lavalle. Sitten samaisella keikalla soolon aikana aloin rokkitähteä leikkimään ja laitoin soolossa monitorin päälle jalan. Perkeleen rakkine kippasi melkein lavalta alas ja säikähdin ja vedin äkkiä jalan pois.

Ja toisella keikalla kun tulimme vetämään encorea, keikka oli siis yhden tutun synttäripippalot, soitimme Keep On Rockin' In The Free Worldia, ja ensimmäinen soolo tuli. Soitin siinä sitten hurmoksessa, en huomannut kuinka synttärisankarin veli tuli lavalle, otti oman kitaransa sivusta, laittoi sen mikseriin ja tuli jammiin mukaan. En siis huomannut koko episodia vielä ja jatkoin sooloani, olin toiseen suuntaan kääntynyt. Käännyin ja löin yhtäkkiä pääni tämän yllättävän lavavieraan kitaraan. Meinasin kaatua mutta sain tasapainon pidettyä. Jatkoin sooloa. Tämä äijä oli yli viisikymppinen, elämää nähnyt mies, kauheassa kännissä alkaa minuun nojaamaan fiiliksissä. Sai siinä pidellä kun satakiloinen rokki jannu nojaa omaan 15-vuotiaan selkään. Sama tyyppi lavalle saapuessaan tiputti lasin bassovahvarin päältä ja lavalta poistuessaan vahingossa talloi sen rikki.
Fuck off
cruel_destiny
19.03.2007 15:13:31
Mulla tuli keikalla bassosoolon aikana joku muisti katkos etten muistanu enää koko soolosta mitään :D Mutta onneks sain jotenki sen väännettyä ettei kauhealta kuulostanu :D

paras! :D "solo"
Volante
19.03.2007 17:12:05 (muokattu 19.03.2007 17:13:58)
Tämä äijä oli yli viisikymppinen, elämää nähnyt mies, kauheassa kännissä alkaa minuun nojaamaan fiiliksissä. Sai siinä pidellä kun satakiloinen rokki jannu nojaa omaan 15-vuotiaan selkään. Sama tyyppi lavalle saapuessaan tiputti lasin bassovahvarin päältä ja lavalta poistuessaan vahingossa talloi sen rikki.

Haha, loistavaa! Herätti aika hilpeitä mielikuvia kieltämättä :)

Ei niistä pienistä mokista kannata ottaa mitään ressiä, nehän kuuluu asiaan. Kannattaneekin lohduttautua sillä, että ei yleisökään esimerkiksi mitään soittovirheitä huomaa jos ei itse tee niistä numeroa, tai jos joku siellä huomaakin, niin luultavasti ymmärtää musiikin päälle sen verran että tietää, että tekevälle sattuu.

Ne sellaiset on ehkä kaikista noloimpia, kun joku tuntematon aloitteleva kellaribändi vetää ekaa keikkaansa jossain nuokkarilla ja laulaja alkaa siellä sitten huudattamaan yleisöä tai muuta vastaavaa. Yleisö siellä sitten kädet puuskassa tuijottelee kengänkärkiinsä... Tuollaisilla bändeillä kun ei vielä kauheasti ole mitään fanipohjaa, niin se on varmaan sekä bändistä että siitä salin perällä hengailevasta 20 hengen yleisöstä hiukkasen ahdistavaa. Tällaisia tilanteita olen ollut todistamassa useampaakin.
Keke Urlaub
19.03.2007 18:13:47

Viimeisin keikka.
Illan aikana lauteilla useita bändejä ja säätöä oli kamojen kanssa. Olin ottanut pedaalilautani esille ja pistänyt kitarani siihen kiinni välityksellä piuhan - rokin pitäisi alkaa.
Setti alkaa sellaisella aika mahtipontisella särödemppauksella. Rumpali lyö tahdin ja alan vetää, mutta mitään ei kuulu. Bändi katsoo minuun hölmistyneenä, minä oon että mitä hittoa.
Sitten huomaan lyhyen ihmettelyn jälkeen, että pedaalilaudasta vahvistimeen menevä piuha ei tietenkään ole paikallaan. Totean laulajalle syntyneeni basistiksi, hän kertoo sen mielihyvin yleisölle.
Nolotti maan kauheasti.
"Nemo saltat sorbius, nisi infanus est" - Anon.
RockRock123
19.03.2007 19:41:43

Solisti vetää itsensä alasti keikan alussa ja encoren aikana bändin tuttu hyökkää lavalle, vetää housut nilkkoihin ja tunkee lämmittely bändin mikrofonin perseeseen.. Notta semmosta ;)
kivi
20.03.2007 16:40:42
Solisti vetää itsensä alasti keikan alussa ja encoren aikana bändin tuttu hyökkää lavalle, vetää housut nilkkoihin ja tunkee lämmittely bändin mikrofonin perseeseen.. Notta semmosta ;)

Tuon tiedon jälkeen The Cons saa varmaan ihan sutena keikkaa.

Toivottavasti tuttunne maksoi itsensä kipeäksi.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Karipiirto
20.03.2007 21:50:47

Jouduin keikalla polkemaan bedaalia varmaan ainakin 5min. ennen kuin sain siitä säröä ja sanoin sitten sen jälkiin vaan yleisölle että tällä mennään kun en tohtinu polkee uusista ettei ne katoa:-)
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)