Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpujen päällystämisestä..
1 2
grooveri
05.12.2003 14:02:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkas kyseinen projekti ois tehtävä?? Oisko kellään antaa vinkkejä tai jotain osoitetta mistä löytys apua(ei stdrums ei niistä sivuista saa oikeen mitään irti).
Kiitos
 
??
wille_eemeli
05.12.2003 17:20:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkas kyseinen projekti ois tehtävä?? Oisko kellään antaa vinkkejä tai jotain osoitetta mistä löytys apua(ei stdrums ei niistä sivuista saa oikeen mitään irti).
Kiitos

 
Millä meinaat päällystää? Itselläni on ihan normia Tiimarin vaaleanpunaista kukka-konseptia. (Ne on härskit, tiedän!)
Kaikki rummusta irti mikä lähtee ja pääällystettä päälle sitten niin maan perkeleesti. Tuollaiseen konseptiin pätee sama tekniikka kuin esim. kirjojen päällystämiseen. Ymmärrät kai mitä tarkoitan? Sitten puhkot ruuvireiät ja laitat kaikki osat paikoilleen. Sillä lailla myö se homma hoidettiin. Ja toimii ku väärä raha!
 
No ohase varma!
grooveri
12.12.2003 09:43:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää tossa hoidin sen päällystys projektin. Tein vaan silleen et repäsin kaikki irti mikä lähti sitte hioin puuosat ja lakka ruiskulla tykitin väritoöntä lakkaa päälle ja hiano tuli.
 
??
wille_eemeli
12.12.2003 16:15:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää tossa hoidin sen päällystys projektin. Tein vaan silleen et repäsin kaikki irti mikä lähti sitte hioin puuosat ja lakka ruiskulla tykitin väritoöntä lakkaa päälle ja hiano tuli.
 
Nice. :D
 
No ohase varma!
bond
13.12.2003 12:34:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkään mietittyäni ja aiheeseen liittyviä nettisivuja selailtuani, tulin siihen tulokseen että päällysmateriaalit on mulle liian dyyriitä.
Menin ja ostin kirjakaupasta lahjapaperifoliota; siis sellaista sitkeää, muovipintaista ja ohutta. Etolasta läpinäkyvää, savunharmaata PVC-muovia. Sitten mittaamista, leikkaamista ja liimaamista. Folion kiinnitin kirkkaalla teipillä ja peeveeceen yleisliimalla saumoistaan.
Tässä nyt sitten kätteni töitä ihailen. Ja ei voi sanoa kuin että niin on kuin suoraan kaupasta. Eikä ollut kallistakaan: Rulla PVC:tä n. 9€ ja rulla lahjapaprua 2:35€. yht. n. 25€. Suosittelen!
 
Magetsu
28.12.2003 23:14:05 (muokattu 28.12.2003 23:15:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Menin ja ostin kirjakaupasta lahjapaperifoliota; siis sellaista sitkeää, muovipintaista ja ohutta. Etolasta läpinäkyvää, savunharmaata PVC-muovia. Sitten mittaamista, leikkaamista ja liimaamista. Folion kiinnitin kirkkaalla teipillä ja peeveeceen yleisliimalla saumoistaan.
Tässä nyt sitten kätteni töitä ihailen. Ja ei voi sanoa kuin että niin on kuin suoraan kaupasta. Eikä ollut kallistakaan: Rulla PVC:tä n. 9€ ja rulla lahjapaprua 2:35€. yht. n. 25€. Suosittelen!

 
Onko sulla kuvia noista "luomuksista"?
 
Ite meinasin kans tässä koklailla tuota hommaa. En vain tiä et jättäiskö puupinnan vaiko sitten vetäis päällysteen päälle...
 
niin, ja jos "Grooverilla" on kans kuvia, niin voi linkittää...
 
"Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru"
-Reaper-
28.12.2003 23:34:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä päällystin omat rumpuni sillä tavalla että kävelin lähimpään RTV:hen ja ostin monta metriä mustaa kontakti muovia ja iskin suoraan siihen muovi päällysteen päälle ja hyvin toimii.
 
Rock´N´Roll!!
bond
29.12.2003 04:15:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko sulla kuvia noista "luomuksista"?
 
Ite meinasin kans tässä koklailla tuota hommaa. En vain tiä et jättäiskö puupinnan vaiko sitten vetäis päällysteen päälle...
 
niin, ja jos "Grooverilla" on kans kuvia, niin voi linkittää...

 
Ei oo kuvia. Revi vanhat päällysteet vaan irti. Helpompi työstää.
 
Joku tossa ehdotti kontaktimuovia; musta se on turhan kallista. Sitä paitsi, näissä rummuissa, jotka just päällystin oli käytetty em. metodia, ja voin näkemäni perusteella todeta, että se ei kestä ja menee näköjään jo lyhyessä ajassa karmeen näköseen kuntoon. Pvc on kestävää ja suht huokeeta.
 
"Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen; pidä sä vaan huoli mun asioista!"
Youni
29.12.2003 16:16:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko kertoa, kun meidän soittokunnan talonmies(ei rumpali!) päällysti bassorummun tapetilla...mutta kun nyt se on ihan tahmea!!! Se käytti vissiin jotain liimaa/liisteriä vähän reilulla kädellä.
 
Mikko A
29.12.2003 20:40:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oo kuvia. Revi vanhat päällysteet vaan irti. Helpompi työstää.
 
Joku tossa ehdotti kontaktimuovia; musta se on turhan kallista. Sitä paitsi, näissä rummuissa, jotka just päällystin oli käytetty em. metodia, ja voin näkemäni perusteella todeta, että se ei kestä ja menee näköjään jo lyhyessä ajassa karmeen näköseen kuntoon. Pvc on kestävää ja suht huokeeta.

 
Kävin just ostaan pari rullaa "Japanese elm"-väristä kontaktimuovia, makso 6,70 euroa per rulla (2m) eli ei kyllä oo kallista... Omani meinaan tuolla päällystää ja jos näyttää hyvältä, niin vetasen ehkä vielä lakan siihen päälle, niin luulis kestävän. Itse tosin mietiskelen, että pysyyköhän se lakka tuossa kontaktin päällä, mutta kai se pysyy kun joku tässä jossain just kerto noin tehneensä.
 
Herää kuitenkin vielä semmonen kysymys tuosta lakasta, että haittaakohan se rummun sointia, jos vetää lakkapinnan tuon kontaktimuovin päälle?
 
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Sahanpurija
30.12.2003 12:07:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä tässä päällystämisessä on perimmäisenä ideana? Eipä ole itsellä tarvetta päällystellä kun ei rumpuja ole, mutta olisi kiva tietää enemmän näistä kun tulee silloin tällöin räplättyä kannujen kanssa.
 
Keep your Eyes Wide Open, Moonchild. We're going to Level Five to see One More Red Nightmare. But first you must eat your Cat Food.
bond
30.12.2003 21:31:55 (muokattu 30.12.2003 21:33:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin just ostaan pari rullaa "Japanese elm"-väristä kontaktimuovia, makso 6,70 euroa per rulla (2m) eli ei kyllä oo kallista... Omani meinaan tuolla päällystää ja jos näyttää hyvältä, niin vetasen ehkä vielä lakan siihen päälle, niin luulis kestävän. Itse tosin mietiskelen, että pysyyköhän se lakka tuossa kontaktin päällä, mutta kai se pysyy kun joku tässä jossain just kerto noin tehneensä.
 
Herää kuitenkin vielä semmonen kysymys tuosta lakasta, että haittaakohan se rummun sointia, jos vetää lakkapinnan tuon kontaktimuovin päälle?

 
Mä en usko, että siitä olis mitään haittaa... mutta tuskin hyötyäkään.
 
Onkohan sellaista lakkaa olemassakaan, mikä soveltuis tuollaiselle kontaktimuoville, epäilen. Siks toisekseen kontaktimuovit tuppaa kutistumaan ajan myötä. En suosittele niiden käyttöä, mutta tyylinsä kullakin.
 
Tuossa alla olevaan kysymykseen esitän oman näkemykseni, jonka mukaan päällystämisellä tuskin on muuta funktiota, kuin ulkonäkö... kai. Tai, tietysti suojaahan se alla olevaa pintaa kolhuilta yms.
 
"Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen; pidä sä vaan huoli mun asioista!"
Mikko A
30.12.2003 23:36:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo, päällystin tuolla muovilla jo yhden "harjoitustomin" ja täytyy sanoa että tulipa pirun hienoa jälkeä! Ja paskat tuo mitään lakkoja tuohon enää tarvitte. Turhaa värkkäystä olis se. Pitänee vaan harkita vielä tuota väriä, tuokin on ihan hieno, mutta joku toinen mikä siellä oli, vois olla vielä hienompi =) Mutta tuskinpa nyt sentään kontaktimuovi itsestään lähtee kutistumaan, ei se sentään radioaktiivista oo...
 
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
-Reaper-
31.12.2003 15:33:49 (muokattu 31.12.2003 15:34:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mähän ne rummut sillä kontaktimuovilla päällystin olihan se vähän arvokasta, mut niistä tuli kyllä itseasiassa aika hienot ilman mitään lakkoja eikä se kyllä mitään kutistunukkaan oo.
 
Rock´N´Roll!!
Magetsu
17.01.2004 14:19:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli nyt sitten koklattua tuota maalaamista, tomi on vielä lakkausta vaille valmis...saapas nähä... ;)
 
http://personal.inet.fi/musiikki/mage/rumpu.htm
 
"Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru"
Mikko A
17.01.2004 14:34:13 (muokattu 17.01.2004 14:34:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://personal.inet.fi/musiikki/mage/rumpu.htm
 
Ei toimi.
 
edit: toimiipas :)
 
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
DrmBug
18.01.2004 12:21:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen miettinyt ihan samaa asiaa, eli rumpujen uudelleen päällystämistä. Joku kertoi jossain vaiheessa ihan varteenotettavan idean. Sen sijaan että maalaa rummun pintaan suoraan, niin ostaakin ohutta koivuviilua, jonka sitten hioo ja maalaa. Tällä tavalla rumpu ei mene pilalle, jos maalausjälki ei miellytäkään.
 
Mette
18.01.2004 16:04:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse juuri pari päivää sitten päällystin Sonor Force 2001 merkkisen 14 tuumaisen metallisnaren (lumi)tiikerikuvio karvalla, ja hienohan siitä tuli, (KATSO OMAKUVA)! Ensin vain kaikki mahdollinen rungosta irti ja sitten karva päälle, jonka jälkeen virityspesät takasin kiinni niin, että karva jää pesien ja rungon puristukseen. Avot, eikä mitään turhaa liimaa taikka muuta sottaamaan komistusta! Ja snare on vielä helppo palauttaa ennalleenkin....Olen tyytyväinen lopputulokseen :)!
 
miän vain
19.01.2004 09:53:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse juuri pari päivää sitten päällystin Sonor Force 2001 merkkisen 14 tuumaisen metallisnaren (lumi)tiikerikuvio karvalla
 
Hehee. Mullakin oli joskus virveli, jossa oli samalla meiningillä farkkukangasta. Hieno oli. Ainut vain, että kangas kalvon ja rungon välissä tuppasi menemään ryppyyn haittaamaan soundia.
 
Ongelmasta olisi selvinnyt leikkaamalla kankaan hieman matalammaksi ja liimaamalla sen kiinni. En viitsinyt, se piti saada poiskin siististi.
Stombba
18.09.2012 15:57:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pienimuotoinen ratkaisu rumpuloisten pinnaksi!
 
http://www.drumskin.net
 
Stombba-
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «