Ziggy Bubba 17.03.2007 02:18:01 | |
---|
Jonkun kipaleen kuulin kun levyä esittelivät YleXissä, siitä tuli kovasti mieleen Muse, en muista biisin nimeä. Tämä Interventionist kyllä soundaa varsin kovasti Radioheadilta - mutta tokkopa tuo on niin nuukaa, sillä tämä toimii omaan korvaan varsin mukavasti. Vanha "Suomen Radiohead" -titteliä lähimpänä ollut pumppu Manboy voitaisiin mun puolesta vaikka kuopata ;) Myspace.com/Crookmachine |
Zigura 17.03.2007 13:14:34 | |
---|
Grower se on, koko ajan paranee. Minusta taas ne clean-popimmat kohdat ovat niitä tylsimpiä, häröily toimii kun sen osaa niin hyvin kuin Rubik. Bändi on pääsemässä eroon Radiohead-taakastaan, ja se on hienoa se. Täytyy kuitenkin sanoa, että minä tykkään vielä enemmän toisen NMC-bändin levystä eli Underwater Sleeping Societyn. Rubik on tiukasti tähän aikaan sidottua musiikkia, UwSSoc ajattomampaa, eeppisempää jopa. Oli miten oli: Rubik on yksi kiinnostavimpia bändejä tässä maassa tällä hetkellä. Asiaa puhut. Tuo pop vs härö -tasapainotus on kieltämättä vaikea, koska Rubik osaa kyllä tehdä tarttuvia ja kauniita poppismelodioita. Toisaalta itse häröilyt tuovat mukavasti syvyyttä biiseihin ja samalla musiikin elinkaari kasvaa. Tuntuu vain, että People Go Missingillä häröilyt oli uskallettu viedä pitemmälle kuin Bad Conscience Patrolilla. EP:llä taas melodiat olivat melko paljon enemmän taka-alalla kuin BCP:lla. Vaikka häröilystä tykkäänkin, niin mielestäni oli hyvä ratkaisu laittaa melodiat isoon osaan uudella levyllä. Tällä tavoin ne mainitut Radiohead-vertailut haihtuvat pikku hiljaa, ja se oma suunta löytyy... UwSSoc on kyllä huippu yhtye myös. Aikaisemmin, kun bändin keikkoja olin nähnyt, niin musiikki oli omaan makuuni vähän liian rockia. Tuota uutta levyä kun olen päässyt kuulemaan niin on kyllä mieli muuttunut. Loistavan monipuolista, tuoretta ja omaehtoista musiikkia. Ja onhan se Okko perkeleen karismaattinen. En kuitenkaan lähtisi vertailemaan UwSSocia ja Rubikia sen kummemmin :) NMC:ltä löytyy kyllä muitakin laatukokoonpanoja, kuten tässäkin threadissa mainitut Astro Can Caravan ja Kastor. We won't stop until somebody calls the cops, and even then we'll start again and just pretend that nothing ever happened. |
santarmi 18.03.2007 02:45:49 | |
---|
Rubik on oikein mainio yhtye niille, joiden mielestä joku Lapko on kovaakin "vaihtoehto"-musaa. Häröily on aika päälle liimattua. Nykivät basso/kitara/rumpu-kuviot ovat tätä nykyä aika peruskamaa tälläisessä musassa. Mars voltan fanit korvat vain hörölle! Fiilistelyosuuksista ei jäänyt mitään mieleen. Ja tottakaihan tätä pitää vielä Radioheadiin verrata, kun ei muutakaan bändiä olla sen tilalle keksitty. Ei tälläistä puolitiehen jätettyä indie-kansalle suunnattua häröilypoppia, tai emotionaalisille taidenuorille tarkoitettua avantgarde-rockia tarvitse kuunnella, kun maailmassa on vielä muutamia oikeasti kekseliäitä rock-bändejä. Nekrofilia miellyttää, se hengen vie, mutta rakkaus on kypsää.
-Tommi Liimatta- |
Manuel Pyrhullo 18.03.2007 04:49:41 | |
---|
Meikäläinenkään ei tykkää tästä Rubikin levystä. |
Paperilyhty 18.03.2007 11:47:59 | |
---|
- -häröilypoppia, tai emotionaalisille taidenuorille tarkoitettua avantgarde-rockia - Kuulostaa hyvältä, pitäisikin ehkä käydä katsomassa kun tänne keikalle tulevat. Itse asiassa olen kyllä jo joskus keikallaan käynytkin ja luonnollisesti sitten kuullutkin, mutta en oikein muista mitä mieltä olin, taisi pääesiintyjä silloin viedä kaiken huomion. |
author 18.03.2007 13:29:51 | |
---|
Pari kertaa nyt pyörinyt uusi lätty soittimessa ja fiilikset ovat nämä: Ajoittain erittäin hienoja kohtia. Avausraita varsinkin yllätti positiivisesti mahtipontisuudellaan ja sillä pirun hienolla bassosoundilla! City & Streets on tämän levyn aatelia, johon ei monista kuuntelukerroista huolimatta vieläkään ole kyllästynyt. Buildings kuulostaa kyllä hyvin paljon At The Drive-Iniltä, mutta entäs sitten? Se on hyvä biisi eikä muulla ole merkitystä. Olkoot se sitten se ATDI:n tekemättä jäämä biisi, jonka Rubik teki heidän puolestaan. Vertailuja Mewiin en oikein sulata. Tuntuu siltä että nykyään jokaista indierock bändiä verrataan Mewiin. Vaikka levyn olenkin kuunnellut muutamaan otteeseen, niin siitä ei ole vielä jäänyt paljon päähän, mikä on toivottavasti hyvä asia. Rönsyilevyys on on ehkä se ainut heikko asia levyllä. Huomaa että biisit eivät ole tehty ihan saman vuoden aikana, vaan erilaiset kausittaiset vaikutteet näkyvät biisien vaihtelevuudella. Mutta siis depyytiksi helvetin kova lätty, eikä sitä läpimurtoa varmasti moni ekalla levyllä tee. Itse ostin muuten eilen 8raidan viimeisen jäljellä olleen Rubikin levyn. "Varoituksiahan ei ole tietysti pakko ottaa, mutta niitä on välillä pakko ottaa, mutta tässä sitä ei ollut pakko ottaa."
-Bror Erik Wallenius |
Exhausted 18.03.2007 20:39:35 | |
---|
Buildings kuulostaa kyllä hyvin paljon At The Drive-Iniltä, mutta entäs sitten? Se on hyvä biisi eikä muulla ole merkitystä. Olkoot se sitten se ATDI:n tekemättä jäämä biisi, jonka Rubik teki heidän puolestaan. Mars Voltalta ennemmästi kylläkin. |
miscage 18.03.2007 21:17:53 | |
---|
Mä tässä neljättä biisiä kuuntelen ja mieleen hyppää RadioheadMarsVoltaEmo-hydribi. Virkaveljistä lähimmäksi pääsee ehkä Tuvalu? Paitsi että tuolla oli enemmän pop-melodioita seassa. Laulaja ei kyllä vielä vakuuttanut, ja kuten täällä mainittiinkin tuolla erikoisella rytmiikalla ei oikeastaan nykypäivänä saavuteta "erikoisuutta". Mutta ei siinä, hyvältä kyllä kuulostaa, pitäisi ottaa kuunteluun paremmilla soundeilla ja ajan kanssa. "Kaikki maat on paskoja, ja kaikkien maitten asukkaat on paskoja. Onks missää mitää paikkaa mikä ei oo mikää "maa"?" |
author 18.03.2007 22:13:55 | |
---|
Onkohan kellekään muulle artistille Suomessa ollut ikinä näin kovat odotukset depyytiltä? :D "Varoituksiahan ei ole tietysti pakko ottaa, mutta niitä on välillä pakko ottaa, mutta tässä sitä ei ollut pakko ottaa."
-Bror Erik Wallenius |
rybk 19.03.2007 17:08:36 | |
---|
Mä tässä neljättä biisiä kuuntelen ja mieleen hyppää RadioheadMarsVoltaEmo-hydribi. Virkaveljistä lähimmäksi pääsee ehkä Tuvalu? Paitsi että tuolla oli enemmän pop-melodioita seassa. Laulaja ei kyllä vielä vakuuttanut, ja kuten täällä mainittiinkin tuolla erikoisella rytmiikalla ei oikeastaan nykypäivänä saavuteta "erikoisuutta". Mutta ei siinä, hyvältä kyllä kuulostaa, pitäisi ottaa kuunteluun paremmilla soundeilla ja ajan kanssa. Paitsi että Tuvalu otti sovitukset suoraan Mars Voltalta... |
Exhausted 19.03.2007 17:14:12 | |
---|
Paitsi että Tuvalu otti sovitukset suoraan Mars Voltalta... Ja Tuvalun naislaulaja vetää about samasta rekisteristä kuin Cedric :) |
Paitsi että Tuvalu otti sovitukset suoraan Mars Voltalta... No ei Tuvalusta kyllä tulee millään mieleen Mars Volta, en sitten tiedä että mitä noilla sovituksilla tarkoitat. Ei siinä ole ainakaan sellaista itsetarkoituksellista häröilyä niin kuin kyseisellä orkesterilla. Only pop music can break my heart... |
rybk 20.03.2007 17:22:22 | |
---|
Käy kuunteleen tuolla merceedees.fi sivulla Irma Vep. Sitten kuvittelet että niiden alun rumpufillien jälkeen alkaiskin laulut "Now I'm lost..." Ja mitä niitä joskus keikalla kuulin niin ei siellä pelkästään Son et lumiere'ta/Inertiatic ESPtä oltu lainattu. Ihan tasapuolisesti kaikkee ennen Francesta ennen julkaistua. Hyvinhän ne kyllä soitti, ei sen puoleen. |
Zigura 20.03.2007 18:40:57 | |
---|
We won't stop until somebody calls the cops, and even then we'll start again and just pretend that nothing ever happened. |
Cathi777 21.03.2007 12:00:11 | |
---|
Only pop music can break my heart... |
Zigura 21.03.2007 13:46:12 (muokattu 21.03.2007 13:48:00) | |
---|
Mä en ymmärrä tällaista, kun kyse on keskustelupalstasta. Jos jotkut asiat luontevasti liittyvät toisiinsa niin mitä se haittaa, vaikka ei ihan otsikon mukaista juttua aina tulisikaan. Eli jos jostain bändistä tulee mieleen Mars Volta niin se oma mielipide pitää sitten laukaista Mars Volta keskustelussa ja laittaa sitten linkki tänne, niinkö? Ei siinä mitään, jos Rubikista tulee mieleen Tuvalu tai Mars Volta. Mutta kun keskustelu kääntyy aika vahvasti Tuvalun marsvoltamaisuuteen niin sitten se on jo aika kaukana Rubikista. Enkä halua, että keskustelu menee sellaiseksi, etten pääse itse pätemään ;) Tuvalua hyvin vähän kuunnelleena siis. Myönnettäköön foorumien puutteet, ja se että nämä hommat ovat enemmän moden puuhaa kuin pikku-Ziguran. edit. Äsh, turhaan keuhkoan, kun ei tämä mikään iso juttu ole... Sen kun jatkatte keskustelua. We won't stop until somebody calls the cops, and even then we'll start again and just pretend that nothing ever happened. |
rybk 21.03.2007 14:04:35 | |
---|
Nääh, ymmärrän hyvin noi nootit. Mulla on vaan tapana olla laiska kirjoittaa vaan uusiin ketjuihin. Ja vapaa assosiaatio on paha tapa. Back to basics. Mulle on ekan näkemäni keikan jälkeen Rubikista tullut enemmän mieleen Muse kuin Radiohead. Ehkä juuri sen Bill Withers-biisin ansiosta. Onko se muuten tolla levyllä? Se missä on aika mahtipontinen riffi? |
carnation 22.03.2007 10:51:14 (muokattu 22.03.2007 11:31:26) | |
---|
Tässä "City & the Streets" -kappaleessa on sitä jotain. Olen kuullut tuon jo ties kuinka monta kertaa, mutta aina kun se tulee jossain puolivahingossa eteen (esim. eilen Musiikki-tv:ssä musavideo) niin on pakko kuunnella taas ajatuksen kanssa. Koskahan tähän kyllästyy? Tämä on ihan mahtava biisi, pitää kyllä tsekata se koko levy. Toivottavasti siinä on ainakin muutama samantasoinen biisi. Hienoilla melodioilla kuorrutettu kunnon indie-pop on parasta ja hienointa kun se sille päälle sattuu. Ei tule ikävä Panteraa, Motörheadia tai muuta "äijien musaa." |
masterhat 22.03.2007 11:30:09 | |
---|
City & the Streets on hieno kipale, pitkästä aikaa jotain oikeesti hyvää suomesta. I am the Horsemaster |
Exhausted 22.03.2007 12:23:24 | |
---|
Mulle on ekan näkemäni keikan jälkeen Rubikista tullut enemmän mieleen Muse kuin Radiohead. Ehkä juuri sen Bill Withers-biisin ansiosta. Onko se muuten tolla levyllä? Se missä on aika mahtipontinen riffi? Tottakai on levyllä. |