hullu_ukko 18.03.2007 23:41:54 | |
---|
Nyt ollaan saavuttu siihen pisteeseen, jossa GAS on uskomaton. Kaipailen siis tositarkoituksella metallin mättämiseen sopivaa putkicomboa tai nuppi+kaappi-yhdistelmää, joiden hinta ei hirvittävästi saisi tuota 1000€:n rajaa ylittää. Säröä saisi löytyä kiitettävästi omasta takaa ja tehoakin tulisi löytyä ainakin tuo 50-wattia. ENGL:n combot olen tsekkaillut mutta 1x12'' kaiutin ei hirveämmin sytytä, combosta tulisi siis löytyä 2x12'' kaiutin. Peaveyn 6505-nuppiin ihastuin, mutta lähtöhinta oli ikävän suolainen 1145€ ja alle olisi hommattava vielä kaappikin. Valveking 212 on tietty mukava vahvistin, mutta en toista mokomaa viitsisi saman katon alle ostaa. Käytettynä en viitsisi alkaa hommaamaan ellei kyseessä ole jotain todella hienoa ja maailmoja mullistavaa. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK |
''Jos haluu heviä niin sitä ei tod millään romu stratoilla saa paitsi jos asentaa EMG:t ja kyllähän ne Richit on hevi kitaroita kun ne on niin pirullisen näkösiä ainakin ne sarvet siellä päässä.''- m4ss3 m/ |
atimoc 18.03.2007 23:59:11 | |
---|
Tykkäsitkö Engleistä soundien puolesta? Thunder-nuppihan nimittäin olis uutena 700e, lopuilla saa esim. Framus CS212 -kaapin. Kun tekee töitä 40-50 tuntia päivässä, ei jaksa paljon muuta. |
hullu_ukko 19.03.2007 00:13:03 | |
---|
Tykkäsitkö Engleistä soundien puolesta? Thunder-nuppihan nimittäin olis uutena 700e, lopuilla saa esim. Framus CS212 -kaapin. Eipä noita ENGL:n vahvareita ole oikein löytynyt testattavaksi mutta joidenkin klippejen perusteella kuullostavat suht. kivalta. Muistelisin vain, että juuri tuota Thunderia on kuvailtu vähän säröltään löysemmäksi kuin mm. Screamereita ja Fireballeja. Kaappeja katselessa osui silmään tuo Bentonin G412A Vintage, jossa siis sisällä Celestion vintage 30-elementit. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK |
''Jos haluu heviä niin sitä ei tod millään romu stratoilla saa paitsi jos asentaa EMG:t ja kyllähän ne Richit on hevi kitaroita kun ne on niin pirullisen näkösiä ainakin ne sarvet siellä päässä.''- m4ss3 m/ |
Ze Kink 19.03.2007 00:33:37 | |
---|
Laney VH100R käytettynä, ja kaappi jostain kaveriksi. Onpa noita kyllä näkynyt tasan 1000e:llä halfstackina torilla. 33 | Ostan Ebow plussan, myy! |
tommiot 19.03.2007 09:12:26 | |
---|
Laney VH100R käytettynä, ja kaappi jostain kaveriksi. Onpa noita kyllä näkynyt tasan 1000e:llä halfstackina torilla. Tämä. Omaan halfstackiin meni kylläkin lähemmäs 1300 euroa käytettynä =) mutta siinä oli vähän parempi kaappi kuin mitä torilla on näkynyt noissa mukana... Peavey Valvekingiä pitää kans hehkuttaa, Framuksen Dragon 4x12" kaapilla menis tohon tonniin suunnilleen. Tosi hyvä saundi mun mielestä. Sellanen sopivan tiukka ja rapee, ei sellainen paperisen ohut ja ylitiukka kuin ENGLit joita oon testannu (Blackmore, Savage, Invader ja SE on jäänyt testaamatta kylläkin) |
Krice 19.03.2007 09:50:51 | |
---|
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
hullu_ukko 19.03.2007 12:23:49 | |
---|
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK |
Chaanim 19.03.2007 12:37:38 | |
---|
Laney VH100R käytettynä, ja kaappi jostain kaveriksi. Onpa noita kyllä näkynyt tasan 1000e:llä halfstackina torilla. Myöskin tämän kannalla. Itse pähkäilin pitkään Laney VH100R:n ja H&K Trilogyn välillä. Lanikkaan päädyin, eikä ole kaduttanut. Molemmat kuitenkin hyviä vahvistimia. Trilogy tosin taitaa mennä hieman budjetin yli kaapin kanssa... |
Nacher 19.03.2007 13:11:15 (muokattu 19.03.2007 13:16:13) | |
---|
Tämä. Omaan halfstackiin meni kylläkin lähemmäs 1300 euroa käytettynä =) mutta siinä oli vähän parempi kaappi kuin mitä torilla on näkynyt noissa mukana... Peavey Valvekingiä pitää kans hehkuttaa, Framuksen Dragon 4x12" kaapilla menis tohon tonniin suunnilleen. Tosi hyvä saundi mun mielestä. Sellanen sopivan tiukka ja rapee, ei sellainen paperisen ohut ja ylitiukka kuin ENGLit joita oon testannu (Blackmore, Savage, Invader ja SE on jäänyt testaamatta kylläkin) Ihan hitusen pistää mietityttämään, kun Valvekingiä ylistetään ENGLin mättönuppeja paremmaksi... Taitaa olla ensimmäinen kerta nimittäin, kun moisen väitteen olen nähnyt. No, en ole Valvekingiä testannut, että se siitä. ENGLeistä todellakin kyllä saa paperisen ohuita, jos niitä soittaa vintage 30:sten läpi, etenkin jos kyseessä on combo. Invaderin kanssa voisi kyllä kiinnostaa kokeillakin v30siä, kun siinä on tavisENGLeistä poiketen varsin alamiddlekäs ja tumma soundi. Ja sitten aloittajalle faktaa ENGLeistä, eli Thunder ja Screamer ovat säröiltään ne selvästi kevyemmät nupit verrattuna isoveljiinsä. Fireball ja Powerball ovat armottomimmat särömörssärit, ja Blackmore ja Savage sieltä välimaastosta. Kaikki ovat hyvin herkkiä käytetyn kaapin suhteen, joten näiden nuppien kanssa on todellakin fataali virhe alkaa säästää kaapissa, tai ostaa kaappi kokeilematta/vertailematta ensin. Comboja en suosittele, jos iso hevijyrä on tarpeen. Peavey 6505 on myös erinomainen vaihtoehto tuossa sarjassa, mutta se, kuten isommat ENGLin nupitkin, taitavat mennä yli hintahaitarisi. Melkein suosittelisin säästämään vielä hitusen enemmän, kuin tekemään nyt kompromisseja, jotka sitten jääävät harmittamaan. Ainakin jos uutena haluaa hyvät hevikamat, on melkein nyrkkisäännöksi mennyt, että alta 1500e ei nuppi+kaappiyhdistelmää saa. Suosikkini ENGLeistä ovat Savage tiukkaan riffittelyyn ja Invader kaikkeen muuhun. Joskus kun kasvan isoksi ja rikkaaksi, pitää Special Editionikin kokeilla. Tuohon Laney VH100r suhtautuisin hitusen varauksella. Riippuu soitetun metallin tyylistä, mutta jos 6505 tyylinen soundi mielytti, niin VH100r saattaa olla vähän turhan rock. |
Chaanim 19.03.2007 13:25:46 | |
---|
Suosikkini ENGLeistä ovat Savage tiukkaan riffittelyyn ja Invader kaikkeen muuhun. Joskus kun kasvan isoksi ja rikkaaksi, pitää Special Editionikin kokeilla. Tuohon Laney VH100r suhtautuisin hitusen varauksella. Riippuu soitetun metallin tyylistä, mutta jos 6505 tyylinen soundi mielytti, niin VH100r saattaa olla vähän turhan rock. Mmjoo, VH100R on tosiaan melko rockhenkinen, mutta kyllä siinä murinaa ja tiukkuutta piisaa rankempaankin menoo, joten kannattaa ainakin testata ennen kuin hylkää tämän vaihtoehdon. |
Tulipas mieleen tämä Ashdownin 60-wattinen Peacemaker(?)-nuppi. Lähtöhinta oli eräässä liikkeessä 950€. Taipuisiko tuollainen millälailla hewymedaliin jos alle heittäisi vaikkapa tuon aikaisemmin ketjussa mainitun Framuksen 2x12-kaapin? Ei tuo Peavey 6505 ja joku kaappi alle kuitenkaan täysin mahdottomuus ole tietenkään, mutta kitaraa varten saakin sitten säästellä vähän kauemmin kuin olin ajatellut. Katselin tuota 6505-nuppia tuossa viikonloppuna ja hintaa oli sellaiset 1145€, joten voisikohan tuosta saada tinkaamalla minkä verran pois? M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK |
tommiot 19.03.2007 17:10:24 | |
---|
Ihan hitusen pistää mietityttämään, kun Valvekingiä ylistetään ENGLin mättönuppeja paremmaksi... Taitaa olla ensimmäinen kerta nimittäin, kun moisen väitteen olen nähnyt. No, en ole Valvekingiä testannut, että se siitä. ENGLeistä todellakin kyllä saa paperisen ohuita, jos niitä soittaa vintage 30:sten läpi, etenkin jos kyseessä on combo. Invaderin kanssa voisi kyllä kiinnostaa kokeillakin v30siä, kun siinä on tavisENGLeistä poiketen varsin alamiddlekäs ja tumma soundi. No noi oli mun kokemuset ENGLeistä. Fireballia ja Powerballia on tullut soitettua V60 ja V30 kaapeilla, aina se oli sellainen jotenkin häiritsevä sirkkeli... En mä oo yhtään ENGLiä omistanut enkä kovin pitkään niiden kanssa säätäny, mutta tollanen kuva on jäänyt. Ehkä tykkään enemmän rock-henkisestä saundista, mutta kyllä mä metallia vedän VH100R:llä. Valvekingissäkin oli enemmän rocksaundi kuin ENGLeissä. Tykkään. |
Numb 19.03.2007 17:31:16 | |
---|
Tulipas mieleen tämä Ashdownin 60-wattinen Peacemaker(?)-nuppi. Lähtöhinta oli eräässä liikkeessä 950€. Taipuisiko tuollainen millälailla hewymedaliin jos alle heittäisi vaikkapa tuon aikaisemmin ketjussa mainitun Framuksen 2x12-kaapin? Ashdownit ovat kuulemma enemmän tuonne vintage hard rock kuin hewy metal -suuntaan. Mutta tietäähän emme saa kuin kokeilemalla. Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen |
Jaqqi1991 19.03.2007 17:38:09 (muokattu 19.03.2007 17:39:11) | |
---|
Itsellä olisi alle vuoden ikäinen tosi hyvässä kunnossa oleva 6505 combo myynnissä. Ollut kotikäytössä ja sen vuoksi jäänyt vähän vähemmälle soitolle. Pistä pikaviestiä jos kiinnostaa e. Eikun sanoit näköjään että et halua käytettyä, no tämä ei todellakaan uudelle häviä. Vähän halvempi vain We may be humans, but were still animals |
hullu_ukko 19.03.2007 18:45:22 | |
---|
Eikun sanoit näköjään että et halua käytettyä, no tämä ei todellakaan uudelle häviä. Vähän halvempi vain Käytettynä voin ostaa, jos jostain Vaasan lähialueilta löytyy jotain kivaa. Koska mielelläni en hommaisi vahvaria niin että se joutuu postin lajittelukeskuksen poikien käsittelyyn. :) M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK |
superfly 19.03.2007 19:46:13 | |
---|
Käytettynä voin ostaa, jos jostain Vaasan lähialueilta löytyy jotain kivaa. Koska mielelläni en hommaisi vahvaria niin että se joutuu postin lajittelukeskuksen poikien käsittelyyn. :) Matkahuolto on toimittanut vaffareita perille ihan ehjänäkin ainakin mun kokemuksen mukaan. Postikaan ei aina välttämättä riko kaikkea mitä sinne laittaa menemään. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
musaniko 19.03.2007 20:10:52 | |
---|
Mitäs mieltä muuten ootte siitä että kannattako ensin ostaa hyvä kitara vai vahvistin/nuppi & kaappi jos ei ole heti varaa molempiin? |
Nacher 19.03.2007 20:33:16 | |
---|
Mitäs mieltä muuten ootte siitä että kannattako ensin ostaa hyvä kitara vai vahvistin/nuppi & kaappi jos ei ole heti varaa molempiin? Hyvä kysymys. Riippuu vähän käyttötarkoituksesta. Huonolla vahvistimella et voi soittaa bändissä, ja soundi on aika surkea, vaikka miten hyvä kitara olisi. Huonostakin kitarasta taas saa kohtuuhyvän soundin hyvällä vahvarilla, mutta hyvää kitaraa on mukavampi soittaa. Kotona voi pärjätä halvallakin vahvarilla, mutta jos bändissä haluaa veivata, on hyvä vahvistin pakollinen. |
JuSu 19.03.2007 20:41:28 | |
---|
Mitäs mieltä muuten ootte siitä että kannattako ensin ostaa hyvä kitara vai vahvistin/nuppi & kaappi jos ei ole heti varaa molempiin? Kumpi on parempi, strato vai les paul? Kumpi oli ensin, muna vai kana? Ikuisuuskysymys, ja hyviä pointteja löytyy kummankin kannan puolesta. Oma _mielipiteeni_ on, että mikäli nykyinen kitara on edes välttävänlaatuinen, niin sitten ensin vahvistin. Keskinkertainenkin kitara kuulostaa hyvältä laadukkaan vahvistimen kautta, mutta heikkoa vahvistinta ei pelasta mikään pee-är-ässä tai gibsoni. Eli siis parin sadan Pacifica kuulostaa paremmalta tonnin fenderin kautta, kuin tonnin Fender parin sadan Valvestatella, jos puhutaan bändikäyttöön riittävistä vahvistimista. Kyllä, esimerkki on karkea ja kapeakatsantoinen... =) Mutta näin mun mielestä. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
Wahi 19.03.2007 22:05:45 | |
---|
Tuohon ikuisuus kysymykseen, itse olen sitä mieltä että jos on jo ihan ok tason keppi niin vahvistin vaikuttaa soundiin kyllä paljon enemmän. Off-topicia. Rölölöö! |