KarWaeYe 27.12.2003 17:01:09 (muokattu 27.12.2003 17:02:04) | |
---|
Eli apua kaipaan. Kertokaa mulle jotain sopivia kortteja, kun vaatimukset ovat seuraavat: -hinta 200-250e -mahdollisimman paljon siisään ja ulos tuloja (esim 8 in, out), mielellään balansoidut. -vähintään 96Khz, 24bittiä -mielellään erillinen ulkoinen laatikko jossa tärkeimmät jutut -Pystyy nauhoittamaan montaa kanavaa yhtäaikaa (mm. Rumpuja pitäis nauhoitella) -mahdollisimman pieni latenssi -ei kohinoita -midi hyvä olemassa, mutta ei pakollinen -cd-liitäntä Löytyiskö ainakin suunnilleen tommosilla ominaisuuksilla olevaa korttia? Tarkoitus on siis nauhoitella mahdollisimman hyvä laatuisia demoja kotosalla. Kiitoksia jos viititte auttaa. EDIT: Olen vielä aloittelija tällä saralla.. Koskaan ei enää ihmiskäsi possunaarastani häpäise, ei orjuuta, ei tuki sian suurta suuta!" |
KarWaeYe 27.12.2003 18:03:16 | |
---|
Ei taida löytyä tuohon hintaan noilla ominaisuuksilla.. vai? Koskaan ei enää ihmiskäsi possunaarastani häpäise, ei orjuuta, ei tuki sian suurta suuta!" |
Vilhelmus 27.12.2003 18:31:51 | |
---|
Tuo St Audion C-portkin menee kolmeen ja puoleensataan euroon, eli pahalta näyttää.. Käytetty? |
KarWaeYe 27.12.2003 21:30:25 | |
---|
Tuo St Audion C-portkin menee kolmeen ja puoleensataan euroon, eli pahalta näyttää.. Käytetty? Voi joutua kyllä harkitsemaan käytettyä.. Koskaan ei enää ihmiskäsi possunaarastani häpäise, ei orjuuta, ei tuki sian suurta suuta!" |
Bantuteurastaja 28.12.2003 02:19:34 (muokattu 28.12.2003 02:22:17) | |
---|
Tuli ainakin hintansa puolesta Terratecin jotain-DMX-6fire-jotain mieleen. Etupaneelimötikässäkin riittää reikää rankempaankin rynkytykseen, vaan enpä tarkalleen muista mitä kaikkea römpsää oli tarjolla. Tarkistinpa. Nohjoh, ei ehkä ihan. Mutta osta tollanen ja pyydä joku tuttu amis tekemään tarvittavat lisäreikäpurkkaviritykset. Tai jos on pätevä sähköamis, niin voisihan se saman tien rakentaa alusta asti kustomoidun äänikortin. |
KarWaeYe 28.12.2003 15:39:15 | |
---|
Jees. Tosiaan olen vielä aloittelija näissä nauhoituspuuhissa.. En oo vielä kauheesti kerinny perehtymään noihin äänikortteihin. Kertokaapas mulle äänikortti merkkejä jotka ovat yleisesti hyviä nauhoituspuuhiin. (toki varmaan joka merkillä löytyy huonompia malleja). Sanotaan vaikka että maksimihinta kortille ois 300e Onko tuo terratec minkälainen merkki? Tuolla thomannilla näkyis ainakin olevan tällänen: TERRATEC - EWS88MT Terratec EWS88MT PCI-card, 10x I/O, MIDI I/O, 24bit/96kHz,AD/DA -converters, S/PDIF I/O 298.00 EUR Koskaan ei enää ihmiskäsi possunaarastani häpäise, ei orjuuta, ei tuki sian suurta suuta!" |
karkki 28.12.2003 18:30:02 | |
---|
Onko tuo terratec minkälainen merkki? Tuolla thomannilla näkyis ainakin olevan tällänen: TERRATEC - EWS88MT Terratec EWS88MT PCI-card, 10x I/O, MIDI I/O, 24bit/96kHz,AD/DA -converters, S/PDIF I/O 298.00 EUR Terratec on ihan hyvässä maineessa. Tuskin tuon kortin kanssa pahasti metsään päädyt. |
esaikku 28.12.2003 19:29:49 | |
---|
TERRATEC - EWS88MT Tohon tarttee vielä useampi kanavaisen mikkietusen jos aikoo rumpuja nauhoittaa useammalle kuin kahdelle raidalle. Halvin taitaa olla sm pro audion sm pr 8, joka maksaa 255e. |
KarWaeYe 29.12.2003 12:20:29 (muokattu 29.12.2003 12:24:30) | |
---|
TERRATEC - EWS88MT Tohon tarttee vielä useampi kanavaisen mikkietusen jos aikoo rumpuja nauhoittaa useammalle kuin kahdelle raidalle. Halvin taitaa olla sm pro audion sm pr 8, joka maksaa 255e. Tartteeko vaikka on mikseri? Mulla on 8 kanavainen mikseri. Koskaan ei enää ihmiskäsi possunaarastani häpäise, ei orjuuta, ei tuki sian suurta suuta!" |
Metal_Griffin 29.12.2003 15:12:39 | |
---|
Mikserissä pitää olla direct-outit(kanavakohtaiset ulostulot)joka kanavassa, jos haluat ne äänet eri kanaville tai sitten muutoin kahdeksan erillistä ulostuloa tai bussia. |
Mikserissä pitää olla direct-outit(kanavakohtaiset ulostulot)joka kanavassa, jos haluat ne äänet eri kanaville tai sitten muutoin kahdeksan erillistä ulostuloa tai bussia. ...tai joko insertit, mitä varten tarvitsee vaan tehdä hieman erilaiset piuhat kuin direct outtiin. näin on mulla. käsittääkseni yleensä 8-kanavaisista direct outteja edes löytyy? |
Puavali 29.12.2003 16:35:08 | |
---|
...tai joko insertit, mitä varten tarvitsee vaan tehdä hieman erilaiset piuhat kuin direct outtiin. näin on mulla. käsittääkseni yleensä 8-kanavaisista direct outteja edes löytyy? Joistain löytyy, joistain ei. Behringereitä on ja soundcraftia ainakin direct out'illa. |
Puavali 29.12.2003 16:35:14 (muokattu 29.12.2003 16:36:28) | |
---|
Edit: Ei tuplauksia. |
KarWaeYe 29.12.2003 19:44:34 | |
---|
Mulla on Behringer MX1604A. Mites nuo jutut tuon kanssa onnistuu? Koskaan ei enää ihmiskäsi possunaarastani häpäise, ei orjuuta, ei tuki sian suurta suuta!" |
ardelius 29.12.2003 22:41:08 | |
---|
Suosittelen Delta 1010LT ovh:315e mutta saa varmaan tingattua 300e On hyvä laatuinen ja erinomainen tekninen tuki tarvittaessa. Itse käyttänyt Logicin kanssa jo parisen vuotta. Tsekkaa Midimanin kotisivuilta, itse maksoin siitä aikoinaan 450e joten kyllähän ne hinnat täällä Suomenmaalllakin rupeaa olemaan kilpailu- kykyisiä esim: Saksan hintoihin verratessa. Niin ja kannattaa hommata Emolevy jossa ei ole VIA piirisarjaa, niin pääsee vähemmällä "tappelulla" itselläni oli kylläkin vanhakone VIA ja kortti toimi ongelmitta, mutta VIA piirisarja on todettu soveltumattomaksi DAW koneisiin! (Digital Audio Workstation) t:Arde aArto Väkeväinen |
KarWaeYe 30.12.2003 14:25:52 | |
---|
Suosittelen Delta 1010LT ovh:315e mutta saa varmaan tingattua 300e On hyvä laatuinen ja erinomainen tekninen tuki tarvittaessa. Itse käyttänyt Logicin kanssa jo parisen vuotta. Tsekkaa Midimanin kotisivuilta, itse maksoin siitä aikoinaan 450e joten kyllähän ne hinnat täällä Suomenmaalllakin rupeaa olemaan kilpailu- kykyisiä esim: Saksan hintoihin verratessa. Niin ja kannattaa hommata Emolevy jossa ei ole VIA piirisarjaa, niin pääsee vähemmällä "tappelulla" itselläni oli kylläkin vanhakone VIA ja kortti toimi ongelmitta, mutta VIA piirisarja on todettu soveltumattomaksi DAW koneisiin! (Digital Audio Workstation) t:Arde Jos vertaa tuota tuohon Terratec - EWS88MT, niin kumpi noista olis kannattavempi ostos? Koskaan ei enää ihmiskäsi possunaarastani häpäise, ei orjuuta, ei tuki sian suurta suuta!" |
Juntunen 30.12.2003 17:54:46 | |
---|
Jos vertaa tuota tuohon Terratec - EWS88MT, niin kumpi noista olis kannattavempi ostos? Itse painiskelin tässä syksyllä saman ongelman edessä ja päädyin Deltaan. Muutamat myyjät joilta puoluettomia mielipiteitä tinkasivat, kehuivat M-audion ajuritukia ja yleistä laatua Terratecia paremmaksi. Ja ei hintaeroakaan tullut montaa euroa kun sain täältä suomenmaalta tingattua T-kaupan hintaan. Niin ja onhan tässä Deltassa nämä kaksi mikkietustakin. Tosin miinuksena koneen taakse vedettävä johtohelvetti. |
KarWaeYe 31.12.2003 17:10:22 | |
---|
Itse painiskelin tässä syksyllä saman ongelman edessä ja päädyin Deltaan. Muutamat myyjät joilta puoluettomia mielipiteitä tinkasivat, kehuivat M-audion ajuritukia ja yleistä laatua Terratecia paremmaksi. Ja ei hintaeroakaan tullut montaa euroa kun sain täältä suomenmaalta tingattua T-kaupan hintaan. Niin ja onhan tässä Deltassa nämä kaksi mikkietustakin. Tosin miinuksena koneen taakse vedettävä johtohelvetti. Kiitoksia. Taidan ehkä valita noista kahdesta tuon deltan. Koskaan ei enää ihmiskäsi possunaarastani häpäise, ei orjuuta, ei tuki sian suurta suuta!" |
KarWaeYe 08.01.2004 12:11:23 | |
---|
Tämmönen kortti on vissin aika hyvä: Rme DIgi 96/8 PST ? vai? Voisin saada käytettynä.. Koskaan ei enää ihmiskäsi possunaarastani häpäise, ei orjuuta, ei tuki sian suurta suuta!" |
k2x80w 08.01.2004 15:04:20 | |
---|
Tuo St Audion C-portkin menee kolmeen ja puoleensataan euroon, eli pahalta näyttää.. Käytetty? Joo hoontechiä mäkin ehdotan. Tsekkaile www.verkkokauppa.com Flobbi / Kitaristi |