Aihe: Virityskoneiston vaihtaminen
1
poppamies
29.12.2003 16:37:20 (muokattu 29.12.2003 16:38:04)

Joskus ne uudet sopii siihen ihan yks yhteen ja silloin se on piece of cake. Joskus taas saattaa joutua pikkuisen suurentamaat reikiä ja se taas tapahtuu parhaiten varovasti pyöreällä viilalla. Sitten vielä joissakin virittimissä on tuollainen kartiomainen hylsy, joka sinänsä on ihan hyvä, mutta vaatii vähän enemmän työtä sovittaa ne uudet paikalle. Jos ei pikku ruuvien paikat täsmää niin on pakko porata uudet pienet reiät niille 1-1,5 mm poralla. Älä yritkään ruvata niitä ilman poraamatta. Katkeavat vain. Vaahtera on kovaa värkkiä.
"G-strings are for strippers"
fox
29.12.2003 17:23:27

Jos ei pikku ruuvien paikat täsmää niin on pakko porata uudet pienet reiät niille 1-1,5 mm poralla. Älä yritkään ruvata niitä ilman poraamatta. Katkeavat vain. Vaahtera on kovaa värkkiä.

Ja vielä lisäks kannattaa sipaista saippuaa niihin ruuveihin vallankin jos vaahteraiseen lapaan tulee. Vanha viidakon kikka.
poppamies
29.12.2003 21:23:42

Ja vielä lisäks kannattaa sipaista saippuaa niihin ruuveihin vallankin jos vaahteraiseen lapaan tulee. Vanha viidakon kikka.

No aivan. Toinen hyvä keino mitä olen käyttänyt varsinkin kaulapulteissa on kynttilää kierteisiin.
Juzzu
30.12.2003 07:28:03

Totta! Ja laittaa sitten saippuaa tai kynttilää, niin siinä vaiheessa kun ruuvi alkaa "narisemaan" olla jo lähestymässä katkeamispistettä, ei muuta kuin auki ja lisää voitelua!

Vielä tuosta saippusta, itse olen käyttänyt saippuaa kuivana, eli ruuvia olen pyöritellyt mäntysuovassa tms. jolloin kuivaa saippuaa on tarttunut kierteisiin jolloin sitten voitelevat ruuvin etenemistä. Nimittäin, varmahan en ole, mutta tuskin Foxikaan tarkoitti sitä että ruuvit tarvitsee Palmolivellä pestä - ihan vaan ajattelin varmistaa, jos jollekin nyt sattui mieleen tuo vaihtoehto ;o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
mathias
30.12.2003 15:00:38
Sattuisikohan kukaan tietämään, mistä löytäisin mustan Schallerin virityskoneiston, joka sopisi tuohon Exploreriin. Tuntuu olevan suht. harvinaista tavaraa. Gotohia kyllä löytyy, ja vaikuttaa, että siihen on tyytyminen.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
poppamies
30.12.2003 19:28:57

Sattuisikohan kukaan tietämään, mistä löytäisin mustan Schallerin virityskoneiston, joka sopisi tuohon Exploreriin. Tuntuu olevan suht. harvinaista tavaraa. Gotohia kyllä löytyy, ja vaikuttaa, että siihen on tyytyminen.

Minun mielipiteeni on ettei noitten saksalaisten ja jaapanilaisten osien välillä ole mitään mainittavaa eroa. Molemmat tekee laatukamaa. Olen käyttänyt molempia ja molemmat välttää. Jos kitarassa on alunperin ollut jotkut paskat ameriikalaiset peltivirittimet niin mitkä tahanasa valetut on 10 kertaa paremmat.
Vintage ja retro on sitten asia erikseen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)