tyrol 18.03.2007 14:55:15 | |
---|
Elikkäs olen juottanut kasaan koko etuasteen ja mitannut jännitteet, mutta laite vaimentaa ääntä vahvistamisen sijaan. Komponenteissa on pieniä heittoja, kun ks elektroniikalta ei tarkkoja arvoja löytynyt, mutta tuo muutaman yksikön heitto tuskin vaimennusta aiheuttaa. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Missä vika? |
SirElwood 18.03.2007 15:08:55 | |
---|
Onko muuntajassa varmasti tarpeeksi potkua? Eli antaako se virtaa riittävästi? Hehku vie jo 200mA |
tyrol 18.03.2007 15:48:37 (muokattu 18.03.2007 15:48:48) | |
---|
Onko muuntajassa varmasti tarpeeksi potkua? Eli antaako se virtaa riittävästi? Hehku vie jo 200mA muuntaja on nordic power 12VDC 1.5A. pitäisi potkua siis riittää |
SirElwood 18.03.2007 16:52:07 | |
---|
muuntaja on nordic power 12VDC 1.5A. pitäisi potkua siis riittää Nojuu. Tuo piisaa kyllä. Minkä osien arvoja muutit? Onko mahdollisuutta saada kuvaa (1000 sanaa jne.)? |
tyrol 18.03.2007 17:08:10 (muokattu 18.03.2007 17:09:35) | |
---|
Nojuu. Tuo piisaa kyllä. Minkä osien arvoja muutit? Onko mahdollisuutta saada kuvaa (1000 sanaa jne.)? R2 on 82.1k, kun sen pitäisi olla 85k, R3 2.87k, kun sen pitäisi olla 2.85k ja C2 on 47uf vaikka pitäisi olla 50uf. Myös potikka on 250k vaikka ohjeessa sanotaan 220k. Edit: Niinjoo kameraa ei tällähetkellä ole saatavilla mutta yritän saada kuvan heti kun pystyn. |
Tropth 18.03.2007 18:42:17 | |
---|
Meinaatko tuota Manon etusta? Kaiapa luit artikkelin varsinaisen rakennus osan ja siinä mainitut ongelmat liittyen hehku- ja anodi-jänniteisiin? |
tyrol 18.03.2007 19:39:53 | |
---|
Meinaatko tuota Manon etusta? Kaiapa luit artikkelin varsinaisen rakennus osan ja siinä mainitut ongelmat liittyen hehku- ja anodi-jänniteisiin? Kyllä luin. Siis jos jännitteenjaosta puhut? Zenerillä hoidin jännitteenjaon. |
Kyllähän toi nyt suunnilleen muistaakseni signaalia vaimentaakin, kun jännite on noin pieni? Mittaapa yleismittarilla, että millainen jännite sulla on anodilla? Noin pienet heitot vastusten arvoissa eivät vaikuta. |
tyrol 19.03.2007 16:56:15 | |
---|
Kyllähän toi nyt suunnilleen muistaakseni signaalia vaimentaakin, kun jännite on noin pieni? Mittaapa yleismittarilla, että millainen jännite sulla on anodilla? Noin pienet heitot vastusten arvoissa eivät vaikuta. Anodilla jännite on 12.1V eli ihan oikeassa arvossaan? En jaksa uskoa että se laite noin paljon vaimentaa sillä vaimennus on huomattava. |
SaBer 20.03.2007 07:51:49 (muokattu 20.03.2007 07:52:49) | |
---|
Anodilla jännite on 12.1V eli ihan oikeassa arvossaan? En jaksa uskoa että se laite noin paljon vaimentaa sillä vaimennus on huomattava. Ootko ottanu huomioon, että "normaalitilassa" anodilla on n. 25-kertainen jännite? Mulla ei oo kokemusta noista starved plate -konfiguraatioista, mutta tietääkseni niistä ei ainakaan vahvistusta saa ulos paljoakaan... "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
Tubeman 20.03.2007 07:54:41 (muokattu 21.03.2007 13:11:32) | |
---|
Onko muuntajassa varmasti tarpeeksi potkua? Eli antaako se virtaa riittävästi? Hehku vie jo 200mA Onko tuosta Riffin etusesta skemaa jossain,kiinnostaa siksi kun tuo jännitelähde on aika matalajännitteinen .. etunen lienee maattohila kytkentäinen arvaan mä? :) "Fieldistorilla ei tule olemaan tulevaisuutta koska ne kohisevat ja taajuusalue on olematon" (ote artikkelista fetistä 50-luvulla) |
w_keisari 20.03.2007 11:40:48 | |
---|
Elikkäs olen juottanut kasaan koko etuasteen ja mitannut jännitteet, mutta laite vaimentaa ääntä vahvistamisen sijaan. Komponenteissa on pieniä heittoja, kun ks elektroniikalta ei tarkkoja arvoja löytynyt, mutta tuo muutaman yksikön heitto tuskin vaimennusta aiheuttaa. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Missä vika? Minullakin on melkein vastaava ongelma juuri käsillä, tosin minun putkietusesta ei kuulu yhtään mitään läpi. Mittailtu on ja monta kertaa. Minulla on 6v regulaattori käytössä. Virtalähteessäkin pitäisi olla tarpeeksi potkua, mutta pitää vielä jatkaa testailua muilla virtalähteillä. Putki hehkuu hieman ja lämpenee, ja kun potikan pistää täysille, kuuluu todella vaimeaa hurinaa. Olisiko mahdollista, että putki on rikki? Outoa... |
tyrol 21.03.2007 12:02:07 | |
---|
Ootko ottanu huomioon, että "normaalitilassa" anodilla on n. 25-kertainen jännite? Mulla ei oo kokemusta noista starved plate -konfiguraatioista, mutta tietääkseni niistä ei ainakaan vahvistusta saa ulos paljoakaan... No ei varmasti vahvistusta paljoa olekkaan mutta tuskin se nyt noin paljoa pitäisi vaimentaa. Hetken tutkimisen jälkeen huomasin että putken ja kannan välillä on kosketushäiriö. Tämä lienee syyllinen? |
Jebe- 21.03.2007 17:00:35 | |
---|
Onko tuosta Riffin etusesta skemaa jossain,kiinnostaa siksi kun tuo jännitelähde on aika matalajännitteinen .. etunen lienee maattohila kytkentäinen arvaan mä? :) Mulla olisi kopiot noista Riffin ohjeista. Onkohan laitonta, jos skannaan ne ja laitan nettiin näkyville? Und hallo everyone I'm amazing check me out! |
Tubeman 21.03.2007 17:53:21 | |
---|
Mulla olisi kopiot noista Riffin ohjeista. Onkohan laitonta, jos skannaan ne ja laitan nettiin näkyville? Mä löysinkin tuon artikkelin,kiitos kuitenkin! Siinä artikkelissa oli regu pantu hehkuja syöttämään,,iha jees mutta alijännite pienetää myös emissiota katodilta,sen regun maattoa voi kelluttaa laittamalla maajohtimeen (keskijalka) diodin siten että sen katodi on maissa,regun ulostulo nousee diodin kynnysjännitteen verran.Diodi siis sarjaan,ei rinnalle.. ;D "Fieldistorilla ei tule olemaan tulevaisuutta koska ne kohisevat ja taajuusalue on olematon" (ote artikkelista fetistä 50-luvulla) |
w_keisari 11.04.2007 19:08:03 | |
---|
No niin, nyt tuntuu toimivan joten kuten. Kahdella virtalähteellä sain toimimaan. Soundi on lupaava, mutta varsinaista vahvistusta ei kyllä tule, vaan pikemmiten hiljennystä, kuten ilmeisesti usealla rakentelijalla. Mitään kikkaa, miten hönkää saisi enemmän? Auttaako anodijännitteen nostaminen vahvistukseen? |
w_keisari 14.04.2007 16:28:55 | |
---|
No niin, nyt tuntuu toimivan joten kuten. Kahdella virtalähteellä sain toimimaan. Soundi on lupaava, mutta varsinaista vahvistusta ei kyllä tule, vaan pikemmiten hiljennystä, kuten ilmeisesti usealla rakentelijalla. Mitään kikkaa, miten hönkää saisi enemmän? Auttaako anodijännitteen nostaminen vahvistukseen? Niin vielä tälläinen huomio: Huomasin, että aparaatti toimii myös ilman, että laitan anodille mitään jännittettä!? Siis pelkkä 6v hehkulle riittää. Mitä ihmettä... Näyttää siltä, että anodille menevän virtalähteen/jännitteen vaihtaminen ei vaikuta mitenkään laitteen toimintaan... Mikähän anodipuolella voi mättää? |
nahkaruoska 16.04.2007 08:59:26 | |
---|
onko tästä skemaa ja piirilevyn kuvaa netis ? 4-, 5-, 6- Stringers world union. |
SirElwood 16.04.2007 10:45:33 | |
---|
onko tästä skemaa ja piirilevyn kuvaa netis ? Ei ja ei. Piirilevyä tässä ei ole alunpitäenkään. Riffeistä 1. ja 2. vuodelta 2004 löytyy. |