Aihe: Vinkkejä audiokoneen päivitykseen
1
gravehill
19.03.2007 18:49:53 (muokattu 19.03.2007 18:52:19)

Kyllä tuo suunnittelemasti setti pitäisi olla ihan riittävä vaikka prosessori olisi vain yksiytiminen ellet tosiaan käytä kovin paljoa softasyntikoita.

Itselläni on A8V DeLuxe emolevy, AMD 3200+, 2GB RAM ja hyvin riittää vaikka itse käytän lähes pelkästään softasyntikoita ja sampleja. Muistin kohdalla tulee ensimmäisenä raja vastaan mutta se on 32 bittisen käyttöjärjestelmän ongelma.

Bändikäyttöön kannattaa investoida erillinen nopea kovalevy audiota varten.

Millaista äänikorttia suunnittelit?

E: Kannattaa myös harkita Windowsista jotain vanhempaa versiota, esim 2000 tai jopa 98. Reaper pyörii noillakin mutta vaativat vähemmän konetehoja kuin uudemmat Windowssit. Itselläni on Windows 2000 edelleen käytössä ja vaihtuu vasta sitten kun tulee aika siirtyä 64-bittiseen Vistaan (eli ei ihan äkkiä).
http://www.chaosresearch.de
jusak
19.03.2007 19:43:40 (muokattu 19.03.2007 19:43:57)
Kyllä tuo suunnittelemasti setti pitäisi olla ihan riittävä vaikka prosessori olisi vain yksiytiminen ellet tosiaan käytä kovin paljoa softasyntikoita.

Juu en käytä softasynia ollenkaan.

Bändikäyttöön kannattaa investoida erillinen nopea kovalevy audiota varten.

Millaista äänikorttia suunnittelit?

Joo kovalevyasiat on kunnossa, Barracuda ATA-133 käyttislevynä ja SATA-levy audiolle... Äänikorttina RME:n Multiface

E: Kannattaa myös harkita Windowsista jotain vanhempaa versiota, esim 2000 tai jopa 98. Reaper pyörii noillakin mutta vaativat vähemmän konetehoja kuin uudemmat Windowssit. Itselläni on Windows 2000 edelleen käytössä ja vaihtuu vasta sitten kun tulee aika siirtyä 64-bittiseen Vistaan (eli ei ihan äkkiä).

No XP:n olen jo hommannut eli sen asennan.
jusak
22.03.2007 11:20:17
Onko täällä ihmisillä kokemuksia vaikuttaako tuplaytimellisyys paljon audiokoneessa? Netistä olen muutaman päivän kaivanut testejä/tuloksia, mutta käytännön kokemuksia olisi kiva kuulla.
Ukko
22.03.2007 11:42:44

Onko täällä ihmisillä kokemuksia vaikuttaako tuplaytimellisyys paljon audiokoneessa? Netistä olen muutaman päivän kaivanut testejä/tuloksia, mutta käytännön kokemuksia olisi kiva kuulla.

Jos se sovellus tukee tuplaydintä niin hyötyä löytyy.
jusak
22.03.2007 11:47:02
Jos se sovellus tukee tuplaydintä niin hyötyä löytyy.

Jep, kun tietäisi tuleeko riittävästi :) 939 -kantaan on kyllä tosi nihkeästi uutena enää mitään, kai se on katottava miten sattuu suht edukkaasti saamaan, jos X2:sen saa niin sillä sitten.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)