Aihe: Suzuki-kitarat
1
Volle
29.12.2003 13:18:19
Huomasin tänään lehdessä mainoksen, jonka mukaan eräässä tamperelaisessa musiikkiliikkeessä on jonkinlainen alennusmyynti. Tarkasteltuani ko. kaupan sivuja huomasin siellä suzuki-merkkisiä kitaroita, joihin en ole hirveämmin ennen törmännyt. Joskus näin kirpputorilla Suzuki-akustisen, sen jälkeen ei ole tullut vastaan.

Onko kellään mitään kokemuksia näistä?

http://www.suzukimusic.co.uk/GUITAR/electric-guitars.htm

Stratomallit lähinnä kiinnostaa ja ne näyttäisivät olevan ihan kokopuuta, solid alder (mikä puu se alder olikaan?). Täytynee joku päivä käydä kokeilemassa paikan päällä.
Haluan kitarakaapin.
Volle
29.12.2003 13:51:51
http://www.harmony-central.com

katos sieltä, voi lyötyy

Jep. Unohdinpa harmoonikeskuksen tsekata. Saahan sieltä yleensä jotain käsitystä.

Suzukeita oli näköjään ylistetty ihan maasta taivaisiin, joskin arvostelijoita oli ihan muutama. Ja neljässä viidestä arvotelusta oli kitara ostettu filippiineillä.
Haluan kitarakaapin.
weelie
29.12.2003 14:02:24
alder = leppä, ash = saarni, rosewood=ruusupuu, maple=vaahtera. muuta ei stratoon kai "saisi" käyttääkään.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
mr.bungle
29.12.2003 15:17:09

Stratomallit lähinnä kiinnostaa ja ne näyttäisivät olevan ihan kokopuuta, solid alder (mikä puu se alder olikaan?). Täytynee joku päivä käydä kokeilemassa paikan päällä.

Mulla on Suzukin stratokopio. Soi hyvin, työn laatu on hyvää, mutta mikit piti vaihtaa.
mikko1
29.12.2003 15:51:28
tuollainen ois hieno tuollainen "les paul telecastor" :DDDD
"Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir EXCELLENT!!!!!
Volle
29.12.2003 17:37:33
tuollainen ois hieno tuollainen "les paul telecastor" :DDDD

Eihän tommoset nettisivut hirveästi vakuuta, kun muutenkin kuvat tuntuivat kertovan muuta kuin teksti kuvan vieressä :)

Kävin kuitenkin paikan päällä nopeasti kokeilemassa yhtä Suzukia. En kokeillut sähköllä ollenkaan kiireisyyden takia, mutta tuntumaltaan ihan hyvä, joskin kaula oli hieman liian paksu mun makuuni. Ehkä olen tottunut Ibanez-kauloihin. Varsinaista kolmen single-coilin stratoa ei ollut haluamani värisenä paikalla, joten en alkanut se kummemmin ihmettelemään.
Haluan kitarakaapin.
Sunwater
29.12.2003 19:56:09
Minkä niminen Tamperelais liike? Onko netti osoitetta?

Kerran olen kokeillut suzuki akustista ja oli hyvä!
''If you ain't different, you ain't normal.''
Volle
29.12.2003 20:00:49
http://www.vertikaali.com

Samassa paikassa oli ennen joku toisen niminen musiikkikauppa. En ollut ennen tätä päivää huomannut koko vertikaalin olemassa oloa.
Haluan kitarakaapin.
superfly
29.12.2003 20:02:09 (muokattu 29.12.2003 20:02:51)
"Icons Of Modern Music

Suzuki Electric Guitars are a culmination of timeless, established design aesthetics and state of the art electronics."

Eihän ne voi huonoja olla, jos noin kovasti kehutaan :)

Taisi olla Vertikaali- niminen kauppa se. Ihan täyttä rihkamaa on tuo kauppa. Halpisroinaa.

http://www.vertikaali.com/tampere.htm

EDIT: Juntti ehti ensin, hö.
Harppu on alaston piano
Volle
29.12.2003 20:13:00
Taisi olla Vertikaali- niminen kauppa se. Ihan täyttä rihkamaa on tuo kauppa. Halpisroinaa.

Enpä katsellut muuta kuin kitarapuolta (yllätys, yllätys) ja aika heikolta näytti se vahvistinvalikoima. Taisi olla yksi kunnollinen Fenderi ja muut sitten jotain Zoomeja ja vastaavia.
Haluan kitarakaapin.
ollisal
29.12.2003 20:28:04
Se on muuten yllättävän kelvollinen hintaisekseen se Zoom Fire 30 combo muihin zoom-muovibokseihin nähden. Lueskelin harmony centralista kyseisestä laitteesta arvosteluja, hajonta oli suurta ja .... SUURIN VIKA OLI SE ETTÄ "TÄSSÄ ON IHME PÖRINÄÄ JOKA TULEE KU KOSKEE KIELIIN"... jaahas, eivät ole noise gatesta pojat aiemmin kuulleet, mitä katsoin tuota vahvistinta ja kokeilin niin sen voi ottaa kyllä ymmärrettävästi poiskin. Puolet efekteistä ihan täyttä roskaa, jonkinmoiset kaiut mutta kohtuullisen hyvät cleanit ja tuohon hintaan monipuoliset särötkin lähti.

Jooh, yhteen tuttavaperheeseen hommattiin Suzuki-basso joululahjaksi, muuten työn jälki oli ihan hyvää mutta heti kun kokeilin soittaa sillä, alkoi käsi hamuta viilaa sillä nauhat olivat aivan onnettoman terävät sivuiltansa.
Cort87
29.12.2003 21:10:50
Noita Suziku keppejä on ainakin Turussa jossain keskustan liikkessä ( Ei Soitin Laine ) ja Vaasa music shopissa noita on useampikin kappale. Ulkonäön puolesta ainakin hienoja. Soitto tatsi aika hyvä . Hyvä viimeistely. Sähköjen kanssa en testannut mutta luulemopa että mikit eivät olleet mitään jee jee luokkaa.

Varmasti kokeilemisen arvoisia keppejä. Varsinkin tuollainen LP oli aika hieno.
" Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007 Kaamea totuus.
Cort87
29.12.2003 21:10:58
Noita Suzuki keppejä on ainakin Turussa jossain keskustan liikkessä ( Ei Soitin Laine ) ja Vaasa music shopissa noita on useampikin kappale. Ulkonäön puolesta ainakin hienoja. Soitto tatsi aika hyvä . Hyvä viimeistely. Sähköjen kanssa en testannut mutta luulemopa että mikit eivät olleet mitään jee jee luokkaa.

Varmasti kokeilemisen arvoisia keppejä. Varsinkin tuollainen LP oli aika hieno.
" Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007 Kaamea totuus.
Pertsa
30.12.2003 14:39:56

http://www.vertikaali.com/tampere.htm

Entinen Hellas-Piano on tuo Tampereen Vertikaali. Ja höpö höpö. Kyllä tuolla hyvääkin tavaraa myydään. Esim. Cortin kitarat ovat nykyään todella hyviä kitaroita, varsinkin hintaisekseen. Ja kalleimmat mallit eivät häpeä millekkään sarjavalmisteiselle merkille esim. Fender. Lisäksi sieltä löytyy Carl Martinin efektipedaaleja. Se on totta, että liike myy myös paljon aloittelijoille suunnattua tavaraa, mutta myös hinnat ovat yleensä kohdallaan.

Itse olen tuosta liikkeestä ostanut jo kolme kitaraa. Viimeksi tuollaisen Suzukin halvan Telecasterin 215€. Enpä ole tuolla rahalla vielä parempaa kitaraa nähnyt. Aina ei hinta ja laatu kulje ihan käsi kädessä. Lisäksi jo muutaman vuoden olen soittanut Vertikaalista ostetulla Cortin SJ-7X elektroakustisella kitaralla ovh. 880€. Tietty kyllähän tuokin on jollekin halpisroinaa, mutta ei mulle. Palvelu on ollut ensiluokkaista, varmasti parasta koko Tampereella. Aina on tehty kaikki mahdollinen, jotta asiakas olisi tyytyväinen.

On minun mielestäni hyvä, että on tuollaisia liikkeitä, jotka eivät myy ihan sitä samaa tavaraa, jota kaikki muut liikkeet jo myyvät. Esim. nuo Cortit ja Suzukit ovat kyllä tutustumisen arvoisia ihan kaikille, ei pelkästään aloittelijoille, jos ei lavassa tarvitse lukea Fender tai Gibson. Tuovat ilmeisesti Suzukit itse maahan, jolla myös on saatu hinta pysymään alhaisena.

Tuosta ostamastani Suzukin telestä vielä sen verran rutinaa, että myös siinä oli nauhojen päät jäänyt kyllä viimeistelemättä, joten viila sai vähän töitä. Tuohon hintaan kyllä uhrasin muutaman minuutin ihan mielelläni. Lisäksi virityskoneisto menee varmaan vaihtoon, kun tuntuu ettei vire kestä ihan rajuimpia venytyksiä. Tallamikki on yllättävänkin hyvä, kovilla voluumeilla en kyllä ole vielä kokeillut. Etumikki on vähän tunkkainen. Mikit tulee kyllä vielä vaihdettua, mutta vaihtaisin ne kyllä yli puolet kalliimmasta Mehikon Fenderistäkin. Noiden modauksien jälkeenkin jäädään vielä uuden MIM Fenderin hinnan tasolle tai jopa alle.
Olli S.
30.12.2003 22:34:22

Onkohan tuo Tampereen Vertikaali samaa ketjue, kuin Turussa oleva? Se ei ainakaan vaikuttanut budjettimyymälältä, kun käväisin. Oli hyvä valikoima ESP:tä, Jacksonia ja H&K:ta. Palvelukin oli asiallista, kun olin kitaraa testaamassa.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)