Aihe: 2000-luvun hittejä
1 2 3
isojussi
18.03.2007 23:02:51
Olavi Uusivirtaa ehdottomasti. Myös nämä Stellat, Irinat sun muut taitaisivat käydä nykyaikasemmista hiteistä.

Ehkä harkiten.

Yölintua apinoimaan.

Miksi?
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Landola59
18.03.2007 23:04:55
Miksi?

Eikös sillä ole tullut useampikin hitti viime vuonnakin? Hyvä yhtye kyseessä... Niin tosiaan Frederikin biiseistä nämä käännöskappaleet.. aijaijjai että on ehtoota kamaa.
Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta?
isojussi
18.03.2007 23:49:21
Eikös sillä ole tullut useampikin hitti viime vuonnakin? Hyvä yhtye kyseessä...

Uusvanhaa soopaa.
gartza
19.03.2007 01:26:38

Nää ainakin on havaittu kansaanmeneviksi meidän seteissä:

Jani Wikholm - Hukun
51 koodia - Puu
Maija Vilkkumaa - Ei
Robbie Williams - Let me entertain you
Ultra bra - Sinä lähdit pois
Annika Eklund - Shanghain valot

Me tehtiin viime vuonna niin että tsekattiin radioiden soittolistoilta ym listoilta biisejä jotka oli just silloin pinnalla. Valittiin niistä ne kappaleet jotka tuntui sopivan ohjelmistoon. Sitten keikoilla huomattiin että ei se yleisö niitä noteerannut mitenkään - tuntui että ne oli lähinnä sitä "täytebiisi" -osastoa! Heivattiin ne vähitellen pois, vaikka olivatkin ihan hyviä kappaleita. Joskus on kyllä poikkeuksiakin.. pari vuotta sitten "Vielä on kesää jäljellä" meni läpi aivan täysillä. Ja meni myös äsken tammikuussa - piti soittaa kaks kertaa peräkkäin. Mutta sehän onkin jo vanha biisi...
bass & beer - that's my gear...
sabian
05.04.2007 20:22:34
Lauri Tähkä & Elonkerjuu: Maailma on renki.
Potkii hyvin keikoilla.
Älä syö keltaista lunta...
rintapek
05.04.2007 22:48:40

Tämä on itse asiassa aika paha toteutettava.

Jos biisi soi parhaillaan radiossa, niin se on liian tuoreena yleisön mielessä. Pitää tulla "just, eikä melkein". Sama juttu koskee tietysti takavuosien ja miksei viimevuosien "ykköshittejä".

Jos biisi on liian tuttu, niin sovittamisen /raiskaamisen varaa on kovin vähän.
Jos siis vedät OMBnä, rautalankabändillä tai "casio- orkesterina" (anteeksi kosketingurut) niin liian tuttu biisi, joka ei mene just niinkuin levyllä menee sitten väärin.

Itse olemme koettaneet vetää biisejä, jotka ovat "ikäänkuin tuttuja" - hei- tää on tää - mikä tää nyt olikaan? Tuoreita ja vanhoja. Jää ikäänkuin enemmän "varaa" vääntää biisi bändille istuvaan formaattiin.

Ihan tämän päivän listahitit on coveroinnissa todella paha saada toimimaan. Jos siis bändin kokoonpano ei satu istumaan yksi yhteen originaalin kanssa.
Sittenkin, se reilusti oma versio on ainakin meillä paljon parempi, kuin se huono imitaatio. ( ...joskus jopa parempi, kuin se originaali, jos minulta kysytään...)
Minun mielestäni. Meidän bändissä näin.
One kind of music only - the good kind
faith
05.04.2007 22:53:59
Robbie Williamsin biisit toimii. Sit tietty riippuen laulajasta, se Clarksonin likka on tehny pari aika jees biisiä. Kelly siis. Njoo ja jos sille linjalle lähetään niin Darinia tietenki!!

Enrique Iglesias, Ricky Martin.. ehkä jo tarpeeks vanhaa kamaa että toimis, mutta niin uutta että väki tunnistaa. Eh?

Ei nyt keksi oikein mitään järkevää. Pahoittelen ja poistun.
No näytänkö mie rokkarilta, häh?!!
rintapek
05.04.2007 23:11:07

...Ei nyt keksi oikein mitään järkevää. ..

Tervetuloa joukkoon. Jos biisin pitää olla a) tuore b) hyvä c) saada toimimaan omassa kokoonpanossa... niin siinä on haastetta riittämiin.

Toisaalta, jos tämä olisi helppoa, niin mikäs tässä olisi hauskaa, tai mitä nyt sitten enää tarvitsisi kehittää?
faith
05.04.2007 23:27:27
Tervetuloa joukkoon. Jos biisin pitää olla a) tuore b) hyvä c) saada toimimaan omassa kokoonpanossa... niin siinä on haastetta riittämiin.

No siis kyllähän noita itelle keksii mutta ei tiiä mitä muut haluaa =)

Toisaalta, jos tämä olisi helppoa, niin mikäs tässä olisi hauskaa, tai mitä nyt sitten enää tarvitsisi kehittää?

Niih. Sit tietty tätä neitimusaa (mulle sopivaa? eh eh) on jotain The Rasmusta ja HIMiä ja Bon Jovia. Ite asiassa jengi tykkää ainaki joistaki biiseistä noilta.

Muodikkaasti voi heittää sekaan Panic! At The Discoa ja vaikka.. ööh.. ei keksi.. no vaikka My Chemical Romancea. Humppaversiot näistä? =D
No näytänkö mie rokkarilta, häh?!!
Sertzo S
05.04.2007 23:43:56
Veikkaanpa, että tulevaisuuden hitit on jo tehty, ne iki-ikuiset. Sovelletaan; eiväkä melodia, saati instrumettiratkaisutkaan ole uutta ollenkaan...tuskia luovat tekijöilleen kaiken kaikkiaan, vaikka miten jouhia hinkataan, parempia koskettimia halaillaan. Tulevaisuus: - hiljaisuutta... tietokoneenkin äänetömyys.
KoskPaavo
06.04.2007 00:08:48
Tässon hyvä pari:
Yölintu : "mä putoan"
Jani Wickholm: "Hukun"
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
rintapek
06.04.2007 00:28:30

Tässon hyvä pari:
Yölintu : "mä putoan"
Jani Wickholm: "Hukun"

Ironiasta kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. ;-)
Hommaan piti/pitäisi löytää "nostetta", ei "putoamista"

Biiseissä sinällään ei ole vikaa, jos totta puhutaan.Mutta, noita "ranteet auki mollissa"- biisejä vain kun löytyy aivan liikaa. ... Oi jospa... hautas löysin ... älä jätä minua... kukkaset nauraneet ei...nuoruutein jäänyt on taa ...jne...

Häissä ja synttäreillä täysin käyttökelvotonta tavaraa.

Ja sitten niitä uusia biisejä: Apulantaa. Haisee pahalle, mutta kasvattaa.
uruttaja
06.04.2007 02:17:17
Hukun on duuribiisi. Menee ceeduurista, just vedin,.
Sertzo S
06.04.2007 07:49:27
Ironiasta kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. ;-)
Hommaan piti/pitäisi löytää "nostetta", ei "putoamista"

Biiseissä sinällään ei ole vikaa, jos totta puhutaan.Mutta, noita "ranteet auki mollissa"- biisejä vain kun löytyy aivan liikaa. ... Oi jospa... hautas löysin ... älä jätä minua... kukkaset nauraneet ei...nuoruutein jäänyt on taa ...jne...

Häissä ja synttäreillä täysin käyttökelvotonta tavaraa.

Ja sitten niitä uusia biisejä: Apulantaa. Haisee pahalle, mutta kasvattaa.

Hirvittävää kitararäminämusaa tuo Apulanta vai mikä komposti se lienee, mutta nuori jengi tykkää. Hyvä! Sipe Santapukki on aika älykkö tyyppi.
Kuuntelin juuri Unforgettable- biisiä Natalie Colen ja isänsä tulkisemina. Siinä sitä on monille rämpyttäjille tekemistä.
isojussi
06.04.2007 10:37:15
Hirvittävää kitararäminämusaa tuo Apulanta vai mikä komposti se lienee, mutta nuori jengi tykkää. Hyvä! Sipe Santapukki on aika älykkö tyyppi.

Niillä on jotain ihan ok-hitaita.

Kuuntelin juuri Unforgettable- biisiä Natalie Colen ja isänsä tulkisemina. Siinä sitä on monille rämpyttäjille tekemistä.

Minäpä oon nähny ton livenä. On joskus jotain säesttetykin ko. biisiä - siis bändillä ei sekkareilla.
omarklah
06.04.2007 10:59:11

Hukun on duuribiisi. Menee ceeduurista, just vedin,.

Niinno - ja ihan kelpo biisi esittää - turot tykkää kovasti.
Tää sit sanois tälleen...
Sertzo S
06.04.2007 11:08:09
Niillä on jotain ihan ok-hitaita.

Minäpä oon nähny ton livenä. On joskus jotain säesttetykin ko. biisiä - siis bändillä ei sekkareilla.

Jumalaista musaa!
isojussi
06.04.2007 11:27:30
Jumalaista musaa!

On on. oli aika kontrasti, kun Natalie alkoi Elyseellä tulkita Pave maijasen Yamma-Yamma-voiton jälkeen kunnon musaa oikein ison orkesterin kanssa.

Ei ollut epäilystä, mikä oli paskaa ja mikä ai.
manjaana
06.04.2007 11:30:37

Natalie Cole on minustakin aikas yes..
Oman elämänsä pörrääjä....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)