Aihe: Ahtaita lavoja
1 2
pekkajau
28.12.2003 18:49:46 (muokattu 02.02.2004 11:23:23)
Aikoinaan oli Puumalassa "Tiikerihai" ravintola. Joku oli bändistämme puuhannut kuvilla varustetun oivan seinäkalenterin ja loppuvuodesta kun oltiin keikalla siellä niin juhlallisesti luovutimme kalenterin henkilökunnalle. Muutaman kuukauden päästä oli sinne taas keikka ja mielenkiinto heräsi jotta minneköhän tytöt oli meidän antaman hienon kalenterin laittaneet. Ei näkynyt keittiön puolella mutta paskahuussin senästä löytyi. Oli tytöt tehneet siitä itselleen oivan menkkakalenterin työmaan vessaan.
Tankoprinssi
08.01.2004 22:57:24

Kuninkaanlähteellä ravintola Kuninkaanhovissa oli remontin jälkeen unohdettu kokonaan orkesteri tila ja meille (silloin 4 henk) osoitettiin tila naulakon/narikan alta. Basisiti soitti siinä oviaukolla/eteisessä missä normaalisti on portsari. Nyt oli kyseessä yksityistilaisuus ja ovi oli suljettu. Kesken jonkun biisin porukkaa tuli "rynkyttämään" suljettua ovea, basisiti avasi oven ja ilmoitti, että ravintola on suljettu koska on yksityistilaisuus. Ovi kiinni ja soitto jatkui, porukka jäi hölmönä katsomaan sinne lasioven taakse. Nykyisin kyseinen hotelli on suljettu jo muutenkin, siis lopettanut toimintanasa. vanhemmalla kaartilla vpoi olla muistoja ko paikasta esim. kultaiselta 70- luvulta, silloin tosin bändi oli eri paikassa ja sillä oli jopa tilaakin. Hotelli oli silloin Kuninkaanlähteen Lomahotelli.
JK
09.01.2004 08:10:02
Ahtaita "esiintymislavoja" on kohdalle osunut usein, erityisesti yksityistilaisuuksissa (häät, pikkujoulut sun muut kissanristiäiset) jotka saatetaan järjestää paikassa, jota ei missään vaiheessa ole ajateltu tanssipaikaksi.
Tällaisiin paikkoihin ei luonnollisestikaan ole rakennettu myöskään orkesterille mitään "estradia", vaan homma toimii niin, että nurkasta siirretään pari pöytää sivuun, ja kamat pystyyn tuolle postimerkin kokoiselle alueelle.

Koska minkäänlaisia suojakaiteita ei tietenkään tällaisissa paikoissa ole, niin siinä sita sitten väistellään horjuvia humalaisia ja muita esiintymään tunkevia "taiteilijoita" koko ilta, ja yritetäänpä siinä sivussa keskittyä soittamaankin. Muutaman kerran on purukaluston kestävyys ollut koetuksella, kun SM 58 paukahtaa päin pläsiä "tonihalmemaisen" nyrkiniskun voimalla.

Tää on niin tuttua varmaan monellekin...Etenkin nuo
"Kartanot" täällä pääkaupunkiseudulla esim. Espoon kartano, Puotilan kartano....
Sen lisäksi että saa väistellä sitä yleisöä, pitää teipata piuhat lattiaan kiinni, ettei siitä soittajien välissä olevasta ovesta kulkeva väki niihin kompastu, pitää olla hyvät refleksit että huomaa milloin tarjoilija on tulossa keittiön heiluriovesta, muuten osuupi kitaran lapaan, ja sitten kun väki toisaan alkaa olla juhlatuulella ja bändin eteen "tanssilattialle" kokoontuu 30 henkeä kolmen neliön alueelle niin sitten alkaakin oikea "hippaleikki" käänteisenä...
"Tottakai sä nyt KUSELLA voit käydä"
Jäärä
09.01.2004 09:13:34
Vantaan Tulisuudelma, ihan näkemiin. Terveisiä Pensolalle....
Euroopan kornein lava ,sähkökaappi KESKELLÄ lavaa. Kannattiko remontoida?

Se on muuten hemmetin hyvä lava, tukevat kaiteet ja kaikki, mutta se sähkökaappi on kyllä käsittämätön. Periaatteessa se on oikein tilava lava, mutta jommallekummalle puolelle sitä sähkökaappia jää turhaa tilaa, riippuen siitä kummalle puolelle rummut pystytetään. Outoa.
"Koneella on koneen tahti"
duane
10.01.2004 17:05:49
Jaa, no eihän se kuitenkaan NIIN pieni lava ole, vaikka pieni onkin.. Mutta ette varmaan ole sitten käyneet Siilinjärvellä Santussa, siinä vasta pieni lava..

Maailman kamalin paikka, toden totta..lavalla oli rumpali ja kiipparisti, solisti lavan edessä ja minä (basisti) ja kitaristi loossissa lavan vieressä...

Ja sapuskat oli pakastekalapuikkoja ja ranskalaisia (kosketinsoittaja sanoi syövänsä keikan jälkeen, mutta tarjoilija ehti syödä sen safkat..)
I got debts no honest man can pay...
hjukke
10.01.2004 17:08:42

Turun Downtownissa oli aika ahdasta neljän hengen miehistöllä.
"- munakennot on huumorihommaa"
baron
10.01.2004 17:11:29

Ja sapuskat oli pakastekalapuikkoja ja ranskalaisia (kosketinsoittaja sanoi syövänsä keikan jälkeen, mutta tarjoilija ehti syödä sen safkat..)

Joku vanha partahan kirjoitti täällä, että "ei soittajille kokolihaa" lappu oli keittiön seinällä.
Elämä ei ole vain ruusuilla tanssimista. Se on myös sampanjaa ja kauniita naisia.
Voxauttaja
10.01.2004 17:40:25
Joku vanha partahan kirjoitti täällä, että "ei soittajille kokolihaa" lappu oli keittiön seinällä.

Jossakin paikassa on varmaan sekin lappu että ei myöskään kokoperunoita.
Niin usein tuo ruokavalio on jauhelihapihviä ja ranskanperunoita. Hallin Jannessa sai sentään pizzaa.
Kabanossi
26.01.2004 10:01:11
Kerran olimme keikalla Paraisilla, jossain kartanossa muistaakseni jonkun firman tilaisuudessa soittamassa ja oli siinä virittämistä ja sovittamista, että saatiin soittimet ja perseet ahdettu PORTAISIIN! Eli soitimme portaissa jossa oli sellainen 4m pitkä ja 1,5m leveä väliosa, jossa soitimme tyyliin Eläkeläiset eli joka ukko soitti hienossa rivissä ja muistakseni basisti soitti sitten siitä ylös jatkuvilla portaissa eli häntä ei näkynyt yleisöön ollenkaan(ei varmaan haitannut ketään) ja juhlaväki tanssi alapuolellamme. Naureskeluksi meni koko keikka...
baron
26.01.2004 21:34:53

Jossakin paikassa on varmaan sekin lappu että ei myöskään kokoperunoita.
Niin usein tuo ruokavalio on jauhelihapihviä ja ranskanperunoita. Hallin Jannessa sai sentään pizzaa.

Mä olin syksyllä Aulangolla keikalla ja siellä sain kyllä parhaan kohtelun, mitä mun soittajanuraani on sattunut. Meidät ohjattiin kabinettiin, jossa tarjoiltiin pöytään useampi ruokalaji, kokolihaakin sekä ruokajuomat.
Oli kiva alkaa soitella "täydellä" mahalla.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
isojussi
27.01.2004 12:00:33
Mä olin syksyllä Aulangolla keikalla ja siellä sain kyllä parhaan kohtelun, mitä mun soittajanuraani on sattunut...

Mulla on samanlaisia kokemuksia ko. paikasta: Kävin aamulla tekemässä "esiroudauksen" illan keikkaa varten, kun oli päivällä toinen veto. Kyselin, mitä maksaa vetää siellä aamupala, kun oli jäänyt kiireessä kotona nauttimatta. Eikä maksanut mitään, kun olin kerran siellä soittamassa - vaikka olin heidän asiakkaansa leivissä.
Osta mut - ma olen kaupan!
Martso
27.01.2004 12:07:44
Kyllä kyllä! Oikein mainio paikka, tulee vanhat hyvät ajat mieleen (mistäpä mie ne muistasin, mutta mitä vanhemmat ukott on kertonu): on valkosta liinaa, hovi, tarjoilijoita jne. Oltiin loppusyksystä pari iltaa putkeen ko paikassa. Jälkimmäinen päivä oli kerta kaikkiaan mainio. Aamulla nousi aamupalalle, jonka jälkeen uudestaan lepäileen. Sitte kunnon kävelylenkki ja eiku seisovaan pöytään syömään. No pientä nukkumista ja suihkun ali kävelyä ja arvatkaas mitä sen jälkeen, niin tietysti, syömään. On nimittäin kiva soittaa illalla muutama setti humppaa tuommosen päivän jälkeen :)
Erimies
05.02.2004 12:52:57
Kerran erään pikkukylän nuorisoseuran talolla oli pokassa pitelemistä kun paikallinen heimopäällikkö tuli reteesti toteamaan että "meillä on ollut tapana tarjota soittajille kahvit ja pasteijat"...
"Avaruudessa kukaan ei huomaa komeuttasi" - Carlos
KB
05.02.2004 14:33:59
Hankasalmen motellissa - fiinimmin Revontuli(ko) se on - joskus roudauksen jälkeen menin hakemaan tiskiltä kahvia, johon vastaus: "Alä ota siitä, se on ihmisille."
Tasan ei käy jalkapohjat™ - vai?
Fuzzy Boner
05.02.2004 14:37:15
Hankasalmen motellissa - fiinimmin Revontuli(ko) se on - joskus roudauksen jälkeen menin hakemaan tiskiltä kahvia, johon vastaus: "Alä ota siitä, se on ihmisille."

huh huh... Jengi on sekasin :)
My name is Baron, Fuzzy Baron *kun kääntää töpselin seinässä, tulee äänen tilan tunteeseen tiettyä harsomaisuutta*
Voxauttaja
05.02.2004 14:40:40

Heh, niin... Minäkään en ole varmaan ihminen, kun olen muusikko, ja sitten vielä motoristikin. Seuraa pieni offtopic juttu:

Oltiin moottoripyöräkokoontumisessa Yyterissä, joku leirintäalue se kai on. Oltiin sitten parin kaverin kanssa saunomassa, niin meille tulee joku respasta sanomaan, että no niin lähtekääs pois, tänne on tulossa ihmisiä!

Toinen näistä kavereista oli kovakuorinen Harley Davidson mies, ja nostikin siitä jutusta sellaisen metelin, ettei mokomalla leirintäalueella varmaan ole vähään aikaan nähty eikä kuultu :-)
KoskPaavo
05.02.2004 16:58:22
Olin joskus n. 15 vuotta sitten Tornion Kaupungihotellissa parim viikon keikalla ja basistina oli legendaarinen Saarnikon Pasi-vainaa. Istuttiin iltapäivällä reppurisaunassa ja juteltiin jotain soittamisesta , niin eräs myyntimies kysyi että onkos teillä jonkinlainen bändi, johon Pasi persoonalliseen tyyliinsä ääntään korottaen sanoi:"MEILLÄ EI OO MIKÄÄN JONKINLAINEN BÄNDI VAAN ME OLLAAN AMMATTIMUUSIKOITA.SIINÄ ON ISO ERO.
Soittaja selviää aina.
baron
05.02.2004 18:42:36

MEILLÄ EI OO MIKÄÄN JONKINLAINEN BÄNDI VAAN ME OLLAAN AMMATTIMUUSIKOITA.SIINÄ ON ISO ERO.

Niin sitä pitää! Jollette itse osaa arvostaa itseänne, turha odottaa muittenkaan arvostavan.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
perkeles
13.02.2004 00:30:13
kerran oli niiiin tiukka paikka nottei me maharuttu ollekkaan.se oli johonakin lehtimäellä vissihin. kylloli tiukkaa ku piti soitttaa vaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)