Aihe: Halpa, nylonkielinen kitara aloittelijalle.
1 2
uskontotuuksia
12.03.2007 16:50:29
Haluaisin ostaa suhteellisen halvan kitaran, pitäisi siis olla alle 50e, nylonkielisen akustisen kitaran. Ongelmana vain on, että en ymmärrä vielä mistään merkeistä mitään. En tarvitse siis mitään huippuvehjettä. Kunhan ääntä lähtee, mutta olisi kuitenkin toimiva vehje ja halpa.
Ehdotuksia?
mixxa82
12.03.2007 18:07:11
Neuvoisin sijoittamaan reilut 50€ lisää ja ostamaan Yamaha C-40:n, sillä pärjää pitkälle ja sitten kun joskus ostaa paremman niin toimii mainiona nuotiokitarana.
eewo
12.03.2007 20:31:14
Neuvoisin sijoittamaan reilut 50€ lisää ja ostamaan Yamaha C-40:n, sillä pärjää pitkälle ja sitten kun joskus ostaa paremman niin toimii mainiona nuotiokitarana.

Sama

nimim. "kokemusta on"
"The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." -Bleeding Gums Murphy
weelie
12.03.2007 22:04:46
c-40 palveli mua 9 vuotta, ja palvelee kaveriani yhä. Hieno peli.

Jos halvemmalla lähdetään niin varmaan Tenson voisi olla ok:
http://www.musiikki-hellas.fi/index … assot&tuote=Akustiset%20kitarat
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
wrshredder
14.03.2007 11:47:20 (muokattu 14.03.2007 11:47:52)
Haluaisin ostaa suhteellisen halvan kitaran, pitäisi siis olla alle 50e,

Tuo ei ole suhteellisen halpa vaan epäilyttävän halpa :)
Niinkun sanottu säästä siihen 100-200e niin voit saada jo jonkinlaisen soittopelin , 50e ei taida kitaraa saada kuin jostain Halpa-hallista.
Ei semmosia kannata..
THV-Klubi#52 S.M.A.K - perustajajäsen "Tämä jatkuva yksinäisyys käy päivä päivältä yhä rankemmaksi oikealle ranteelleni.."
Lancelot
20.03.2007 22:14:53 (muokattu 20.03.2007 22:18:53)
Aikoinani ku aloitin soittelua ni eka kunnon kitarani oli Yammun C-40. Typeränä killinä myin sen kaljarahojen toivossa ja jälkeenpäin kadutti. Kuitenki korvasin sen myöhemmin noin.30-40 euron Skylark -merkkisellä nylonkielisellä jonka ostin motonetistä:) Se on ajanut asiansa todella hyvin eikä mulla ole tarvetta parempaankaan nylonkieliseen. Tiedän kyllä et tuohon hintaan myydään todellisia ritsojakin.

E. Mutta kyllä silti kannatan aloittelijan panostamaan siihen keppiin. Kun noita kitaroita on vekslannut käsis ni saattaa niistä halvoistakin löytää sen hyvän..
SARJE
21.03.2007 20:22:25
Täältä löytyy lahjaksi saatu (euromerkki)merkkinen kitara, eikä kuulemma ollut kallis ja on erittäin hyvä soittaa. Jos jostain bongaa, kannattaa ainakin testata.
-eijjole!
wrshredder
22.03.2007 15:24:04
Täältä löytyy lahjaksi saatu (euromerkki)merkkinen kitara, eikä kuulemma ollut kallis ja on erittäin hyvä soittaa. Jos jostain bongaa, kannattaa ainakin testata.

Epiphone?

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitusäääh..
THV-Klubi#52 S.M.A.K - perustajajäsen http://telekinesia.blogspot.com/
Kyrie Eleison
22.03.2007 22:24:59 (muokattu 22.03.2007 22:28:32)
Itse ostin vuosien soittelutauon jälkeen itselleni kitaran, juuri tuolla fiiliksellä, mitä keskustelun aloittaja; halpa nailonkielinen, sitä kun ei tiedä jos innostus jatkuu?! Nyt on sitten kaksi viikkoa kulunut tuosta ostoreissusta (ostin käytettynä jonkun Williamsin ja maksoin siitä peräti 37€). Tulos; rämisee ja särisee, äänet ei kuulu oikein ja saa koko ajan viritellä (onneksi en ihan aloittelijana lähtenyt huutelemaan, tuskin olisin enää kitaransoittoa jatkamassa). Näppäilystä on turha edes puhua ja korkeat soinnut eivät kertakaikkiaan soi, pelkkä D:kin särähtää tosi pahasti korvaan.

Niin, ja kitara on todellakin, kuin uusi (eli muutamia kertoja soiteltu, ennenkuin sen ostin itse). Kertonee jotakin?

Ja kas niin, nyt olen sitten etsimässä itselleni kunnon mallia. Voisin kaksitoistakielistäkin ajatella, ehkä - pitäisi kokeilla kaupassa ensin!? Mutta "joitakin satoja", enemmänkin, ajattelin helposti pistäväni - ehkä jotain viitisensataa voisi olla sopiva? Joten, täältä varmasti saisi vinkitystä tuohon budjettiin, ennenkuin lähden itse niitä katselemaan.

Lähinnä komppaamiseen tuota etsiskelen. Joskus intoudun soittamaan enemmänkin, mutta niin - minkälaisia merkkejä/malleja tämä hinta/laatusuhde teissä herättää =)
"Jos sä tahdot nähdä miten aamu tulee, mikset sä mee..."
peteihis
24.03.2007 21:30:20
Ostin viime viikolla Tampereen Anttilasta Nylon kielisen Williams-kitaran 39 €:llä. (OVH: 99, muitta on "varaston tyhjennys" käynnissä.)

Ajattelin, että siitä tulee projekti kitara, jota modailen joskus aikani kuluksi. Mutta tämäpäs vehje sattuu olemaan erittäin hyvin säädöissään, soi särisemättä. Soi lujempaa, kuin mun teräskielinen.... Ihan hyvä ääninekin vielä. -- Nylonkielethän venyy ensimmäisen kuukauden aika hillittömästi, mutta se kuuluu homman luonteeseen.

ODOTAN että seuraavan puolen tai vuoden aikana se kutistuu ja vääntyilee, niin että ongelmat alkavat. Näin tekee ainakin huomattavasti kalliimmatkin teollisuuskitarat.
apip
24.03.2007 22:59:01
(ostin käytettynä jonkun Williamsin ja maksoin siitä peräti 37€). Tulos; rämisee ja särisee, äänet ei kuulu oikein ja saa koko ajan viritellä

Itse ostin lähes 1000 euron teräskielisen akustisen ja muutaman päivän soittelun jälkeen alkoi kielten räminä nauhoja vasten. Takuuhuollossa tekivät siihen sitten uuden tallanluun. Eli hieman kalliimmissakin laitteissa on näitä vikoja :(
Kyrie Eleison
25.03.2007 19:53:43
Itse ostin lähes 1000 euron teräskielisen akustisen ja muutaman päivän soittelun jälkeen alkoi kielten räminä nauhoja vasten. Takuuhuollossa tekivät siihen sitten uuden tallanluun. Eli hieman kalliimmissakin laitteissa on näitä vikoja :(

Niin no, sä sait sen ainakin takuuhuoltoon =)

Enpä tiedä, en niin iso asiantuntija ole kitaroiden suhteen, että osaisin sanoa mitään merkittävämpää, mutta tuon oman lelun kanssa alkoi kyllä hermot tökkiä hyvin nopeasti. Soitettaessa alempia kieliä, ne eivät yksinkertaisesti vain soi. Vaikka miten yrittäisi, niin tulos on sellainen ummehtunut "ping". Ei sitä kauniiksi voi sanoa, saati soinnukkaaksi ääneksi.

Mutta ei hätää, asia korjaantuu pian =) Löysin muutamia kivoja malleja ja alla yksi, mitä ajattelin lähteä kokeilemaan paikan päälle (miellyttää ainakin silmää tuo värikin, miltä se tuntuu käsissä on sitten vähän eri asia). Vaikka turhaan tässä valitan, täytyy huomenna raahautua vain paikan päälle ja testata itse, sillä se selviää. Ei vain malttaisi millään odotella... Kenellä kokemuksia tuollaisesta (Takamine EG560C-BS Thinline) ja onko tuo hinta "oikea" (595€)?

http://www.dlxmusic.fi/images/EG560CBS.jpg
"Jos sä tahdot nähdä miten aamu tulee, mikset sä mee..."
peteihis
27.03.2007 03:39:09 (muokattu 27.03.2007 03:41:09)
EG560CBS

No miltäs vaikutti?

Kuvassa näyttäisi olevan suunnilleen ton hintaluokan kitara.. Talla on ajateltu, ehkä liikaakin), mutta Takaminellä näyttäisi olevan muitakin malleja, jossa on käytetty samaa ... Hiukan hämää, että Takaminen omilta sivuilta ei ko. malli löydy kuin yhdellä teksti rivillä.... ei spekseä, ei tietoja elektroniikasta .. ei mitään.

Jos siinä (jostain kumman syystä vielä nykypäivänä) on esim-pietzo mikki tai jotain muuta typerää, niin älä maksa siitä typerästä. Maksa akustisesta saundista. ..Tai jostain muusta mistä tykkäät. Sinisiä kitaroita ei maailmassa voi olla liikaa. :D
peteihis
27.03.2007 16:20:37 (muokattu 27.03.2007 16:21:26)
peräti 37€). Tulos; rämisee ja särisee

Tampereen Anttilasta Nylon kielisen Williams-kitaran 39 €:llä. ODOTAN että seuraavan puolen tai vuoden aikana se kutistuu ja vääntyilee, ...

Odotus palkittiin nopeasti. Eilen ei vielä mitään. Tänään on kannen tukirima lähtenyt irtoamaan ja särisee ... saundi on muuttunut muutenkin tukkoisemmaksi. Täytyy johtua kuivumisesta....

Eli sain sen mitä menikin ostamaan: Projektikitaran :D
ankkiz
01.04.2007 18:24:42

Mitkäs on halvimpia soololovellisia nyloneita joilla tekee jotain?

Itselläni on landolan nyloni vuodelta nakit ja muusi, ja olen siihen todella tyytyväinen, vire on pitänyt monia viikkoja (30-60min/päivä soittoa), mutta siitä ei soololovea löydy, niin on todella hankala soittaa ylimmiltä nauhoilta, joita kuitenkin tulee käytettyä ahkerasti.
Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi.
tuura
01.04.2007 18:39:56
Mitkäs on halvimpia soololovellisia nyloneita joilla tekee jotain?

Itselläni on landolan nyloni vuodelta nakit ja muusi, ja olen siihen todella tyytyväinen, vire on pitänyt monia viikkoja (30-60min/päivä soittoa), mutta siitä ei soololovea löydy, niin on todella hankala soittaa ylimmiltä nauhoilta, joita kuitenkin tulee käytettyä ahkerasti.

Vihdoinkin saan kai kysyä tätä. Eli mitä tuo tarkoittaa että "pitää virettä". Siis miten, kun jos esim mittaan AP Tunerilla, niin paljonka se on maksimissaan laskenut (centeissä)?
ankkiz
01.04.2007 18:57:02 (muokattu 01.04.2007 18:59:28)

Itse en edes tiedä mikä on APtuner, mutta sitten kun puurokorvallini huomaa että esim E on lähempänä Eb:tä tai F:ää niin se on niin epävireessä, että vaivaudun virittämään, ja tähän menee useita viikkoja. (HUOM Kielet ovat venymisensä venyneet aikoja sitten, en edes tiedä milloin kielet ovat viimeksi vaihdettu)

EDIT: Huom olen aloittelija, eli jos kaikki ovat menneet samassa suhteessa VÄHÄN epävireeseen, niin en välttämättä sitä edes huomaa.

E# vaihdettu F:ksi
Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi.
faq1
02.04.2007 08:36:45
Katselin netistä nailonkielisiä. Esim Yamaha c 40 kohdalla luki "kuusikansi", kun taas hieman kalliimpien kohdalla "kokopuinen kuusikansi".

Lieköhän äänenlaatuun ratkaiseva merkitys tuolla?

http://www.tammerpianojasoitin.fi/t … hp?g=1&k=akustisetkitaratyamaha
flattopguitar
02.04.2007 13:59:30 (muokattu 02.04.2007 13:59:39)
Yamaha c 40 kohdalla luki "kuusikansi", kun taas hieman kalliimpien kohdalla "kokopuinen kuusikansi". Lieköhän äänenlaatuun ratkaiseva merkitys tuolla?

Kuusikansi = laminoitu

Kokopuinen kuusikansi = kokopuinen

On merkitystä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)