Dj.Dumbass 18.03.2007 15:06:52 | |
---|
tein reiät, soundi hajosi. Ja minä hajosin. Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...! |
Antti1 18.03.2007 15:09:29 | |
---|
tein reiät, soundi hajosi. Ja minä hajosin. Sellaista se on, ei voi kaikkea saada aina kerralla. :D Hommaa umpikalvo ja triggerit, niin saat sitä Metallicaa ulos ja soittotatsi yms. säilyy. Ei vaan ihan tosissaa nyt kuitenkin... Kannattaa kokeilla viritellä ihan uusilla menetelmillä niitä kalvoja, josko saisi mieluisan soundin kuitenkin aikaan. |
|
Sir Attila 19.03.2007 00:04:16 | |
---|
tein reiät, soundi hajosi. Ja minä hajosin. Tässä kohtaa keskustelu kannattaisi siirtää tuonne rumpaleitten puolelle. Mutta kysyn nyt kuitenkin, minkä kokoiset reiät teit? Aika yleinen moka on tehdä liian iso reikä, varsinkin jos sulla on 20" bassari. Joskus oon kuullut nyrkkisääntönä pidettävän että about 17 cm halkaisijaltaan oleva reikä olisi maksimi 22" bassarissa, sen jälkeen on sama kuin ei olisi etukalvoa lainkaan (ellei visuaalista efektiä lasketa). Pienemmässä bassarissa maksimikoko reiälle lienee vielä pienempi mikäli Helmholzin lakeihin on uskominen. |
Antti1 19.03.2007 14:55:05 | |
---|
Mun mielestä (mä mitään noista kalvoista oikeasti tiedä) ei kannata kalvoon tehdä sen isompaa reikää, kuin minkä mikki minimissään vaatii + 1-2cm. Siinä on sitten aavistuksen verran liikutteluvaraa vielä standilla ja mikin saa pujotettua suht nätisti sisään. |
Dj.Dumbass 19.03.2007 18:04:44 | |
---|
Käytin cd-levyä sapluunana, eli en mitään isoja reikiä tehnyt. Enkä tiedä, onko sillä vaikutusta että missä kohden kalvoa se reikä on, mutta minä tein ne sillein "alaviistoon" keskikohdasta katsoen, niinkuin yleensäkin monella näkyy olevan. Ei aleta täällä nyt sen kummemmin puhumaan tosiaan virityksestä, rumpupuolelta löytyy siihen kyllä varmaan vinkkejä. Ruuvaamaan se on mentävä, ei sitä soundia netistä löydä. Kiitokset alkuperäiseen kysymykseen vastanneille! Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...! |
Einherjar 19.03.2007 18:31:59 | |
---|
tein reiät, soundi hajosi. Ja minä hajosin. Kannattaa muistaa, että nyt, kun etukalvo vuotaa, niin soundia ei tule rumpupenkille takaisin niin paljoa kun ennen. Lisäksi jälkisointi lyhenee ja hiljenee hieman. Rummun soundi eteenpäin ei silti välttämättä huonone. Penkille taasen soundi kuoleutuu enemmänkin. |
welho 19.03.2007 19:15:41 | |
---|
tein reiät, soundi hajosi. Ja minä hajosin. Kannattaa hommata siihen reijän ympärille vielä vahvikerengas.. Muuten kalvokin hajoaa:D www.welhodrum.com, www.myspace.com/welhodrum |