Sähköjumala 18.03.2007 12:34:45 | |
---|
Eli.Kuinka paljon treenaatte soittamista päiväsä?Bänditreenejä ei lasketa. On pistäny silmään et tääl on tosi lahjakkaita nuoria soittajia jotka tietää ihan sikana enempi kitaroista mitä minä alle kakskymppisenä,tosin en tiedä vieläkään niistä mitään :) |
Leper Messiah 18.03.2007 13:00:21 | |
---|
Itse olen laiska oikeasti harjoittelemaan soittamista ja siksi lähes kaikki kitaransoittoni kotona onkin biisien soittelemista levyn tahdissa. Aikalailla joka päivä tulee soiteltua, toisinaan useita tunteja, toisinaan kymmenisen minuuttia päivässä. Ja monia eri tyylilajeja, toisinaan levyn tahdissa hevimättöä, välillä kantria, taustan päälle jazzia tai toivelaulukirjojen nuoteista yksinkertaisten sointumelodioiden väkertelyä. Mutta kyllä tietysti aina viikon tärkein kohta kehittymisen kannalta on se soittotunti, aina siellä oppii jotain uutta. Punttisika #3 Runkku monsteri #4
|
Sähköjumala 18.03.2007 13:04:33 | |
---|
Itse olen laiska oikeasti harjoittelemaan soittamista ja siksi lähes kaikki kitaransoittoni kotona onkin biisien soittelemista levyn tahdissa. Aikalailla joka päivä tulee soiteltua, toisinaan useita tunteja, toisinaan kymmenisen minuuttia päivässä. Ja monia eri tyylilajeja, toisinaan levyn tahdissa hevimättöä, välillä kantria, taustan päälle jazzia tai toivelaulukirjojen nuoteista yksinkertaisten sointumelodioiden väkertelyä. Mutta kyllä tietysti aina viikon tärkein kohta kehittymisen kannalta on se soittotunti, aina siellä oppii jotain uutta. Komppaan. Ite kans tykkään soitella kaikenlaisia musatyylejä ja sen takia toi gt-8 on hyvä väline. Eilen kuuntelin muutaman maidenin levyn ja soittelin samalla omat jutut päälle. Ei muakaan toi harjoittelu kamalasti nappaa, tykkään enempi bänditouhuista. |
Jake.e 18.03.2007 13:20:34 | |
---|
8h nyt tulee vedettyä päivässä. Viikonloppusin ja lomilla enemmän. Treeniin kuuluu omien biisien tekoa, plokkaamista levyiltä, teorian lukemista, improvisointi itsetehtyjen taustojen päälle yms. Jerk. |
Sähköjumala 18.03.2007 13:25:23 | |
---|
8h nyt tulee vedettyä päivässä. Viikonloppusin ja lomilla enemmän. Treeniin kuuluu omien biisien tekoa, plokkaamista levyiltä, teorian lukemista, improvisointi itsetehtyjen taustojen päälle yms. Mulla on toi teoria jääny vähäsemmälle. Omia biisejä tulee värkättyä, kuulemma ihan hyviäki :) Joskus 15 vuotiaana tuli käytyä kitaratunneilla muttei niistä oikein mitään jäänny käteen. Parhaiten oon oppinu ihan kuulokorvalta ku vetää muitten biisejä. |
Ze Kink 18.03.2007 13:44:51 (muokattu 18.03.2007 13:47:18) | |
---|
1h-8h, riippuu vähän päivästä ja että onko muita kiireitä. Vähintään parit 1234 -harjoitukset vedän aina, jos ei muuten huvita/ehdi soitella. Yleensä soittelen kyllä sellaisen 2h noin keskimäärin. Siinä on tunti klasaria ja puolitoista tuntia sähkökitaraa. Biisejä soittelen, ja yleensä ainakin 15min-30min tekniikkatreenejä (klasarilla tosin vain sormilämmittelynä), tosin joskus innostun ja saatan soitella niitä yli 2h putkeen metronomin kanssa. 33 | Ostan Ebow plussan, myy! |
Jake.e 18.03.2007 13:46:17 | |
---|
Mulla on toi teoria jääny vähäsemmälle. Omia biisejä tulee värkättyä, kuulemma ihan hyviäki :) Joskus 15 vuotiaana tuli käytyä kitaratunneilla muttei niistä oikein mitään jäänny käteen. Parhaiten oon oppinu ihan kuulokorvalta ku vetää muitten biisejä. Teorian osalta oon täysin itseoppinut. Kirjastosta lainailen ja kaupoista ostelen kirjoja ja niitä tulee plärättyä läpi. Suosittellaan nyt tässä vaikka tuo Guthrie Govanin Creative guitar sarjaa. Kävin kitaratunneilla n 1 1/2 vuotta, mutta opettaja sanoi että turhaa täällä käyt kun kaikki on opetettu. Ainiin tekniikka treeninhän tuosta unohdin kokonaan. Jerk. |
Starlia 18.03.2007 13:51:37 | |
---|
Viikkoon en ole kitaraan koskenut. Usein soittelua jotain 30min - tunti päivässä. Nauhoiteltaessa niin kauan kuin sessio kestää. |
Jaqqi1991 18.03.2007 13:55:21 (muokattu 18.03.2007 13:55:49) | |
---|
Itse soittelen tunnin vähintään joka päivä. Usein menee kyllä 3-5h We may be humans, but were still animals |
Sähköjumala 18.03.2007 13:56:47 | |
---|
Tulipa tos mieleen et kauheesti porukka tuunaa kitaroitansa ja ostelee laitteita. Musta tuntuu et kaikista eniten saundiin vaikuttava tekijä on soittaja itse :) Mun soitossa ainaki vaikuttaa se et soittelin monta vuotta akustista ennen kuin siirryin sähköisiin peleihin. Kaikki menee päin vittua paitsi kyrpä. |
John Titor 18.03.2007 14:00:56 (muokattu 18.03.2007 14:02:00) | |
---|
Tulipa tos mieleen et kauheesti porukka tuunaa kitaroitansa ja ostelee laitteita. Musta tuntuu et kaikista eniten saundiin vaikuttava tekijä on soittaja itse :) Mun soitossa ainaki vaikuttaa se et soittelin monta vuotta akustista ennen kuin siirryin sähköisiin peleihin. Ongelman kiertäminen on helpompaa kuin sen ratkaiseminen. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Winzki 18.03.2007 14:03:07 (muokattu 18.03.2007 14:06:54) | |
---|
Joo elikäs ite soittelen melkeimpä joka päivä epäsäännöllisin ajoin. Joskus tosin voi mennä monta päivää että en tartu kitaraan. Soittotunteja voi kertyä puolesta tunnista jopa viiteen tuntiin riippuen kuinka kova innostus sattuu milloinkin olemaan. Soitan kitaraa monesti samalla kun katson illalla televisiota tai saatan soittaa vaikka radion ja voice kanavan mukana jotain. Jaan kitaran soittoni, tekniikka harjoitteluun, biisien opetteluun, biisien tekoon ja rämpyttelyyn/fiilistelyyn. Party all night, sleep all day |
Sähköjumala 18.03.2007 14:07:20 | |
---|
Joo elikäs ite soittelen melkeimpä joka päivä epäsäännöllisin ajoin. Joskus tosin voi mennä monta päivää että en tartu kitaraan. Soittotunteja voi kertyä puolesta tunnista jopa viiteen tuntiin riippuen kuinka kova innostus sattuu milloinkin olemaan. Soitan kitaraa monesti samalla kun katson illalla televisiota tai saatan soittaa vaikka radion ja voice kanavan mukana jotain. Jaan kitaran soittoni, tekniikka harjoitteluun, biisien opetteluun, biisien tekoon ja rämpyttelyyn/fiilistelyyn. Sama vika täälläkin eli kitara on yleensä kädessä ku kattoo telkkaria. Maidenia soittelen sen takia eniten ku se sattuu oleen E-vireessä. Ajattelin kyl alkaa siirtyyn vähän matalemmalle vireelle..Olen viimeaikoina alkanu harjoitteleen enempi kaikkia skaaloja ku ennen painostin enempi vaan tiukkaan riffittelyyn. Kaikki menee päin vittua paitsi kyrpä. |
Jake.e 18.03.2007 14:11:50 | |
---|
Tulipa tos mieleen et kauheesti porukka tuunaa kitaroitansa ja ostelee laitteita. Musta tuntuu et kaikista eniten saundiin vaikuttava tekijä on soittaja itse :) Mun soitossa ainaki vaikuttaa se et soittelin monta vuotta akustista ennen kuin siirryin sähköisiin peleihin. Samaa esimerkkiä voi monesti miettiä siinä että jos henkilö A ajaa autolla henkilö B:n kanssa kolarin. Niin ensin syytetään toisia, sitten autoa ja kokoajan tiedetään hiljaa sisässä että missä se syy oikeasti on. Itelläni on niin paskat kamppeet, että huhhuh. Parempaa haluaisin, mutta rahaa ei ole. Jerk. |
Sähköjumala 18.03.2007 14:14:34 | |
---|
Samaa esimerkkiä voi monesti miettiä siinä että jos henkilö A ajaa autolla henkilö B:n kanssa kolarin. Niin ensin syytetään toisia, sitten autoa ja kokoajan tiedetään hiljaa sisässä että missä se syy oikeasti on. Itelläni on niin paskat kamppeet, että huhhuh. Parempaa haluaisin, mutta rahaa ei ole. Ei mullakaan mitkään ihmeelliset laitteet oo. Toi epin les paul custom,gt-8 ja helvetin huono marsun trankkuvaffari. Tosin se marsu lähtee pois ku paremmat saundit saan ku soitan suoraan pa-ämyreihin. Kaikki menee päin vittua paitsi kyrpä. |
Jesmies 18.03.2007 15:14:02 | |
---|
Harvoin tulee jätettyä kokonaan soittaminen pois. Lähes aina tulee soitettua vähintäänse 15-30min päivässä, sitten ku innostuu jotain opettelemaan niin menee sinne 2-4h hujakoille. Joskus tulee soiteltua noita kromaattisia harjotuksia, joskus sweeppejä pelkästään, joskus riffittelyä. Noita on aika helppo keksiä ite noita pikku treenejä joita sitten soittelee :) Tukeva ote munasta niin kaikki sujuu |
Sähköjumala 18.03.2007 15:21:06 | |
---|
Sanokaapa mulle et miten niin sanotut possuäänet syntyy? Mikääköhän nitten englanninkielinen nimi on? Tarkotan siis niitä ääniä mitä Zakk Wylde käyttää todella paljon. Tää olis tosi tärkeetä niin auttakaa joku viisas mua :) Kaikki menee päin vittua paitsi kyrpä. |
Yleensä noin 2h päivässä. Joskus koskekkaan kitaraan viikkoon. Ei siis ihme etten osaa mitään. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
Winzki 18.03.2007 15:56:21 | |
---|
Sanokaapa mulle et miten niin sanotut possuäänet syntyy? Mikääköhän nitten englanninkielinen nimi on? Tarkotan siis niitä ääniä mitä Zakk Wylde käyttää todella paljon. Tää olis tosi tärkeetä niin auttakaa joku viisas mua :) Katoppa tästä linkistä http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=33453Tsekkaa huiluäänet ja pich harmonics kohat. Party all night, sleep all day |
Sähköjumala 18.03.2007 15:57:48 | |
---|
Kaikki menee päin vittua paitsi kyrpä. |