Aihe: ensimmäinen opettelemasi kappale
1 2 3 4 5 6 7
Miikathebest
28.12.2003 13:57:02

G n' R - I Used to Love Her
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
Petander
28.12.2003 17:13:23
Laitettaanpa tähän samaan:

Miksi aloit soittamaan? Vaikuttiko esim. jokin tietty levy?

Joo eli kitaraa soitan ja ensimmäinen kappale minkä osasin soittaa oli yläasteen musan tunneilla opeteltu Dingon Sinä ja Minä.
Ekaks piti kyllä alkaa soittaan bassoa koska se tuntui helpommalta mutta mistään ei löytynyt halpaa bassoa joten oli tyydyttävä halpaan sähkikseen (joka tosiaankin oli paska)
mutta kyllä nyt sit löytyy jo vähän parempi keppi, onneks =)
"We could never, ever think about miss a concert here in Helsinki, You are a fuckin´ Heavy Metal-capital of Europe!" Bruce Dickinson 21.12.03
FlatOutFucked
28.12.2003 19:46:15
Ensimmäinen ja ainoa kappale jonka koskaan olen osannut soittaa on Ukko Nooa. pianolla, yhdellä sormella (oi mitä lahjakkuutta!). tosin siinäkin menee välillä pasmat ihan sekaisin. taidankin mennä tästä harjoittelemaan.
J.Granö
29.12.2003 00:26:40
Agents ja Esa Pulliainen lienee suurin syy soittamiseen. Eka kappale tais olla Emma jonka opettelin alusta loppuun.
Burn
29.12.2003 02:12:04

Se taisi olla Metallican Kill 'Em All lätyltä yhdeksäs raita, elikkästä Seek & Destroy...ja veljet kun oli hienoa kun koko biisi oli hallussa!
........tEcchl.....tchehcc Dilifcu....Technilac Ddifculiti.....Technical Difficulties...
salmivaara
29.12.2003 10:59:50

Molly's Lips, tsjp. Ei kai tuo ollut Nirvanan kappale? Sitten tietenkin Oodi Ilolle.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Da Make
29.12.2003 20:32:30
Se taisi olla Metallican Kill 'Em All lätyltä yhdeksäs raita, elikkästä Seek & Destroy...ja veljet kun oli hienoa kun koko biisi oli hallussa!

Muistan tämän fiiliksen...
Cräx, Change, Ötöm!?
FlatOutFucked
29.12.2003 20:53:29
Molly's Lips, tsjp. Ei kai tuo ollut Nirvanan kappale?

ei, se oli Vaselinesin kappale
Guderian
29.12.2003 21:11:53

Ensimmäinen kokonainen veisu taisi olla Samhainin Samhain. Hetiperään opettelin Gorgorothin the Virginbornin, kappale jota oikein innolla opettelin soittamaan. Helppo ja hidas, sen tahtiin oli kiva opetella ensimmäisiä askeleita kitaroinnin parissa. Danzigin Twist of Cain olikin kolmas. Tavoite olisi aina pikkaisen vaikeampia ja vaikeampia kappaleita, tällä hetkellä hieron Immortalin Mountains of Mightia.
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Bantuteurastaja
30.12.2003 03:57:17
Tiedostin jo aloittaessani veivaavani "ihan liian vaikeita"; olisi varmaan kohtalaisen koomista kuunneltavaa ihan ensimmäiset räpellykset, mutta tiesinpä kuitenkin ainoaksi oikeaksi tavaksi saada perseet rullaamaan.

Helppous on heikoille ja hinteille. Ja homoille.
salmivaara
30.12.2003 11:05:11

ei, se oli Vaselinesin kappale

Ok, jotain tällaista muistelinkin.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Pimputtaja
30.12.2003 12:33:42
Tais olla eka soittotunnilla tuiki tuiki tähtönen.. En mä muista miks aloin soittamaan.. Sukulaiset on sanonu, et mä kuulemma oon aina ollu kiinnostunu pianosta, ihan pikkusesta asti ja aina yrittäny pimputella jotain, ku oon nähny pianon, siitä kai se on sit lähteny.. ääh, en mä tiiä..
"I only know that in the music itself I found out what the fingers had to do" -Vladimir Horowitz-
Sammakko
30.12.2003 12:52:12

böömiläinen kansanlaulu
Böö!
VR
30.12.2003 23:57:51
En kyllä muista ollenkaan. Eka kokonainen soolo oli kuitenki G N´R:n Nightrain.
salmivaara
31.12.2003 11:06:49

Eikun perkele, nytpä teki muisti tepposet! Olin ekalla tahi tokalla luokalla kantelekerhossa jossa oletettavasti myös jotain soitettiin (no ainakin jokin palkinto voitettiin, löytyy Kirkkokedon ala-asteen palkintokaapista). Eli siellä varmaan se eka tuli opeteltua, vaikka mitään muistikuvia ei ole.
Robert
31.12.2003 11:48:26
Taisi olla Ukko-Nooa... Ja ihan korvakuulolta! Siitä siirryinkin suoraan The Trooperiin, ja siitähän ei tullut hevon helvettiäkään. Nyt on kuitenkin soittoa 2,5 vuotta takana, ja perussointujen rämpytys ja liidien soittelu menee jo suht koht kivasti.

Jännä juttu, miten jotain omakeksimiä "vaikeita" juttuja on joskun paljon helpompi soitella, kuin muiden keksimiä "helppoja" juttuja..
Musiikki parhaimmillaan on sitä, että yksinkertaisen sointukulun päälle improvisoidaan teknisesti haastava soolo...
psyanide
02.01.2004 15:24:05

MIkä oli ensimmäinen kappale,jonka opettelit kitaralle?

Melkovarmasti taisi olla Purplen Black Night. Paranoid hyvänä kakkosena.
Incarnation
02.01.2004 16:07:46
Amorphis - Drowned Maid

Joskin bassolla.
Bwahhahaahaa...
Vitu gei!!!11
Dee
03.01.2004 19:04:07
Toinen vaihtoehto on Bad Religionin American Jesus.

No joo, American Jesusta tuli rämpyteltyä. Vaikka kaikki tais kyllä lähtee Metallicasta. Ensimmäinen biisi, jonka kunnolla ja kokonaan opettelin oli Gary Mooren Still got the blues.
"Pelkästään kolmisoinnun kanssa jo ollaan helposti tilanteessa, jossa asiat riistäytyvät hallinnasta." - Robert Fripp
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)