Jian 17.03.2007 17:23:04 | |
---|
Tervehdys. Ensimmäinen postaus täysin kitarakamoista pihalla olevalta kitaristilta, ei hyvä.. mutta asiaan. Elikkäs, pitäs tota äänentoistopuolta vähän päivitellä uuteen, joten kysynkin neuvoo. Eli tarkotuksena ois hommata 4x12" kaappi ja sille nuppi. Budjettina sellanen 700e. Tiedän, tällä rahalla ei ihmeitä saa, mutta kaikki kyllä jyrää tuon nykyisen Yamahan 100W combon :D Haen lähinnä sellasta tukevaa heavy-soundia, riffit sais kuulostaa meheviltä. Päänsärkyä aiheuttavasta hi-tone-särösirkkelisoundista siis kaukana. Sanotaan nyt että metallica-megadeth linjalla liikutaan, mutta hyvin usein myös kevyempääkin kamaa tulee soiteltua, ja cleani sais kuulostaa myös kirkkaalta. Rouhean rock-soundin irtoominen ois myös plussaa. Tää on nyt mun eka uusien kitarakamojen hankinta, joten oon vähän pihalla kaikesta. Merkkiä ja mallia kun löytyy vaikka kuinka paljon.. Thomannilta meinasin tilata, mutta ois kiva jos löytyis ihan suomestakin. Tietysti käytettykin kelpaa, jos vaan sattuu sopivaa löytymään jostain. Kaapiks oon katellu tota Behringerin BG412S -mallia. Ei ois ainakaan pahan hintanen, mutta laadusta en osaa sanoa sitte mitään, ois kiva kuulla kokemuksia kaapista. Nupeista oon katellu lähinnä noit Line6:sen mallintavii, esim. Spider III HD 150 vaikutti ihan mielenkiintoselta. Kokemuksia tästäkin ois kiva kuulla. Ehotuksia sitten vaan kehiin! Ois kiva kuulla kokeneempien mielipidettä, ja mahollisia kaappi+nuppi-setti-ehotuksia. Ja pahottelen tietämättömyyttäni. |
nykäne 17.03.2007 17:38:21 | |
---|
Taas täysin vakiovastaus, mutta kyllä itse katselisin tuolla budjetilla ihan suosiolla komboa...Line6:lta esim Flextonea, jolla kyllä jyrää ihan iloisesti ja menee budjettiinkin iloisesti. Ja käytettyjä on paikat pullollaan, niitä voi suositella ne ketkä asioista jotain tietävätkin.... päts |
Tiukan kuuloinen riffijyrä, rouheat rock-soundit, heleät puhtaat ja Line6 Spider eivät mahdu samaan lauseeseen. Tuolla budjetilla ehdottomasti käytettynä, ehkä kaapistakin voisi vähän koon suhteen tinkiä. Montakos kanavaa kaipaat? Onko tarvetta efektilenkille |
pekurides 17.03.2007 18:14:25 | |
---|
Bugera 6260 Tunteella päin vittua. |
Jian 17.03.2007 18:16:44 | |
---|
Joo, Line6:sen Flextonen oon katton kans, ihan kelpo laite varmaankin. Niin joo combo käy tietysti myös, ja kaappi voi olla 2x12", ei tuo 4x12" ole "must". Treeniksellehän nuo kamat luultavasti menee, ja keikkaa on myös tulossa parin kuukauden sisään, että kunhan ne noista hommista suorituu kiitettävästi niin hyvä on. Kanavia riittää nyt kun löytyy se cleani ja särö, ja muutama päälle vielä. Efektejä ei oo tullu nyt käytettyy, mutta hyvähän se ois olla valmius niille, jos vaikka joitain innostuu käyttelemään.. |
Metalrock 17.03.2007 18:25:42 | |
---|
Play Loud |
Insane Kane 17.03.2007 18:37:53 (muokattu 17.03.2007 19:15:06) | |
---|
"Ei jumalauta mitä Ville 5-vee toimintaa!!" |
Jian 17.03.2007 19:12:30 | |
---|
Tuo paketti tuolla torilla näytti hyvältä. Siitä tulikin mieleen, että vaikuttaako ikä nois kamois kuin paljo, kun tos sanottiin että nuppi 2v vanha ja kaappi pari enemmän.. Ja tosiaan, kellään kokemuksia Ibanezin nupeista, tai tosta yksilöstä? |
Nacher 17.03.2007 19:24:01 | |
---|
Kaapit eivät käytössä kulu, eivätkä trankkunupit. Ellei niitä siis riko. Soundi ei "vanhene" mihinkään, tosin halvoissa laitteissa voi iän mukana ilmetä vikoja. Putkipeleissä putket kuluvat, mutta ne voi aina vaihtaa. |
Jian 17.03.2007 20:13:54 | |
---|
Joo.. Kattelin tossa harmony centralista jotain kommentteja tost ibanezista, kaikki tuntu valittavan säröstä, mut en sitten tiiä. Tuo randall vaikutti kans hyvältä, täytyy seurailla miten senkin hinta nyt kehittyy tuolla. Olisko mitään muita järkevii nuppi tai kaappi vaihtoehtoja? |
tommiot 17.03.2007 20:27:16 | |
---|
Peavey Valveking ja Framus 2x12"? Sori en jaksanut lukea kaikkea läpi :( |
bliikki 18.03.2007 08:51:52 | |
---|
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?" |
Jian 18.03.2007 09:42:56 | |
---|
Niin, onhan tuo 2x12" kaappi hieman roudaus-ystävällisempikin. Rupes tuo Framuksen 2x12" kaappi kiinnostaan, samoten tuo Peaveyn Valveking. Mahtaskohan löytyä ihan suomesta molempia, ja vielä hyvään hintaan? Jos joku tietäs kauppaa nii linkki ois kiva. Ite koitin ettii mut en oikee löytäny mitää. Ja vielä noista 2x12" kaapeista sen verran, kun en oo koskaan sellasella soittanut, että onko se soundi kuinka tukeva niissä? Ettei tarvitse sitte pelätä sitä että alapäätä jää hirveesti pois. |
tommiot 18.03.2007 10:46:54 (muokattu 18.03.2007 10:47:15) | |
---|
Niin, onhan tuo 2x12" kaappi hieman roudaus-ystävällisempikin. Rupes tuo Framuksen 2x12" kaappi kiinnostaan, samoten tuo Peaveyn Valveking. Mahtaskohan löytyä ihan suomesta molempia, ja vielä hyvään hintaan? Jos joku tietäs kauppaa nii linkki ois kiva. Ite koitin ettii mut en oikee löytäny mitää. Ja vielä noista 2x12" kaapeista sen verran, kun en oo koskaan sellasella soittanut, että onko se soundi kuinka tukeva niissä? Ettei tarvitse sitte pelätä sitä että alapäätä jää hirveesti pois. Musamaailmassa on 1 kpl, hintana tais olla noin 550 euroa... Thomannilla halvempi... On se tukeva saundi 2x12" skobellakin, kun sekin on suljettu. Ei se ihan 4x12" pärjää, mutta erittäin tukeva silti. http://www.thomann.de/fi/peavey_valve_king_head_212_bundle.htmThomannilta lähtis aika paljon halvemmalla... Mutta noita ei oo varastossa, kannattaa kysellä koska noita on saatavilla. |
bliikki 18.03.2007 10:46:59 | |
---|
Ja vielä noista 2x12" kaapeista sen verran, kun en oo koskaan sellasella soittanut, että onko se soundi kuinka tukeva niissä? Ettei tarvitse sitte pelätä sitä että alapäätä jää hirveesti pois. Itselläni on tuo Framus ja kyllähän se potkasee. Riippuu paljon elementeistä ja kaapin rakenteesta ylipäätään, mutta tuo Framus on erinomainen valinta kyllä tuohon budjettiin. Voidaan jopa sanoa, että et löydä tuolla budjetilla vahvistinta joka ansaitsis tuon kaapin allensa, mutta kannattaahan se ilman muuta kuitenkin hommata valmiiksi odottamaan kunnon vahvaria. :) Jos ei kamala kiire ole, niin kannattaa kytätä toria ja huutonettiä. Lienee jossain 200e kieppeillä käytettyjen hinnat. "Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?" |
Metalrock 18.03.2007 11:39:11 (muokattu 18.03.2007 11:39:47) | |
---|
Play Loud |
Jian 18.03.2007 11:39:40 (muokattu 18.03.2007 11:42:06) | |
---|
Noniin, laittelin Thomannille sähköpostia tosta Peaveyn nupista, pitää odotella vastausta siitä. Tuon Framuksen 2x12" kaapin löysinkin Thomannilta, 309e hinnalla varustettuna. Onkohan tätä kaappia suomessa halvemmalla, vai onko tuo 309e jo hyvä hinta tästä kaapista? :) Edit. No katos vaan, löytyhän ne molemmatkin jo näköjään, hyvä homma. |
Jag 18.03.2007 12:44:17 | |
---|
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli |
RekoS 18.03.2007 15:30:23 | |
---|
kyllä se 4x12" on hevissä vähän eri asia kuin samoilla elementeillä 2x12". Niin se vain on. Kyllä soundi muuttui aika radikaalisti, kun kokeilin Laney Tf300-comboa ensin 2x12" kaapin läpi, ja lopuksi 4x12" kaapin läpi. Se on selvä että kumpikin kuulosti paljon paremmalta kuin combon omalla kaiuttimella. Mutta ikään kuin 4x12" olisi potkinut vielä hieman enemmän 2x12" verrattuna. En satu muistamaan mitkä elementit oli kun kauan sitten kokeilin musiikkiliikkeessä, Celestionia kuitenkin veikkaisin kun Marshalleja olivat molemmat. |
Jian 18.03.2007 17:42:20 | |
---|
|