Aihe: Reenikämpäästudioon?
1
magik
17.03.2007 12:59:05 (muokattu 17.03.2007 12:59:43)

Oman pumpun kanssa demoa ajateltiin väsäillä, ja nyt tuleekin laitteisto-ongelma.

Eli: mitä tarvitsee, mikä olisi paras ratkaisu?

Ulkoinen äänikortti on ollut puheissa, mutta niissä yleensä on 1 sisääntulo, niin miten jakaa esim rumpumikityksen eri raitoihin ulkoisella äänikortilla?

Ja mitä tulee ottaa huomioon jos homma sillä onnistuu? Latenssit yms?

Muita ratkaisuja nauhotuksiin?
kivi
17.03.2007 13:28:36
Muita ratkaisuja nauhotuksiin?

Kaupungissanne tai kunnassanne toimii varmasti yksi tai useampia demostudioita. Kannattaa ensin hakea oppia niistä eli mennä studioon ja antaa jonkun muun äänittää ja miksata, niin perusasiat ovat selvillä kun aletaan kasata omaa kalustoa.

Ylipäätäänkin mä olen sitä mieltä vahvasti, että soittaja on soittaja ja äänittäjä äänittäjä, eikä näitä molempia pidä vaatia samalta henkilöltä, eikä ainakaan samalla kertaa. Eli että jos halutaan kehittyä vaikka vain kotiäänittelyssä, pitää ymmärtää että se ei ole osa bänditoimintaa vaan aivan erillinen harrastus.

Treenien äänittäminen C-kasetille tai MD:lle on sen sijaan suotavaa aina. Sitten kun niiltä saa kaikesta selvää, on sovituspuoli niin kunnossa että demon teko kannattaa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
sormunen
17.03.2007 16:08:24
Onneksi äänittäjä löytyy aika läheltä joten se ei ole ongelma, lähinnä tuo laitteistopuoli...

Jos äänittäjä löytyy, niin kysy häneltä. Eiköhän hän tiedä, mimmosen mobilen haluaa rakentaa.
Hannu H.
17.03.2007 16:38:43 (muokattu 17.03.2007 16:39:20)

Jos äänittäjä löytyy, niin kysy häneltä. Eiköhän hän tiedä, mimmosen mobilen haluaa rakentaa.

Tältä suunnalta minäkin lähtisin sitä rakentamaan. Jos taas äänittäjä ei osaa itse sanoa että mitä haluaisi, niin ehkä sinne paikalliseen studioon käymään ja kokemusta hakemaan.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Aina tapahtuu Backstagella
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)