Jmvk 16.03.2007 21:26:58 | |
---|
Minkälaisia kokemuksia löytyy kyseisestä puljusta? Itse en ole tilannut mitään mutta aikomuksena olisi tuolta muutamia levyjä hommata kun just kaipaamani levyt ovat halpoja muihin paikkoihin nähden. Mieluusti kaipaisin kokemuksia (mikäli olet tilanut tuolta jotain) etukäteen tilille maksutavasta, koska itselläni olisi aikomus tilata kyseisellä tavalla noita levyjä. Ja kyllä, hakua olisin käyttänyt muttei ole toiminut muutamaan päivään. Katottiin joku sellanen "kalevala-filmi", siin muijat paljasteli itteensä ym. Huomas kyllä että oli suomalaista tekoo; perse paljaana niin siinä on suomalainen leffa valmis. |
gorgonoidi 16.03.2007 21:29:03 | |
---|
Itse liikkeet ovat mahtavia vaikka ahtaita ovatkin. Niissä on kyllä mukava shoppailla ja se on kiva että Tampereella ne ovat aivan vierekkäin. |
Hyvä pulju. Valikoima on raskaamman musiikin osalta erinomainen, ja tilaavat mielellään jos ei jotain ole. Paikan päällä palvelu pelaa hyvin, nettitilauksia en ole tehnyt, kun härmässä asun. Ainoa miinus vaan on, että ovat alkaneet jäädä hintakilpailussa parin viime vuoden aikana jälkeen monista muista. |
Marlowe 16.03.2007 22:41:33 | |
---|
Suosikkiliikkeeni Tampereella. Valikoima hyvä, eikä palvelun tasossakaan ole moittimista. Nettikaupastakin tuli tilattua joskus muinoin, ja toimitus oli nopeaa, mutta yleensä postikulujen korkeus sai kääntymään CDOnin puoleen. Voisikin huomenna käydä töiden jälkeen hakemassa Swampista sen uuden Neil Youngin liven... "Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane /
but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson) |
sn 16.03.2007 22:47:41 | |
---|
Joku aika sitten tilasin nipun vinyylejä. Vahvistusviesti tuli samana iltana, panin tilisiirtäen ja levyt ehti vielä seuraavan päivän postiin. Huisisti sujui siis. Voisi joskus jopa ex tempore ostaa junalipun ja käydä paikan päällä pläräämässä. En muista olenko koskaan käynyt Tampereella. |
armadillo 17.03.2007 01:23:14 | |
---|
On tainneet toimitusajat lyhentyä ilmeisesti, ja hyvä niin. Joskus tilailin kyseisestä kaupasta useamminkin tuotteita ja aina kesti noin 2-4 viikkoa ennenkuin paketti oli kotona, tämä oli tosin ehkä joskus vuosina 2000-2002, varmasti on sen jälkeen jotain tapahtunut. Voisikin huomenna käydä töiden jälkeen hakemassa Swampista sen uuden Neil Youngin liven... Se kannattaa, hyvä levy on se. On a black day in a black month at the black bottom of the sea... |
PomppoK 17.03.2007 02:25:12 | |
---|
Ainoa miinus vaan on, että ovat alkaneet jäädä hintakilpailussa parin viime vuoden aikana jälkeen monista muista. Eri mieltä olen minä. Nettikauppa-kommenttina tuohon voisi ehkä yhtyäkin, mutta perinteisenä levykauppana sanoisin Swampin hintojen olevan kaiken kaikkiaan vertailun kestävää, ellei jopa kärkeä. Toki täällä Suomessa vain. Harvemmin ovat levyt - joitakin uutuuksia lukuunottamatta - yli 20e, ja kamppistuotteita on hyllyt väärällään ympäri vuoden. Myöskään sitä kovin usein nähtävää 0,90-1,90e:n lisää perus kamppistuotteen hinnassa (9,95e) harvemmin on, ja nyttemmin on myös alempia kamppishintoja ilmaantunut mukavasti. No, nettikaupastahan tämä threadi oikeastaan onkin, joten jatkakaa. Koko nettikauppa-puolihan meni juuri hetki sitten uusiksi ja hyvä niin, entinen systeemi oli kiltisti ilmaistuna aikansa elänyt. Äkkiseltään vaikuttaisi myös nettitarjoukset lisääntyneen tämän myötä. Itse näkisin Swampin silti ja yhä ennen kaikkea perinteisenä levykauppana. Pääliikkeen tilojakin laajennettiin viime kesänä. "Vastarinnan tekijät ovat pikemminkin nautiskelijoita. Eikä ketään ole koskaan pantu vankilaan impotenssin tai pessimismin vuoksi." |
bastardo 17.03.2007 04:45:50 | |
---|
Suosikki-levykauppani. Swampeissa on vielä sitä vanhan kunnon levykaupan tunnelmaa, jota saa turhaan etsiä uusista ostoskeskuslafkoista. Asiointi ko. liikkeessä on aina sujunut todella mutkattomasti, mutta minä haenkin levyni paikanpäältä. "Strateginen osaaminen kulminoituu täysin holtittomaan hosumiseen normaalien aktiviteettien lisäksi." |
aleksi 17.03.2007 12:01:24 | |
---|
Ei syytä huoleen. Sekä liike että postimyynti kyllä pelaa esimerkillisesti, joskin joskus tilaustavaran toimitusaikoja ei pysty edes arvailemaan, mutta niinhän se menee muuallakin, jotka tuota Bertuksen tukkua käyttävät (eli ilmeisesti valtaosa levykaupoista). Suosittelen, itsellä ei ole huonoja kokemuksia. Joskin Tampereelta löytyy kyllä itselleni mieluisampikin kauppa, Jukeboss, joka löytyy myös netistä osoitteesta www.jukeboss.com"Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you like it, as long as it's good and has passion." |
gandar 17.03.2007 12:13:45 (muokattu 17.03.2007 12:14:11) | |
---|
Itse olen tilaillut tuolta joitain harvinaisempia uusia levyjä, jolloin hinta ei ole ollut kynnyskysymys. Toisaalta Quincy Jonesin Big Band Bossa Nova lähti aikoinaan alle kahdentoista euron, kun CDON ja muut nettikaupat olivat myyneet eioota. Asiakaspalvelu toimi, vieläpä suhteellisen nopeasti, ja kaikki levyt tulivat perille. Postikulutkin ovat tippuneet halvimmillaan kahteen euroon. Nykyään jos ei CDONista tai Arimanilta löydy, tilaan tuolta. Ceci n'est pas une signature |
Rattata 17.03.2007 14:04:30 (muokattu 17.03.2007 14:07:46) | |
---|
Levyt tulee lähinnä ostettua Swampista. Vaikka valikoima taitaa olla lähinnä raskaammassa musassa niin valikoima on silti mukavan laaja. Löytyy laidasta laitaan ja ihan kohtuu hinnat, monesti hyviä tarjouksia. Ja Bastardon mainitsema tunnelma on hieno. Vaikka välillä vähän ahdasta on ja paljon porukkaa käy, niin vastaavaa levykauppafiilistä saa nykyään hakea. Netistä en ole sitten ikinä tilannut, just sen takia koska Tampereella asun. Mutta käsittääkseni homma toimii mitä oon kuullut. |
Numb 17.03.2007 14:28:34 | |
---|
Olen tilannut etukäteismaksulla, hyvin toimi. Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen |
Jenka 17.03.2007 14:30:42 (muokattu 17.03.2007 14:31:04) | |
---|
Ihan levykauppana oikein hyvä. Oikeastaan en ole enää tilaillut juurikaan mistään nettikaupoista, koska levyn voi läheltä hakea aivan käteen levykaupan tunnelmassa..selailla yleensäkin valikoimaa ja huomata, miten hyvä on ja missä hinnoissakin liikkuu. Nettikaupan hinnat ovat käsittääkseni vähän erit, mitä olen joskus tarkistanut. Mutta tosiaan koska ei ole kokemusta nettiSwampista, niin ei mulla tähän muuta sanottavaa ole. |
Jmvk 17.03.2007 20:20:20 | |
---|
Onhan täällä tullut sen verran palautetta että niiden mukaan uskallan itse lähteä tilaamaan tuolta muutamat levyt. :) The Crownilta pari levyä tilaukseen, sitten Nevermorelta ja Sodomin M-16 pitää saada aitona. (meikäläisellä poltettuna =D ) Hyvin jos onnistuu tilaus niin todennäköisesti muutakin tuolta tulen ostamaan mikäli muualta ei saa kyseistä levyä tai jossain toisessa kaupassa on kalliimpaa. Katottiin joku sellanen "kalevala-filmi", siin muijat paljasteli itteensä ym. Huomas kyllä että oli suomalaista tekoo; perse paljaana niin siinä on suomalainen leffa valmis. |
Necromuru 17.03.2007 21:36:40 | |
---|
Paikanpäällä asioidessa pulju on kyllä oikein näppärä. Netin kautta tilaamisen kanssa olisin varauksella liikkeellä. Ne sivuilla olevat hinnastot tuntuvat olevan hieman mitä ovat, eikä niihin merkattuja levyjä aina löydy heti hyllystä. Itse tilasin kesällä Devin Townsendin Terrian ja Ayreonin Human Equtationin. Ayreon tuli postiin reilun viikon päästä, ja tilaamani normaalin version sijasta tuli DVD:llä varustettu pari äyriä kalliimpi versio. Terrian ostin sitten myöhemmin kesällä keltaisesta jäänsärkijästä. :) Kitara on kuin piano: sitä soitetaan välillä ja niitä on eri merkkisiä. |
kimurantti1 18.03.2007 00:41:44 (muokattu 18.03.2007 00:45:09) | |
---|
Eri mieltä olen minä. Sori jos kyselen tyhmiä, mutta minkä verran olet tehnyt ihan yleistä hintavertailua? Nimittäin levyn kuin levyn saa 5-14 eurolla, kun vaan tietää mistä hakea. Tarkoitan nyt kaikkia ihan niitä Swampin täysihintaisia 18,50 -hintalappua kantavia levyjäkin. Mulle "mid price"-hinta on tällä hetkellä 5-8 euroa, normaalihinta 9-14 euroa. Aivan uusimmat uutuudetkin saa 15 eurolla parista paikasta. Sen enempää ei yksinkertaisesti tarvitse levyistä maksaa. Mulla ei tietenkään ole mitään päteviä tilastoja noille luvuille, mutta mielestäni nuo on aika hyvät arviot - siis niille, jotka jaksavat nähdä vähän vaivaa ja etsiä tarjouksia/vertailla hintoja. Siispä noihin lukuihin verrattuna Swampin hinnat (täyshintahinen 18,50 ja mid price 9,95) on aika kalliita. Ei sillä, hyvä paikka Swamp Music on, mutta edelleenkin hinnat on musta vähän korkeat. |
Marlowe 18.03.2007 11:46:19 (muokattu 18.03.2007 11:47:17) | |
---|
Sori jos kyselen tyhmiä, mutta minkä verran olet tehnyt ihan yleistä hintavertailua? Nimittäin levyn kuin levyn saa 5-14 eurolla, kun vaan tietää mistä hakea. Tarkoitan nyt kaikkia ihan niitä Swampin täysihintaisia 18,50 -hintalappua kantavia levyjäkin. Mulle "mid price"-hinta on tällä hetkellä 5-8 euroa, normaalihinta 9-14 euroa. Aivan uusimmat uutuudetkin saa 15 eurolla parista paikasta. Sen enempää ei yksinkertaisesti tarvitse levyistä maksaa. Kuulostaa niin edulliselta, että nyt liikkeiden nimiä pöytään, kiitos. = ) Se kannattaa, hyvä levy on se. Ja näin myös tein. Lisäksi mukaan tarttui Link Wray -kokoelma, joten passiin saatiin taas kaksi leimaa. "Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane /
but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson) |
Jamppa2 18.03.2007 11:47:32 | |
---|
Tosi hyvä paikka tilailla Suomesta. Niin kuin sanottu niin erittäin nopea toimitus ja hyvä valikoima. Tuntuu, että ne hinnatkin on nyt kunnossa tuon päivityksen jälkeen. Ensin vessa sitten pissa.com |
kimurantti1 18.03.2007 11:54:22 (muokattu 18.03.2007 11:55:41) | |
---|
Kuulostaa niin edulliselta, että nyt liikkeiden nimiä pöytään, kiitos. = ) Hehe, ei mulla ole mitään paria erityistä superhalpaa paikkaa joista levyni ostan. Kun ostan levyjä, käyn läpi todella monen kaupan sivut. Jos sitten todelakin on niin, ettei jotain levyä löydy alle sen 15 euron, niin voin aivan hyvin odotella kuukauden pari ja katsella hintojen kehitystä. Usein kuitenkin tulee ostettua jotain muuta. Mulla kun levyjen osto toimii niin, että on hirveä määrä kaikenlaista mitä haluaisi hankkia, päässä löytyvältä listalta löytyy koko ajan parikymmentä levyä. Sitten vaan selailemaan kauppojen sivuja, ja etsimään josko jotain niistä löytyisi halvalla. Useimmiten muutama löytyy hyvään hintaan jostain. |
PomppoK 18.03.2007 16:52:39 (muokattu 18.03.2007 17:09:10) | |
---|
Sori jos kyselen tyhmiä, mutta minkä verran olet tehnyt ihan yleistä hintavertailua? Nimittäin levyn kuin levyn saa 5-14 eurolla, kun vaan tietää mistä hakea. Tarkoitan nyt kaikkia ihan niitä Swampin täysihintaisia 18,50 -hintalappua kantavia levyjäkin. Mulle "mid price"-hinta on tällä hetkellä 5-8 euroa, normaalihinta 9-14 euroa. Aivan uusimmat uutuudetkin saa 15 eurolla parista paikasta. Sen enempää ei yksinkertaisesti tarvitse levyistä maksaa. En epäile, etteikö tuo pitäisi paikkaansa. MUTTA... Mulla ei tietenkään ole mitään päteviä tilastoja noille luvuille, mutta mielestäni nuo on aika hyvät arviot - siis niille, jotka jaksavat nähdä vähän vaivaa ja etsi tarjouksia/vertailla hintoja. Siispä noihin lukuihin verrattuna Swampin hinnat (täyshintahinen 18,50 ja mid price 9,95) on aika kalliita. Ei sillä, hyvä paikka Swamp Music on, mutta edelleenkin hinnat on musta vähän korkeat. ...on kai eri asia vertailla halvimpia markkinahintoja yksittäisten levyjen tasolla kuin vertailla levykauppoja sinänsä, kokonaisuuksina. Edes hintatasojen suhteen. Selväähän, ettei huipputarjouksissa pysytellä laajalti koko katalogin osilta jatkuvasti. Ja nuo mainitsemasi 18,50 ja 9,95 ovat toki vain viitteelliset perushinnat, hintavalikoima on tietenkin laajempi molemmin puolin 'ohjehintoja' (ja tämä siis tietona lähinnä niille, jotka eivät ole Swampiin tutustuneet) Niin. Mulle myös laadullinen arviointi on vähintäänkin yhtä oleellista kuin määrällinen, siksi Swamp. Palvelu on vain parantunut vuosien mittaan, joten lojaalius on säilynyt luonnostaan. Toki laadullinen arviointi lähtee hyvin pitkälti arvioijasta itsestään ihmisenä eikä esim. universaalista kuluttaja-subjektista, joten en toisaalta halua julistaa Swampin parhautta yleismaailmallisena totuutena. Halusin kuitenkin puuttua siihen, mitä väitit Swampista suhteessa johonkin, mitä ei oikeastaan ole kuin virtuaalisena, jolloin vertailun pohja on jokseenkin epäreilu. PS. On toki niinkin, että nettikauppana Swamp Music on kenties yhä hieman lapsen kengissä, mutta jos nyt tarkastelee hintoja huipputarjouksien kannalta, niin toki Swampista (nettihinnastosta) on alkanut löytyä 4,95e ja jopa 2,95e hintaisia levyjä. Eikä kyseessä ole Finn Hits XXX -kokoelmat. "Vastarinnan tekijät ovat pikemminkin nautiskelijoita. Eikä ketään ole koskaan pantu vankilaan impotenssin tai pessimismin vuoksi." |