Aihe: Mikseri suositus jossa monta stereolinjaa ja mikkituloja.
1 2
JPQ
16.03.2007 20:28:18

KYselen onko kohtuu hintaista mikseriä enään saatavilla jossa monta (ainakin 5 varmasti tarpeen) stereolinjaa ja mikki tuloja. Spirit ES oli mutta ei tuotannossa enään ja oma yksilö VIELÄKIN odottaa varaosaa. Thomann valikoima tutkittu ja mielestäni myös spiritin ja mackien tuotteet. ps. ei ole just nyt budjettia kyllä ostella oikein mitään..
Timo JM
16.03.2007 20:33:02

...ps. ei ole just nyt budjettia kyllä ostella oikein mitään..

Että ihan huviksesi sitten vaan kyselet?
...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido
vanaha kettu
16.03.2007 21:27:53
www.thomann.fi

Jos sieltä vähän itse selailet. Eiköhän sieltä riittävän hyvää löydy,
jos ostat mackien, soundcraftin jne. ja pysyt kaukana behringereistä.

Tietysti jos jotain laadukkaampaa etit, niin eiköhän noita neven pöytiä
jostain löydy...
JPQ
16.03.2007 22:18:00

Katsoin valikoiman ei mitään sinne päinkään löydy eli 6 stereolinjaa on ehdoton minimi (nyt käytössä 5 pieni määrä ehkä riittäisi jos vois täysin ideaalit soittimet ostaa mutta ei voi) ja mikkituloja. Ja tuo Spirit es on 10stereotuloa ja lisäksi 4 mikkituloa.
ps. osaan kyllä tutkia laajalti mutta.
vanaha kettu
16.03.2007 23:13:49
rattledad
16.03.2007 23:19:41

En tosin asiasta mitään tiedä mutta joku tuollainen tavallisen pikkumikserin lisäksi?
http://www.zzounds.com/item--RLLRM203

Vai saako nuo toimimaan yhdessä?
Timo JM
16.03.2007 23:35:50

En tosin asiasta mitään tiedä mutta joku tuollainen tavallisen pikkumikserin lisäksi?
http://www.zzounds.com/item--RLLRM203

Just noin.
...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido
JPQ
17.03.2007 00:19:47

http://www.thomann.de/fi/allenheath_ml3000_824b.htm

Jos on hilloo niin sitten...

Ku ei ole paljoa käyttää ja toisekseen tuo kaksi laitetta idea jotenkin ok mutta hankala omalla tavallaan.
shamu
17.03.2007 00:50:45
KYselen onko kohtuu hintaista mikseriä enään saatavilla jossa monta (ainakin 5 varmasti tarpeen) stereolinjaa ja mikki tuloja. Spirit ES oli mutta ei tuotannossa enään ja oma yksilö VIELÄKIN odottaa varaosaa. Thomann valikoima tutkittu ja mielestäni myös spiritin ja mackien tuotteet. ps. ei ole just nyt budjettia kyllä ostella oikein mitään..

Jep.. Monta stereo(line) inputtia ja monta mikkietusta (mono) tarvitset kerralla?

S
JPQ
17.03.2007 00:53:33

Jep.. Monta stereo(line) inputtia ja monta mikkietusta (mono) tarvitset kerralla?

S

No nyky kamoin 5 stereolinjaa ja mikkejä en yhtään mutta tiedän studioni kasvavan ja tuo spirit es tuntui siltä että se tulee aina riittämään toki yritän saada sen kuntoon tässä ja siinä olisi siis 10stereolinjaa ja 4mikki tuloa.
hape
17.03.2007 10:13:06

Spirit ES oli mutta ei tuotannossa enään ja oma yksilö VIELÄKIN odottaa varaosaa.

Eli tuo Spirit ois just hyvä ja sulla on sellanen, mutta se on rikki? Mikähän siitä on rikki?
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
BotneLapio
17.03.2007 11:04:03
-=Botnee!!=-
JPQ
17.03.2007 14:28:24 (muokattu 17.03.2007 14:31:15)

Eli tuo Spirit ois just hyvä ja sulla on sellanen, mutta se on rikki? Mikähän siitä on rikki?

No verkkolaite joka kyllä tilattu jo maahantuojalta jäi edellisessä toimitus erässä kyllä jälkitoimitukseen ja se tulee kun tulee. Ja thomannilta päätin kysellä myös ja teholähde antaa sieltä mistä mitään edes tulee ihan liian pieniä volttimääriä jotain 1.7v muistelen itse en ole laitetta tutkinut vaan jättänyt TIETENKIN sellaiselle joka osaa hommat.
PS. mackiet mitä ehdoteltu on ihan ok muuten mutta kahden mono linjan käyttöstereolaitteiden kanssa fadeja tehtäessä esimerkiksi on hyvin hankalaa.
kivi
17.03.2007 14:59:55

PS. mackiet mitä ehdoteltu on ihan ok muuten mutta kahden mono linjan käyttöstereolaitteiden kanssa fadeja tehtäessä esimerkiksi on hyvin hankalaa.

Jos sulla on samaan aikaan useita stereosignaaleja, et varmastikaan panoroi niitä laitoihin, vaan sijoitat vasemman ja oikean sellaisiin kohtiin joissa soitin kuulostaa luontevalta.

Mä en ole toistaiseksi onnistunut löytämään miksauspöydän stereokanaville muuta käyttöä kuin että niihin voi kytkeä cd-soittimen referenssilevyjen kuuntelua varten. Muuten kaikki - k a i k k i - miksaukseen tuleva materiaali pitää joka tapauksessa käsitellä monokanavina joiden erilaisista yhdistelmistä syntyy stereokuva.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
JPQ
17.03.2007 15:17:36

Jos sulla on samaan aikaan useita stereosignaaleja, et varmastikaan panoroi niitä laitoihin, vaan sijoitat vasemman ja oikean sellaisiin kohtiin joissa soitin kuulostaa luontevalta.

Mä en ole toistaiseksi onnistunut löytämään miksauspöydän stereokanaville muuta käyttöä kuin että niihin voi kytkeä cd-soittimen referenssilevyjen kuuntelua varten. Muuten kaikki - k a i k k i - miksaukseen tuleva materiaali pitää joka tapauksessa käsitellä monokanavina joiden erilaisista yhdistelmistä syntyy stereokuva.

Jotkin synasoundit on stereoita (yamahani piano,jouset jne lisäksi ihan sample tasolla) suoraan joten sen takia yksikertaisesti sanotaan. Olit kait kivi niin sinähän olet kitara ? tyyppiä minä taas koneet et muut soittimeet.(myös kitara) joten musatyylihän sanelee paljon kalusto tarpeita.
Klezberg
17.03.2007 15:47:51

No jos ne stereosignaalit tulee jostain moduleilta niin kenties ne voi siellä säätää haluamaansa kohtaan ja leveydelle, ja sitten mikseristä vain taso?
lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde!
JPQ
17.03.2007 16:37:54

No jos ne stereosignaalit tulee jostain moduleilta niin kenties ne voi siellä säätää haluamaansa kohtaan ja leveydelle, ja sitten mikseristä vain taso?

Mä tykkään vain oikeista nupeista......
Klezberg
17.03.2007 16:58:22

Mä tykkään vain oikeista nupeista......

Mut sitten sä tarvitset ne monokanavat, niin kuin Kivi sanoi.
Klezberg
17.03.2007 17:02:16

Jotkin synasoundit on stereoita (yamahani piano,jouset jne lisäksi ihan sample tasolla) suoraan joten sen takia yksikertaisesti sanotaan. Olit kait kivi niin sinähän olet kitara ? tyyppiä minä taas koneet et muut soittimeet.(myös kitara) joten musatyylihän sanelee paljon kalusto tarpeita.

Mikäs on sellainen musiikkityyli missä kaikki soittimet kuuluu laidasta laitaan? Kyllä niillä jousilla ja puhaltimilla yms. on aina oma paikkansa siinä äänikuvassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)