Aihe: E-MU 0404 asennus/latenssit
1
Hestroyer
14.03.2007 01:52:09
hommasin juuri tuon kyseisen äänikortin. heti ensimmäiseksi huomasin järkyttävät latenssit kortilla. jotuvat tietysti jostain asetuksista. kokemuksia tai muuta tietoa kortin ensi asetuksista.

ja minkämoisia latensseja olette kyseisellä kortilla noin perus projekteissa käyttäneet?
Ytse Jakke
14.03.2007 09:04:58

hommasin juuri tuon kyseisen äänikortin. heti ensimmäiseksi huomasin järkyttävät latenssit kortilla. jotuvat tietysti jostain asetuksista. kokemuksia tai muuta tietoa kortin ensi asetuksista.

ja minkämoisia latensseja olette kyseisellä kortilla noin perus projekteissa käyttäneet?

Mulla pystyy pitämään 5ms jos ei oo paljoo VST sälää (efektejä, soittmia). Sit kun alkaa olla paljon kamaa, niin pitää nostaa 12ms (joka on jo liikaa midillä soittamiseen), mutta sekin varmaan johtuu siitä, että mun itse kone on ihan kivikautinen alle 500mb muistia jne... Oiskohan sulla joku ASIO ongelma. Valitettavasti en pysty muistamaan, kun omasta asennuksesta on niin kauan. Aika paljon sitä korttia piti kyl muutenkin säätää, että sai kaikki tarvittavat kanavat kuuluviin yms....
You can eat my ass and balls!
-septimisti-
14.03.2007 17:59:25 (muokattu 14.03.2007 18:01:04)

Heti ensimmäisenä sä haluat hakea EMU:n sivuilta tuoreet päivitykset ja sen jälkeen tsekkaat, että käyttämäsi softa on laitettu käyttämään asio-ajureita. Siis ellet olet jo näin tehnyt. Tuosta viestistä jäi vähän epäselväksi.

5 Millisekuntia on täällä toiminut vailla minkäänlaisia pykimisiä. Oikein kevyissä projekteissa (yksittäisten raitojen äänitys) sitä voi jopa vääntää vähän alemmas.
"Se on ainakin päätetty, että kaikki poliittiset ja uskonnolliset keskustelut on suljettu kokonaan Muusikoiden.net:istä."
Hestroyer
14.03.2007 19:57:31
jep, vähä säätelin. eli tällä hetkellä sillä minimi latenssilla siis 2ms mitä toi kortti antaa valita, pystyy näyhotteleen ihan blankoraitoja ilman häiriötä aika hyvin. mut sit tietysti noiten plugareitten (esim guitarig) kans rupee tietysti tökkii heti ja latennssit siirtyy tonne 10-20 ms välille...
Ei varmaan mitenkään estettävissä tota kun kuitenkin aika raskaita VST plugareita käytän....
mut toi suunnilleen yli 13ms kuitenki tuntuu jo kuunnellessa... vähän kiusallista mun mielestä.

mut jos joku on keksiny jotain millä vähä pystyis vähentää noita latensseja plugareittenkin kans nii ottaisin milelläni neuvoja vataan!

sit sellanen että onks noi raskaat VST plugarit sellasii että joka kortti heittää latenssii runsaast niitten kans (guitarrig, BFD, DFH, Trilogy, ym..).
Hestroyer
16.03.2007 23:30:32
muitia löytyy 2 * 1024Mb (dualina)
ja prossuna AMD 64 300+
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)