Aihe: Peukalon sijainti
1 2
Tuomoo
13.03.2007 20:54:16
Mulla se peukalo on yleensä tallamikin päällä, mutta vähän sekin riippuu mitä soittaa. Välillä pidän peukaloa mukana, mutta todella harvoin.
Orange juice raped my father and that makes him gay.
Jipii
14.03.2007 22:15:11
Jommankumman mikin päällä sillee ylitaittuvasti. Ja tällä hetkellä yritän myös opetella plekun käyttöä että sais vähä hevimmän soundin. Hankalaa.
molder
17.03.2007 14:32:53
Keskellä kämmentä...
"The SOUND of VOLUME"
JukkaPena
17.03.2007 21:51:24
Aiheesta on ihan hyvä artikkeli tossa:
http://www.warwickbass.com/basssurvival101/lesson_9fingers.htm
löytyy pros&cons noista eri vaihtoehdoista.

Itse suosin tota peukaloankkuria. Piti vähä aikaa soitella jotai et ei ajatellu sitä mitä teki ja huomasin et soitan E-, A- ja D-kieliä peukalo kaulamikrofoniin tuettuna ja G-kieltä sit peukalo tuettuna E-kielelle. Mulla on aika pitkät sormet niin joissain tapauksissa vedän G-kieltäkin peukalo mikkiin tuettuna.

Mun mielestä toi peukalo ankkuroituna mikkiin (jazzmikityksel kaula ja presaris siihen ainooseen mikkiin) on aika yleispätevä. Jos tarvii sormilla vaikuttaa siihen soundiin, niin siitä jazzin kaulamikiltä yltää hyvin vielä lähelle tallaa. Same goes to presari, mut ite en presaril tykkää soittaa tallan vierestä.

Kontrabassos tietenki sit peukalo otelaudan sivusta ja mahdollisimman alhaalta otelautaa :)
Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)