Aihe: Soittamalla tenniskyynärpää?
1 2 3
Tasapaino
16.03.2007 10:18:41
Valitettavasti, jos kokemuksesi puntin nostamisesta on C- tai B-junnujen lätkäjoukkueesta niin sitten et tosiasiassa tiedä siitä juuri mitään. Sorry, niin se vaan on.

Ohhoh. Jos lätkävalmentajien tietotaso tosiaan on tuota, mitä kuvailit, niin ihmettelen kovin. Jalkapallossa pyritään siihen, että kaikki valmentajat olisi Palloliitto kouluttanut. Koulutukseen kuuluu tietysti oikeanlaisten fyysisten voimaharjoitteiden oppiminen ja varsinkin se, missä iässä on hyvä tehdä mitäkin. En olisi uksonut, että lätkässä mennään näin pohjalla.

Mutta jatkakaa toki itse aiheesta.
Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille.
kid ego
16.03.2007 10:24:20
En jaksanut lukea ketjua kokonaan, mutta treenasin ite punttia salilla missä treenasi valmentajien johdolla myös koripallo- ja salibandyjunioreja. Niiden valmentajat ei ainakaan tienneet mistään mitään, tai ainakaan osanneet opettaa.

Kaverit tekivät hirveällä tekniikalla ja liian isoilla painoilla sarjaa.
"Hyvältä näyttää jätkät!"
"Real men don't cry / Stand up! Banzai! / God speaks through / Dr. Phil and Ted Nugent" - Freak Kitchen: Guilt Trip
DGV
16.03.2007 11:38:52
Ohhoh. Jos lätkävalmentajien tietotaso tosiaan on tuota, mitä kuvailit, niin ihmettelen kovin. Jalkapallossa pyritään siihen, että kaikki valmentajat olisi Palloliitto kouluttanut. Koulutukseen kuuluu tietysti oikeanlaisten fyysisten voimaharjoitteiden oppiminen ja varsinkin se, missä iässä on hyvä tehdä mitäkin. En olisi uksonut, että lätkässä mennään näin pohjalla.

Mutta jatkakaa toki itse aiheesta.

Lätkässä ongelma on pohjimmiltaan se, että C- ja B-junnuvalmentajat haluaa kuumeisesti saada joukkueessa tulosta yhden kauden ajan, jotta seuraavalla kaudella tulisi pesti ylempää. Varsinkin monet nuoret valmentajat yrittää saada nimeä, jotta voivat tehdä valmentamisesta ammatin. Liiallisella puntilla saadaankin usein jonkinlaisia tuloksia aikaan yhden kauden ajan, mutta viimeistään sitten pikkupoikien paikat usein alkaa hajoamaan käsiin. Sitten kun vielä suurella osalla ei siitä puntista tosiaan ole mitään järkevää käsitystä, niin soppa on valmis.

Poikkeuksiakin on, on toki myös valmentajia, jotka tietävät ja välittävät junnujen polvista sen verran, etteivät vedä hommaa överiksi. Minulla on niitä aikanaan ollut 1. Sitten niitä huonompia useampi. Olen esim. 15-vuotiaana treenannut 4 kuukauden ajan 5 päivänä viikossa (4 päivää niistä eräkkäin... palautuminen on ämmien puuhaa) aivan liian kovan jalkapuntin, muut treenit vielä päälle. Jalat oli niin tukossa että meinas iltaisin itku lähteä, kun en oo semmoista jalkojen kramppaamista ja särkyä ikinä nähny tai kokenu. Tuloksena oli toki se, että luistin kulki kyllä ihan mukavasti, kunnes polvivammat alkoi. Mutta se oli sitten seuraavan valmentajan ongelma, kun ko. valmentaja oli jo saanut isomman pestin muualta, kun oli "saavuttanut" c-junnuissa jotain. Ja kyllä siinä vaiheessa polvia ruvettiin jo ensimmäisiltä operoimaan.

Niin, ja takaisin aiheen piiriin.
Hevijuntti #666 "hevi on junttimusaa!!! junteista ei ole idolsiksi!!! "
kaitzu
17.03.2007 18:46:01
No niin pojjaat! Kylläpä aihe pomppas...?
No täs on nytten mennyt pari viikkoa kunnolla treenamatta, kyllä se käsi siitä. Soittaan en kyllä osaa enää yhtään ....heha =)
Tosta puntin nostamisesta, itse harrastin sitä joskus vuosia sitten 5 kert, vkossa n. 3 vuotta ja eise mua ainakaan millainlailla haitannut, kunhan vaan treenasi kitaraa joka päivä. Ja siitä kyynärpäästä viel; kyllä se on tainnut tulla ihan siitä et oon soittanut hevikeppiäini liian alhaalla...........voih
JA NYT LÄHDEN AUKAISEMAAN OLUEN TERV: ALLEKIRJOITTANUT xD
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)