Aihe: 5-Kielistä vasurille..?
1
Quu
15.03.2007 19:25:44

Eli olen yrittänyt etsiä sellaisia 5-kielisiä joita olisi mahdollista hankkia ilman suurempia ongelmia (eli rapakon takaa tilaaminen ei tule kyseeseen).
Tuntuu vaan niin *tanan vaikealta löytää noita 5-kielisiä vasenkätisenä.

Rapakon takana näyttää olevan sitä sun tätä mallia ja merkkiä, olen sieltä useasti kuolannut noita.

Mutta asiaan:
Tähän mennessä en ole oikeastaan muita varteenotettavia bassoja löytänyt joitain Warreja (aitoja & Rockbasseja), Yamahan TRB:n & Schecterin Omen(?)-5:n,

Onko muitakin vielä olemassa täällä euroopan puolella, vai noistako mun on valittava?
Jos nyt jotain hintahaitaria, niin mieluusti alta tonnin.

Tiedän, että olen kysellyt Rockbass Streamer Standardin perään, mutta kun ei hankinta-ajankohdasta ole tietoa, niin pistetään tuollainen budjetti.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
pekezu
15.03.2007 21:05:50

T-kauppa myy ainakin myös Ibanezeja vasurille, luulisi niitä suomestakin löytyvän. Levytukku myy aipanesia, joten sieltä kannattaa luultavasti kysellä.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
Quu
15.03.2007 21:28:23

T-kauppa myy ainakin myös Ibanezeja vasurille, luulisi niitä suomestakin löytyvän. Levytukku myy aipanesia, joten sieltä kannattaa luultavasti kysellä.

Jep, mutta kun Ibanezilla ei ole yhtäkään 5-kielistä vasurimallia (en ole ainakaan nähnyt).
En löytänyt ibanezregisteristä, levytukun sivuilta enkä iban omilta kotisivuiltakaan mainintaa 5-kielisistä vasureista.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
ötzi
15.03.2007 22:11:03
Osta joku oikeanpuolinen 5-kielinen ja tee henkat. Eli heitä kielet toisin päin ja laita hihnalukko alasarveen. Itse olen pitkään meinannut että ostan vasurin ja teen noin. Roch!
Amiskalla sentään lehmät on pehmeitä
Quu
15.03.2007 22:39:56 (muokattu 15.03.2007 22:41:06)

Osta joku oikeanpuolinen 5-kielinen ja tee henkat...

Miksi tätä pitää aina tulla ehdottamaan?
Tiedän kyllä että markkinat on helvetisti pienemmät meillä vasureilla, mutta kun olen vasureihin päässyt kiinni, niin takaisin ei ole menemistä.
Minä aloitin soittamiseni hendrix-tyylillä, että kyllä siitä kokemusta on, mutta niinkuin sanoin; takaisin en mene.

Jos tiedät, että basson arvo moninkertaistuu niin osta vasuri tai soita oikeakätisellä. ;)

Err... Mitä? Minkä basson arvo moninkertaistuu?
ötzi
15.03.2007 22:43:32
Hallussani olevalle jatsarille oli tehty noin, ilkeää kun ruma reikä alasarvessa ja satula oli viilailtu pillalle. Jos tiedät, että basson arvo moninkertaistuu niin osta vasuri tai soita oikeakätisellä. ;)

Niin, siis bassojen arvot tippuvat ostopäivästä lähtien, eri asia on 60-luvun alussa ostettujen fenkkujen yms vintagen kanssa, niistähän tosi intoilijat maksavat vaikka mitä. Ja ei se talla mene pilalle kun sen irrottaa ja kääntää toisinpäin.
Amiskalla sentään lehmät on pehmeitä
Teijo K.
15.03.2007 22:46:33

Niin, siis bassojen arvot tippuvat ostopäivästä lähtien, eri asia on 60-luvun alussa ostettujen fenkkujen yms vintagen kanssa, niistähän tosi intoilijat maksavat vaikka mitä. Ja ei se talla mene pilalle kun sen irrottaa ja kääntää toisinpäin.

On ne niitten 60-luvun Fenderienkin arvo ensin laskenut tasaisesti, mutta sitten se saavutti pohjan ja alkoikin nousemaan. Nykyään tuntuu että yllättävän monelle pelillä käy noin.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Parhaimmillaan historiantutkija on ilonpilaaja.
-Zetterberg
Lammikkovalas
16.03.2007 03:20:57
Itse kärsin tämän ongelman takia pitkään. Ei meinannut mistään löytää vasurille viisikielistä. Ongelma ratkesi kuitenkin kun eBaysta ostin nykyisen ykkösbassoni, ESP Custom shop-basson vuodelta 96. Parhaat kaupat mitä olen ikinä tehnyt.

Eli siis jos/kun et Suomesta löydä mitä haluat niin vilkaiseppas eBaysta.
I broke my G-string while fingering A minor
Wil-J
16.03.2007 10:11:54
Ales tekisi varmaan näpsäkän vasuribasson! http://www.avbasses.cz/
I'm your mama, I'm your daddy, I'm that nigga in the alley.
Quu
16.03.2007 15:36:47

Ales tekisi varmaan näpsäkän vasuribasson! http://www.avbasses.cz/

Saattaispa tuo tehdäkin, mutta en lämmennyt noille runkomuodoille.
okoranta
16.03.2007 15:43:23

Saattaispa tuo tehdäkin, mutta en lämmennyt noille runkomuodoille.

No tekee varmasti sellaisen kuin itse haluat. Paitsi käsittääkseni ei kuitenkaan tee suoria kopioita muiden valmistajien malleista. Korjatkaa jos olen väärässä..
Looginen Nero Behkutalli #2
Lammikkovalas
16.03.2007 16:16:55
Nyt kun menin aiemmin jo julistamaan kuinka eBayn soitintarjonta on paljon laajempi kuin missään Suomen kaupoissa,niin piti mennä vielä ihan huvikseen tutkailemaan, että löytyisikö sieltä jotain mielenkiintoista. Nyt mietinkin jo vakavasti, että kannattaisiko ostaa jompikumpi näistä

http://cgi.ebay.com/NEW-LEFTY-SWAMP … QQcategoryZ4713QQrdZ1QQcmdZViewItem

Ei varmaankaan tulisi toista samanlaista vastaan tässä maailmankolkassa :D
I broke my G-string while fingering A minor
Pallisti
17.03.2007 10:35:32
Niin no tommonen basson tettäminen olisi aika kova juttu. Onhan niitä rakentajia Suomessa huomattavia määriä.
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.org www.myspace.com/collarboneband
Quu
17.03.2007 10:55:01 (muokattu 17.03.2007 10:58:58)

Nyt kun menin aiemmin jo julistamaan kuinka eBayn soitintarjonta on paljon laajempi kuin missään Suomen kaupoissa,niin piti mennä vielä ihan huvikseen tutkailemaan, että löytyisikö sieltä jotain mielenkiintoista. Nyt mietinkin jo vakavasti, että kannattaisiko ostaa jompikumpi näistä

Ei varmaankaan tulisi toista samanlaista vastaan tässä maailmankolkassa :D

Liikaa kieliä ja liian pitkällä :P

Niin no tommonen basson tettäminen olisi aika kova juttu. Onhan niitä rakentajia Suomessa huomattavia määriä.

Ja maksaa melkolailla... Oh well.

Tein nyt kuitenkin niin, että tilasin tuon rockbass streamer standardin, siinä kun on 30pv palautusoikeus, niin jos se osoittautuu huonoksi niin se lähtee takaisin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)