Aihe: Mitä nuo eri kapuloiden merkinnät tarkoittaa
1
whitewolfbassman
13.03.2007 21:09:43
Itse ostin juuri itselle sähkö pädit (lue siis sähkäri rummut ala millenium), omaa "studiota" varten siia koti sellaista.

Ise olen hämilläni eri merkinnöistä 2A,3B,5B,5A,7A.. mitä nuo tarkoittaa eri kapuloissa ? Materiaalieja kun on puusta hiilikuituun.

Kysyn tätä tyhmänä koska itse olen Tyhmä basisti/keyboardististi, joka osti itelle myös sähkärirummut ?

Oisko ammattilaisista avuksi toiselle kotistutiooon..?

..Kiitos !
lkx
13.03.2007 21:26:27

http://www.tamadrum.co.jp/world/products/sticks/standard.html

Tuolta löytyy jonkinasteinen kaavio siitä, minkä paksuisia ja pituisia eri mallit ovat. Tamalla on myös omia merkintöjä käytössä, mutta tuolla on verrattu myös yleisiin...

Esimerkiksi siis 7A on lyhyt ja ohut, kun taas 2B on pidempi ja paksu. Itsellekin vähän utopiaa nuo merkinnät, kun on tottunut siihen että Taman tamminen 214B on hyvä keppi omaan käteen. :)
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
Magiz
13.03.2007 22:53:30
nuohan vaihtelevat aikalailla valmistajittain, esim vic firthin 5A on aivan erikokoinen kepula kuin Pro Markin vastaava. itse käytän regaltipin Rock kapuloita.

peruskäsityshän kuitenkin on se, että mitä pienempi numero sen paksumpi ja jytympi kapula.
Keep it Fresh
rm_wispila
15.03.2007 07:47:23
Vaihtelua löytyy merkeittäin. Sama juttuhan on vaatteissakin...

Onko muuten tullut vastaan 1:sen kapuloita (halkoja) vai onko tuo 2 paksuinta markkinoilta löytyvää ?
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
hollmi-5
15.03.2007 21:23:33
kun on tottunut siihen että Taman tamminen 214B on hyvä keppi omaan käteen. :) Samaa mallia olen käyttäny jo parikymmentä vuotta. Kaikkea olen kokeillut, mutta aina O214B tuntuu parhaalta. Kova, mutta kestävä.
hollmi-5
15.03.2007 21:59:47
Taman O214B:

O: oak, eli tammi
2: en tiedä...
14: kapulan paksuus milleissä
B: ball head. P on popular...
Silvio Dante
15.03.2007 23:30:09
Itse olen hämilläni eri merkinnöistä 2A,3B,5B,5A,7A.. mitä nuo tarkoittaa eri kapuloissa ? Materiaalieja kun on puusta hiilikuituun.

Tuolla näyttäis olevan jotain aiheesta:
http://www.pearldrum.com/2002_techspeak/drumsticks.asp
Ote Hemmon artikkelista: Beer Cunt Tavastialla 23.09.2006 "Raahattiin sammunut Silppuri kainaloista pihalle ja jätettiin se nojaamaan seinää vasten. Rai-rai. Kostea ilta."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)