Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 536 37 38 39 40121 122 123 124 125
Super-Jari
12.03.2007 06:07:15
viestissä tosin oli räikeitä yhdyssana- ja kielioppivirheitä

Todella törkeää. Ihan väärällä alalla nuo ihmiset!
FensonGibder
15.03.2007 15:22:18
Paikka: Aleksi

Kokeilin 2600e kitaraa jossa kielet otti kiinni vääriin nauhoihin vähän joka puolella lautaa.

"Ei se haittaa kun soittaa kovemmilla säröillä."

JIIIIII-HAAA!
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
zeme
15.03.2007 16:06:56
Paikka: Aleksi

Kokeilin 2600e kitaraa jossa kielet otti kiinni vääriin nauhoihin vähän joka puolella lautaa.

"Ei se haittaa kun soittaa kovemmilla säröillä."

JIIIIII-HAAA!

haha, ei morjens :D..
No problem. http://www.mikseri.net/haulu/ http://koti.mbnet.fi/haulu/
ödö
15.03.2007 16:15:41
Helsinki DLX:
Päivää, onko viidelle efektille sopivaa muuntajaa ?
Myyjä : Ne on loppu, hae keskustasta, saat nopeimmin.
Kiitos ja näkemiin...

Levytukku:
Päivää , löytyykö vibe-efektiä ?
Myyjä: Joo, ne on tuolla kaapissa.....
Kävin kattomassa lukitun kaapin lasin takana ja myyjä jatkoi kahvinjuontia.
Kiitos ja näkemiin.

Muuntaja ja vibe tuli saksasta kolmessa päivässä !!!!
npk
15.03.2007 16:17:46
Helsinki DLX:
Päivää, onko viidelle efektille sopivaa muuntajaa ?
Myyjä : Ne on loppu, hae keskustasta, saat nopeimmin.
Kiitos ja näkemiin...

Levytukku:
Kiitos ja näkemiin.

Muuntaja ja vibe tuli saksasta kolmessa päivässä !!!!

Toivottavasti joku näistä asiakaspalvelun ammattilaisista seuraa tätä keskustelua :)
"Oh by the way, which one's Pink?"
oiva tumpeloinen
15.03.2007 16:27:12
Toivottavasti joku näistä asiakaspalvelun ammattilaisista seuraa tätä keskustelua :)

En mä nyt tiedä, että onko se homma noin hirveää. Levytukun homma pikkaisen kuulostaa oudolta palvelulta, jos se tosiaan noin meni, mutta ei mun mielestä tuossa DLX:n tavassa ole mitään vikaa.

Just kävin pari päivää sitten siellä kyselemässä vähän osia. Sanoi, että ei näytä olevan hyllyssä, ja varmasti saan sen nopeammin esim. Millbrookista. Lupasi kyllä tilata osan, jos niin haluaisin. Mun mielestä on todella hyvää asiakaspalvelua, että myyjä kertoo, mistä sen saa nopeiten, eikä yritä vedättää kotiin päin, jotta sais omaan kassaan ne muutamat hilut. Ihan samaan tapaan Kitarapajakin joku aika sitten käännytti Millbrookiin, kun oli potikat loppu sillä hetkellä. Eipähän tarvinnut odotella viikkotolkulla jotain pikkusälää...
Ronsto
15.03.2007 16:56:06

Jospa jotain hyvääkin, Turun F-Musiikista olen saanut hyvää palvelua aina. Kävin sitten potkimassa renkaita tai ostamassa, niin aina ollaan oltu asiallisia ja jopa ystävällisiä.

Ehdottomasti hevikomppia tälle. Sakke (joo joo, on peer guntin rumpali) on helvetin hyvä tyyppi.

Iso plussa siis Turun F-musiikille.
Mystisesti hintahtavat romantikot #2
kimurantti1
15.03.2007 17:28:14 (muokattu 15.03.2007 18:19:59)
Levytukku:
Kiitos ja näkemiin.

Ei ole mitenkään tarkoitus vinoilla sulle, mutta kyllä tässä on tyhmyys vähintäänkin molemminpuolista. Asiakaspalvelu olis voinut olla aktiivisempaa toki, mutta mikset sanonut suoraan, että haluat kokeilla? Sen kummemmin ketään puolustelematta, voisiko olla, että myyjä oletti sun ensin käyvän katsomassa, että löytyykö mitään kiinnostavaa, ja sitten kysyvän jos haluat kokeilla jotain? Ei yhtään kaukaa haettua tai typerää. No mähän en ollut paikalla, joten en tietysti tiedä tilanteesta yhtikäs mitään. :-)

Eikä toisen huonosta asenteesta kannata ottaa mallia. Musta paras lääke jonkun ehkä ylimieliseen asenteeseen on käyttäytyä itse asiallisesti, ja antaa toisen itse huomata kuinka typerästi käyttäytyy. En ketään halua osoitella sormella, mutta musta moni muukin tässä ketjussa kerrottu tapaus menee ihan molemminpuolisen typeryyden piikkiin..
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
JuSu
15.03.2007 17:32:07 (muokattu 15.03.2007 17:32:48)
Sitten kauppiasta hirvittää, kun koulusta tulee kakarat niittivyöt kilisten "kokeilemaan" näitä soittimia likaisin sormin.

Siinä penskat sitten vääntävät uusinta slayerin riffiään tarkoituksenaan ainoastaan tappaa aikaa ja esittää kavereilleen kovaa jätkää.

Tässä on valitettavasti pointti.

Toisaalta ei saisi yleistää, ja asiakkaita ne nuoretkin ovat. Joillain myös on rahaa takana aikalailla enemmän kuin vaikkapa opiskelijoilla, pappa eller mamma betalar...

Jos myyjällä on aikaa ja pokkaa, niin ylipalvelu toimii. Ei se teini siinä kauaa kavereilleen veivaa enttersändmäniä, kun myyjä häärii vieressä esittelemässä kamppeita, kyselemässä ja auttamassa terhakkaasti kuin terrieri. Vaatii myyjältä myös hiukka tilannetajua vetäytyä ennenkuin tapahtuu totaalisia ylilyöntejä, mutta tosiostaja on tyytyväinen palvelusta, kun taas ajantappaja tuntee olonsa kiusaantuneeksi ja häipyy.

Onhan siinä se vaara, että ahdistunut nuori ei sitten tule uudestaan edes ostotilanteessa, mutta toisaalta voi muistaa saaneensa palvelua ja siksi ehkäpä palajaa?

Tiedä häntä. Mä olen saanut musaliikkeissä keskimäärin aika hyvää palvelua, kerran ajettu DLX:stä tylysti pihalle sulkemisajan lähestyessä (josta kirjoitin reklamaation ja sain johtoportaan pahoittelut). Toinen mieleen tuleva, tähän ketjuun paremmin sopiva, tapahtuma sattui, kun kävin ohikulkiessani F-musiikissa kyselemässä tele-mallisia potikannuppeja (Huttuselta puhelimitse tiedusteltu, hinta 15 mk/kpl). Aikansa laatikoita tongittuaan Fra... siis myyjä napautti nupin tiskiin ja ilmoitti hinnaksi 40 mk. Nikottelin hetken ja kysyin perustetta kovalle pyynnille. "Kato Fender maksaa".... Poistuin kadulle hymyilemään, ilman nuppia.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
Wolfie
15.03.2007 20:54:50
Aika hauska tilanne oli kerran kun kävin kysymässä stratocasterin sellaista pleksiä, jossa olisi sitten mikit ynnä muut härpäkkeet kiinni. No, eihän heillä niitä ollut, arvatenkaan siksi koska sellaisia ei varmaan ihan joka päivä kysellä. Raha poltteli taskussa, joten ajattelin käyttää sen tilaamisen sijaan johonkin muuhun, ja kun musiikkiliikkeeseen asti helvetin lähiöistä olin pyöräillyt niin päätin siinä samalla kokeilla nailonkielisiä akustisia.

Höyhenenkevyen tatsini vuoksi myyjä ei ilmeisesti kuullut soittoani, vaan luuli minun poistuneen liikkeestä. Kuulin sitten kauempaa kun hän ihmetteli toiselle myyjälle, jolta olin kysynyt lupaa kitaran kokeilemiseen, että joku oli käynyt kyselemässä kitaran elektroniikkaa. Tilanne oli huvittava, ja vaikka tunsin sielussani tuskaa ja häpeää, hymyilin myyjälle poistuessani liikkeestä. Ei sillä, että hänen kommentinsa olisi tyhmä ollut, tai töykeä, ei suinkaan, lähinnä väin humoristinen - klassinen "haukun pomoa ja hän onkin selkäni takana" -tilanne.

Kyseisessä liikkeessä en kuitenkaan sen jälkeen enää käynyt, sillä tunsin liikkeen tiloissa jotain pahoja voimia. Ne eivät halunneet minua sinne. Ei sitä koskaan sanottu, mutta totta vie aistin sen. Ehkä liike oli rakennettu intiaanien hautausmaan päälle tai jotain. Joka tapauksessa nyttemmin liike on lopettanut, ja kaupugissa on uusi toisella paikalla. Johtuneeko vanhemmasta palvelusväestä, mutta olen saanut heiltä todella mukavaa palvelua. Kirjan tilatessani oikein jopa tekstiviestillä ilmoittivat kun se saapui - viestissä tosin oli räikeitä yhdyssana- ja kielioppivirheitä, mutta mitäpä siitä.

Hmm... Ennen kuin katsoin omasta kuvastasi paikkakunnan, heitin veikkauksen 95,64 % tarkkuudella paikkakunnasta ja liikkeistä. Oikeaan näköjään osuin...
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
Fide
15.03.2007 21:12:47

Mulle on aikoinaan musiikkiliikkeen omistaja soittanut kotiin perään ja ilmaissut, että anti sit olla viimeinen kerta kun keskustelet liikkessä muiden asiakkaiden kanssa...

Olin aiemin päivällä tavallaan puuttunut liikkeessä myyntityöhön, kun eräälle rouvalle myytiin elektroakustista Ibanezia, kun rouva halusi ostaa miehelleen lahjaksi edullisen kitaran puhtaasti kotisoittoon. Tarjouduin soittelemaan kolmea kitaraa vuoron perään, jotta rouva voisi valita omasta mielestään kauneimmin soivan... hän valitsi kalleimman ja ilman mikitystä.

...tästä syystä siis sain puhelun illalla kotiin... oli käynyt tämä episodi kovasti rengin egon päälle...

Kitara, jota renki kovasti myi oli tuota halvinta mikitettyä Ibanezin sarjaa, ja minun mielestäni soi kuin pyykkilauta, eli yksilö ei ollut kovin kummoinen (mitä en siis tuonut ilmi rouvalle, vaan kunhan soittelin ja hän teki itse valinnan). Ilmeisesti oltiin ajateltu laittaa skitta tälle rouvalle mukaan, kun ei muuten mennyt kaupaksi ja minä menin sössimään "avuliaisuuttani" koko juonen.

Sen verta sydämistyin tuosta illalla saamastani puhelusta, että sen koommin en kyseiseen putiikkiin ole astunut ja taitaapi tilaukset mennä Saksaan tai naapurikaupunkiin... lienen pikkumainen :-/

...mitäpä minä turhaan sotkin itseäni toisten hommiin, eli poissa olin omalta paikaltani, myönnetään... mutta kannattiko siitä syystä ja rengin itsetunnon tähden todella soittaa pitkäaikaiselle asiakkaalle kotiin asti ja rivien välistä haukkua pataluhaksi?
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
zeme
15.03.2007 21:19:35
Mulle on aikoinaan musiikkiliikkeen omistaja soittanut kotiin perään ja ilmaissut, että anti sit olla viimeinen kerta kun keskustelet liikkessä muiden asiakkaiden kanssa...

Olin aiemin päivällä tavallaan puuttunut liikkeessä myyntityöhön, kun eräälle rouvalle myytiin elektroakustista Ibanezia, kun rouva halusi ostaa miehelleen lahjaksi edullisen kitaran puhtaasti kotisoittoon. Tarjouduin soittelemaan kolmea kitaraa vuoron perään, jotta rouva voisi valita omasta mielestään kauneimmin soivan... hän valitsi kalleimman ja ilman mikitystä.

...tästä syystä siis sain puhelun illalla kotiin... oli käynyt tämä episodi kovasti rengin egon päälle...

Kitara, jota renki kovasti myi oli tuota halvinta mikitettyä Ibanezin sarjaa, ja minun mielestäni soi kuin pyykkilauta, eli yksilö ei ollut kovin kummoinen (mitä en siis tuonut ilmi rouvalle, vaan kunhan soittelin ja hän teki itse valinnan). Ilmeisesti oltiin ajateltu laittaa skitta tälle rouvalle mukaan, kun ei muuten mennyt kaupaksi ja minä menin sössimään "avuliaisuuttani" koko juonen.

Sen verta sydämistyin tuosta illalla saamastani puhelusta, että sen koommin en kyseiseen putiikkiin ole astunut ja taitaapi tilaukset mennä Saksaan tai naapurikaupunkiin... lienen pikkumainen :-/

...mitäpä minä turhaan sotkin itseäni toisten hommiin, eli poissa olin omalta paikaltani, myönnetään... mutta kannattiko siitä syystä ja rengin itsetunnon tähden todella soittaa pitkäaikaiselle asiakkaalle kotiin asti ja rivien välistä haukkua pataluhaksi?

Ohhoh, aika ihmeellinen myyjä, kun kerran vielä meni kaupaksi se kallein vaihtoehto.. Olisi myyjän pitänyt olla vaan tyytyväinen.. KUmmalista käytöstä..
oiva tumpeloinen
15.03.2007 21:23:36

Olipa jännä juttu. Kyllä mun mielestä voi ja pitää pystyä menemään jeesaamaan toisia ostajia. Joskus noissa liikkeissä kuulee muutenkin niin hatusta vedettyä legendaa myyjiltä, että pakkohan siihen on jotain sanoa, ettei tietämättömiä ihan päin näköä k*sta.
zeme
15.03.2007 21:33:00
Olipa jännä juttu. Kyllä mun mielestä voi ja pitää pystyä menemään jeesaamaan toisia ostajia. Joskus noissa liikkeissä kuulee muutenkin niin hatusta vedettyä legendaa myyjiltä, että pakkohan siihen on jotain sanoa, ettei tietämättömiä ihan päin näköä k*sta.

Niinpä, tosin kerran, kun olin käymässä Tampereen legenraarisessa Ahosen musiikissa, niin sinne sitten tuli poika isänsä kanssa ostamaan ensimmäistä kitaraa.. siinä sitten se Ahosen se vanha mies esitteli jotain Jacksonin floikallista halppis v-kitaraa ihan tohkeissaan ja selitti kuinka hyvä se on ja mitä hienoja juttuja sillä floikalla saa aikaseksi.. mitein vähän aikaan, että pitäskö sanoo noille, että se jätkä kyllä nyt vähän selittää omiaan tuosta halppis kitarasta ja että tuutte maksamaan ylihintaa moisesta kitarasta..

Vielä yks juttu tuosta Ahosen musiikista, kun yhen toisen kerran kävin siellä ja kattelin siinä, että siellähän on se keltasen värinen ibanez rg550 ja siinä sitten oli numero lappunen 1059.. Kattelin sitä, että mitäs toi nyt tarkoittaa, kysyin sitten siltä papalta, että onko toi viä markkoja vai euroja, se sano että "euroja toi tarkoittaa, sillä hinnalla voin myydä sulle"..
En kyllä ikinä maksaisi sellasta hintaa, vaikka oiskin ihan täysin käyttämätön sieltä vuodelta -90 ja käpy..
Anti
15.03.2007 21:41:10

Tuli mieleen tässä, kun kaveri mainitsi että Oululaisessa musiikkiliikkeessä asioidessaan myyjä oli tyrkyttänyt kovasti halvempaa mallia, kun tämä itse oli tykästynyt ja paremmaksi todennut kalliimman mallin.
kalamies#27 >-)))>
Guitar Hero
16.03.2007 01:16:00
Tuli mieleen tässä, kun kaveri mainitsi että Oululaisessa musiikkiliikkeessä asioidessaan myyjä oli tyrkyttänyt kovasti halvempaa mallia, kun tämä itse oli tykästynyt ja paremmaksi todennut kalliimman mallin.

Joo kyse on kato myyntikatteista.. Näin ainakin oli gigantissa työskennellessäni ja luulisin ton olevan ihan yleinen käytäntö kaypallisella alalla. Eli on tietyt tuotteet, missä on hyvä kate ja sitten on sellasia tuotteita, mitä kauppa itse asiassa joutuu myymään tappiolla. Mullekki aina toitotettiin, että "koita myydä tota ja tota telkkaria.. siitä me tienataan eniten". Sitten mä en enää ollutkaan siellä työssä
Come to the dark side. We have cookies
www.sweetmoses.net
StringPervert
16.03.2007 09:01:17
-"Onko teillä semmosta.."
-"EI!"

No olihan niillä sit kuitenkin.
Dj.Dumbass
16.03.2007 09:18:08
Ylivoimaista parhautta on Imatralainen osaaminen; olen paikallisesta tilannut reilu 2 vuotta sitten pearlin pedaaliin varaosan, eikä ole vielä kuulunut. Muutenkin ihan paska paikka; hinnoittelu kusee, kaikki pitää aina tilata ja asiakasPALVELU on täysin hakoteillä...
Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...!
Simo78
16.03.2007 09:30:37
Helsingin f-musiikissa kävin kysymässä onko elixirin kieliä? Myyjä(jos nyt voi myyjäksi kutsua) katsoi koko ajan kengän kärkiä ja osoitti sanaakaan sanomatta kielihyllyä=) No en kyllä ois menny koko paskaan, mutta oli kiire. Toinen Helsingin helmi on DLX, en sinnekään mene kuin välttämättömän pakon edestä. Jotain kun kysyy niin eivät tiedä ja ohjaavat seuraavalle myyjälle joka ei hänkään tiedä mitään. Suosittelen itse musamaailmaa ja kitarapajaa, ainakin tietävät asioista...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)