Aihe: JAK on kuollut.
1 2
drlecter
15.03.2007 18:08:50 (muokattu 15.03.2007 18:09:06)

Tuola soitinrakennuspalstalla tästä oli jo aihe, mutta minusta tämä uutinen pitää laittaa myös tänne.

Reilu viikko sitten olin kasvotusten hänen kanssaan ja nyt sitten näin.
Kuten sanoin aiemmin, liian aikaisin lähti.

Osanottoni.
Traditional
15.03.2007 18:11:12
JAK on kuollut.

Maamme parhaita soitinrakentajia. Otan osaa.
"eine makaronit oikeesti kasva puissa. -Mähän sanoin että ne kasvaa maassa" minä
poppamies
15.03.2007 18:18:14

Kun itse aloitin soitinrakennusharrastuksen parikymmentä vuotta sitten niin Ala-Kuha oli Kaustiella. Kun en tiennyt kitararakennuksesta paljon mitään ja kaikki muut jotka olivat tietävinään kaikkea rakentamisesta sanoivat että ei missään tapauksessa saa käyttää muuta kuin niitä tai näitä liimoja niin soitin Jussille. Oli helpottavaa kuulla häneltä ettei kitaranrakennus ole mitään rakettitiedettä ja voi huoletta käyttää tavallisia puuliimoja. Niin hänkin teki.
G strings are for strippers!
Prkl
15.03.2007 18:27:37 (muokattu 16.03.2007 07:01:52)
Viime maanantai-iltanahan tämä tapahtui ja on kyllä erittäin surullinen asia. Varsin tuttu tyyppi oli ihan henkilökohtaisestikkin.

Edit: siis maanantai-iltana eikä tiistai, ajantaju ei meinaa oikein toimia
R.I.P. J.A-K
Wahi
15.03.2007 19:27:00
Ohhoh, minkäs ikäinen herra oli?

RIP tosiaan.

Vielä kun itse ajattelin, että jossain vaiheessa voisi ES-335:n äijältä tilata.
Rölölöö!
Joees
15.03.2007 19:35:30
Mulla oli kans suunnitelmia :-/
Mutta näin kävi, ison homman on mies tehnyt.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
charvette
15.03.2007 19:41:14
Jussi oli syntynyt 1952. Hain häneltä tilaamani Minibirdin lauantaina ja juteltiin siinä pitkät pätkät kitaroista ja lennokeista kun huomasin hahmollaan olevan rungon verstaalla. Jussi kertoili haaveista ryhtyä rakentamaan oikeata lentokonetta lähitulevaisuudessa ja siitähän juttua piisasi (olen ex. lentäjä ja itsekin ollut rakentamassa experimental lentokonetta).
Kitara on kertakaikkiaan hieno - sellaista ei kaupasta saa millään rahalla.
Mies oli hieno - iso lovi jäi sille saralle.
Karipiirto
15.03.2007 19:43:19 (muokattu 15.03.2007 19:46:08)

Onkos tämä se sama kaveri, joka sen ilveskitaran suunnitteli? Jos niin niin kiitos vain siitä että sai minut ja jopa äitini innostumaan soitinrakennuksesta. Ja osanottoni myös:-/

Edit. Ei ilmeisesti tai ainakaan ei sivuilla mitään lukenut kyseisestä vermeestä. Mutta surullista silti ja toivottavasti herran soittimet soivat vielä pitkään.
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
Wolfie
15.03.2007 19:46:10
Ohhoh. Melkomoinen uutinen, varsin ikävä sellainen.

En ehtinyt toteuttaa hiljaista aiettani tilata herralta soitin jonkinlainen. Sen verran positiivinen kuva on ollut JAK-tuotteista, että olisin varmaankin tilannut soittimen taloudellisen tilanteen tasaantuessa suuntaan tai toiseen.

Hyvien soitinten rakentajia ei liian paljoa löydy. R.I.P.
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
Bertrand
15.03.2007 20:00:50
Mihin vuonna 1952 syntynyt mies kuoli?
JeKo
15.03.2007 20:05:11 (muokattu 15.03.2007 20:12:48)

R.I.P.

nimimerkillä yhden Jakin omistaja.

Täytyy vielä mainita että Jussi oli erittäin mukava mies kaikinpuolin! Aina jaksoi innostua kysymyksistä ja kitaransäädöstäkään ei ikinä ottanut maksua. Kitaran tunnearvo pomppasi nyt kyllä niin korkeelle että en taida ikinä luopua siitä.
Tammiyön kilta Mikseri MySpace
Instrumentaalikitarointia Mikseri
tiku
15.03.2007 20:11:32
Mihin vuonna 1952 syntynyt mies kuoli?

Sairaskohtaus luki lehdessä.
Tunsin Jussin jo vuodelta -89, kun hän teki minulle "lyhytkaulaisen" bassoni.
Todella hyvä peli ja saundi on se joka Jussille oli tärkeää.
Muistan kun kuunneltin Bill Hotan ensimmäisiä äänitteitä. Naurettiin ja kuunneltiin... Biiseistä tuli hyvälle tuulelle, niinkuin Jussin kanssa yleensäkin
Juustonaksu
15.03.2007 21:04:49
Enpä ole koskaan kasvotusten tavannut, mutta kättensä jälkeä olen muutaman kerran päässyt ihailemaan. Ei ole Suomen soitinrakennus koskaan enää ennallaan.

Kevyet mullat.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
zeme
15.03.2007 21:10:14
Voi, todella harmi, että meni, otti ja kuoli. Levätköön rauhassa.
Itselläni ei ollut mitään kokemuskia JAK soittimista, mutta Jussi olisi ollut yksi mahdollinen vaihtoehto, jos ja kun rupean joskus tilaamaan custom kitaraa..
No problem. http://www.mikseri.net/haulu/ http://koti.mbnet.fi/haulu/
Prkl
15.03.2007 21:33:22
Kyllä, sydänkohtaushan se oli. Vit**taa kans se ettei enää pääse näkemään Bill Hota & Pulvers:ia livenä, ne oli aivan mahtavia keikkoja ne..
R.I.P. J.A-K
LaXu
15.03.2007 23:10:19
Ikävä juttu. Juttelin tovin herran kanssa kun oli Helsinki Guitar Showssa esittelemässä keppejä ja mukavan oloinen kaveri oli ja kitarat todella upeita.
charvette
15.03.2007 23:27:35
Te kaikki jotka tässä keskustelussa käytte:
Jos ja kun saatte kuvia aikaiseksi Jussin kitaroista, ottakaa yhteyttä:
Teen sivut jonne kerään toimitetut kuvat - pala Suomalaista soitinrakennusta.
sonata
15.03.2007 23:34:21

Kyllä vähän tuli yllätyksenä itselle ainakin kun monesti jutellut miehen kanssa ja sitten hänen nimensä lukee kuolinilmoituksissa. Ja vielä tosin edellisenä päivänä ennen hänen kuolemaa nähnyt kyseisen mestarin.

Upeita soittimia hän teki! ei voinut kun ihailla. RIP
moro
Progressiveland
16.03.2007 06:36:52

lähti kyllä rautaisen ammattitaitoinen kaveri.parikertaa nähnyt ja jutellut,leppoisa ja kiiretön kaveri kuten mainittu.mukava mies.itellänikin oli tarkoitus parin vuoden sisään tilata kitara.jaksamisia omaisille ja rauhaa jussin muistolle!
kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene http://www.mikseri.net/artists/paskojavitseja.50197.php
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)