Aihe: Olisko kellään tietoa akustisestani?
1
Wallesmanni88
08.03.2007 22:21:27

Eli siis se on tollanen teräskielinen.
Merkki: Hondo
Malli: H 124

Toi on itseasiassa joku isäukon kitara mikä on nyt viimiset 10(?) vuotta roikkunut seinäkoristeena. Haluaisin vain tietää että kuinka hyvällä/huonolla kitaralla oon tässä opetellut soittamaan =) Netistä en oikeen löytänyt mitään kunnollista tietoa.
flattopguitar
09.03.2007 08:37:44
Jos skaala on 1....10 ja ykkönen on 5euron kirppari akustinen itäsaksasta, joka ei pysy vireessä ja kuulostaa hirveältä ja kymppi on joku Santa Cruzin kolmen+ tonnin käsintehty kitara, niin Hondo on 3-4.
AZa
14.03.2007 22:00:40 (muokattu 14.03.2007 22:01:13)
Itelläkin on joku vanha rämähondo, johon laitoin uudet kielet. Malli taitaa olla H308A. Mitä sanoo mnetin kitaratietäjät tästä? :D

Ei tämä omaan korvaani ainakaan ihan kauhelta kuulosta.
Kefiiri
15.03.2007 11:49:37 (muokattu 15.03.2007 11:52:01)
Ilmoittaudun myös Hondokerhoon. Malli on H90N. Kakskyt vuotta sitten piruuttani ostin kahdella sadalla markalla, kun oli niin siistiä työtä ja näppärän pieni. Sen halvemmalla muistaakseni ei uutta akkaria saanut mistään.

Vieläkin toimii mainiosti. Lapa on kolauttaessa katkennut pariin kertaan, olen liimannut sen suunnilleen samaan asentoon takaisin. Etevä ja huoleton rämpyttelysoitin. Intonaatio ok ja soundi myös.

Ajan mittaan kaulan liitos tuppaa monissa akkareissa antamaan periksi ja kaulan asento muuttuu niin että kielet lopulta ovat puolen kilometrin korkeudella otelaudasta. Tässä värkissä ei ole merkkiäkään moisesta. Pohjan sauma on hiukan auennut peräpäästä, täytyy joskus turauttaa liimaa väliin.

Muok Muok: Ai teilläkö olikin teräskielisiä? Mun on nylonkielinen.
Veikko
15.03.2007 12:18:21
Yhteen Hondoon olen törmännyt matkan varrella. Ei sitä soittimeksi pystynyt luokittelemaan.
"Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno" (Ef 5:18).
Krice
16.03.2007 14:25:56 (muokattu 16.03.2007 15:11:13)

tommonen on siis kyseessä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=373862.jpg (on kokenut kovia kyllä :D)

Minä löysin isäukon vanhan kitaran, joka on hiukan samanlainen Korea-Hondo, mutta tummempaa puuta ja reiän ympärillä on värikäs ornamentti. Soittelin sillä 5-vuotiaana joskus.. 1979.. Se on todella "relikoituneessa" kunnossa, ajattelin alkaa kunnostamaan sitä.

Pari kuvaa:
http://koti.mbnet.fi/paulkp/pics/hondo1.jpg
http://koti.mbnet.fi/paulkp/pics/hondo2.jpg
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Kefiiri
16.03.2007 18:23:44
kuvaa:
http://koti.mbnet.fi/paulkp/pics/hondo1.jpg

Toihan on melkein kun se mun Hondo mistä aiemmin selitin. Noi pyörylät tossa tallassa vaan on mulla mustat. Niiden alla on kaiketi ruuvin kannat, muistaisin joskus kädellä kokeilleeni kopan sisältä että siellä olis oikein mutteritkin. Ei ihan tyylipuhtain ratkaisu mutta eipä pomppaa talla silmille!

Tossa varmaan kanssa ne kannen ja pohjan reunalistat on vaan maalattu, eikä mitään oikeata listaa?

Ärhäkkä värkki ehdottomasti. Kantsii laittaa kuntoon.
Krice
16.03.2007 21:17:00

Tossa varmaan kanssa ne kannen ja pohjan reunalistat on vaan maalattu, eikä mitään oikeata listaa?

Maalatut on. Innoissani etsiskelin netistä, että onko kyseessä harvinainenkin vekotin, mutta Korea-malleista saa nykyisin ehkä jotain.. 20 euroa.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Kefiiri
18.03.2007 13:49:32
Korea-malleista saa nykyisin ehkä jotain.. 20 euroa.

Juu, eihän tämmöset vaneritötsät varmaan koskaan hirmuiseen vintagearvoon nouse. Vielä jos on tällanen vähä pienikokoisempi malli niin se ei vissiin klassisen musan soittoon ole hyvä, kun kaulakin on verrattain kapea. Eikä tietty ylettömän kantava ole toi äänikään.

Mutta mainio yleisrenkutusvehje silti. Ei kaikki halpikset ole yhtä tasapainosia kokonaisuuksia, ja tosta kaulasta tykkään oikeesti. Oon miettiny että jos kyhäis kokeeks sähkiksen missä olis saman mallinen kaula. Vois olla mielenkiintoinen soitettava.

Niitähän on semmosia vanhoja venäläisiä teräskielisiä, joissa kaula on nylonkielisen mallinen. Ovela tuntuma kun teräskielet on yhtä kaukana toisistaan kuin nylonkielisessä. Kaulan profiili niissä kyllä on semmoinen että sitä ei jaksa oikein huumorimielessäkään. Jaa, palataanpa offtopicista takaisin asiaan:

Kyllä sun toi kitara kannattaa kuntoon laittaa. Sitä on huoleton fiksailla, ja lopputuloksena oletettavasti ihan käyttökelpoinen peli.
El_Jyrkkä
22.12.2008 18:45:16
Juu, eihän tämmöset vaneritötsät varmaan koskaan hirmuiseen vintagearvoon nouse. Vielä jos on tällanen vähä pienikokoisempi malli niin se ei vissiin klassisen musan soittoon ole hyvä, kun kaulakin on verrattain kapea. Eikä tietty ylettömän kantava ole toi äänikään.

Mutta mainio yleisrenkutusvehje silti. Ei kaikki halpikset ole yhtä tasapainosia kokonaisuuksia, ja tosta kaulasta tykkään oikeesti. Oon miettiny että jos kyhäis kokeeks sähkiksen missä olis saman mallinen kaula. Vois olla mielenkiintoinen soitettava.

Niitähän on semmosia vanhoja venäläisiä teräskielisiä, joissa kaula on nylonkielisen mallinen. Ovela tuntuma kun teräskielet on yhtä kaukana toisistaan kuin nylonkielisessä. Kaulan profiili niissä kyllä on semmoinen että sitä ei jaksa oikein huumorimielessäkään. Jaa, palataanpa offtopicista takaisin asiaan:

Kyllä sun toi kitara kannattaa kuntoon laittaa. Sitä on huoleton fiksailla, ja lopputuloksena oletettavasti ihan käyttökelpoinen peli.

Tuo vintagearvo hieman riippuu, sillä hondoahan on kahta erilaista; Hondo ja Hondo II, joka on siis tämä ko. "korean vanerikitara", josta pyydetään eBayssa sellaista 20-90 dollariin, riippuen mallista.

Itselläni on Hondo h119a Dreadnough -mallinen, 79 tai 80 isäni ostama kitara. Kyseinen kitara on kuitenkin mitä luultavammin vanhempi, ollut soitinliikkeessä useamman vuoden silloin.

etsiskelin mielenkiinnosta vastaavasta tietoa netistä, ja kerran törmäsin eBayssa vastaavaan, huomattavasti huonokuntoisempaan yksilöön, josta pyydettiin ~300_, oli siis briteissä.

Ymmärtääkseni nämä vanhemmat hondot ovat suht haluttuja hinta/laatu - suhteensa takia.

Jos kellään parempaa tietoa, kertokaa toki.
"Soitaksää kitaraa vai? Mahtaa olla kusta päässä."
epsu98
23.12.2008 17:23:45
Mulla on yamahan akustinen.Akustisella kannattaa alottaa.
Eemeli Laitinen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)