Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 543 44 45 46 47122 123 124 125 126
stratomaster
14.03.2007 19:26:29

täytyy sanoa että tää on rasittavaa. Aina joku rokkiäijä voittaa ja saadaan joku rockitausta. Tämä on syrjintää niitä kohtaan joita ei voisi vähempää kiinnostaa tuollainen venyttely. Joilla ei tosiaankaan ole kiinnostusta perehtyä tuollaiseen kitarointiin. Vaadimme hevitaustojakin! Tai mitä tahansa muuta, edes vaihteen vuoksi.

Viestin pointti ei ole haukkua musatyyliänne, vaan että haluamme muutakin!

Kaikkiahan ei voi koskaan miellyttää, eikä varmaan ole tarviskaan.
willie
14.03.2007 20:25:33
BigPapa: http://mp3.mikseri.net/hifi/b/bigpapa_-_sooloskaba72_bigpapa.mp3

Joku sentään muistaa vielä tremolon olemassaolon.. Täähän on kuin hieno elokuvatunnari !
Bassoa vuodesta 1972.
kimurantti1
14.03.2007 20:44:34 (muokattu 14.03.2007 20:59:14)
Onko kaikkien pakko olla monen tempun poneja? Minusta olisi esim. hieno hallita edes yksi tyylilaji hyvin ja jos se on vielä jollaintapaa omaperäistä niin aina parempi. Monet tunnistettavasti soittavat starat vetää sillä omalla stailillaan, ja se on tehnyt ne tunnetuiksi, ei se että vetää laidasta laitaan vähän sinnepäin.

Ei tietenkään. Kyllä mä diggailen soittajia, jotka vetää sitä omaa juttuaan aivan häikäilemättömästi kaikkialla, ja kaikessa yliampuvuudessaan se kuulostaa makeelta. Musta paras kehu mitä soittajalle voi antaa, on myönnytys omasta tunnistettavasta tyylistä.

Mutta täällä muusikoiden.netin skaboissa ollaan itse kukin sen verran aloittelijoita (mitenkään väheksymättä kokeneempia soittajia joita täällä pyörii), eikä suurimmalla osalla ole sellaista omaa tyyliä. Mä kun uskon, että oman tunnistettavan tyylin kehittäminen vaatii myös jonkin verran yleissivistystä musiikin saralta. Ei välttämättä niin, että jokaista tyyliä pitäisi osata vetää uskottavasti, mutta varmaan suurin osa oman tyylin kehittäneistä soittajista on kokeillut kaikenlaista, ja poiminut soittoonsa vaikutteita muualtakin kun oman tyylinsä soittajilta.

E: Tarkoitan, että kyllä kaikki "oman tyylin" ulkopuolelta pomitut jutut kompensoi toisia tyylejä. Jos pysyy pelkäästään yhden tyylin sisällä, jumiutuu helposti vain vanhoihin jo tehtyihin juttuihin, ja vaikka kuinka hyvin ne vetäisi, ei välttämättä sitä omaa tyyliä löydä koskaan.

E2: Täähän on vaan mun mielipide, mutta usein juuri niiden soittajien soitossa, jotka on kahlanneet useita tyylejä, on just sitä mitä mä kutsun hyväksi mauksi. :-)
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
BigPapa
14.03.2007 21:17:30 (muokattu 14.03.2007 21:28:53)

BigPapa: http://mp3.mikseri.net/hifi/b/bigpapa_-_sooloskaba72_bigpapa.mp3

Joku sentään muistaa vielä tremolon olemassaolon.. Täähän on kuin hieno elokuvatunnari !

Kiitos kiitos...8)...ja kumarrus...
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
stratomaster
15.03.2007 08:02:11

Jaa joo...kaljaa ja *Jalua....menköön, prkl!

Asiaa! Pelkäsin jo, ettet WW osallistu ollenkaan.
stratomaster
15.03.2007 08:16:31 (muokattu 15.03.2007 09:51:06)

Jostain syystä en saa kuunneltua tuota Ossin vetoa kuin puoleen väliin. Onko muilla sama ongelma?

Edit: Sain tuon lopulta muutaman yrityksen jälkeen toimimaan. Liekö serverin satunnaista kettuilua. Sikäli outoa, että myös eilen oli sama ongelma. Mutta nou hätä.
blaekie
15.03.2007 08:56:53

Jostain syystä en saa kuunneltua tuota Ossin vetoa kuin puoleen väliin. Onko muilla sama ongelma?

Kyll ainakin Windows Media Player 11:lla meni loppuun asti, ja lataus toimi kans ?
Nii onkii ...
willie
15.03.2007 21:06:13

Kyllä ainakin Winampilla millä nää kaikki kuuntelen, toimii ihan bueno.
Bassoa vuodesta 1972.
blaekie
16.03.2007 14:24:56

illu: Pannaas nyt kommentoiden lyhyesti:

Oliks mun veto niin huono ettei ansainnu kommenttia ollenkaan ;-)
Nii onkii ...
Illu
16.03.2007 14:56:30 (muokattu 16.03.2007 15:08:20)
illu: Pannaas nyt kommentoiden lyhyesti:

Oliks mun veto niin huono ettei ansainnu kommenttia ollenkaan ;-)

Hups, kyllä se täällä muistilapulla on... Jos se huono olisi ollut, niin haukuttuhan se varmasti olisi ;) Korjataans asia heti.
J.Hollström
16.03.2007 15:18:10
Hups, kyllä se täällä muistilapulla on... Jos se huono olisi ollut, niin haukuttuhan se varmasti olisi ;) Korjataans asia heti.

Arvostelut oli hyvää perusvetoa.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi - - - - Mighty Shade
Illu
16.03.2007 15:31:18
Arvostelut oli hyvää perusvetoa.

Joo, kauraa ei ollut tänään tarjolla, eikä muitakaan viljalajeja. En minä osaa oikein mitään syvällisiä analysoida. Ajattelin nyt pari sanaa laittaa, kun itsestäni on kivampi saada edes joku sanallinen kommentti, kuin pelkkä 0 poäng.
blaekie
16.03.2007 15:35:54

.. Jos se huono olisi ollut, niin haukuttuhan se varmasti olisi ;)

niin mä vähän aattelinkin, noinhan siin ois voinut käydä 8D hehee .. tnx,
Nii onkii ...
blaekie
16.03.2007 15:45:53

Joo, kauraa ei ollut tänään tarjolla, eikä muitakaan viljalajeja. En minä osaa oikein mitään syvällisiä analysoida. Ajattelin nyt pari sanaa laittaa, kun itsestäni on kivampi saada edes joku sanallinen kommentti, kuin pelkkä 0 poäng.

Illu: ok perusvetoa, ja tremolo jees, mutta miksaus oli jotenkin vähän vaisuna, eli soolo jäi vähän taustan peittoon, mut nää miksaushommathan on vähän makuasioita kans.
Nii onkii ...
Samuel P.
17.03.2007 22:49:22

Samuel P - Hyvää perusvetoa.

Samuel P: Taustaa kunnioittaen tässäkin mennään. Ihan mukavaa soittoa, jonkilainen "vau"-efekti jäi kuitenkin puuttumaan.

SamuelP: Ja perusmeininki jatkuu

Samuel.P- Raaka, hyvä kitarasaundi, hiukka hiljaa taustaan nähden ehkä, mutta hyvin tulee esiin kuitenkin. Tyylikästä palatusta kohdassa 0:45 - !

Kiitokset kommenteista. Hyvä ettei mua ainakaan vielä ihan rytätty, semmoisessa kiireessä tuli torstai-iltana heiteltyä tuo soolo, että meinasi jäädä laittamatta eteenpäin.
Jos joku ihmettelee kovaa suhinaa/hurinaa, niin se johtuu siitä että äänitin tuon jutun Shure SM-57:lla, joka oli kytketty tietokoneen mikkiporttiin, vahvistin oli makuuhuonevolalla. Eli tietokoneesta oli kaikki mahdolliset nupit kaakossa, että sain edes jotain kuulumaan :-)
blaekie
17.03.2007 23:08:22 (muokattu 17.03.2007 23:09:12)

Erikoinen soundi, ei minun makuuni. Soolo ok

Vähän honottava soundi. Miehellä on kyllä soittotaitoa ja todella hyvä tatsi. Hiukan ehkä jää ideat vähiin tässä soolossa.

linjaton veto, ei oikeen avaudu idea. Alussa ovela middle-pahvi-saundi :) Taitaa olla blaekieltä vähän tällanen puhditon välisoolo.. Parempaa on kuultu.

Kiitoksia kommenteista. Joo soolo oli mitä oli, ja oli pari "rankempaa" vetoa mullakin mut jätin pois, ku niitä rupes tulee jo muutenkin :-)
Toi saundi vähän yllätti et siitä ei tykätty, jotenkin itse viehdyin just tohon ibanezin "out of phase" mikitys soundiin, nyt tällä kertaa, mut ei se varmaan kaikista kuulosta hyvältä, oha se kyll semmonen nakkimakkarahomma vähäsen
Nii onkii ...
ilopertti
18.03.2007 04:00:10

ilopertti: Erinomainen idea tässä soolossa, tykkäätkös ACDC:sta? Pidin kovasti, iloista. Hyvä soundi.
Jos joku on juurevaa soittoa niin se on ACDC ja piste.

Eli tykkään ja paljon.

-alppu
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
Tigerstedt
18.03.2007 11:22:35

jos unohdin kommentoida jotain sooloa/sooloa sooloja niin ilmoittanette siitä minulle niin lisään kommentit
Unohdit tyystin minut :)
Still longing for fire.
Kuha
18.03.2007 12:36:34

Hieno soundi, oliko tonelab äänessä?
Sehän se, kelpo loota.
Kukoistan ainoastaan ruokapöydässä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)