Rokkimamma75 13.03.2007 10:00:39 | |
---|
Juu tiedetään tiedetään, kuuluis kosketinpuolelle mutta kysynpä teiltä ihanilta tutuilta silti. Tämmönen persaukinen kun on hankkimassa digipianoa niin tarvii ettiä sieltä halvimmasta päästä mistä voi. Soittotyyli on meikäläisellä niin laaja että polyfonian täytyy olla vähintään se 64 joten tätä halvemmat mallit ei käy. Rolandin saundista olen tykännyt aina, enkä tarvi/halua tingeltangeleita enkä muita rimputtimia - hyvä (tai kohtalainen) kosketus ja soundi riittää. HP 101:sta olen saanut hyvän tarjouksen, mutta sikaa säkissä ei viitsisi ostaa - tuo vanha akustinen piano kun on menossa vaihtokaupassa mukana. Musikantissa olisin käynyt testaamassa (muualta Jkl:stä ilmeisesti ei näitä saa) mutta sieltä löytyi vain tuo 102-malli joka kyllä oli kovinkin hyvän ja mieluisan tuntoinen. Nyt siis itse kysymykseen: OSAISIKO TEISTÄ JOKU KERTOA OLEELLISIMPIA KÄYTÄNNÖN EROJA NÄIDEN KAHDEN VÄLILLÄ soinnissa, tehossa, kosketuksessa jnejnejne? Liikkeessä kun ei osattu muuta sanoa kuin että 101:ssä ei ole näyttöä - mutta se onkin minulle täysin tarpeeton. Siis auttakaapas neitosta hädässä - vai taasko esitin kysymyksen johon ei osatakaan vastata.. *sohii kepillä muurahaispesää* =D Life is a Bitch and so am I! |
v_m_kangas 13.03.2007 10:11:56 | |
---|
Humppaa tai soita humppaa |
kuunsirppi 13.03.2007 14:45:25 | |
---|
Haluutko puhelinnumeron, kenelle voit soittaa ja kysyä. Henkilö myy noita Rolandeja ja on mulle hyvinkin tuttu ;o) Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen! |
Rokkimamma75 13.03.2007 18:21:37 | |
---|
Eihän tuohon nyt enää niin paljoa tarvitsisi laittaa lisää ja saisi tämän: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=144384 Juu muuten hyvä mutta kun näitä firmoja jotka otta akustisen pianon ja jopa hyvittävät siitä vaihdossa on aikas harvassa tässä maassa (tai näin olen ainakin ymmärtänyt), ja tämä firma jolta tarjouksen olen saanut ei myy yamahoja. Piano on sen verrran epäkuntoinen etten siitä saa suoraan myymällä juuri mitään. Life is a Bitch and so am I! |
baron 14.03.2007 00:17:56 | |
---|
Juu muuten hyvä mutta kun näitä firmoja jotka otta akustisen pianon ja jopa hyvittävät siitä vaihdossa on aikas harvassa tässä maassa (tai näin olen ainakin ymmärtänyt), ja tämä firma jolta tarjouksen olen saanut ei myy yamahoja. Piano on sen verrran epäkuntoinen etten siitä saa suoraan myymällä juuri mitään. Mää pistin mun vanhan akustisen vaihtoon lafkaan joka myi jammuja ja se hyvitti siitä 1800 ja olin tyytyväinen! Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
EP 14.03.2007 00:25:17 | |
---|
Mää pistin mun vanhan akustisen vaihtoon lafkaan joka myi jammuja ja se hyvitti siitä 1800 ja olin tyytyväinen! Mutta siitä huolimatta se meni ihan iliman! ..on niilä niin kovat katteet siinä lyykelissä minkä ostit. :) |
Mandoman 14.03.2007 00:28:10 (muokattu 14.03.2007 00:34:18) | |
---|
------- Yksi savolainen on eksoottinen lisä bileissä.
Kaksi savolaista on sosiaalinen ongelma.
Kolme savolaista on jo Seppo Kääriäisen tupailta |
baron 14.03.2007 00:28:56 | |
---|
Mutta siitä huolimatta se meni ihan iliman! ..on niilä niin kovat katteet siinä lyykelissä minkä ostit. :) Joo mut F-musa tarjosi vain tonnin. Mä sanoin niille rumasti ja mä lupasin levittää niitten roistomainetta sekä kansallisesti että kansainvälisesti. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
baron 14.03.2007 00:31:31 | |
---|
Joo mut F-musa tarjosi vain tonnin. Mä sanoin niille rumasti ja mä lupasin levittää niitten roistomainetta sekä kansallisesti että kansainvälisesti. Edit: Siis käykää kokeilemassa soittimet F-musassa, siellä on paras valikoima. Sen jälkeen kysykää mitä maksaa. Sen jälkeen nauratte päälle, sanotte että tilaatte postista tai mistä tahansa soittimen järkevään hintaan. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
artope 14.03.2007 08:34:52 | |
---|
Juu muuten hyvä mutta kun näitä firmoja jotka otta akustisen pianon ja jopa hyvittävät siitä vaihdossa on aikas harvassa tässä maassa (tai näin olen ainakin ymmärtänyt), ja tämä firma jolta tarjouksen olen saanut ei myy yamahoja. Piano on sen verrran epäkuntoinen etten siitä saa suoraan myymällä juuri mitään. Salossa on yksi ok pianokauppa josta saa hyvän palvelun lisäksi mukavat hyvitykset. Näin ainakin minun kohdallani. Kannattaa ainakin soittaa sinne. "pannaanks menee, vai mennääks baariin" |
Hianomies 14.03.2007 13:00:10 (muokattu 14.03.2007 13:06:17) | |
---|
Piano on sen verrran epäkuntoinen etten siitä saa suoraan myymällä juuri mitään. Mitä vikaa siinä on? Pikkuviathan on suht helppoa ja edullista virityksen yhteydessä korjata, jos pianolla ylipäätänsä on jotain arvoa. (Lue: ei ole venäläinen, korealainen tai sitten ihan ikäloppu suomalaisen tehtaan halpamalli.) Eri asia sitten, jos vaikka kaikupohja tai kielisilta on halki, kieliä poikki, viritystukki löysä tai muuta isompaa härdelliä. |
EP 14.03.2007 14:12:56 | |
---|
Edit: Siis käykää kokeilemassa soittimet F-musassa, siellä on paras valikoima. Sen jälkeen kysykää mitä maksaa. Sen jälkeen nauratte päälle, sanotte että tilaatte postista tai mistä tahansa soittimen järkevään hintaan. Emmää vitti noin tehrä! Mun musiikkikaupassa on niin mukavia kavereita, että ostan sieltä, lisäksi saan myös myöhemmin apua jos tarvitsen siihen laitteeseen liittyen. Tiätysti pitää aina tinkata nääs.. Myykös Posti nykyjään jo soittimiaki? 8) |
Siis käykää kokeilemassa soittimet F-musassa, siellä on paras valikoima. Sen jälkeen kysykää mitä maksaa. Sen jälkeen nauratte päälle, sanotte että tilaatte postista tai mistä tahansa soittimen järkevään hintaan. Niin, toihan onnistuu toistaiseksi kun Hesassakin on vielä pari-kolme liikettä jossa on soittimia mitä kokeilla... |
Rokkimamma75 14.03.2007 15:09:49 | |
---|
Noh, ongema on ratkaistu ja MINÄ OSTIN PIANON!!!!!!!!!!!!!!!!!! *hyppii tasajalkaa riemusta* Juu pikkuvikojahan tuossa vain on, yksi vasara on poikki ja 3 vasaraa sen vieressä pahasti painuneet (teiniangsteissa kun en kerennyt metronomin mukaan, räiväsin nyrkit täysillä koskettimistolle niin että yksi vasara katkesi ja kaikki kolme vasaraa upposivat kieliin ja jäivät niihin kiinni.. ) niin etteivät enää toimi kunnolla. Virehän on tietysti hirvittävä, taidettu virittää viimeksi 15 vuotta sitten jonka jälkeen sitä on on muutettu 3 kertaa - yksi taipale 450 km ja pakkasella. Ei ole kuitenkaan halki eikä kielissä ole vikaa jne. Firma jonka kanssa kaupat tein, tuo HP 102:n parinsadan kilsan päästä ja vie mennessään pianoni tuossa kunnossa. Epäilemättä saa siitä kaksinveroisen tuoton mitä minulle hyvittää mutta olen silti tyytyväinen. Life is a Bitch and so am I! |
EP 14.03.2007 17:22:36 (muokattu 14.03.2007 17:24:50) | |
---|
Noh, ongema on ratkaistu ja MINÄ OSTIN PIANON!!!!!!!!!!!!!!!!!! *hyppii tasajalkaa riemusta* Juu pikkuvikojahan tuossa vain on, yksi vasara on poikki ja 3 vasaraa sen vieressä pahasti painuneet .. Heh.. luulin ensin, että kerroit tuossa siitä uudesta.. :) Onnea vaan uuden pianon johdosta ja mukavia soittohetkiä! |
freeze 15.03.2007 04:14:52 | |
---|
ROLANDI -se on hyvä japsi peli. -sillä soittelee keikan. kun keikan. tai jopa oiva kotikäyttöön -itelläni on rolle rd-700 ..mutta viiden vuoden jälkeen sille on tullut jonkinlainen uhmaikä. ja san touchi ei ainaa halua toimia kun vasta 10minuutin runnomisen jälkeen. -6vuoden kokemuksella; älä osta rolandia..jos ostat. osta fantomi.. -ostin Yamahan kotikosketteluun!! ~ ...ei ole paha!!! -mutta rolle pelittää ..maku asia..osta rolle, osta rolle. trallallaaa... |
EP 15.03.2007 04:18:45 | |
---|
ROLANDI -se on hyvä japsi peli. -sillä soittelee keikan. kun keikan. tai jopa oiva kotikäyttöön -itelläni on rolle rd-700 ..mutta viiden vuoden jälkeen sille on tullut jonkinlainen uhmaikä. ja san touchi ei ainaa halua toimia kun vasta 10minuutin runnomisen jälkeen. -6vuoden kokemuksella; älä osta rolandia..jos ostat. osta fantomi.. -ostin Yamahan kotikosketteluun!! ~ ...ei ole paha!!! -mutta rolle pelittää ..maku asia..osta rolle, osta rolle. trallallaaa... Sä oot humalassa! |
freeze 15.03.2007 17:55:13 | |
---|
Sä oot humalassa! hoho :)...en ollut humalassa....olin väsyny,,kello 4 yöllä ni pitääkin olla |
Rokkimamma75 15.03.2007 23:41:32 | |
---|
Tuossa se nyt on, mun upouusi Rolandini ja vasuria särkee jo ihan pirusti... Mutta onpa nautinto soittaa, saundi on todella kaunis jopa ihan hiljaisella, kosketus mukiinmenevä ja sormetkin pikkuhiljaa alkavat taas totella. Tästä se kuulkaa riemu vielä repeää, humpparatsupasisti alkaa vanhoilla päivillään klassiseksi pianistiksi - eli jatketaan siitä mihin 16 vuotta sitten jäätiin! HOHO! Life is a Bitch and so am I! |